Originally posted by kaide80
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kaide80 View PostNo nyt löyty moottorin lämmöt. Hitaasti nousee ja siihen 75-77 astetta. Hiljasessa vauhdissa putoaa tietenki vielä kylmemmäksi. En tiiä riittääkö lämmöt polttoon, mutta en oo ainakaan mistään huomannut polttotapahtumaa. Voihan olla, että on joku hehku pimeänä ja siksi ei polta. EGR kans menee vissiin vaihtoon.Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Omassa otin DPF:n irti ja oli tuhannen tukossa, eli suosittelen puhdistusta.
vaikutuksia ei vielä todettu kun jäi urakkaa vielä tälle päivälle. Luulisi että vähän kone piristyy..
Oma i-Drive näytti resetoinnin jälkeen kiltisti sen 200tkm ajoa, eli ei puhtaasti kannata uskoa i-Driven näyttämään. ajelin resetoinnin jälkeen sen 5tkm eikä tuo ole vielä 200tkm tippunut mihinkään.Matti
E61 530DA (2005)
Comment
-
-
Originally posted by Pekka84 View Postvaikuttaako muka rikkinäinen hehku jotenkin tuohon poltoon?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
mä kyl veikkaisin että hehkun viallisuus vaikuttaa vaan softabugin takia - päästömääräykset jne. niinjoo, omassa autossa oli ennen lastutusta ollut 2 hehkua pimeänä jonkin aikaa, vuoden pari. Kummasti vanha dpf oli kuitenkin vaan ihan hienosti toimiva ilman mitään pesurutiineja.
Ecun sw on tuntematon, voi olla että on jossain vaiheessa päivitetty.
hehkujen tuoma "lisälämpö" puhdistussyklin aikana lienee huuhaata (ei sieltä kovin kummosta energiaa nimittäin tule vrt. puhditukseen käytettävä polttoaine), samaten tuo laturihomma kanssa vähän arvelluttaa, tuskinpa on todellinen juttu tommonen veikkaus.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Postmä kyl veikkaisin että hehkun viallisuus vaikuttaa vaan softabugin takia - päästömääräykset jne. niinjoo, omassa autossa oli ennen lastutusta ollut 2 hehkua pimeänä jonkin aikaa, vuoden pari. Kummasti vanha dpf oli kuitenkin vaan ihan hienosti toimiva ilman mitään pesurutiineja.
Ecun sw on tuntematon, voi olla että on jossain vaiheessa päivitetty.
hehkujen tuoma "lisälämpö" puhdistussyklin aikana lienee huuhaata (ei sieltä kovin kummosta energiaa nimittäin tule vrt. puhditukseen käytettävä polttoaine), samaten tuo laturihomma kanssa vähän arvelluttaa, tuskinpa on todellinen juttu tommonen veikkaus.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
noh, ainakaan vag-konsernin autoissa moista toimintoa ei ole, ja samoja edc16/17 ekuja niissäkin käytetään boschin valvonnoilla. :think
mieti nyt ihan seköntti tai kaks että paljonka hehkuista tulee lämpöenergiaa vrt. ylimääräinen suihkutusmäärä. Ei kovinkaan paljoa ei.
http://www.cats2u.co.uk/ näemmä tuolta saisi omaan irto-dpf:n 297€ + pk. Ei siis ns. vittuakaan, ei nämä ihan sikakalliita osia enää ole. Harmi vaan kun ei ole enää tarvetta5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Postnoh, ainakaan vag-konsernin autoissa moista toimintoa ei ole, ja samoja edc16/17 ekuja niissäkin käytetään boschin valvonnoilla. :think
mieti nyt ihan seköntti tai kaks että paljonka hehkuista tulee lämpöenergiaa vrt. ylimääräinen suihkutusmäärä. Ei kovinkaan paljoa ei.
http://www.cats2u.co.uk/ näemmä tuolta saisi omaan irto-dpf:n 297€ + pk. Ei siis ns. vittuakaan, ei nämä ihan sikakalliita osia enää ole. Harmi vaan kun ei ole enää tarvetta
Ohjainlaitteen tyypillä ei ole mitään merkitystä, sen sisältämällä softalla on!! Ja suihkutusta myöhäistetään ei lisätä, muissakuin tojotoissa erillisen suuttimen kautta.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
noh, ihan miten haluat. Omaan kokemukseen perustuen ei niiden hehkujen tarvitse olla ehjiä että regenerointi toimii ok.
