Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • k3kvuori
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 116
    • Valkeakoski

    Originally posted by olliev View Post
    Heip,

    330xd , 170tkm takana ja DPF kaput. No se on nyt hoidettu pois päiväjärjestyksestä, mutta samalla löytyi se syykin eli lämmöt eivät nouse, joten poltto ei koskaan itsestään käynnisty. Termari(t) vai mikä se nyt on pitäisi siis vaihtaa, tietääkö kukaan missä moinen kannattaisi pk-seudulla tehdä ja mitä se suunnilleen maksaa? Samalla pitäisi uusia turbon joku anturi (mittaa ilmeisesti ilman lämpötilaa tms), joka myös oli sökö.

    P.S.Vinkkinä tosiaan muillekkin joilla vastavaa oiretta eli tehohäviöö matalilla kieroksilla, kannattaa tsekata sen DPF:n tilanne! Ja jos vaihtaa uuden DPF:n, varmistakaa myös että lämmöt nousee riittävän korkealle, muuten tulee kallis remppa taas.

    Mutta josko joku osaisi neuvoa pajalle jossa voisin nuo/tuon termon uusia? TÄnks!
    mulla vaihdettii just termarit (egr ja pää) hehkut ja lediparkit niin työn osuus oli 285 € + osat. siittä saat hieman osviittaa
    BMW 330e f30
    Tesla MYP
    Ford Sierra Cosworth 4x4
    Tunturi Pappa -78

    Comment

    • xtc
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 2908
      • Heinävesi<->Kuopio

      07kk2004 525d pakosarjan vaihdossa. Onko dpf siinä downpipessä olevassa putkessa yksinään vai onko siellä katti mukana? Ajattelin porata muutaman reiän sen läpi mutta ei varmaan kannata porailla jos se katti on siinä mukana. Ainut vaihtoehto jos katti on samassa taitaa olla sen avaaminen liitoksista ja poistaminen sen jälkeen jättäen katin paikoilleen.

      Oisko kellään varmempaa tietoa?
      Pommit:
      BMW 325 cäbi HooCee optik
      Audee Q7
      Vivaro
      2xFL6

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5438
        • S:t Karins

        Originally posted by xtc View Post
        07kk2004 525d pakosarjan vaihdossa. Onko dpf siinä downpipessä olevassa putkessa yksinään vai onko siellä katti mukana? Ajattelin porata muutaman reiän sen läpi mutta ei varmaan kannata porailla jos se katti on siinä mukana. Ainut vaihtoehto jos katti on samassa taitaa olla sen avaaminen liitoksista ja poistaminen sen jälkeen jättäen katin paikoilleen.

        Oisko kellään varmempaa tietoa?
        Kyllä tuossa on pelkkä katti turbon jälkeen. Jos autossasi on DPF se sijaitsee suurin piirtein etupenkkien kohdalla pakoputkessa.

        kuva
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5438
          • S:t Karins

          Vastapaineet

          Nyt kun uudempi INPA niin päätin mittailla noita vastapaineita matkalla Lohjalta Åbuun.
          nopeus 140 km/h vp n. 70 hPa
          130 n. 40
          120 n. 35
          110 n. 30
          100 n. 25
          90 n. 20
          0 n. 10 (tyhjäkäynnillä)
          Yritin katsoa nuo paineet tasamaalla vakkari päällä.

          Sattui yksi polttotapahtumakin ennen tuota testiä, lämmöt DPF:ssä nousi lopussa yli 600 C:een... HOT Ei ihme että putki vähän "napsuu" kun pysäyttää auton.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • sami_004
            Newbiemmer
            • Oct 2011
            • 14
            • Fin

            E90 320d -06

            Kyseisessä mallissa partikkelisuodatin on käsittääkseni kalalysaattorin yhteydessä samassa pöntössä? Onko kukaan pessyt kyseistä yhdistelmää pakettina, kestääkö katti pesun? Itsellä ei ole tiloja/hitsiä avata pönttöä.

