Originally posted by A62
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Jos mielii DPF:stä eroon niin halvin ja helpoin keino on irroittaa pönttö ja murjoa rautakangella tms sisusta huitsin Nevadaan. Taltalla viimeistely ja pönttö on tyhjä. Sisusta irtoaa suht helposti. Tyhjä pönttö paikalleen ja taas mennään. Tästä jää vikakoodi alhaisesta vastapaineesta ja/tai sen uskottavuudesta (ei toki haittaa ajamista). Halutessaan herjoista pääsee lopullisesti eroon käymällä täälläkin mainittujen ohjelmointivelhojen luona ja samalla voi ohjelmoida lisää kaakkeja.
Jos DPF ja katalysaattori on samassa pöntössä niin kuin uudemmissa malleissa niin tyhjennys ei käy noin helposti vaan pitää leikata pönttö auki jotta DPF osuuden saa pois. Kattia kun ei kannata poistaa muuten alkaa pakokaasu haisemaan.
Comment
-
-
Originally posted by DerPastor View PostJos mielii DPF:stä eroon niin halvin ja helpoin keino on irroittaa pönttö ja murjoa rautakangella tms sisusta huitsin Nevadaan.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by DerPastor View PostJos mielii DPF:stä eroon niin halvin ja helpoin keino on irroittaa pönttö ja murjoa rautakangella tms sisusta huitsin Nevadaan. Taltalla viimeistely ja pönttö on tyhjä. Sisusta irtoaa suht helposti. Tyhjä pönttö paikalleen ja taas mennään. Tästä jää vikakoodi alhaisesta vastapaineesta ja/tai sen uskottavuudesta (ei toki haittaa ajamista). Halutessaan herjoista pääsee lopullisesti eroon käymällä täälläkin mainittujen ohjelmointivelhojen luona ja samalla voi ohjelmoida lisää kaakkeja.
Jos DPF ja katalysaattori on samassa pöntössä niin kuin uudemmissa malleissa niin tyhjennys ei käy noin helposti vaan pitää leikata pönttö auki jotta DPF osuuden saa pois. Kattia kun ei kannata poistaa muuten alkaa pakokaasu haisemaan.
Ihan näin kärkeen ennen kuin alatte neuvomaan ja inttämään vastaan, niin voin kertoa, että jouduin pari viikkoa sitten kokemaan itse tämän kantapään kautta. Eli turbo porsi ihan kunnolla. Laskua auton saamiseksi takaisin ajoon alkaa kertyä jo 3000€... Ja voitte kuvitella miten paljon ahistaa saada tälläinen joulubonus.
Itsekkin luulin tähän asti että vastapaineen laskeminen putkistossa (oli se sitten dpf:n ja/tai änkkärin poisto) tekee ainoastaan hyvää turbon toiminnalle. Nythän on kuitenkin niin, että se aiheuttaakin VNT ahtimissa vielä isompaa vastapainetta turbon pakopuolella!!!
Itsellä siis poistettiin takapönttö autosta kokonaan ja dpf oli jo ennestään porattu. Vähän aikaa ko. operaation jälkeen autosta hävisi vedot aivan täysin ja käryää niin perkeleesti. Ei muuta kuin auto merkkihuoltoon vianetsintään. Ja niinhän sieltä löytyi vikakoodi liian alhaisesta vastapaineesta -> seuraavaksi ahtoputkia irti ja turbon kuntoa toteamaan. Urpon prkl olikin totaalisen jumissa ja cooleri täynnä öljyä. Jee jee..
Mikäli haluatte noita DPF:fiä jatkossakin poistaa tai änkkäreitä muuttaa, suosittelen lämpimästi viemään auton myös samoilla tulilla säätöön. Se onkin sitten ihan sama onko se Harinen, Karala tms. Itse vien auton Kuopiossa Fin-Dieselille. Kunhan ei ole mikään "valmis" ohjelma!
Turbo voidaan säätää ohjelmallisesti vastaamaan muuttuneita vastapaineita ja se partikkelifilsun toiminta voidaan myös poistaa siten, että siitä ei aiheudu muita haittoja auton tai turbon kestämiselle.
Nyt varmaan joku sanoo, että ollut jo pitkään auto ilman dpf:fää ja änkkärikin kenties muutettu ja hyvin rokkaa... "ei vaan saa pitoa renkaille näissä keleissä" tms. yms. jne. Joillakin voi kestää pidempään joillakin vähempään turbo noilla virityksillä. Itsellä kesti 2 viikkoa (180tkm ajettu). Tosiasia kuitenkin on että tuo edesauttaa turbon kulumista. Joten ennen kun alat kommentoimaan tätä kirjoitusta, niin purappas ahtoputket ja kokeile onko turbossasi välystä...