Periaatteessa ja käytännössä softahan sen eron tekeekin, mutta rautaanhan on jo rakennettu sisään peruspalikat dpf-toimintoja varten. Mainitsinkin jo aikaisemmin tuosta että oisko softassa bugia kun moista vaatii joissain autoissa.
Polttoaineen suihkutusta joo myöhäistetään, mutta samalla polttoaineen määrä kasvaa.
Pitää sen auton kuitenkin saada primääri-energia jostain siihen eteenpäinkulkemiseenkin, ei se sama polttoainemäärä mikä tarvitaan normi-olosuhteissa vaikka 80kmh ajoon riitä sitten dpf-polttoon JA samaan 80kmh ajoon. Energia ei vaan riitä.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostPolttoaineen suihkutusta joo myöhäistetään, mutta samalla polttoaineen määrä kasvaa.
Pitää sen auton kuitenkin saada primääri-energia jostain siihen eteenpäinkulkemiseenkin, ei se sama polttoainemäärä mikä tarvitaan normi-olosuhteissa vaikka 80kmh ajoon riitä sitten dpf-polttoon JA samaan 80kmh ajoon. Energia ei vaan riitä.
Tuossa on jotain juttua dpf (fap kun on ranskis) ja hehku setistä:
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
http://wds.spaghetticoder.org/en/zin...1FB47TU012.htm tuolta löytyy vähän e6x 6zyl diesel-maailman hehkutietoutta, hehkuja käytetään :
-kylmäkäynnistykseen
-vedenlämmön ollessa alle 30C ajon aikana
-esilämmitys virtojen ollessa päällä
Ja siinäpä ne maininnat onkin, niinkuin muistelinkin.
Jos vedenlämpö on kokoajan liian alhainen / lämpenemissykli kestää liian kauan (termostaatti/taatit) niin dieselit ruuttaa pikkasen yleensä savuttamaan, vaikka on kuinka hienoa sumua käytettävissä suihkusuuttimen perästä. >> Partikkelipäästöt lisääntyvät reilusti.
Olisiko testerin pyytämä ehjien hehkujen tsekkaus pikemminkin oireen minimointia ja perusedellytysten saamista edes jotenkin kohdalleen (lähtökohtaisesti mahdollisimman vähän savuttava moottori).
Tuo pösön datajuttu oli kyl melko ranskalaiselta haiseva, en pidä minkään arvoisena
Ei vaan, omituinen juttu mitenkä moista kirjoittavat. Mene ja tiedä, ei se oikeasti kyl kovin kummoisesti energiaa lisää tonne +600 pakolämpöihin muutama hehku nääs nääs.
Pikkaisen parempi lukupaketti ois tässä, selkeää tekstiä ja hyvät kuvat :
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Posthttp://wds.spaghetticoder.org/en/zin...1FB47TU012.htm tuolta löytyy vähän e6x 6zyl diesel-maailman hehkutietoutta, hehkuja käytetään :
-kylmäkäynnistykseen
-vedenlämmön ollessa alle 30C ajon aikana
-esilämmitys virtojen ollessa päällä
Ja siinäpä ne maininnat onkin, niinkuin muistelinkin.
Jos vedenlämpö on kokoajan liian alhainen / lämpenemissykli kestää liian kauan (termostaatti/taatit) niin dieselit ruuttaa pikkasen yleensä savuttamaan, vaikka on kuinka hienoa sumua käytettävissä suihkusuuttimen perästä. >> Partikkelipäästöt lisääntyvät reilusti.
