BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1931
    • Juvan Shell. Requiescat in pace

    Originally posted by Mitza View Post
    Onkohan mulla tuo suodatin?
    Auto on 330CDa vuosimallia 03 (heinäkuu)

    Kokeilin takapöntöstä hanskalla ja ihan mustaksi jäi sormi.
    Tuskinpa on edes jälkiasennettua.
    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

    t: luft waffel

    "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

    Comment

    • k3kvuori
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 116
      • Valkeakoski

      auto ruvennut hälyttelemään dpf:stä melkein päivittäin, eli alkais olla aika varmaan poistaa koko kapistus pois ja ottaa tehot irti mitä saa, n.280hv ja 610Nm pitäs saada softalla ja dpf:n poistolla ja hintakin halvempi kuin uusi dpf. tarvii lähiaikoina varata aika ja varmaan ennen ens talvee uusia termostaatit.
      BMW 330e f30
      Tesla MYP
      Ford Sierra Cosworth 4x4
      Tunturi Pappa -78

      Comment

      • k3kvuori
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 116
        • Valkeakoski

        tänään kävin harisella varaamassa ajan poisto operaatioon pitää siis käydä laittaa kesärenkaat alle
        BMW 330e f30
        Tesla MYP
        Ford Sierra Cosworth 4x4
        Tunturi Pappa -78

        Comment

        • Aku
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 1
          • Lohja

          Kävin Lohjan Kamitecilla ja sain Saksasta viime lokakuussa hankkimani 530xdA lci M-Sport Touring vekottimeni entistä kivemmaksi. Maltillinen piristys, 260hv/600Nm kustansi 550E. Asentajakaveri tuntui ihan osaavalta, nopeahko homma. Ensi-innostuksessa kulutus toki nousi, mutta rauhallisissa maantienopeuksissa sain jopa 5:lla alkavia lukemia, eli kulutus laski hieman. Vielä jaksaa polkea, keskikulutus tahtoo olla yli 8,5.
          Mittarissa nyt 214t, Egr-termari meni talvella vaihtoon, hiukkassuodatin kuulemma saattohoidossa (otetaan joskus pois), muutoin auto toimii.
          Last edited by Aku; 07-05-2011, 01:18.

          Comment

          • masiaro
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 406

            Todella hienoa, tänään auto lakkasi vetämästä ja iDriveen tuli Partikkelfilter-ilmoitus (ajoa saa jatkaa, mutta teho saattaa vähentyä sillai). Myönnän toki, että olen viime 1-pari kuukauden aikana ajanut vain kehä kolmosen sisäpuolella, eli tämä saattaa olla osasyy siihen ettei DPF saanut polttaa itseään. No uskallanko sitten lähteä huomenna Turkuunpäin turunväylällä ja toivoa että dpf polttaa itseään?

            Vai onko se nyt liian myöhäistä kun iDriveen tuli jo tuo ilmoitus..?
            Last edited by masiaro; 14-05-2011, 00:22.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              Originally posted by masiaro View Post
              Todella hienoa, tänään auto lakkasi vetämästä ja iDriveen tuli Partikkelfilter-ilmoitus (ajoa saa jatkaa, mutta teho saattaa vähentyä sillai). Myönnän toki, että olen viime 1-pari kuukauden aikana ajanut vain kehä kolmosen sisäpuolella, eli tämä saattaa olla osasyy siihen ettei DPF saanut polttaa itseään. No uskallanko sitten lähteä huomenna Turkuunpäin turunväylällä ja toivoa että dpf polttaa itseään?

              Vai onko se nyt liian myöhäistä kun iDriveen tuli jo tuo ilmoitus..?
              No ei siinä mitään menetä vaikka käytkin pitempää pätkää ajamassa. En vain tiedä että meneekö se jo honkin vikatilaan eikä enää edes yritä polttoa...
              jos näin on, ensilääkkeenä on käydä pakotuttamassa se poltto päälle piuhan perässä, ja tietysti varmistaa että ne lämmöt nousee yli 75 asteen siellä maantieajossa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • k3kvuori
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 116
                • Valkeakoski