PS. Tämä "infopaketti" ei ole sitten allekirjoittaneen osoitus omasta tietämättömyydestään, vaan se on OIKEITTEN ammattilaisten minulle kertomaa faktaa! (Fin-turbo/Fin-Diesel) ovat asian tutkineet ja mittailleet!
Tarvittaessa voin kertoa enemmänkin ja tarkemmin mikäli joku vielä miettii että WTF tuo jannu täällä jauhaa...
Comment
-
-
Mikäli tuo katalysaattori on putsattu nyt tuon partikkelisuodattimen edestä niin saa ihan muutamien päivien kuluttua tyhjentää myös sen pdf:n koska menee tukkoon aika nopeasti, huomaa kyllä kun ei enää auto kulje.
Katalysaattori on aina ennen partikkelisuodatinta, noin niinku ihan nyrkkisääntönä.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by jar-ski View PostTähän väliin on pakko muistuttaa kaikkia, että sillä vastapaineella siellä putkistossa on sitten merkityksensä myös. Vikakoodi liian pienestä vastapaineesta EI ole aiheeton, vaikka siitä ei tuntuisi "muuta" haittaa olevankaan.
Ihan näin kärkeen ennen kuin alatte neuvomaan ja inttämään vastaan, niin voin kertoa, että jouduin pari viikkoa sitten kokemaan itse tämän kantapään kautta. Eli turbo porsi ihan kunnolla. Laskua auton saamiseksi takaisin ajoon alkaa kertyä jo 3000€... Ja voitte kuvitella miten paljon ahistaa saada tälläinen joulubonus.
Itsekkin luulin tähän asti että vastapaineen laskeminen putkistossa (oli se sitten dpf:n ja/tai änkkärin poisto) tekee ainoastaan hyvää turbon toiminnalle. Nythän on kuitenkin niin, että se aiheuttaakin VNT ahtimissa vielä isompaa vastapainetta turbon pakopuolella!!!
Itsellä siis poistettiin takapönttö autosta kokonaan ja dpf oli jo ennestään porattu. Vähän aikaa ko. operaation jälkeen autosta hävisi vedot aivan täysin ja käryää niin perkeleesti. Ei muuta kuin auto merkkihuoltoon vianetsintään. Ja niinhän sieltä löytyi vikakoodi liian alhaisesta vastapaineesta -> seuraavaksi ahtoputkia irti ja turbon kuntoa toteamaan. Urpon prkl olikin totaalisen jumissa ja cooleri täynnä öljyä. Jee jee..
Mikäli haluatte noita DPF:fiä jatkossakin poistaa tai änkkäreitä muuttaa, suosittelen lämpimästi viemään auton myös samoilla tulilla säätöön. Se onkin sitten ihan sama onko se Harinen, Karala tms. Itse vien auton Kuopiossa Fin-Dieselille. Kunhan ei ole mikään "valmis" ohjelma!
Turbo voidaan säätää ohjelmallisesti vastaamaan muuttuneita vastapaineita ja se partikkelifilsun toiminta voidaan myös poistaa siten, että siitä ei aiheudu muita haittoja auton tai turbon kestämiselle.
Nyt varmaan joku sanoo, että ollut jo pitkään auto ilman dpf:fää ja änkkärikin kenties muutettu ja hyvin rokkaa... "ei vaan saa pitoa renkaille näissä keleissä" tms. yms. jne. Joillakin voi kestää pidempään joillakin vähempään turbo noilla virityksillä. Itsellä kesti 2 viikkoa (180tkm ajettu). Tosiasia kuitenkin on että tuo edesauttaa turbon kulumista. Joten ennen kun alat kommentoimaan tätä kirjoitusta, niin purappas ahtoputket ja kokeile onko turbossasi välystä...
PS. Tämä "infopaketti" ei ole sitten allekirjoittaneen osoitus omasta tietämättömyydestään, vaan se on OIKEITTEN ammattilaisten minulle kertomaa faktaa! (Fin-turbo/Fin-Diesel) ovat asian tutkineet ja mittailleet!
Tarvittaessa voin kertoa enemmänkin ja tarkemmin mikäli joku vielä miettii että WTF tuo jannu täällä jauhaa...
