Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Saattaa ollakin, että tekee regeneä kaupunkiajossa, itse olin siinä luulossa, että se ei tee. Mutta miksi sitten bmw:n dpf menee tukkoon kaupunkiajossa mm. taksareilla jos se kerran tekee polttoja kaupungissa?
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Saattaa ollakin, että tekee regeneä kaupunkiajossa, itse olin siinä luulossa, että se ei tee. Mutta miksi sitten bmw:n dpf menee tukkoon kaupunkiajossa mm. taksareilla jos se kerran tekee polttoja kaupungissa?
      No ne lämmöt? Aika nihkeästi nousee talvella kaupungissa vaikka termarit olis kunnossa saati jos joku niistä laskee läpi :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Originally posted by _nixu_ View Post
        No ne lämmöt? Aika nihkeästi nousee talvella kaupungissa vaikka termarit olis kunnossa saati jos joku niistä laskee läpi :think
        Miten Esim. sitten Sitikka (psa yleisesti), Honda, Toyota pystyy sen polton tekemään kaupugissa niin, että ei valot vilku taulussa vaikka olisi ajettu 100tkm?
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Miten Esim. sitten Sitikka (psa yleisesti), Honda, Toyota pystyy sen polton tekemään kaupugissa niin, että ei valot vilku taulussa vaikka olisi ajettu 100tkm?
          No laadukkaammat termostaatit
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            Originally posted by JKK View Post
            Jep, tämä pitää täysin paikkansa, vaikka valmistajan tekniset briefit muuta väittävät. Olen tämän todennut testerillä käytännössä sekä E91:llä ja E61:lla. Kun regeneraation pakottaa päälle, menee poltto aktiivitilaan likimain heti kun autolla lähtee liikkeelle. Siis tietenkin siten että moottori on jo valmiiksi yli 75 asteinen.
            Jos nyt muistan oikein, niin 60km/h ei ole nimetty vaatimukseksi polton alkamiselle, vaan ko. nopeus on mainittu suositusnopeudeksi tilanteessa, kun ECU:lle on ohjelmallisesti annettu regenerointikäsky ja poltto halutaan viedä läpi.

            - Antti -

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              Originally posted by _nixu_ View Post
              No laadukkaammat termostaatit
              Tuo pitää kyllä paikkaansa, koska isällä on X5 3.0d -08 ja sillä oli ajettu 40tkm ja katselin viime talvena salavalikosta lämpöjä niin pyöri siin 67-68 paikkeilla. Kauhealla tappelulla maahantuoja suostui maksamaan termarit, vaikka eihän ne kalliita ole n. 150€ ilman laatikon termaria, mutta tuntui meen isällä olevan periaate kun on maksanut autosta yli 80t€ niin pitäähän nuo nyt kuulua takuuseen (valmistajan takuu ummessa)! Sai tahtonsa läpi tai sitten edustaja ei jaksanut enää kuunnella

              Itsellä kun oli 535d niin vaihdoin siihen egr:n ja päätermarin niin kaupunkiajossa lämmöt pyöri 88-92 talvella kun ennen oli 70-85.
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2328
                • Uusimaa

                Originally posted by Anzafin View Post
                Jos nyt muistan oikein, niin 60km/h ei ole nimetty vaatimukseksi polton alkamiselle, vaan ko. nopeus on mainittu suositusnopeudeksi tilanteessa, kun ECU:lle on ohjelmallisesti annettu regenerointikäsky ja poltto halutaan viedä läpi.
                No niin tässä taidetaankin sanoa...
                BMW G30 545e M-Sport

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  Mesen kulutusmittarista näki ainakin heti, kun poltto alkoi. Poltto käynnistyi ajonopeudesta riippumatta. Joskus keskellä ruuhkaakin. samoin tein pomppas kulutus 8,5 nurkille, kun poltto alkoi. Mese on tehojenkin suhteen tarkka lämmöstä. Ei tuu täysiä syöttöjä jos lämpö alle 83c. Sähkövastus nosti koneen lämmöt 60c nurkille ja huonolla termarilla nousu siitä ylöspäin oli verkkaista. Ehjällä nousi nopeasti 83c ja pysyi siinä. INA:n tarvike (sama kuin alkuperäinen) maksoi vissin joku 60e. alkuperäinen mesen leimoilla paljon enemmän. sen verran halpaa, että vois vaihtaa vaikka joka syksy.
                  Last edited by Juppe; 16-08-2011, 12:35.