                Originally posted by MajorDrake View Post
                No ei siinä mitään menetä vaikka käytkin pitempää pätkää ajamassa. En vain tiedä että meneekö se jo honkin vikatilaan eikä enää edes yritä polttoa...
                jos näin on, ensilääkkeenä on käydä pakotuttamassa se poltto päälle piuhan perässä, ja tietysti varmistaa että ne lämmöt nousee yli 75 asteen siellä maantieajossa...
                ei mene vikatilaan vaan kyllä polttaa jos lämmöt nousee, itsellä ilmotteli aina välillä kanssa tuota ja olihan se lopun alkua mutta pari kuukautta sinnittelin kunnes ilmoitus alkoi tulla joka päivä niin sitten kävin heivaamassa vesilintua sillä
                BMW 330e f30
                Tesla MYP
                Ford Sierra Cosworth 4x4
                Tunturi Pappa -78

                Comment

                • masiaro
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 406

                  Originally posted by Hamann84 View Post
                  Tietäisikö kukaan jonkun joka saisi tuon DPF:n pestyä heti tänään tai huomenna (tiedän, että on pyhä) mutta auto pitäisi saada kuntoon äkkiä ja millä hinnalla näitä operaatioita tehdään?

                  Itse asustelen Karjaalla joten Helsinki-Salo akselilla voisin liikkua..

                  Auto siis E60 530D -05 M57N...

                  Mielellään sähköpostilla jos saisi yhteystietoja:
                  [email protected]
                  Kyselisin samaa. Missä voin pesettää sitä pks-seudulla? Kauemmatkin käy.

                  Comment

                  • Trout Mask Replica
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 123
                    • Aalen, Baden-Württemberg, Deutschland

                    Niin oliko joku löytänyt -07 325d sopivaa KAT+DPF-yhdistelmäpönttöä muualta kuin marmoritiskiltä? Onko muita (lue: halvempia) valmistajia?

                    Oonko vaan niin käsi hakemaan tietoa? Noitahan näyttäs olevan E60 530d:en aika monessa paikassa tarjolla... Johtuneeko siitä, että alkupään malleissa KAT ja DPF eri pöntöissä??

                    (Viranomaiset tällä suunnalla ovat kai aika kiinnostuneita noista hiukkasista, joten en varmaankaan tule tyhjällä pöntöllä / suoralla putkella toimeen...)
                    428i Gran Coupé
                    “Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
                    ― Abraham Lincoln

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Trout Mask Replica View Post
                      (Viranomaiset tällä suunnalla ovat kai aika kiinnostuneita noista hiukkasista, joten en varmaankaan tule tyhjällä pöntöllä / suoralla putkella toimeen...)
                      Hetken jo mietin että missä mutta sitten hokasin että Saksassa...
                      Onneksi täällä ei vielä ole noita ongelmia...

                      Onko se pönttö varmasti rikki vai eikö pesettäminen auta?
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Trout Mask Replica
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 123
                        • Aalen, Baden-Württemberg, Deutschland

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Hetken jo mietin että missä mutta sitten hokasin että Saksassa...
                        Onneksi täällä ei vielä ole noita ongelmia...

                        Onko se pönttö varmasti rikki vai eikö pesettäminen auta?
                        Herjaa tulee jo muutama kerta / viikko... Taitaa olla niin että poltto ei enää toimi... Katellu lämpöjä salavalikoiden kautta ja kyllä se tien päällä nostaa kohtuullisesti sinne yli 80 asteen alueelle.. (5. vaihde 200km/h 86-88)...
                        Pitäs kai, jos poltto toimii, nostaa lämmöt sitten polton ajaksi reippaasti ylemmäs.. No, ei ole nostellut..
                        Poltto kai pitäs tapahtua yli 75 lämmöissä jo...
                        428i Gran Coupé
                        “Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
                        ― Abraham Lincoln

                        Comment

                        • docjones
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2005
                          • 127

                          Originally posted by masiaro View Post
                          Kyselisin samaa. Missä voin pesettää sitä pks-seudulla? Kauemmatkin käy.
                          Tuliko tähän koskaan mitään vastausta? Olisikohan täällä päin ketään kuka pystyisi ensin irrottamaan ja sitten pesemään tukkeutuneen DPF:n?

