Itse olen ajellut nyt noin kuukauden suoralla putkella ja ilman mitään ohjelmointeja. Kyllähän sen polttotapahtuman huomaa, mutta ei mitään sen kummallisempaa. Itse en ole talvioloissa mitään teho tai kulutusmuutosta havainnut. Pitänee pestä tai pesettää pönttö jossakin välissä.
Kyllä se herja näyttöön vielä tulee. Muistaakseni autolla voi ajaa ~ 1000 km ilman pönttöä jonka jälkeen syttyy häiriövalo mittaristoon...
Nyt on vaihdettu termari. Lämmöt nousi 90c.Vaihdoin myös hehkut ,aikaisemmin ilmoitti 4hehkua rikki. Nyt uusilla ilmoittaa 5 ja 6 sylinterit rikki. Oisko se boxi rikki?
On se boxi silloin rikki. Olen ymmärtänyt, että jos ajelee rikkinäisillä hehkuilla, niin se käy tuon boxin päälle ja hajottaa ajan kanssa myös sen.
Mullakin valitti parista hehkusta ja kun sain ne vaihdettua, niin ei vika poistunut ennen kuin vaihtoi myös tuon hehkuyksikön.
On se boxi silloin rikki. Olen ymmärtänyt, että jos ajelee rikkinäisillä hehkuilla, niin se käy tuon boxin päälle ja hajottaa ajan kanssa myös sen.
Mullakin valitti parista hehkusta ja kun sain ne vaihdettua, niin ei vika poistunut ennen kuin vaihtoi myös tuon hehkuyksikön.
Voi tietysti Tuo paska on nii pahas paikas,taas vissii imusarja ym.. letkuja irti..
Itellä kuulemma hehkun rele oireillut joskus, näkyi vikakoodeissa, sanoivat huollossa, että saanut öljyä päällensä, tosin toistaiseksi toiminut. Maksaisi peräti 13euroa joten sama kai tuokin on vaihtaa.
--Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
------------BMW 530da touring E61-----------
Jos ei viitsi itse vaihtaa, niin ei ne merkkihuollossakaan ainakaan täällä paljon ota tuon vaihdosta. Katselin itsekin että on pahassa paikassa ja kysyin merkkihuollosta, niin asennus makso siellä muistaakseni 20 ta 30 euroa, että en paljon viitsinyt käsiäni liata.
Edit: Eikös tuo hehkun rele, mistä MrHenkka puhuu, ole sama asia kuin tuo hekuyksikkö. Meinaan eikös tuo sentään satasen paikkeilla maksa, tai vähän ylikin, vai saako tuon muka todellakin jostain 13 eurolla.
Kävin viime keskiviikkona lukemassa vikakoodit koska kompura herjailee aina silloin tällöin, no suosittelivat sen vaihtoa 967€ ja siinä yhteydessä sanoi, että vikalistalla oli hehkun rele, 13€. Muuta en osaa sanoa ..hinnat oli vikalistan kulmassa kirjoitettuna, en ota vastuuta kirjoittajan lukihäriöstä, niin siinä vaan lukee
Koska se on vaihtunut ettei erillistä relettä ole? Jossain vanhoissahan näin taisi olla, jos tuo -04 vielä on erillisellä.. emmä vaan tiiä, pitää käydä vaihdattamassa se niin kerron mitä vaihdettiin ja mitä maksoi
Tosin rele on tyhmä laite, miten se osaisi sanoa olevansa rikki.. ohjausboxi kuulostaa älykkäämmältä, mutta voihan siinäkin kai olla releelle joku valvonta, siis jos on erillinen rele.
--Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
------------BMW 530da touring E61-----------
Koska se on vaihtunut ettei erillistä relettä ole? Jossain vanhoissahan näin taisi olla, jos tuo -04 vielä on erillisellä.. emmä vaan tiiä, pitää käydä vaihdattamassa se niin kerron mitä vaihdettiin ja mitä maksoi
Tosin rele on tyhmä laite, miten se osaisi sanoa olevansa rikki.. ohjausboxi kuulostaa älykkäämmältä, mutta voihan siinäkin kai olla releelle joku valvonta, siis jos on erillinen rele.
Ohjainyksikköhän toi on ja maksaa 110e omaan vm-04
Kyllä se herja näyttöön vielä tulee. Muistaakseni autolla voi ajaa ~ 1000 km ilman pönttöä jonka jälkeen syttyy häiriövalo mittaristoon...
Joo joo. Kyllähän sillä on jo tonni poikineen ajeltu. Minulla on tosin joku muu "vuosihuolto" jo punaisella, kun en tajunnut resetoida sitä ajoissa. Taitaa mennä samaan piikkiin tuo DPF-häiriö. Näitä punaisella olevia valoja ilmeisesti ei saa nollattua kuin piuhan päässä.
Joo joo. Kyllähän sillä on jo tonni poikineen ajeltu. Minulla on tosin joku muu "vuosihuolto" jo punaisella, kun en tajunnut resetoida sitä ajoissa. Taitaa mennä samaan piikkiin tuo DPF-häiriö. Näitä punaisella olevia valoja ilmeisesti ei saa nollattua kuin piuhan päässä.
Saa. Mittariston kautta trippinappia painelemalla.
E: Silloin ei saa kun vika tulee takaisin päälle heti, esim jarrujen tunnistin tulkitsee että palat loppu..
Comment