Comment
-
-
Joulupukki on olemassa ja ennenkuin joku aloittaa väittään, että pukki on vaan lapsille keksitty mielikuvitushahmo tai muuta mielipidettään, niin voin kertoa, että asia on kuultu korvatunturilta OIKEALTA pukin naapurilta.
Mitään perusteltua faktaa en silti esitä.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by A62 View PostEipä tämä ollut ammattilaisillekaan aivan selviö. Käytin autoa paikallisella huoltamolla. Päättelivät myös catin DPF:ksi ja irrottamatta jäi.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Palataanpas tähän mun auton spekulaatioon, jossa epäilin että puhdistuspolttoa DPF:lle ei tapahdu, en sitä OBD-monitoroinnin kautta saanut ainakaan livenä kiinni.
Vaihdoin kaikki uudet hehkut. Oli kaksi hajalla (vikakoodit).
Ja koeajolle, ja kappas, välittömästi (kun kone lämpes) OBD monitoroinnista räpsähti 'DPF puhdistus tila' = "aktiivinen!". Pakokaasun vastapaineet putosi hieman alemmaksi ja kulutuskin asettui 1-2 desiä alemmaksi (2päivää takana)
Tuolla aiemmin joku epäili että rikkinäiset hehkut voivat vaikuttaa auton DPF:n puhdistukseen. Näin se näyttää olevan.... varovaisesti olettaen.
Comment
-
-
Originally posted by jengstro View PostPalataanpas tähän mun auton spekulaatioon, jossa epäilin että puhdistuspolttoa DPF:lle ei tapahdu, en sitä OBD-monitoroinnin kautta saanut ainakaan livenä kiinni.
Vaihdoin kaikki uudet hehkut. Oli kaksi hajalla (vikakoodit).
Ja koeajolle, ja kappas, välittömästi (kun kone lämpes) OBD monitoroinnista räpsähti 'DPF puhdistus tila' = "aktiivinen!". Pakokaasun vastapaineet putosi hieman alemmaksi ja kulutuskin asettui 1-2 desiä alemmaksi (2päivää takana)
Tuolla aiemmin joku epäili että rikkinäiset hehkut voivat vaikuttaa auton DPF:n puhdistukseen. Näin se näyttää olevan.... varovaisesti olettaen.
Eli ei ainakaan 525da -04 vaikuttanut.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostJos pönttö on ehjä niin eikö se kannattaisi säästää, sillä luulisi vielä olevan jotain rahallistakin arvoa? Ennemmin tekee / teettää korvausputken, jonka hinta tulee joka tapauksessa olemaan murto-osa vrt suodatin.
Comment
-
-
Originally posted by DerPastor View PostItselleni ei tuollaisella käytetyllä pöntöllä ole mitään arvoa. Kai sitä joku voisi puhdistaa ja yrittää myydä tms. Omalla kohdallani saan pöntöstä eniten irti tyhjänä paikallaan. Ei ainakaan tarvitse jumpata katsastukseen pönttöä kiinni jos olisi korvausputki. Eikös katsurin pitäisi siihen puuttua...
En usko että katsuri ulkonäön perusteella asiaan puuttuu, variaatioita kun on niin monta muistettavaksi pelkästään e60/e61 korimallissa, faceliftissä katin kanssa samassa eli "näkymättömissä", joissain ei ole ollut alunperinkään ja osassa se sitten kuuluisi olla paikallaan.. Omani meni kehujen kanssa päästöistä läpi vaikka onkin "näin tehokas dieseli" ja ihmetteli otteen 200 kilowattia
Myydä en ajatellut, jos nyt ei joku maksa maltaita| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostTarkoitinkin että jos joskus jatkossa katsuri osaa työntää sellaisen pillin putkeen että joutuu dpf:n kanssa jumppaamaan niin se on vielä mahdollista. Se miten todennäköistä se on minun omistussuhteeni aikana niin.. :think
En usko että katsuri ulkonäön perusteella asiaan puuttuu, variaatioita kun on niin monta muistettavaksi pelkästään e60/e61 korimallissa, faceliftissä katin kanssa samassa eli "näkymättömissä", joissain ei ole ollut alunperinkään ja osassa se sitten kuuluisi olla paikallaan.. Omani meni kehujen kanssa päästöistä läpi vaikka onkin "näin tehokas dieseli" ja ihmetteli otteen 200 kilowattia
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postmissähän vaiheessa tukkoinen DPF alkaa vaikuttaa tehoon ja kulutukseen?///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
Comment