                          Bonuskysymyksenä: jos kuitenkin ratkaisu on laskea DPF:ään pari 18mm:n reikää niin onnistuuko tuo sitä irroittamatta? Ie. voiko putken irroittaa DPF:n takapuolelta ja laskea sinne paikalla ollessa parit henkireijät poralla?

                          -
                          JN

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Trout Mask Replica View Post
                            Herjaa tulee jo muutama kerta / viikko... Taitaa olla niin että poltto ei enää toimi... Katellu lämpöjä salavalikoiden kautta ja kyllä se tien päällä nostaa kohtuullisesti sinne yli 80 asteen alueelle.. (5. vaihde 200km/h 86-88)...
                            Pitäs kai, jos poltto toimii, nostaa lämmöt sitten polton ajaksi reippaasti ylemmäs.. No, ei ole nostellut..
                            Poltto kai pitäs tapahtua yli 75 lämmöissä jo...
                            Kyllä. Mutta tapahtuuko se noilla nopeuksilla?
                            Monasti olen huomannut Germaaniassa autoillessa että poltto käynnistyy kun siirtyy pienemmälle tielle. Tosin motarilla sitä ei kyllä huomaa jos pari hunttia on lasissa...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • jengstro
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 380
                              • 02-alue

                              Väliraporttia: Ajotietokone alkoi herjaamaan tässä eräs päivä innokkaasti hiukkaskiihdyttimen tukkeutumisesta
                              Sitten parin päivän herjailun jälkeen viestit katosivat viikoksi. Laitoin OBD:n kiinni ja mittasin täyskiihdytyksellä.
                              Nyt on uudella pöntöllä takana ~30tkm, vastapaineet nousevat max ~300mBar. Eli on tullut tosta viime mittauksesta about 50mbaria lisää.

                              Ihmettelen vieläkin miks auto alko herjaa tosta.... raja on jossain ~600mBarissa. Joku anturihärö.

                              Originally posted by jengstro View Post
                              Innostuin ihmettelemään mitä tuolle uudelle (12-2009) hiukkassuodattimelle kuuluu...

                              Siis... ihan uutena pakopaine kuormitettuna ~130mBar
                              Nyt 15tkm takana ~250mBar!

                              Huh! tällä logiikalla se menee taas tukkoon about 50tkm kilsan jälkeen.
                              Jotenkin mulla on sellanen fiilis että toi regenerointi ei vaan toimi mun kärryssä. Mä kyllä pystyn näkemään regeneroinnin statuksen, en vaan koskaan ole bongannut sitä "aktiivisena" ainakaan OBD diagnostiikan kautta (sori, mulla ei ole aina läppäri autossa). Olen aika tarkka eri pörinöille, en ainakaan koskaan ole huomannut että regenerointi olisi päällä.

                              Vikakoodejakaan ei ole sellasia mitkä estäis tuon...4252,4212 (taitaa olla hehkuja).. lämpötilat on vähän alhaalla, mutta kuiteskin 80asteen kieppeillä (joo, EGR termari on menossa vaihtoon).

                              Hmm... täytyy varmaan käydä huollossa, jos ne pystyy kaivaa logia, tai pakottaa ton regeneroinnin päälle.

                              Tekis mieli ottaa toi auki, tehä se reikä keskelle ja kärsiä hieman karstasta kromisten putkien päässä... eipä tarttis tätäkään enää miettiä.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by jengstro View Post
                                Väliraporttia: Ajotietokone alkoi herjaamaan tässä eräs päivä innokkaasti hiukkaskiihdyttimen tukkeutumisesta
                                Sitten parin päivän herjailun jälkeen viestit katosivat viikoksi. Laitoin OBD:n kiinni ja mittasin täyskiihdytyksellä.
                                Nyt on uudella pöntöllä takana ~30tkm, vastapaineet nousevat max ~300mBar. Eli on tullut tosta viime mittauksesta about 50mbaria lisää.

                                Ihmettelen vieläkin miks auto alko herjaa tosta.... raja on jossain ~600mBarissa. Joku anturihärö.
                                Mitkä sulla on arvot paikallaan (N:llä)? tyhjäkäynti, 2000 rpm ja talla pohjassa (4000 rpm rajoitettu vapaalla)?

                                Omassa 192 tkm ajeteussa 535d LCI:ssä arvot oli 12/70/170 tjsp.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X