Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5419
    • S:t Karins

    #46
    Tämäkö se kuuluisa mötikkä on noissa pre face lifteissä? (osa 2)


    Last edited by Tommix; 12-11-2022, 12:40.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #47
      Originally posted by kt0510 View Post
      Tämäkö se kuuluisa mötikkä on noissa pre face lifteissä? (osa 2)


      [ATTACH]75782[/ATTACH]
      De e det
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5419
        • S:t Karins

        #48
        Originally posted by Dunky View Post
        De e det
        Eli sijaitsee auton alla ja näines helppo irroittaa siivousta varten. Kunhan pääsee nosturille.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #49
          Originally posted by kt0510 View Post
          Eli sijaitsee auton alla ja näines helppo irroittaa siivousta varten. Kunhan pääsee nosturille.
          Juuri näin
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Rubu
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 809
            • Kuopio

            #50
            Mitenkäs se nyt sitten oli, pitääkö loukku vaihtaa jonkun kilometrimäärän tullessa vastaan vai testataanko sen toiminta ja jos se toimii edelleen jatketaan vaan ajua?

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #51
              Originally posted by Rubu View Post
              Mitenkäs se nyt sitten oli, pitääkö loukku vaihtaa jonkun kilometrimäärän tullessa vastaan vai testataanko sen toiminta ja jos se toimii edelleen jatketaan vaan ajua?
              DIS:llä voi testata DPF:n aiheuttaman vastapaineen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Rubu
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 809
                • Kuopio

                #52
                Originally posted by Clavurion View Post
                DIS:llä voi testata DPF:n aiheuttaman vastapaineen.
                Jos vastapaine on annetuissa rajoissa niin nollataan vaan iDriven huoltoväli ja aju jatkuu taas toivottavasti seuraavaan tarkastukseen?

                Comment

                • HBD
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 269
                  • Hämeenlinna

                  #53
                  Itsellä on ´04 mallinen 320cd alla ja autoon on asennettu n. 20tkm sitten Saksassa edellisen omistajan toiveesta BMW:llä DPF. Saksan päässä asian ymmärtää sillä autoon saa tuulilasiin vihreän merkinnän, jolla pääsy suurkaupunkeihin on taattu (Joissain suurkapungeissa sisäänpääsy on sakon uhalla kielletty dieselautoilta ilman DFP:ää).

                  Itse haluan kuitenkin autoa jatkossa hieman piristää, eikä DPF asiaa oikein helpota, joten DPF saa väistyä ja metsästyksessä onkin alkuperäinen etukatti minkä aion vaihtaa DPF:n tilalle.
                  BMW 530 xd
                  Porsche 911
                  MB C123 230ce

                  Comment

                  • jengstro
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 380
                    • 02-alue

                    #54
                    Noniin, ohessa uus pömpeli mikä pelastaa sademetsät ja tuo rauhan maailmaan etc. :-)
                    Mikä tässä ennen assennusta ihmetyttää ja kummastuttaa.. yhdelle anturille on ainoastaan reikä/kierteet valmiina (Lambda).

                    Pitääköhän tässä alkaa porailemaan ja jenkoja pistelee ite? (Lämpötila-anturi)

                    Sitten tolle paine-anturille ei ole "nippaa" ollenkaan valmiina... hmm, toi osa on kyllä samanlainen kuin alkuperäinen. Rupee vähän mietityttämään koti-asennus? Tai siis mitä ihmettä ne virallisessa huollossa tekee...

                    Yhden kuvan nappasin vielä tosta DPF kennosta.. se on tiheä, en yhtään ihmettele että menee tukkoon.




                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5419
                      • S:t Karins

                      #55
                      Originally posted by jengstro View Post
                      Mikä tässä ennen assennusta ihmetyttää ja kummastuttaa.. yhdelle anturille on ainoastaan reikä/kierteet valmiina (Lambda).

                      Pitääköhän tässä alkaa porailemaan ja jenkoja pistelee ite? (Lämpötila-anturi)

                      Sitten tolle paine-anturille ei ole "nippaa" ollenkaan valmiina... hmm, toi osa on kyllä samanlainen kuin alkuperäinen. Rupee vähän mietityttämään koti-asennus? Tai siis mitä ihmettä ne virallisessa huollossa tekee...

                      Yhden kuvan nappasin vielä tosta DPF kennosta.. se on tiheä, en yhtään ihmettele että menee tukkoon.
                      Ei tuossa 535 D:ssäkään ole kuin yksi anturi DPF:ssä, ainakin etka:n kuvan mukaan...
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #56
                        Originally posted by jengstro View Post
                        Yhden kuvan nappasin vielä tosta DPF kennosta.. se on tiheä, en yhtään ihmettele että menee tukkoon.
                        Se on katalysaattori jota katselet..
                        ---

                        Comment

                        • jengstro
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 380
                          • 02-alue

                          #57
                          Originally posted by -Tapi View Post
                          Se on katalysaattori jota katselet..
                          Jep, tämä tuli itsekkin todettua kun tässä vkloppuna "yritettiin" vaihtaa uutta tilalle.. Eli, ensin on catti ja sen perässä on keraaminen DPF, joka haukkaa suurimman osan ton pömpelin tilavuudesta.

