Tämäkö se kuuluisa mötikkä on noissa pre face lifteissä? (osa 2)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Tommix; 12-11-2022, 12:40.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by kt0510 View PostTämäkö se kuuluisa mötikkä on noissa pre face lifteissä? (osa 2)
[ATTACH]75782[/ATTACH]Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostDe e detKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostEli sijaitsee auton alla ja näines helppo irroittaa siivousta varten. Kunhan pääsee nosturille.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Rubu View PostMitenkäs se nyt sitten oli, pitääkö loukku vaihtaa jonkun kilometrimäärän tullessa vastaan vai testataanko sen toiminta ja jos se toimii edelleen jatketaan vaan ajua?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Itsellä on ´04 mallinen 320cd alla ja autoon on asennettu n. 20tkm sitten Saksassa edellisen omistajan toiveesta BMW:llä DPF. Saksan päässä asian ymmärtää sillä autoon saa tuulilasiin vihreän merkinnän, jolla pääsy suurkaupunkeihin on taattu (Joissain suurkapungeissa sisäänpääsy on sakon uhalla kielletty dieselautoilta ilman DFP:ää).
Itse haluan kuitenkin autoa jatkossa hieman piristää, eikä DPF asiaa oikein helpota, joten DPF saa väistyä ja metsästyksessä onkin alkuperäinen etukatti minkä aion vaihtaa DPF:n tilalle.BMW 530 xd
Porsche 911
MB C123 230ce
Comment
-
-
Noniin, ohessa uus pömpeli mikä pelastaa sademetsät ja tuo rauhan maailmaan etc. :-)
Mikä tässä ennen assennusta ihmetyttää ja kummastuttaa.. yhdelle anturille on ainoastaan reikä/kierteet valmiina (Lambda).
Pitääköhän tässä alkaa porailemaan ja jenkoja pistelee ite? (Lämpötila-anturi)
Sitten tolle paine-anturille ei ole "nippaa" ollenkaan valmiina... hmm, toi osa on kyllä samanlainen kuin alkuperäinen. Rupee vähän mietityttämään koti-asennus? Tai siis mitä ihmettä ne virallisessa huollossa tekee...
Yhden kuvan nappasin vielä tosta DPF kennosta.. se on tiheä, en yhtään ihmettele että menee tukkoon.
Comment
-
-
Originally posted by jengstro View PostMikä tässä ennen assennusta ihmetyttää ja kummastuttaa.. yhdelle anturille on ainoastaan reikä/kierteet valmiina (Lambda).
Pitääköhän tässä alkaa porailemaan ja jenkoja pistelee ite? (Lämpötila-anturi)
Sitten tolle paine-anturille ei ole "nippaa" ollenkaan valmiina... hmm, toi osa on kyllä samanlainen kuin alkuperäinen. Rupee vähän mietityttämään koti-asennus? Tai siis mitä ihmettä ne virallisessa huollossa tekee...
Yhden kuvan nappasin vielä tosta DPF kennosta.. se on tiheä, en yhtään ihmettele että menee tukkoon.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostSe on katalysaattori jota katselet..
Laitan lopullista raporttia vaihdosta ja erinäköisistä 'käänteistä' kuvien kera tässä lähiaikoina. Sen voin sanoa jo etukäteen että mulla oli 'vahingossa' Euro3-CAT noissa kuvissa. Sen takia nuo muiden 2*lämpö+paineanturin paikat uupuu. Nyt on Euro 4 CAT/DPF tilauksessa. Hinta pomppasi 1700€uroon
Comment
-
-
Niin onko jotain "sovitepalaa" DPF:n tilalle, millä mokoman vehkeen saisi korvattua kivuttomasti? Onnistuuko yleensäkään -07:ssa 330d:ssä?
Jos siis joskus rupeaa oikuttelemaan. Ja kaikki ne ketkä alkavat viisastella päästöistä => läpät takaisin koneeseen ja sassiin!Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by Rubu View PostMitenkäs se nyt sitten oli, pitääkö loukku vaihtaa jonkun kilometrimäärän tullessa vastaan vai testataanko sen toiminta ja jos se toimii edelleen jatketaan vaan ajua?
Tiedän tosin, että joillakin on ollut ongelmia melko pienilläkin kilometreillä, mutta onko sitten syynä ollut DPF vai anturivika?
Olisikos jollakin tietoa, jotta mitä niiden paineiden kuuluu speksien mukaan olla?
Comment
-
-
Originally posted by Kilpuri View PostNiin onko jotain "sovitepalaa" DPF:n tilalle, millä mokoman vehkeen saisi korvattua kivuttomasti? Onnistuuko yleensäkään -07:ssa 330d:ssä?
Jos siis joskus rupeaa oikuttelemaan. Ja kaikki ne ketkä alkavat viisastella päästöistä => läpät takaisin koneeseen ja sassiin!
W211:sen pönttö on muuten TÄMÄN näköinen, joten harrastuksesta selvisi ilman rälläkkää.
Tämä nyt lähti vähän rönsyilemään, mutta voitte varmaan arvata, tuleeko meidän talouteen enää toista johtotähteä, jossa sana "johto" tarkoittaa diagnoosipistokkeen johtoa. Varmaan täällä joku on ennättänyt kokeilemaan, miten BMW toimii tyhjällä pöntöllä? Jos ei muuta ongelmaa ilmene, niin ainakin nolon kuuloinen pörinä 400km välein... Epäilen vain, että jollakin indikaattorilla kuski hiillostetaan aika nopeasti testerin piuhan jatkoksi. Nykypäivänä kun päästöt on olevinaan tärkeämpi asia kuin se, että auto toimisi muuten moitteettomasti.
EDIT: En halua pelotella. Hyviä harrastuksia ei koskaan ole liikaa...Last edited by JKK; 24-11-2009, 01:06.
Comment
-
Comment