Originally posted by olliev
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
07kk2004 525d pakosarjan vaihdossa. Onko dpf siinä downpipessä olevassa putkessa yksinään vai onko siellä katti mukana? Ajattelin porata muutaman reiän sen läpi mutta ei varmaan kannata porailla jos se katti on siinä mukana. Ainut vaihtoehto jos katti on samassa taitaa olla sen avaaminen liitoksista ja poistaminen sen jälkeen jättäen katin paikoilleen.
Oisko kellään varmempaa tietoa?Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Comment
-
-
Originally posted by xtc View Post07kk2004 525d pakosarjan vaihdossa. Onko dpf siinä downpipessä olevassa putkessa yksinään vai onko siellä katti mukana? Ajattelin porata muutaman reiän sen läpi mutta ei varmaan kannata porailla jos se katti on siinä mukana. Ainut vaihtoehto jos katti on samassa taitaa olla sen avaaminen liitoksista ja poistaminen sen jälkeen jättäen katin paikoilleen.
Oisko kellään varmempaa tietoa?
kuvaKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Vastapaineet
Nyt kun uudempi INPA niin päätin mittailla noita vastapaineita matkalla Lohjalta Åbuun.
nopeus 140 km/h vp n. 70 hPa
130 n. 40
120 n. 35
110 n. 30
100 n. 25
90 n. 20
0 n. 10 (tyhjäkäynnillä)
Yritin katsoa nuo paineet tasamaalla vakkari päällä.
Sattui yksi polttotapahtumakin ennen tuota testiä, lämmöt DPF:ssä nousi lopussa yli 600 C:een... HOT Ei ihme että putki vähän "napsuu" kun pysäyttää auton.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
E90 320d -06
Kyseisessä mallissa partikkelisuodatin on käsittääkseni kalalysaattorin yhteydessä samassa pöntössä? Onko kukaan pessyt kyseistä yhdistelmää pakettina, kestääkö katti pesun? Itsellä ei ole tiloja/hitsiä avata pönttöä.
Työtarjouksia otetaan myös vastaan privana, Lahden seudulta mielellään...
Comment
-
-
mulla ois tuolla tallissa myydä ehjä dpf-kennosto e6x malliin misson erillinen pönttö auton alla, hitsaamallahan ja rälläköimällä alkuperäiseen koteloon sen saa asennettua sitten omaan autoonsa - eli dyi-miehelle. Varsinaisesti autosta sitä ei tarvinnut ottaa pois, mutta lisävoiman toiveessa se sieltä lähti - melko varmojahan nuo ovat kunhan ympäristö-olosuhteet ovat ok (lämpötilat, ei vikakoodeja, ajoprofiili sopiva jne)
Omassa autossa dpf on tällähetkellä muutettu absorptio-vaimentimeksi.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by sami_004 View PostKyseisessä mallissa partikkelisuodatin on käsittääkseni kalalysaattorin yhteydessä samassa pöntössä? Onko kukaan pessyt kyseistä yhdistelmää pakettina, kestääkö katti pesun? Itsellä ei ole tiloja/hitsiä avata pönttöä.
Työtarjouksia otetaan myös vastaan privana, Lahden seudulta mielellään...sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Pete-- View PostHurjat lukemat! Minä kun luulin, että olisi turvallisinta rajoittaa 650nm? Minä ainakin haluan käyttääkin autoa ihan normaalisti, reippaita liikennevalokiihdytyksiä ymv... Onko paikat kestäneet ok? Tarvitseeko vältellä tiettyjä tilanteita tmv?
Kyselen vain kun olisi tarkoitus softata, kunhan saavat penkin kuntoon.
Auto pääasiassa vaimon käytössä ,toki ohitukset on hänelläkin kohtuu reippaita ja itsekin joskus käsken autoa .
Toki en mitään sutia tsm harrasta vaan perusajoa jossa joskus nautitaan voimasta
Eikä tarvi vältellä mitään ..paitsi takaluukussa olevia teiniautoja joutuu nimittäin joskus näyttään että dieselkin on kohtuu nopeaF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Tänään saatiin bmw takaisin hariselta jossa se oli DPF:n poistossa sekä ohjelmoinnissa, sanoin että ottakaa jonkinlaiset tehot mutta ei tarvi alkaa viimesisiä hevosia hakemaan ja 272hv/660nm ne sieltä sitten oli ottaneet. Palvelusta täytyy antaa kyllä hariselle täysi 10
Lisä bonuksena aktiivinen vakionopeudensäädin alkoi taas toimimaan kun tukkoinen dpf poistettiinE61 530xda -06
Comment
-
-
BMW 525dat 2007 PX51 LCI
Moi!
Olen omistanut otsikon mukaisen auton kuukauden päivät. Autolla on ajettu 148 tkm. Pari päivää sitte alko herjaan particle filteriä. 5-10 minuuttia ku on ajanut, niin muistuttaa asiasta. En oo huomannu,että olisi vaikuttanut autoon muuten mitenkään. Tehotkin tallella ja kiertää normaalisti. Olen lukenut tämän topicin kokonaan läpi ja pää on pyörällä. Koitin kattoa sieltä piilovalikosta niitä moottorin lämpöjä mutten löytänyt. Mitä siinä tarkalleen pitäisi lukea? Jotain päivänmääriä ja muuta sielä oli. Koskaan en oo huomannu, että auto ois putkessa koittanu puhdistuspolttoa tehdä. Epäilen noita lämpöjä, ettei nouse tarpeeksi. Ens viikolla pääsee vasta testeriin, mutta oishan nuo mukava ennemminki katella ne lämmöt. Huollossa meinasivat, että porataan kolme reikää pdf ja se on sitte siinä. Onko ketään pajaseppää Oulu-Kokkola-Ylivieska akselilla, joka vois suorittaa tuon puhdistuksen. Itellä ei tiloja käytössä. Ja hyvät ohjeet noihin piilovalikko hommiin, että tämmönenki tumpelo ne osaisi katsoa. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Comment
-
-
Originally posted by kaide80 View PostMoi!
Olen omistanut otsikon mukaisen auton kuukauden päivät. Autolla on ajettu 148 tkm. Pari päivää sitte alko herjaan particle filteriä. 5-10 minuuttia ku on ajanut, niin muistuttaa asiasta. En oo huomannu,että olisi vaikuttanut autoon muuten mitenkään. Tehotkin tallella ja kiertää normaalisti. Olen lukenut tämän topicin kokonaan läpi ja pää on pyörällä. Koitin kattoa sieltä piilovalikosta niitä moottorin lämpöjä mutten löytänyt. Mitä siinä tarkalleen pitäisi lukea? Jotain päivänmääriä ja muuta sielä oli. Koskaan en oo huomannu, että auto ois putkessa koittanu puhdistuspolttoa tehdä. Epäilen noita lämpöjä, ettei nouse tarpeeksi. Ens viikolla pääsee vasta testeriin, mutta oishan nuo mukava ennemminki katella ne lämmöt. Huollossa meinasivat, että porataan kolme reikää pdf ja se on sitte siinä. Onko ketään pajaseppää Oulu-Kokkola-Ylivieska akselilla, joka vois suorittaa tuon puhdistuksen. Itellä ei tiloja käytössä. Ja hyvät ohjeet noihin piilovalikko hommiin, että tämmönenki tumpelo ne osaisi katsoa. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
http://www.scoopz.com/m5board/E60_Hi...structions.pdf
Omassani (2004) pääsen ainakin salavalikkoon vaikka auto olisi käynnissä. Napilla käynnistyvistä en osaa sanoa.
- Antti -
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostOmassani (2004) pääsen ainakin salavalikkoon vaikka auto olisi käynnissä. Napilla käynnistyvistä en osaa sanoa.
- Antti -M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
No nyt löyty moottorin lämmöt. Hitaasti nousee ja siihen 75-77 astetta. Hiljasessa vauhdissa putoaa tietenki vielä kylmemmäksi. En tiiä riittääkö lämmöt polttoon, mutta en oo ainakaan mistään huomannut polttotapahtumaa. Voihan olla, että on joku hehku pimeänä ja siksi ei polta. EGR kans menee vissiin vaihtoon.
Comment
-
Comment