Saattaa ollakin, että tekee regeneä kaupunkiajossa, itse olin siinä luulossa, että se ei tee. Mutta miksi sitten bmw:n dpf menee tukkoon kaupunkiajossa mm. taksareilla jos se kerran tekee polttoja kaupungissa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostSaattaa ollakin, että tekee regeneä kaupunkiajossa, itse olin siinä luulossa, että se ei tee. Mutta miksi sitten bmw:n dpf menee tukkoon kaupunkiajossa mm. taksareilla jos se kerran tekee polttoja kaupungissa?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo ne lämmöt? Aika nihkeästi nousee talvella kaupungissa vaikka termarit olis kunnossa saati jos joku niistä laskee läpi :thinkJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMiten Esim. sitten Sitikka (psa yleisesti), Honda, Toyota pystyy sen polton tekemään kaupugissa niin, että ei valot vilku taulussa vaikka olisi ajettu 100tkm?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostJep, tämä pitää täysin paikkansa, vaikka valmistajan tekniset briefit muuta väittävät. Olen tämän todennut testerillä käytännössä sekä E91:llä ja E61:lla. Kun regeneraation pakottaa päälle, menee poltto aktiivitilaan likimain heti kun autolla lähtee liikkeelle. Siis tietenkin siten että moottori on jo valmiiksi yli 75 asteinen.
- Antti -
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo laadukkaammat termostaatit
Itsellä kun oli 535d niin vaihdoin siihen egr:n ja päätermarin niin kaupunkiajossa lämmöt pyöri 88-92 talvella kun ennen oli 70-85.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostJos nyt muistan oikein, niin 60km/h ei ole nimetty vaatimukseksi polton alkamiselle, vaan ko. nopeus on mainittu suositusnopeudeksi tilanteessa, kun ECU:lle on ohjelmallisesti annettu regenerointikäsky ja poltto halutaan viedä läpi.
Comment
-
-
Mesen kulutusmittarista näki ainakin heti, kun poltto alkoi. Poltto käynnistyi ajonopeudesta riippumatta. Joskus keskellä ruuhkaakin. samoin tein pomppas kulutus 8,5 nurkille, kun poltto alkoi. Mese on tehojenkin suhteen tarkka lämmöstä. Ei tuu täysiä syöttöjä jos lämpö alle 83c. Sähkövastus nosti koneen lämmöt 60c nurkille ja huonolla termarilla nousu siitä ylöspäin oli verkkaista. Ehjällä nousi nopeasti 83c ja pysyi siinä. INA:n tarvike (sama kuin alkuperäinen) maksoi vissin joku 60e. alkuperäinen mesen leimoilla paljon enemmän. sen verran halpaa, että vois vaihtaa vaikka joka syksy.Last edited by Juppe; 16-08-2011, 12:35.
Comment
-
-
Bemarissa en huomannut kulutusmittarissa mitään muutoksia, mutta Hondassa huomaa kun on liikkeessä niin ei alle 10L lukemaan juurikaa tipu ja moottorijarrutuksessa kulutusmittari näytää 3L kun muuten se näyttää 0L.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Alkaa tuleen kilsat täyteen DPF:ssä, autolla rullattu parisatkua kohta. Auto 530DA vm.05
Mitä tässä kannattais tehdä?
- Pesu? Onko tuo kuin pitkäkestonen ratkaisu?
- Jossain kuulemma porataan reikiä pönttöön ja taas mennään, kokemuksia?
- Hilut pois sisältä? Vaatis tietty ohjelmoinin vielä lisäksi, taitaa olla turhan kallis vaihtoehto kukkarolle..
Uutta pönttöä en kovin helpolla ala ostaan, joten se ei ole vaihtoehto.
Löytyykö pohjois-pohjanmaalta Oulu-Kokkola-Ylivieska akselilta pöntön irrotus ja pesun taitavaa henkilöä? Itellä ei ole oikein mahollisuuksia alkaa tekeen tuota operaatiota. Jos löytyy voi vaikka privalla infota tänneppäin.Last edited by ekuusyks; 17-08-2011, 19:06.
Comment
-
-
Harkinnassa ostaa tälläinen setti
Welcome to Ecotune, home of Scotland's leading Automotive Software Engineering Centre. We specialise in performance software and hardware upgrades for cars and commercial vehicles.
DPF vaihdettu 50tkm sitten mutta nyt näyttäisi siltä että alkaa olemaan tukossa taas kun auton termarit ovat olleet paskana ties kuinka kauan... edellinen omistaja ei ilmeisestikkään ollut tietoinen lämpöongelmista.
Ei pitäisi ainakaan olla tukossa tuolla.
Comment
-
-
Originally posted by Speed79 View PostHarkinnassa ostaa tälläinen setti
Welcome to Ecotune, home of Scotland's leading Automotive Software Engineering Centre. We specialise in performance software and hardware upgrades for cars and commercial vehicles.
DPF vaihdettu 50tkm sitten mutta nyt näyttäisi siltä että alkaa olemaan tukossa taas kun auton termarit ovat olleet paskana ties kuinka kauan... edellinen omistaja ei ilmeisestikkään ollut tietoinen lämpöongelmista.
Ei pitäisi ainakaan olla tukossa tuolla.
Kannattaisiko nyt kuitenkin harkita termarien vaihtoa + DPF:n pesua/pakkopolttoa. Jos sillä on noin vähän ajettu...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Speed79 View PostHarkinnassa ostaa tälläinen setti
Welcome to Ecotune, home of Scotland's leading Automotive Software Engineering Centre. We specialise in performance software and hardware upgrades for cars and commercial vehicles.
DPF vaihdettu 50tkm sitten mutta nyt näyttäisi siltä että alkaa olemaan tukossa taas kun auton termarit ovat olleet paskana ties kuinka kauan... edellinen omistaja ei ilmeisestikkään ollut tietoinen lämpöongelmista.
Ei pitäisi ainakaan olla tukossa tuolla.Autoton..
ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostTuossa paketissa on korvausputki myös kat:lle => turhaa. Hinta on mielestäni aika kova. Halvemmaksi tulee porata DPF + uusi softaus (samalla lisää jerkkua).
Kannattaisiko nyt kuitenkin harkita termarien vaihtoa + DPF:n pesua/pakkopolttoa. Jos sillä on noin vähän ajettu...BMW E61 530dA http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=172112
Comment
-
Comment