Originally posted by jar-ski
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F10 530 dA xdrive m-sport
-
-
Originally posted by andy74 View PostTuskin sulla mitään rikki on. Mulla auto lastutettiin tuossa pari viikkoa sitten ja samalla tyhjennettiin dpf:n sisuskalut pihalle ja ohjelmoitiin pois. Omassani myös tuo ääni on juuri kuvaamasi tyylinen...Toisaalta kun antaa hieman enemmän happea niin ei se turbon pieni ääntely mua ainakaan haittaa. Tyhjäkäynnillä tosin putkenpäistä kuuluu täysin erilainen "kihisevä" ääni kuin ennen.
Muuten on kyllä hyvä pörinä, ei liian luja, mut tuo ujellus on liian häijy.
Käytitkö Harisella? Paljonko irtos ilman dpf:fää?
Comment
-
-
Originally posted by jar-ski View PostMulla on kyllä jo vähän turhan kova tuo ääni kun takaänkkäri nyt poissa... Mitään essonbaariääniä en taho..
Muuten on kyllä hyvä pörinä, ei liian luja, mut tuo ujellus on liian häijy.
Käytitkö Harisella? Paljonko irtos ilman dpf:fää?
Penkittämään olen joo menossa jossaan vaiheessa....F10 530 dA xdrive m-sport
Comment
-
-
DPF vikailmoitus
Originally posted by LeMansBlau View PostNo niin, aamu-unissani katoin, että olis ollu dpf:n vaihdon kehoitus, mutta töistä lähtiessäni huomasinkin, että microfilsuahan se vaan kehoitti lähiaikoina vaihtamaan.
Kuittailin ton kyseisen huoltokehotuksen pois tripin napilla ja samalla huomasin, että myöskin dpf:n vaihtomuistutus-valo syttyy km-lukemaan perustuen. Eli jos joskus tulis dpf paine-eroista johtuva ilmotus, niin uskoakseni se tulis vikatilan muodossa.
Tietokone ei anna mitään vikakoodia näytölle paineista, mutta kun inpalla kattelee vikakooodeja niin antaa aina 4166-koodin=DPF Resistance too low eli pönttö virtaa liiankin hyvin, ja vaikka nollaa vikamuistin niin palaa aina takaisin. Auton toiminnassa ei ole mitään kummallista, mutta kun regenerointi alkaa niin mulla tulee just ne essonparkkis soundit auton alta, eli pakoäänet muuttuu matalaks pörinäks, haju on aivan karmee, kuin palais kytkin tms. vaikka ei sellasta olekaan.
Tosin tossa vehkeessä takapönttökin on vaihdettu ½ siitä mitä alkuperäinen on, joten ei dumppaa ääntä niin hyvin.
Eli tuskin tulee sullakaan ilmoitusta jos ei mene aivan tukkoon, käytä autoa jollain jolla on mahdollisuus lukea vikakoodit autosta, selventää tilannetta kummasti.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
omassani en ole pörinöitä tai hajuja huomannut. liekö sitten generointi toiminnassa? DPF:lle näyttää 24000km ajoaikaa. viime kesänä kun ajeltiin 500km etappi itäsuomeen niin koneen ääni muuttui jossain vaiheessa vähäksi aikaa vähän möräkämmäksi - liekö generointi vasta tuolloin alkanut?
ainoa mikä pörisee on takapään tasosäätö.Matti
E61 530DA (2005)
Comment
-
-
Originally posted by cyan81 View PostOlisikos täällä ketään jota kiinnostaisi dpf:n irroitus+kiinnitys ja pesu sopivaa korvausta vastaan? Lahdessa asustelen eli jonkun 100km säteellä tästä käy. Autona siis 530da -04. Työtarjouksia otetaan vastaan privalla.
Comment
-
-
Alkaa i-driven laskuri lähetä uhkaavasti nollaa jaa muutenkin kulku on välistä tukkoista, joten pesuunhan tuo dpf pitäisi saada. Lähin pesula on tietääkseni Rollossa, jonne pöntön voisi postittaa. Tietääkö kukaan voiko autolla pitkäänkin ajella ilman pönttöä? Ajattelin vain, että jos pyytääisi jotain paikallista korjaamoa laittamaan suorat putket alle esim viikoksi, jona aikana pöntön ehkä saisi pestyksi. (edit: auto on siis E61-05 erillisellä DPF:llä)
Comment
-
-
Voi ajella huoletta ilman pönttöä. Jättää ainoastaan pari vikakoodia muistiin, kun ajelee ilman pönttöä ja suoralla putkella puhdistuspolton aikana pitää ilmeisesti kovempaa pörinää. Itse otin pöntöstä sisuskaluja pois, mikä vastaa suoraa putkea ja ajelin niin ainakin 10tkm, kunnes tyhjennettiin pönttö kokonaan ja ohjelmoitiin dpf pois toiminnasta.Last edited by kvt; 23-11-2010, 06:28.-12 F11 530Da
Comment
-
-
DPF: n puhdistus Tunap-aineella
Ovat sakemannit kehtittäneet Tunap-systeemin hiukkassuodattimen puhdistukseen. Löytyi netistä. Tämä voisi toimia, onko kokemuksia? Ei tarttis purkaa mitään muuta kuin yksi anturi irti ja litkut sisään ja regenerointipoltto. Hakusanana vaikka tunap dpf reinigung www.tunap.comLast edited by boomerang; 26-11-2010, 12:11.