            Työtarjouksia otetaan myös vastaan privana, Lahden seudulta mielellään...

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1367
              • Lempäälä

              mulla ois tuolla tallissa myydä ehjä dpf-kennosto e6x malliin misson erillinen pönttö auton alla, hitsaamallahan ja rälläköimällä alkuperäiseen koteloon sen saa asennettua sitten omaan autoonsa - eli dyi-miehelle. Varsinaisesti autosta sitä ei tarvinnut ottaa pois, mutta lisävoiman toiveessa se sieltä lähti - melko varmojahan nuo ovat kunhan ympäristö-olosuhteet ovat ok (lämpötilat, ei vikakoodeja, ajoprofiili sopiva jne)

              Omassa autossa dpf on tällähetkellä muutettu absorptio-vaimentimeksi.
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                Originally posted by sami_004 View Post
                Kyseisessä mallissa partikkelisuodatin on käsittääkseni kalalysaattorin yhteydessä samassa pöntössä? Onko kukaan pessyt kyseistä yhdistelmää pakettina, kestääkö katti pesun? Itsellä ei ole tiloja/hitsiä avata pönttöä.

                Työtarjouksia otetaan myös vastaan privana, Lahden seudulta mielellään...
                Kestää katti pesun. Vähän vittumaisempi vaan muuten pestä kun e60/61:n pöntöt.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6326
                  • P-Pohjanmaa

                  Originally posted by Pete-- View Post
                  Hurjat lukemat! Minä kun luulin, että olisi turvallisinta rajoittaa 650nm? Minä ainakin haluan käyttääkin autoa ihan normaalisti, reippaita liikennevalokiihdytyksiä ymv... Onko paikat kestäneet ok? Tarvitseeko vältellä tiettyjä tilanteita tmv?

                  Kyselen vain kun olisi tarkoitus softata, kunhan saavat penkin kuntoon.
                  Vähän myöhässä vastaus mutta ei mitään ongelmia.
                  Auto pääasiassa vaimon käytössä ,toki ohitukset on hänelläkin kohtuu reippaita ja itsekin joskus käsken autoa .
                  Toki en mitään sutia tsm harrasta vaan perusajoa jossa joskus nautitaan voimasta

                  Eikä tarvi vältellä mitään ..paitsi takaluukussa olevia teiniautoja joutuu nimittäin joskus näyttään että dieselkin on kohtuu nopea
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Rimmon
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 110
                    • Rauma

                    Tänään saatiin bmw takaisin hariselta jossa se oli DPF:n poistossa sekä ohjelmoinnissa, sanoin että ottakaa jonkinlaiset tehot mutta ei tarvi alkaa viimesisiä hevosia hakemaan ja 272hv/660nm ne sieltä sitten oli ottaneet. Palvelusta täytyy antaa kyllä hariselle täysi 10

                    Lisä bonuksena aktiivinen vakionopeudensäädin alkoi taas toimimaan kun tukkoinen dpf poistettiin
                    E61 530xda -06

                    Comment

                    • kaide80
                      Newbiemmer
                      • Nov 2011
                      • 3
                      • pohjois-pohjanmaa

                      BMW 525dat 2007 PX51 LCI

                      Moi!
                      Olen omistanut otsikon mukaisen auton kuukauden päivät. Autolla on ajettu 148 tkm. Pari päivää sitte alko herjaan particle filteriä. 5-10 minuuttia ku on ajanut, niin muistuttaa asiasta. En oo huomannu,että olisi vaikuttanut autoon muuten mitenkään. Tehotkin tallella ja kiertää normaalisti. Olen lukenut tämän topicin kokonaan läpi ja pää on pyörällä. Koitin kattoa sieltä piilovalikosta niitä moottorin lämpöjä mutten löytänyt. Mitä siinä tarkalleen pitäisi lukea? Jotain päivänmääriä ja muuta sielä oli. Koskaan en oo huomannu, että auto ois putkessa koittanu puhdistuspolttoa tehdä. Epäilen noita lämpöjä, ettei nouse tarpeeksi. Ens viikolla pääsee vasta testeriin, mutta oishan nuo mukava ennemminki katella ne lämmöt. Huollossa meinasivat, että porataan kolme reikää pdf ja se on sitte siinä. Onko ketään pajaseppää Oulu-Kokkola-Ylivieska akselilla, joka vois suorittaa tuon puhdistuksen. Itellä ei tiloja käytössä. Ja hyvät ohjeet noihin piilovalikko hommiin, että tämmönenki tumpelo ne osaisi katsoa. Kiitos jo etukäteen vastauksista.

