Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teppo_h
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 337
    • Finland

    Originally posted by viktor View Post
    Kyllä sen pitäisi vikakoodia antaa sitten kun on tukossa. Ehkä kannattaisi vaan pestä/pesettää se suodatin. Siihen asti suositan ajoa kutenb tähänkin asti
    Mjoo....
    Tämän ketjun sivulla 38 menossa lukeminen.

    Ei kait tässä ku antaa mennä vaan. Ainoa mitä tuossa ajattelin, niin pitää tarkistaa miten lämmöt nousee moottorissa, että varmasti ainakin se polttosysteemi lähtis päälle, ku vielä semmonen mukava rengasmatka edessä perjantaista eteenpäin (oulu-tku-hki-....-oulu).

    Tuossa yhdelle asiantuntijalle jo Oulussa soitinkin, mutta ei meillä passannu aikataulut yhteen.
    Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
    Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
    EX:
    Chevy Suburban K2500 4x4 -97
    Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
    E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
    E36 320i Coupe, E21 318i
    MB W115 240D

    Comment

    • bavariaaa
      Newbiemmer
      • Aug 2006
      • 5

      Onko toi myyjä huijari?

      Tuliko sun pömpelisi ok ja nopeasti perille?
      Tilasin 535:eeni -07 DPF-pöntön tolta Davelta, joka aluksi oli aivan ok. Kysyin sitten tracking numberia ja millä sydeemillä se toimitetaan.Lupasi hosutulla ja HUUDETULLA vastauksella , että 17.1. , kun pääsee byrooseen, lähettä tiedot, ja että tuote on lähetetty. Ei lähettänyt. Ei vastausta 3 yrityksellä ja nyt hänen ebay shoppinsa on tyhjä. Lähetin ukaasin, että selvitän sitten asian ebayn ja paypalin kanssa, jos ei vastausta tule. Tilauksesta jo 1.5 viikkoa ja ei mitään havaintoa pöntöstä.
      Perussyynä tukkeutumiseen oli Rahun mukaan viallinen termari, joka ei nosta lämpötilaa vaadittuun 88 asteeseen, jolloin putsauspoltto pääsee tapahtumaan.Mulla jää 74 asteeseen. Tänään vaihdetaan termari.
      Kerron, kun/jos tilatusta kamasta kuuluu jotain. Siihen asti varokaa noita brittikoiria...

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        Originally posted by bavariaaa View Post
        Perussyynä tukkeutumiseen oli Rahun mukaan viallinen termari, joka ei nosta lämpötilaa vaadittuun 88 asteeseen, jolloin putsauspoltto pääsee tapahtumaan.Mulla jää 74 asteeseen. Tänään vaihdetaan termari.
        Kerron, kun/jos tilatusta kamasta kuuluu jotain. Siihen asti varokaa noita brittikoiria...
        Ei se DPF polton raja oli 88 astetta. Joku mielikuva on että 75 astetta tjsp.
        Polton aikana lämmöt lähtevät kyllä nousuun vaikka termarit vähän kusisivatkin...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • bavariaaa
          Newbiemmer
          • Aug 2006
          • 5

          Vielä siitä myyjästä ym...

          [QUOTE=bavariaaa;2257730]
          Molemmat termarit olivat ilmeisesti lopussa, nyt vaihdettu ja lämpö nousee.Pönttö ei ollut enää pelastettavissa: nyt -120km , mutta auto kulkee hyvin. Davelta /UK tuli viesti, jossa ihmetteli kaupan inaktiivisuutta.Aamulla hänen eBay My World: dmckev:insä ilmoitti, ettei ole mitään myytävänä, nyt taas sivulla kamaa paljonkin. Tuskin mikään huijari siis, näyttää isolta firmalta. Vahvistan vielä , kunhan pönttö jostain putkahtaa.Harmittaa, jos ei saa sitä viikonlopuksi vaihdetuksi, pitkä reissu edessä...

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            [QUOTE=bavariaaa;2258326]
            Originally posted by bavariaaa View Post
            Molemmat termarit olivat ilmeisesti lopussa, nyt vaihdettu ja lämpö nousee.Pönttö ei ollut enää pelastettavissa: nyt -120km , mutta auto kulkee hyvin.
            Ei se poltto kasvata sitä km-määrää. Nollaa se määrä. Vai joko se on nollattu?
            Se laskuri on vain suuntaa antava ja sen voi nollata tripin kautta.
            Todennäköisesti vaihdat turhaan sen filtterin... Rikkinäisen filtterin
            huomaa siitä että se puskee läpi mustaa ja on niin tukossa että auto nytkyttää tyhjäkäynnillä ja menee vikatilaan...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3747
              • Kajaani

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Ei se DPF polton raja oli 88 astetta. Joku mielikuva on että 75 astetta tjsp.
              Polton aikana lämmöt lähtevät kyllä nousuun vaikka termarit vähän kusisivatkin...
              Näin on, jäähdytysnesteen lämpötila pitää olla >75°C ja pakokaasujen lämmöt >240°C notta poltot voi alkaa.
              Tosin jos on jossain jotain vikaa (esim. DPF jo pahemmin tukossa), ei poltot välttämättä käynnisty edes sitten.

              Ja lämmöt kyllä nousee ainakin mulla selvästi kun poltto alkaa. Tänään viimeksi kävin varta vasten "polttolenkin" ajamassa kun on tullut 1,5 viikkoa vain lyhyttä ajoa. Hyvin tuntui paska käryävän !
              Last edited by Anzafin; 19-01-2011, 22:26.

              Comment

              • m-sport newbie
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 142
                • Vantaa

                E90 ja poltto

                Huomaako E9x:ssä mistään, että poltto on käynnissä? Ilmeisesti mitään samanlaista ääntelyä ei tule kuin E6x:ssä..
                ***************************************
                E90 -06 330D
                E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
                ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
                ex -04 Peugeot 307 2.0
                ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

                Comment

                • Anzafin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 3747
                  • Kajaani

                  Originally posted by m-sport newbie View Post
                  Huomaako E9x:ssä mistään, että poltto on käynnissä? Ilmeisesti mitään samanlaista ääntelyä ei tule kuin E6x:ssä..
                  No tuntuu siltä, että osa porukasta ei kuule polttoa kaikissa E60:ssakaan...
                  Hajusta ulkona sen ainakin huomaa. Ja niistä lämmöistä.

                  Comment

                  • Hirviger
                    Newbiemmer
                    • Jan 2009
                    • 24
                    • Finland

                    Oletan polton olleen käynnissä, kun valoissa odotellessa moottorinlämmöt nousi 99 asteeseen ja lämmöt säilyi korkealla hetken aikaa ajossa. Polton hajua en pystynyt tunnistamaan ajossa, mutta hienoisen nykimisen saatoin huomata. Polton jälkeen lämmöt palautui normitasolle 90 asteeseen.

                    Pitäkäähän huoli DPF pöntöstänne ajamalla välillä matka-ajoa hyväkuntoisilla termareilla
                    E61 535dA M-Sport 2007 LCI Individual

                    Comment

                    • bavariaaa
                      Newbiemmer
                      • Aug 2006
                      • 5

                      [QUOTE=MajorDrake;2258390]
                      Originally posted by bavariaaa View Post

                      Ei se poltto kasvata sitä km-määrää. Nollaa se määrä. Vai joko se on nollattu?
                      Se laskuri on vain suuntaa antava ja sen voi nollata tripin kautta.
                      Todennäköisesti vaihdat turhaan sen filtterin... Rikkinäisen filtterin
                      huomaa siitä että se puskee läpi mustaa ja on niin tukossa että auto nytkyttää tyhjäkäynnillä ja menee vikatilaan...
                      Voiko DPF-laskurin todella nollata tripin kautta? Miten? Arvostaisin tietoa todella paljon, koska reissu alkaa perjantaina eikä sitä pirun pönttöä briteistä ole vielä tullut. Ikävä katsoa punaista ukaasia startissa. Ja voihan se nyt tsägällä tehdä sen poltonkin pidemmällä matkalla...

