Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Sigfried View Post
    Ihan mielenkiinnosta... kuinka paljon tuollaisesta LCI 535d:stä saisi paukkua ulos jos DPF:n ottaisi pois ja softaisi uudestaan. Nyt mulla on siellä Karalan 321 hv ohjelma ja mietiskelin että josko järkevästi saisi hiukan vielä lisää Onkohan kukaan vaihdellut isomia ahtimia näihin?
    Älä ny pilaa sitä mun vanhaa pirssiä ;-)

    326 hp siellä pitäisi nyt olla ja 680 nm jos oikein muistan.
    Sitä ei tosin ole ajettu rullilla(dynossa)...

    Ahtimia ei hevillä 535d:een vaihdeta kun se nykyinen on aika tiivis paketti.

    DPF pois ja Karalaan=~360 hp, 7xx nm. Vääntöä pitää rajata laatikon keston takia johkin verran, ja noissa LCI malleissakin on vissiin kahta eri versiota ollut laatikosta. Eräästä sedanista otettiin em. tehot ja oli se selvästi pirteämpi jotain 3000 rpm lähtien kuin tuo sinun autosi... Kostealla tiellä kuin 100 vauhdita pisti kick downia, luistoneston valo rupesi vilkkumaan...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Matson^ View Post
      Suuttimet loppuu ennen kuin ahtimet. Toki ahtimetkin jo aika kovilla, ja toimii jo reilusti "alueensa" ulkopuolella, mutta kuitenkin.

      Ja kyllähän sinne nyt aika reilusti enemmän saa mitä sulla nyt on. Tarkoitus olis kokeilla vielä tänävuonna saako 400hv rikki koskematta suuttimiin :think
      Sulla on eri suuttimet, LCI:ssä on piezot... Liekkö niiden piezojen tuotto isompi, kuka tietää... Tuskin nyt pienempi kuitenkaan...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Sulla on eri suuttimet, LCI:ssä on piezot... Liekkö niiden piezojen tuotto isompi, kuka tietää... Tuskin nyt pienempi kuitenkaan...
        Piezot ei oo juuri (jos ollenkaan, liekö kukaan mitannut?) isommat, mutta nopeammat toimintatapansa ansiosta, eli ehtivät ruiskuttamaan paremmin/oikeampi ajallisesti isoilla kierroksilla kuin solenoidiohjatut.
        Eli suomeksi ylös saa paremmin voimaa ilman savua.. maksimitehoissa ei pitäisi olla siis suurta eroa, jotain ehkä kuitenkin.. kokeilemalla selviää

        edit. niin ja tarkkuutensa ansiosta lci menee myös vähemmällä sopalla, kun ruiskutuskertoja on tavis ajossa enemmän joilla palotapahtumaa ohjataan.
        Last edited by Matson^; 05-08-2011, 14:50.
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by Matson^ View Post
          Suuttimet loppuu ennen kuin ahtimet. Toki ahtimetkin jo aika kovilla, ja toimii jo reilusti "alueensa" ulkopuolella, mutta kuitenkin.

          Ja kyllähän sinne nyt aika reilusti enemmän saa mitä sulla nyt on. Tarkoitus olis kokeilla vielä tänävuonna saako 400hv rikki koskematta suuttimiin :think
          Powerflashilla (Karalan softat\yhteistyö) meinas että on 400hp näistä penkitetty.Ja tietty voimasavun kera..
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Sigfried
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 261
            • Rannalla

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Älä ny pilaa sitä mun vanhaa pirssiä ;-)

            326 hp siellä pitäisi nyt olla ja 680 nm jos oikein muistan.
            Sitä ei tosin ole ajettu rullilla(dynossa)...

            Ahtimia ei hevillä 535d:een vaihdeta kun se nykyinen on aika tiivis paketti.

            DPF pois ja Karalaan=~360 hp, 7xx nm. Vääntöä pitää rajata laatikon keston takia johkin verran, ja noissa LCI malleissakin on vissiin kahta eri versiota ollut laatikosta. Eräästä sedanista otettiin em. tehot ja oli se selvästi pirteämpi jotain 3000 rpm lähtien kuin tuo sinun autosi... Kostealla tiellä kuin 100 vauhdita pisti kick downia, luistoneston valo rupesi vilkkumaan...
            Joo en Sitä vaan aina pikku päissään miettii asioita. Kyllähän toi perhettä nytkin ihan kivasti liikuttaa. Lähinnä mietin tuota DPF:n poistoa kun muistaakseni tietokone näyttää että vaihtoon menisi n. 15 tkm päästä...

