Tervehdys,
Aloin ihmettelemään auton (320d -08 130kW) polttoaineen kulutuksen nousua 6.2 -> 7.4 matka-ajossa. Tein DIS:llä pari kertaa testiä partikkelisuodattimelle:
testi 1:
idle: 22mbar
2000rpm: 45 mbar
4000rpm: 140 mbar
ja sitten toinen testi 300km moottoritieajelun jälkeen:
idle: 0 mbar (?)
2000rpm: 12 mbar
4000rpm: 45 mbar
onkohan nuo lukemat luotettavia?
autolla ajettu 174tkm, jäähdytinveden lämmöt testattaessa 1 testi 90 astetta ja 2. testissä 75 astetta.
kulutus siis noussut jo ennen noita kumpaakaan testiä.
sitten vielä sellainen huomio, että 1. testissä istance driven since last regeneration oli ~28000 metriä ja 2. testissä -23050 metriä? Eli mistä tuo miinusmerkkinen lukema johtuu?
Aloin ihmettelemään auton (320d -08 130kW) polttoaineen kulutuksen nousua 6.2 -> 7.4 matka-ajossa. Tein DIS:llä pari kertaa testiä partikkelisuodattimelle:
testi 1:
idle: 22mbar
2000rpm: 45 mbar
4000rpm: 140 mbar
ja sitten toinen testi 300km moottoritieajelun jälkeen:
idle: 0 mbar (?)
2000rpm: 12 mbar
4000rpm: 45 mbar
onkohan nuo lukemat luotettavia?
autolla ajettu 174tkm, jäähdytinveden lämmöt testattaessa 1 testi 90 astetta ja 2. testissä 75 astetta.
kulutus siis noussut jo ennen noita kumpaakaan testiä.
sitten vielä sellainen huomio, että 1. testissä istance driven since last regeneration oli ~28000 metriä ja 2. testissä -23050 metriä? Eli mistä tuo miinusmerkkinen lukema johtuu?
Comment