                      Comment

                      • Anzafin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 3747
                        • Kajaani

                        Originally posted by kaide80 View Post
                        Moi!
                        Olen omistanut otsikon mukaisen auton kuukauden päivät. Autolla on ajettu 148 tkm. Pari päivää sitte alko herjaan particle filteriä. 5-10 minuuttia ku on ajanut, niin muistuttaa asiasta. En oo huomannu,että olisi vaikuttanut autoon muuten mitenkään. Tehotkin tallella ja kiertää normaalisti. Olen lukenut tämän topicin kokonaan läpi ja pää on pyörällä. Koitin kattoa sieltä piilovalikosta niitä moottorin lämpöjä mutten löytänyt. Mitä siinä tarkalleen pitäisi lukea? Jotain päivänmääriä ja muuta sielä oli. Koskaan en oo huomannu, että auto ois putkessa koittanu puhdistuspolttoa tehdä. Epäilen noita lämpöjä, ettei nouse tarpeeksi. Ens viikolla pääsee vasta testeriin, mutta oishan nuo mukava ennemminki katella ne lämmöt. Huollossa meinasivat, että porataan kolme reikää pdf ja se on sitte siinä. Onko ketään pajaseppää Oulu-Kokkola-Ylivieska akselilla, joka vois suorittaa tuon puhdistuksen. Itellä ei tiloja käytössä. Ja hyvät ohjeet noihin piilovalikko hommiin, että tämmönenki tumpelo ne osaisi katsoa. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
                        Tuossapa jos lontoo taipuu:
                        http://www.scoopz.com/m5board/E60_Hi...structions.pdf

                        Omassani (2004) pääsen ainakin salavalikkoon vaikka auto olisi käynnissä. Napilla käynnistyvistä en osaa sanoa.

                        - Antti -

                        Comment

                        • k3kvuori
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 116
                          • Valkeakoski

                          onko kukaan vaihtanut e90 akkua ?
                          voiko ihan normaalisti vaihtaa vai pitääkö koodata piuhan päässä uus akku ?

                          olen ajatellut varmuudeksi vaihtaa hieman isomman akun 95ah ?

                          kokemuksia akuista mikä on hyvä
                          BMW 330e f30
                          Tesla MYP
                          Ford Sierra Cosworth 4x4
                          Tunturi Pappa -78

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Anzafin View Post
                            Omassani (2004) pääsen ainakin salavalikkoon vaikka auto olisi käynnissä. Napilla käynnistyvistä en osaa sanoa.

                            - Antti -
                            Pääsee LCI:ssäkin...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • ekuusyks
                              Newbiemmer
                              • Jul 2011
                              • 16
                              • Raahe

                              Löytyykö filtterin pesijää pohjois-pohjanmaalta?

                              Auto E61 2005.

                              Privalla voi ilmoittautua..

                              Comment

                              • kaide80
                                Newbiemmer
                                • Nov 2011
                                • 3
                                • pohjois-pohjanmaa

                                No nyt löyty moottorin lämmöt. Hitaasti nousee ja siihen 75-77 astetta. Hiljasessa vauhdissa putoaa tietenki vielä kylmemmäksi. En tiiä riittääkö lämmöt polttoon, mutta en oo ainakaan mistään huomannut polttotapahtumaa. Voihan olla, että on joku hehku pimeänä ja siksi ei polta. EGR kans menee vissiin vaihtoon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