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              Originally posted by Sigfried View Post
              Joo en Sitä vaan aina pikku päissään miettii asioita. Kyllähän toi perhettä nytkin ihan kivasti liikuttaa. Lähinnä mietin tuota DPF:n poistoa kun muistaakseni tietokone näyttää että vaihtoon menisi n. 15 tkm päästä...
              Ei sille ole vaihtoväliä LCI:ssä joten ei sitä näe I-drivestä. Olet katsonut jonkun muun kohdan sieltä... Jos lämmöt on riittävät ja poltto toimii, se suodatin lienee lähes ikuinen. On niillä jopa 300 tkm ajettu.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Malax
                Bimmer Rookie
                • Jun 2011
                • 118
                • Lappeenranta

                Ymmärtääkö 535d -05 dpf poiston? Pönttöhän on ihan erillinen, eikä sen jälkeen ole paineanturia. Ajattelin vaan, jos poistan sisuskalut nyt ja ohjelmoitan vasta ensi kesänä...
                superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Malax View Post
                  Ymmärtääkö 535d -05 dpf poiston? Pönttöhän on ihan erillinen, eikä sen jälkeen ole paineanturia. Ajattelin vaan, jos poistan sisuskalut nyt ja ohjelmoitan vasta ensi kesänä...
                  Ymmärtää. Ei oo dpf:n anturia pöntön jälkeen, mutta ennen on
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • Speed79
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 40
                    • Päijät-häme

                    Täällä uusi E60 530Da -04:n omistaja. Tietenkin tästä löytyy tämä surullinen dpf. Ajattelin poistaa sen ja korvata ihan suoralla putkella ennen kuin vien auton lastutukseen. Katselin kuvista että siinähän on anturi ennen tuota dpf:ää Eli jos dpf:n ottaa pois ja anturi jää sinne ei herjaa mitään vikakoodeja vai onko dpf:n jälkeen vielä joku anturi joka haistaa jos paikallaan pelkkä suora putki.
                    Voiko putki olla ihan tyhjä vai pitääkö siihen rakentaa jotkin "vastapaine laipat" joista olen jotakin täällä foorumilla lueskellut.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5428
                      • S:t Karins

                      Originally posted by Speed79 View Post
                      Eli jos dpf:n ottaa pois ja anturi jää sinne ei herjaa mitään vikakoodeja vai onko dpf:n jälkeen vielä joku anturi joka haistaa jos paikallaan pelkkä suora putki.
                      Ko. anturi mittaa vastapainetta ennen DPF:ää. Vastapaineelle on tietyt raja-arvot. Terve DPF:kin aiheuttaa vastapainetta. Mitäs mahtaa vastapaineelle tapahtua kun DPF poistetaan? Vastapaine häviää => alle ohjearvon => vikailmoitus
                      Näin olettaisin tapahtuvan.

                      Originally posted by Speed79 View Post
                      Voiko putki olla ihan tyhjä vai pitääkö siihen rakentaa jotkin "vastapaine laipat" joista olen jotakin täällä foorumilla lueskellut.
                      Suorat putket (putki) kannattaa laittaa. Ohjelmallisesti sitten softa muutetaan ettei suorita polttoa eikä herjaa vastapaineista.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Speed79
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 40
                        • Päijät-häme

                        Originally posted by kt0510 View Post
                        Ko. anturi mittaa vastapainetta ennen DPF:ää. Vastapaineelle on tietyt raja-arvot. Terve DPF:kin aiheuttaa vastapainetta. Mitäs mahtaa vastapaineelle tapahtua kun DPF poistetaan? Vastapaine häviää => alle ohjearvon => vikailmoitus
                        Näin olettaisin tapahtuvan.


                        Suorat putket (putki) kannattaa laittaa. Ohjelmallisesti sitten softa muutetaan ettei suorita polttoa eikä herjaa vastapaineista.
                        Kiitokset näistä tiedoista aina oppii uutta =). Onnistuuko softan muutois inpalla tai BMW scanner 1.4.0:lla?

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by Speed79 View Post
                          Onnistuuko softan muutois inpalla tai BMW scanner 1.4.0:lla?
                          Ei onnistu.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Speed79
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 40
                            • Päijät-häme

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Ei onnistu.
                            Ok, onnistuuko kyseinen muokkaus joltain foorumilaiselta etelä-suomen alueella? Toisaalta harkinnassa Karalallle lastutukseen vienti niin eiköhän heillä ohjelmointi onnistu?

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7531
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by Speed79 View Post
                              Ok, onnistuuko kyseinen muokkaus joltain foorumilaiselta etelä-suomen alueella? Toisaalta harkinnassa Karalallle lastutukseen vienti niin eiköhän heillä ohjelmointi onnistu?
                              Onnistuu heillä, ja melko varmasti voin sanoa että ei onnistu juuri kellään muulla kuin heillä tai heidän jälleenmyyjällään...
                              Se DPF toiminnan poisto softasta kun ei ole mikään helppo juttu.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Speed79
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2008
                                • 40
                                • Päijät-häme

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Onnistuu heillä, ja melko varmasti voin sanoa että ei onnistu juuri kellään muulla kuin heillä tai heidän jälleenmyyjällään...
                                Se DPF toiminnan poisto softasta kun ei ole mikään helppo juttu.
                                Ok, kiitokset infosta. Täytyykin ottaa yhteyttä sitten Turboteciin ja kysellä asiaa ja aikataulua sieltä.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