Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3450
    • Janakkala

    #31
    On tämä autoilu kerrassaan niin erikoisen ihmeellistä, porukka ostaa 30000€- XXXXXX€ huippuhienoja autoja ja sitten ainoa rahan meno murhe on joku 1200-1500€ suodatin joka kuuluu vaihtaa 200000tkm välein
    Ei pitäisi minun järjenjuoksuni mukaan olla kenellekkään kyseisen hintaluokan omaavalle autoilijalle ongelma säästää rahaa 1500€ 200000 tuhannen kilometrin ajon aikana niin, että saadaan pidettyä auto sellaisena kuin se on ollut tehtaalta lähtiessäänkin.
    Ai niin Bemari miehethän laittavat kaikki rahansa kiini itse autoon, joten huolloissa tingitään kaikki mahdollinen mikä vain voidaan, varusteita pitää olla vaan pitkä lista sillä saa munan pystyyn
    Japanilais autoilijoilla on onneksi erilainen näkemys liikkumiseen autolla, he ymmärtävät että autoilu maksaa myös sen auton oston jälkeen
    Kiitos ja anteeksi
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      #32
      Originally posted by Spetke View Post
      On tämä autoilu kerrassaan niin erikoisen ihmeellistä, porukka ostaa 30000€- XXXXXX€ huippuhienoja autoja ja sitten ainoa rahan meno murhe on joku 1200-1500€ suodatin joka kuuluu vaihtaa 200000tkm välein
      Ei pitäisi minun järjenjuoksuni mukaan olla kenellekkään kyseisen hintaluokan omaavalle autoilijalle ongelma säästää rahaa 1500€ 200000 tuhannen kilometrin ajon aikana niin, että saadaan pidettyä auto sellaisena kuin se on ollut tehtaalta lähtiessäänkin.
      Ai niin Bemari miehethän laittavat kaikki rahansa kiini itse autoon, joten huolloissa tingitään kaikki mahdollinen mikä vain voidaan, varusteita pitää olla vaan pitkä lista sillä saa munan pystyyn
      Japanilais autoilijoilla on onneksi erilainen näkemys liikkumiseen autolla, he ymmärtävät että autoilu maksaa myös sen auton oston jälkeen
      Kiitos ja anteeksi
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7538
        • Jyväshyvä

        #33
        Asiasta kolmenteen, 535D LCI:ssä ei enää huoltomenussa ole kohtaa hiukkassuodattimen vaihdolle. Rakennekin on muuttunut samantyyppiseksi kuin 530d:ssä, eli on katin kanssa samassa nipussa. Liekkö tuolle enää vaihtoväliä ollenkaan?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Zao
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 40

          #34
          Heeiiii. Voiko kotikonstein nollata hiukkassuodattimen huoltovälin, en ainakaan onnistunut samalla lailla ku öljyt ja muut suodatinnollaukset. Onko siihen joku toinen "jippo"? Hiukkassuodatin putsattu, joten en edes ylitä aitaa matalimmasta kohdasta, kiitos erään foorumilaisen

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #35
            Originally posted by Zao View Post
            Heeiiii. Voiko kotikonstein nollata hiukkassuodattimen huoltovälin, en ainakaan onnistunut samalla lailla ku öljyt ja muut suodatinnollaukset. Onko siihen joku toinen "jippo"? Hiukkassuodatin putsattu, joten en edes ylitä aitaa matalimmasta kohdasta, kiitos erään foorumilaisen
            Piuhan päähän
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • tinke76
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 289
              • Lempäälä

              #36
              Originally posted by Zao View Post
              Heeiiii. Voiko kotikonstein nollata hiukkassuodattimen huoltovälin, en ainakaan onnistunut samalla lailla ku öljyt ja muut suodatinnollaukset. Onko siihen joku toinen "jippo"? Hiukkassuodatin putsattu, joten en edes ylitä aitaa matalimmasta kohdasta, kiitos erään foorumilaisen
              Mitenkäs se puhdistus käytännössä tapahtuu, näytön mukaan vaihtoon vielä 24000km mutta olisi hyvä olla konstit tiedossa kun vaihtohetki lähenee että ei tulisi mentyä kalliimman kaavan mukaan. Auto siis 525da -06/(07?)



              F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

              Comment

              • Masatus
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 867
                • Haukipudas