Comment
-
-
Originally posted by kvt View PostVoi ajella huoletta ilman pönttöä. Jättää ainoastaan pari vikakoodia muistiin, kun ajelee ilman pönttöä ja suoralla putkella puhdistuspolton aikana pitää ilmeisesti kovempaa pörinää. Itse otin pöntöstä sisuskaluja pois, mikä vastaa suoraa putkea ja ajelin niin ainakin 10tkm, kunnes tyhjennettiin pönttö kokonaan ja ohjelmoitiin dpf pois toiminnasta.F10 530 dA xdrive m-sport
Comment
-
-
Originally posted by boomerang View PostOvat sakemannit kehtittäneet Tunap-systeemin hiukkassuodattimen puhdistukseen. Löytyi netistä. Tämä voisi toimia, onko kokemuksia? Ei tarttis purkaa mitään muuta kuin yksi anturi irti ja litkut sisään ja regenerointipoltto. Hakusanana vaikka tunap dpf reinigung www.tunap.com.
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostKyselin heidän tuotteitaan sähköpostitse, ja vastasivat perkeleet että Suomesta ei heidän tuotteitaan saa ja jos vaikka saisikin, niitä saisi käyttää ainoastaan korjaamot. Heidän tuotteitaan ei kuulemma yksityisille edes myydä.
Originally posted by kvt View PostVoi ajella huoletta ilman pönttöä. Jättää ainoastaan pari vikakoodia muistiin, kun ajelee ilman pönttöä ja suoralla putkella puhdistuspolton aikana pitää ilmeisesti kovempaa pörinää. Itse otin pöntöstä sisuskaluja pois, mikä vastaa suoraa putkea ja ajelin niin ainakin 10tkm, kunnes tyhjennettiin pönttö kokonaan ja ohjelmoitiin dpf pois toiminnasta.
Comment
-
-
Originally posted by caltsu View PostMulla on sama homma tulossa, mullekin voi ilmoitella jos tekijää löytyy.
Autossa oli tehon puutetta yläkierroksilla josta päättelin että joko imm tai dpf on vialla.
Tehtiin eilen tuo putsausoperaatio dpf:lle mutta ei se ollut lainkaan tukossa.
Löpöä ja bensaa luruteltiin siitä läpi ja virtaavuus oli hyvä eikä sieltä irronnut kuin nimeksi nokea.
Kuumailmapuhaltimella kuivailtiin bensoja ja savua tuli hyvin toisesta päästä ilman vastusta.
Kummallista sinänsä mutta koeajolla auto lopetti ahtamisen kokonaan ja kierrosrajoitin asettui 3200rpm kohdille?
Vikakoodinlukijalle laittelin just privaa jos ne sais tänään luettua.
Comment
-
-
Originally posted by caltsu View PostEdit: Tämä auto siis e60 530d 12/04
Autossa oli tehon puutetta yläkierroksilla josta päättelin että joko imm tai dpf on vialla.
Tehtiin eilen tuo putsausoperaatio dpf:lle mutta ei se ollut lainkaan tukossa.
Löpöä ja bensaa luruteltiin siitä läpi ja virtaavuus oli hyvä eikä sieltä irronnut kuin nimeksi nokea.
Kuumailmapuhaltimella kuivailtiin bensoja ja savua tuli hyvin toisesta päästä ilman vastusta.
Kummallista sinänsä mutta koeajolla auto lopetti ahtamisen kokonaan ja kierrosrajoitin asettui 3200rpm kohdille?
Vikakoodinlukijalle laittelin just privaa jos ne sais tänään luettua.
Tulivat aina takasin kun ne nollas paikallaan ollessa.
Lähdettiin ajamaan ja muutamia kertoja koodit tuli sinnikkäästi takaisin mutta koneen lämmettyä kunnolla/samalla koodien nollaus alkoi dpf poltto ja autosta tuli täystehoinen ja oireeton. Käry oli melkoinen.
Vikakoodit eivät enää uusineet.
Ajelin reilun lenkin sitten ja auto toimi ainakin toistaiseksi ihan normaalisti.
Iso kiitos tälle foorumille.
Comment
-
Comment