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Bemarissa en huomannut kulutusmittarissa mitään muutoksia, mutta Hondassa huomaa kun on liikkeessä niin ei alle 10L lukemaan juurikaa tipu ja moottorijarrutuksessa kulutusmittari näytää 3L kun muuten se näyttää 0L.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • ekuusyks
                      Newbiemmer
                      • Jul 2011
                      • 16
                      • Raahe

                      Alkaa tuleen kilsat täyteen DPF:ssä, autolla rullattu parisatkua kohta. Auto 530DA vm.05

                      Mitä tässä kannattais tehdä?

                      - Pesu? Onko tuo kuin pitkäkestonen ratkaisu?
                      - Jossain kuulemma porataan reikiä pönttöön ja taas mennään, kokemuksia?
                      - Hilut pois sisältä? Vaatis tietty ohjelmoinin vielä lisäksi, taitaa olla turhan kallis vaihtoehto kukkarolle..

                      Uutta pönttöä en kovin helpolla ala ostaan, joten se ei ole vaihtoehto.

                      Löytyykö pohjois-pohjanmaalta Oulu-Kokkola-Ylivieska akselilta pöntön irrotus ja pesun taitavaa henkilöä? Itellä ei ole oikein mahollisuuksia alkaa tekeen tuota operaatiota. Jos löytyy voi vaikka privalla infota tänneppäin.
                      Last edited by ekuusyks; 17-08-2011, 19:06.

                      Comment

                      • Speed79
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 40
                        • Päijät-häme

                        Harkinnassa ostaa tälläinen setti
                        Welcome to Ecotune, home of Scotland's leading Automotive Software Engineering Centre. We specialise in performance software and hardware upgrades for cars and commercial vehicles.


                        DPF vaihdettu 50tkm sitten mutta nyt näyttäisi siltä että alkaa olemaan tukossa taas kun auton termarit ovat olleet paskana ties kuinka kauan... edellinen omistaja ei ilmeisestikkään ollut tietoinen lämpöongelmista.

                        Ei pitäisi ainakaan olla tukossa tuolla.

                        Comment

                        • JayJay-
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 625
                          • jkl

                          helpotusta ahdistukseen...

                          Säästetään dpf ja korvausputki tilalle, jospa tällä saatais m57n2 hengittämään vähän vahvemmin...
                          Attached Files
                          Autoton..
                          ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5438
                            • S:t Karins

                            Originally posted by Speed79 View Post
                            Harkinnassa ostaa tälläinen setti
                            Welcome to Ecotune, home of Scotland's leading Automotive Software Engineering Centre. We specialise in performance software and hardware upgrades for cars and commercial vehicles.


                            DPF vaihdettu 50tkm sitten mutta nyt näyttäisi siltä että alkaa olemaan tukossa taas kun auton termarit ovat olleet paskana ties kuinka kauan... edellinen omistaja ei ilmeisestikkään ollut tietoinen lämpöongelmista.

                            Ei pitäisi ainakaan olla tukossa tuolla.
                            Tuossa paketissa on korvausputki myös kat:lle => turhaa. Hinta on mielestäni aika kova. Halvemmaksi tulee porata DPF + uusi softaus (samalla lisää jerkkua).
                            Kannattaisiko nyt kuitenkin harkita termarien vaihtoa + DPF:n pesua/pakkopolttoa. Jos sillä on noin vähän ajettu...
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • JayJay-
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 625
                              • jkl

                              Originally posted by Speed79 View Post
                              Harkinnassa ostaa tälläinen setti
                              Welcome to Ecotune, home of Scotland's leading Automotive Software Engineering Centre. We specialise in performance software and hardware upgrades for cars and commercial vehicles.


                              DPF vaihdettu 50tkm sitten mutta nyt näyttäisi siltä että alkaa olemaan tukossa taas kun auton termarit ovat olleet paskana ties kuinka kauan... edellinen omistaja ei ilmeisestikkään ollut tietoinen lämpöongelmista.

                              Ei pitäisi ainakaan olla tukossa tuolla.
                              http://www.turboshop24.de/DPF-Ersatzrohre/BMW-522/ halvempia. Huom softa ei kuulu hintaa.
                              Autoton..
                              ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                              Comment

                              • Marko H.
                                BTCF Member
                                • Jun 2007
                                • 88
                                • Salo

                                Originally posted by kt0510 View Post
                                Tuossa paketissa on korvausputki myös kat:lle => turhaa. Hinta on mielestäni aika kova. Halvemmaksi tulee porata DPF + uusi softaus (samalla lisää jerkkua).
                                Kannattaisiko nyt kuitenkin harkita termarien vaihtoa + DPF:n pesua/pakkopolttoa. Jos sillä on noin vähän ajettu...
                                Milläs aineilla/metodeilla porukka on näitä puhdistellut?
                                BMW E61 530dA http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=172112

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