                          Laitan lopullista raporttia vaihdosta ja erinäköisistä 'käänteistä' kuvien kera tässä lähiaikoina. Sen voin sanoa jo etukäteen että mulla oli 'vahingossa' Euro3-CAT noissa kuvissa. Sen takia nuo muiden 2*lämpö+paineanturin paikat uupuu. Nyt on Euro 4 CAT/DPF tilauksessa. Hinta pomppasi 1700€uroon

                          Comment

                          • Kilpuri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 831
                            • Tampere

                            #58
                            Niin onko jotain "sovitepalaa" DPF:n tilalle, millä mokoman vehkeen saisi korvattua kivuttomasti? Onnistuuko yleensäkään -07:ssa 330d:ssä?

                            Jos siis joskus rupeaa oikuttelemaan. Ja kaikki ne ketkä alkavat viisastella päästöistä => läpät takaisin koneeseen ja sassiin!
                            Now: 525xd -09
                            Ex: 330d -07
                            Ex: 328i -96

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2323
                              • Uusimaa

                              #59
                              Originally posted by Rubu View Post
                              Mitenkäs se nyt sitten oli, pitääkö loukku vaihtaa jonkun kilometrimäärän tullessa vastaan vai testataanko sen toiminta ja jos se toimii edelleen jatketaan vaan ajua?
                              Mulla on samanmoinen kiesi kuin sullakin, ja DPF:n vaihtoväli täyttyy 10tkm kuluttua. En todellakaan meinaa mokomaa pönttöä vaihtaa, koska pakopaineet ovat korkeimmillaankin 0,2-0,3 barin luokkaa, eikä ainakaan viimeisen 20tkm aikana ole ilmaantunut mitään ongelmia. Tehojakin auto puhalti vakiona 170hp Karalan dynossa parisen kuukautta takaperin. Eli huoltovalolle resettiä, ja ongelmien ilmaantuessa putsautetaan pönttö asiansa osaavalla tekijällä. Tosin joku varmaan haluaa jossain vaiheessa paljastaa sen huippusalaisen reseptin, jolla noita filttereitä putsataan

                              Tiedän tosin, että joillakin on ollut ongelmia melko pienilläkin kilometreillä, mutta onko sitten syynä ollut DPF vai anturivika?

                              Olisikos jollakin tietoa, jotta mitä niiden paineiden kuuluu speksien mukaan olla?
                              BMW G30 530e X-Drive

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2323
                                • Uusimaa

                                #60
                                Originally posted by Kilpuri View Post
                                Niin onko jotain "sovitepalaa" DPF:n tilalle, millä mokoman vehkeen saisi korvattua kivuttomasti? Onnistuuko yleensäkään -07:ssa 330d:ssä?

                                Jos siis joskus rupeaa oikuttelemaan. Ja kaikki ne ketkä alkavat viisastella päästöistä => läpät takaisin koneeseen ja sassiin!
                                Tuo kaunis ajatus mielessäni läksin pari vuotta sitten toteuttamaan DPF:n poistoa 2005 malliseen E220CDi mersuun. Siitä tuli pitkä ja opettavainen talvi Ei pelkästään minulle, vaan myös Karalan Mikalle. Viiteen otteeseen sitä softaa hierottiin hövelimmäksi päästömääräyksille. Ainakaan silloin itse pöntön ohittaminen, ja softan opettaminen (ettei regenerointia tapahtuisi laisinkaan) ei onnistunut. Lopullinen ratkaisu oli "DPF-Lite"; Revittiin suodattimen sisuskalut irti, ja sahattiin suodatinpatruunasta 70% roskikseen. Loppu 30% osuus tuupattiin takaisin pönttöön asbestivillan kera. Tämä ratkaisu oli paineiden osalta aika lähelle sama kuin ajelisi tyhjällä pöntöllä, mutta pointti oli siinä, että ECU sai paine-eronsa, jotta pysyi tyytyväisenä. CDi-koneissa DPF:ää valvotaan differentiaalipaineanturilla, eli paineanturit on suodatinpanoksen molemmin puolin. Mersu on vieläpä merkkinä sellainen epeli, että kun nuo häiriöt aiheuttaa vikatilan, ahdin putoaa pelistä pois. Aika moneen kertaan nilkutettiin W124:sen tehoilla reissusta kotiin. Siitä se ajatus sitten Autocomin hankintaan lähti...

                                W211:sen pönttö on muuten TÄMÄN näköinen, joten harrastuksesta selvisi ilman rälläkkää.

                                Tämä nyt lähti vähän rönsyilemään, mutta voitte varmaan arvata, tuleeko meidän talouteen enää toista johtotähteä, jossa sana "johto" tarkoittaa diagnoosipistokkeen johtoa. Varmaan täällä joku on ennättänyt kokeilemaan, miten BMW toimii tyhjällä pöntöllä? Jos ei muuta ongelmaa ilmene, niin ainakin nolon kuuloinen pörinä 400km välein... Epäilen vain, että jollakin indikaattorilla kuski hiillostetaan aika nopeasti testerin piuhan jatkoksi. Nykypäivänä kun päästöt on olevinaan tärkeämpi asia kuin se, että auto toimisi muuten moitteettomasti.

                                EDIT: En halua pelotella. Hyviä harrastuksia ei koskaan ole liikaa...
                                Last edited by JKK; 24-11-2009, 01:06.
                                BMW G30 530e X-Drive

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