                #37
                Originally posted by Spetke View Post
                On tämä autoilu kerrassaan niin erikoisen ihmeellistä, porukka ostaa 30000€- XXXXXX€ huippuhienoja autoja ja sitten ainoa rahan meno murhe on joku 1200-1500€ suodatin joka kuuluu vaihtaa 200000tkm välein
                Ei pitäisi minun järjenjuoksuni mukaan olla kenellekkään kyseisen hintaluokan omaavalle autoilijalle ongelma säästää rahaa 1500€ 200000 tuhannen kilometrin ajon aikana niin, että saadaan pidettyä auto sellaisena kuin se on ollut tehtaalta lähtiessäänkin.
                Ai niin Bemari miehethän laittavat kaikki rahansa kiini itse autoon, joten huolloissa tingitään kaikki mahdollinen mikä vain voidaan, varusteita pitää olla vaan pitkä lista sillä saa munan pystyyn
                Japanilais autoilijoilla on onneksi erilainen näkemys liikkumiseen autolla, he ymmärtävät että autoilu maksaa myös sen auton oston jälkeen
                Kiitos ja anteeksi
                No kyllä minä toisaalta ymmärrän että miksi dpf:än kohdalla halutaan säästää, ainakin kun itellä oli 530d niin oikeastaan ainut asia mistä ite sen olemassa olosta hyöty niin oli se että ei takapuskuri sotkeennu noesta ja ei tule voimasavuja kun polettaa.
                Ja kun se taitaa vaikuttaa kulutukseen eli vie litran enemmän sadalle kuin filtteritön malli, tai näin muistelen täällä joskus lukeneen.
                Ja sitten vielä se viimeinen niitti eli eikö se ole viriviri hommissakin vähän haittana, se dpf siis.
                Last edited by Masatus; 01-11-2009, 19:29.

                Comment

                • jengstro
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 380
                  • 02-alue

                  #38
                  Spetkelle tiedoksi että "säätäminen" diy:nä on jännää ja hauskaa puuhaa, ei täällä varmaan moni E6x omistaja tee itse kaikkea "penninvenytyksen" takia Jännitysmomentti on suurempi mitä kalliimpi auto.

                  Asiaan, millanen työ on irroittaa toi cat/dpf yhdistelmä? Onko sen nyt jossain kolossa "ylhäällä", tarviiko jotain käsittämätöntä akrobatiaa/erikoisia työkaluja. Pääseekö alakautta käsiks helposti?

                  Comment

                  • Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by kt0510 View Post
                    Olen nyt ajanut about 12 tuhatta kilometriä ja en ole kertaakaan huomannut mitään "polttotapahtumaa". Ajo 90% maantiellä 90 - 110 km/h.
                    Tällöinhän kierrokset pysyvät 1500 - 2000 rpm. Voiko tuo poltto tapahtua "huomaamatta". Tai tuleeko tapahtuman aikana joku info/merkkivalo?
                    Eilen illalla kun ajelin kotiin huudatti automaatti vaihteeksi yhtä pykälää pienemmällä kun normaalisti ja kun pääsin pihaan haisi sille että syttyy koko vehje tuleen.
                    Pakoputken päätä ei sormella kestä kun hipaista, ainakin mulla se menee tuhannen kuumaksi polton jälkeen.

                    Mikä noilla muuten on se "käyttö-ikä" tai suositus milloin pitäisi muka vaihtaa ja onko niitä edes pakko vaihtaa, siis jos auto toimii niin miksi vaihtaa toimivaa kapinetta?
                    Last edited by Rubu; 01-11-2009, 20:54.

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2016
                      • Kangasala

                      #40
                      Mites toi DPF poltto oikein toimii prosessina?
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7538
                        • Jyväshyvä

                        #41
                        Originally posted by schwarze View Post
                        Mites toi DPF poltto oikein toimii prosessina?
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2016
                          • Kangasala

                          #42
                          Kiitos! Onpas mielenkiintoinen prosessi...
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • jengstro
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 380
                            • 02-alue

                            #43
                            jaksoin avata konepellin tänään, siellähän se cat/dpf möllöttää heti turbon jälkeen.

                            Tilaa on jätetty "ruhtinaalliseti" yläkautta.. ja alakauttakin näköjään pääsee jotenkin tohon käsiksi.


                            Vihreet on ne "clampit/klemmarit".. ja punaset on happi/paine/lämpö anturit.


                            oem kuva cat/dpf

                            pikainen soitto BMW liikkeeseen, hinta 1170€uroa (työarvioita en saanut soittohetkellä). Haluavat wanhan takaisin, lähettävät Saksaan. Ilmeisen kalliita materiaaleja ainakin catissa käsittääkseni -> kierrätystä olettaisin. Tämä 'palautus Saksaan' on hiukan ikävää, jos ja kun tuon pömpelin voisi avata ja katsoa mitä se on syönyt.

                            Comment

                            • Rubu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 809
                              • Kuopio

                              #44
                              Näyttää siltä että yhden corollan verran menee rahaa keskimäärin tuon vaihtoon.
                              Omassa kun katselin auton (320d) alle niin siinä se taitaa olla ihan hollilla vaihtoa ajatellen.

                              Lienee katti siellä turbon päässä ja hiukkaskiihdytin joukon jatkona.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7538
                                • Jyväshyvä

                                #45
                                Originally posted by Rubu View Post
                                Näyttää siltä että yhden corollan verran menee rahaa keskimäärin tuon vaihtoon.
                                Omassa kun katselin auton (320d) alle niin siinä se taitaa olla ihan hollilla vaihtoa ajatellen.

                                Lienee katti siellä turbon päässä ja hiukkaskiihdytin joukon jatkona.
                                Juuri näin, paitsi että joissain malleissa on erillinen DPF (esim. 535D pre-LCI).
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