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        Originally posted by bavariaaa View Post

                        Voiko DPF-laskurin todella nollata tripin kautta? Miten? Arvostaisin tietoa todella paljon, koska reissu alkaa perjantaina eikä sitä pirun pönttöä briteistä ole vielä tullut. Ikävä katsoa punaista ukaasia startissa. Ja voihan se nyt tsägällä tehdä sen poltonkin pidemmällä matkalla...
                        Se poltto ei vaikuta mitenkään siihen huoltoväli-ilmaisimeen.
                        Jos sulla on pönttö kuosissa niin nollaat pois sen valon. Tietty vikakoodit olisi hyvä lukea että antaako jo pöntöstä herjaa, tuskin antaa jos kulku on normaalia. Mutta kuiutenkin diagnosoi kunnolla onko missä kunnossa.
                        Omaan oli saksassa jo vaihdettu suodin ja nollaus jäänyt tekemättä. Mukava yllätys kun kävi tutkituttamassa huoltohistoriaa.

                        Sitten kun DPF joskus tukkeutuu niin tulee kyllä se ilmoitus sinne iDriveen ja myös vikakoodia, mutta ei nyt hyvänen aika kyseessä ole sellainen osa joka kannattaa vaihtaa ihan vaan varmuuden vuoksi. Kannattaa vaihtaa samalla logiikalla vaikka kaikki airbagit, nekin vanhenee ajan kanssa kuulemma.. Sitten kun joskus tukkeaa niin auto ei kuitenkaan jätä edes tienpäälle.
                        Toki kukin tekee niinkuin haluaa. Itse laittaisin tuon rahan vaikka vanteisiin ja pesettäisin vanhan suodattimen, niin menee luultavasti vielä kymmeniätuhansia kilometrejä.
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          [QUOTE=bavariaaa;2258620]
                          Originally posted by MajorDrake View Post

                          Voiko DPF-laskurin todella nollata tripin kautta? Miten? Arvostaisin tietoa todella paljon, koska reissu alkaa perjantaina eikä sitä pirun pönttöä briteistä ole vielä tullut. Ikävä katsoa punaista ukaasia startissa. Ja voihan se nyt tsägällä tehdä sen poltonkin pidemmällä matkalla...
                          Mallista riippuen:

                          Virrat 1-asentoon (jos siis strattinappi niin painetaan nappia vähän tai automaatissa ei paineta jarrua).

                          Pidä trippiä pohjassa riittävän kauan. Välillä välähtää kolmio ja huutomerkki.

                          Sitten kun se huoltomenu käynnistyy, sieltä alta etsit oikean kohteen.
                          Todennäköisesti tarjoaa ekana sitä missä oli miinuksella, jos oikein muistan.
                          Trippiä naputtelemalla siirryt seuraavaan kohtaan.
                          Kun oikea lötyyy, pidä trippiä pohjassa kunnes kysyy että nollataanko.
                          Jos haluat nollata, pidä taas trippiä ohjassa riittävän kauan.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • jake530d
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 146
                            • vaasa

                            Mikähän vikana ,kun muutama viikko sitten vaihdoin uuden dpf:n ja nyt ilmottaa tukossa ja menee auto vikatilaan max 3000r ?
                            E71 X6 35D
                            ex.E61 530D 282hv. 615nm.

                            Comment

                            • TDIfreak
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 54

                              Onko bemarin dpf vai joku tarvike?
                              Tarviiko bemussa eculle kertoa testerillä että dpf on vaihdettu, onko tehty?
                              Vastapaineanturi epäkunnossa?

                              Comment

                              • MakeH
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1170
                                • Vantaa

                                Originally posted by jake530d View Post
                                Mikähän vikana ,kun muutama viikko sitten vaihdoin uuden dpf:n ja nyt ilmottaa tukossa ja menee auto vikatilaan max 3000r ?
                                Oletko lämmöt katsonut?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