Olisiko testerin pyytämä ehjien hehkujen tsekkaus pikemminkin oireen minimointia ja perusedellytysten saamista edes jotenkin kohdalleen (lähtökohtaisesti mahdollisimman vähän savuttava moottori).
Tuo pösön datajuttu oli kyl melko ranskalaiselta haiseva, en pidä minkään arvoisena
Ei vaan, omituinen juttu mitenkä moista kirjoittavat. Mene ja tiedä, ei se oikeasti kyl kovin kummoisesti energiaa lisää tonne +600 pakolämpöihin muutama hehku nääs nääs.
Pikkaisen parempi lukupaketti ois tässä, selkeää tekstiä ja hyvät kuvat :
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_336.pdf
Saatta ollakin, että se on noin! Tuo linkki koski volkkarin paskoja ja niissä nyt vilkuttelee hehkuvalo liittyen dpf:ään, vaikka ei se siihen liityisikään... ranskalaisissa ne hehkarit menee päälle kun regeneroi, mutta ne onkin vähän sellassii...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
No, vaikka oiskin volksklonkkeija koskeva, niin periaate hiukkassuodattimen toiminnasta selviää tosi hyvin amatöörillekin kun lukee tuon datalehden. Suosittelen kaikille ketä asia oikeasti Kiinnostaa.
Toivottavasti joku sai mielenrauhaa ja vähän enemmän näkemystä asiaan näillä viimeisillä kommenteilla, vaikutti aikaisemmin nettikeskustelu vähän angstiselta että "dpf on paskee, pois pois".
dpf ei ole pahuutta suinkaan, pienhiukkaspäästöt lisäävät kuolemaan johtavia keuhkosairauksia + aiheuttavat välittömiä kuolemia. Aikuisten oikeasti ei siis mikään naurun asia.
Asia vaan yleisellä tasolla on tietenkin vedetty koskemaan kaikkia - eikä se ole reilua suomalaista taajaman ulkopuolella asuvaa asukasta kohtaan - ei ole tainnut kukaan taajamien ulkopuolella hiukkaspäästöihin kuollut, ainakaan suoraan ei moiseen ole väitettä.
Toisaalta, asiaa kun tarpeeksi kelailee, niin jos ei olisi tullut katalysaattoreita, pakotetun kierron huohotusjärjestelmiä jne, niin tämä pallo mitä asutamme olii vielä snadimmin paskemmassa kunnossa. Mallia voinee nykypäivänä tsekata Intiasta tai yleensäottaen Aasian maista.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Missä muuten sijaitsee DPF näissä neliveto malleissa, autona E61 530xda. Onko se auton alla niin kuin näissä takavetoisissa vai koneen lähellä? Ilmeisesti joissakin 3 sarjalaisissa nelivedoissa on ollut koneen lähellä tuo dpf?
Kyselen, koska ois tarkoitus poistaa tuo dpf tehon lisäyksen yhteydessä ja ois hyvä tietää onko miten vaikea tehdä varsinkin, jos se on tuolla koneen lähellä?BMW E61 530xda -06
Comment
-
-
Originally posted by rawpower View PostMissä muuten sijaitsee DPF näissä neliveto malleissa, autona E61 530xda. Onko se auton alla niin kuin näissä takavetoisissa vai koneen lähellä? Ilmeisesti joissakin 3 sarjalaisissa nelivedoissa on ollut koneen lähellä tuo dpf?
Eli about näin:
erillinen DPF auton alla <- vm. 2007 -> turbon jälkeen kat:n yhteydessä
Originally posted by rawpower View PostKyselen, koska ois tarkoitus poistaa tuo dpf tehon lisäyksen yhteydessä ja ois hyvä tietää onko miten vaikea tehdä varsinkin, jos se on tuolla koneen lähellä?
Erillisesä DPF:ssä voi myös helposti porata reiät filtterin läpi.Last edited by Tommix; 30-11-2011, 17:56.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment