Originally posted by AnXD
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by MrBubbles View PostSiltä nyt kyllä haiskahtaa..
Että vaikea sanoa jos vaikka olisi kyseisessä tapauksessa retrofitattu :think
http://www.realoem.com/bmw/showparts...63&hg=18&fg=10Last edited by erese; 24-05-2010, 23:51.F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
-
-
Onko porukat kokeilleet näitä bemareita ilman dpf:iä? -09 sprinteriin suora rosteriputki dpf:n tilalle -> painemittareihin 90-asteen kulmat putken sisälle ja anturit vakiopaikoille, ei minkäännäkösiä vikatiloja + puhdistussykli menee normaalisti päälle ja loppuukin normaalisti. ~1l/100km vielä putosi kulutuskin...
Comment
-
-
Isännällä on CRV jossa DPF ja rupesi kitisemään tukkeutumisesta ja uudelleen poltot ohjelmallisesti eivät auttaneet, uusi DPF Hondaan 4000€ ! ! ! ! Hakattiin sisuskalut pois ja anturit (2kpl paine-ero) paikoilleen ja sen jälkeen herjaa, että DPF:ssä reikä. No soitin Motorbittiin, jossa oma Accordini oli softattavan ja kerroin asiata ja viikon päästä CRV sinne ja nyt ei herjaa mistään ja tehoakin on mukavasti! Katsastuksessakaan ei kukaan huomaa DPF:n poistosta kun alkup. kuoret on paikoillaan antureineen.
Ohjelmasta poistettiin regenerointi ja antureiden raja-arvot asetettiin nolliksi. Hondan ohjelmassa oli myös pakko-regenerointi, joka menee päälle 800km välein vakkei anturit huomaisikaan paine-eroa riittävän suureksi, sekin on nyt poistettu, eikun kilometrejä!!
Sama setti bemareihin luulisi toimivan vaikka anturit erilaiset. Itsellä pömpössä mittarissa 200tkm ja DPF näyttää vaihtoa 170tkm päästä, mahtaako sinne saakka päästä...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Tou. Kai se on taas parin tojotamiehen puheenvuoron jälkeen syytä muistuttaa tähän keskusteluun jo kirjoittamastani DPF:n pesusta. Pesemällä DPF:stä saa uudenveroisen, auto toimii kuten kuuluukin, eikä savuta. Suhteellisen typerän näköistä kun joku uudehko auto vetää savupilveä perässään.
Jos mikään muu ei saa sitä paineilmavasaraa kädestä tippumaan, niin miettikää edes sitä mitä rikottu DPF tekee auton jälleenmyyntiarvolle. Mä en ainakaan ostaisi mitään E6X/E9X:ää joka savuttaa.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by sasu` View PostOnko porukat kokeilleet näitä bemareita ilman dpf:iä? -09 sprinteriin suora rosteriputki dpf:n tilalle -> painemittareihin 90-asteen kulmat putken sisälle ja anturit vakiopaikoille, ei minkäännäkösiä vikatiloja + puhdistussykli menee normaalisti päälle ja loppuukin normaalisti. ~1l/100km vielä putosi kulutuskin...| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostTou. Kai se on taas parin tojotamiehen puheenvuoron jälkeen syytä muistuttaa tähän keskusteluun jo kirjoittamastani DPF:n pesusta. Pesemällä DPF:stä saa uudenveroisen, auto toimii kuten kuuluukin, eikä savuta. Suhteellisen typerän näköistä kun joku uudehko auto vetää savupilveä perässään.
Jos mikään muu ei saa sitä paineilmavasaraa kädestä tippumaan, niin miettikää edes sitä mitä rikottu DPF tekee auton jälleenmyyntiarvolle. Mä en ainakaan ostaisi mitään E6X/E9X:ää joka savuttaa.
edit. toki siis jos pdf on ainoastaan tukossa vakioautossa niin järkevintä (halvinta&helpointa) on vain pestä se laittaa takaisin, kuten jussi_r sanoi.Last edited by Matson^; 21-06-2010, 14:47.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Just kävin Turbotekissä Karalan juttusilla,
nykyään he poistavat koko DPF:n toiminnan,
eli myös regenerointi poistuu,
vuosi sitten se jäi vielä ohjelmaan ja toistui n. 800 km välein
vaikka se pönttö olisikin heivattu mäkeen...
Nämä siis softauksen jälkeen...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Pitääpä vetää takaisin DPF:n osalta.
Auton historiaa tuli selviteltyä hiukan lisää, ja löytyikin huoltokerta jossa asentajalla tullut vähän huonot merkkaukset vihkoon. Näyttää olevan ruksi enemmän "nein" päällä kuin "ja" kohdassa. Noissahan on tollanen 5mm väliä..
No ei siinä mitään, iloista se on kun näin päin selviää, eli autoon on vaihdettu DPF jo saksassa 3kk ennen kuin auto on itselle tullut . Ilmankos se DPF oli kaikilta lukemiltaan kunnossa vaikka kilometrit tulivat "täyteen".
Nyt voikin huoletta pestä sen kun on tuskin kovin tukossa.
Avainsana oli jälleen kerran avain.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Pesuhommat
180 000 mittarissa ja herja tuli... veto hävisi.
Pesuhommat tuli kokeiltua: löpö liuotus yön yli. Aamulla puskin pumpulla löpöä läpi molempiin suuntiin. Paskaa kertyi kahvikupillinen...
Sitten koekäyttö: savua ihan saatanasti eikä vetoja vieläkään. Sitten savu loppui eikä vetoja... Lopulta iski ilmeisesti poltot päälle ja savua tuli myös pellin alta... jonka jälkeen vetoa oli ainakin entiseen malliin!
Saapas nähdä kuin kauan tätä iloa kestää
Comment
-
-
Originally posted by sassi View PostJoku puhui jossain vaiheessa, että katsoi Inpalla livedataa ja siellä näkyy nuo paineanturin arvot ennen ja jälkeen DPF:n?
Mistä nuo löytyy Inpassa?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi löydy Inpasta, saatoin olla minäkin joka niin sanoi mutta tosiaan vaatii jonkun eri laitteen.
Kahlasin nyt paremmalla ajalla tämän viestiketjun läpi ja siellä tosiaan puhutaan Autocomista sekä DIS:stä.
Ois vain ollut kiva katsoa, mitä nuo painearvot näyttää tuossa omassa ja tarvittaessa vaikka vähän peseskellä.
Ei tuolla kyllä ole ajettu vasta kuin 86tkm, mutta ainahan kaikki kiinnostaa--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Paljonko tuolla filtterillä mahtaa ajaa? Itsellä nyt 222 th mittarissa eikä herjoja ole tullut? I-drive näyttää jotain 150 th vaihtoon. Auto tuli minulle 170 th ajettuna...Last edited by Tommix; 13-08-2010, 19:13.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment