Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixah
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 40
    • Switzerland

    Tervehdys,

    Aloin ihmettelemään auton (320d -08 130kW) polttoaineen kulutuksen nousua 6.2 -> 7.4 matka-ajossa. Tein DIS:llä pari kertaa testiä partikkelisuodattimelle:
    testi 1:
    idle: 22mbar
    2000rpm: 45 mbar
    4000rpm: 140 mbar

    ja sitten toinen testi 300km moottoritieajelun jälkeen:

    idle: 0 mbar (?)
    2000rpm: 12 mbar
    4000rpm: 45 mbar

    onkohan nuo lukemat luotettavia?
    autolla ajettu 174tkm, jäähdytinveden lämmöt testattaessa 1 testi 90 astetta ja 2. testissä 75 astetta.

    kulutus siis noussut jo ennen noita kumpaakaan testiä.

    sitten vielä sellainen huomio, että 1. testissä istance driven since last regeneration oli ~28000 metriä ja 2. testissä -23050 metriä? Eli mistä tuo miinusmerkkinen lukema johtuu?

    Comment

    • contest
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 58

      Missäs tälläiseen DIS:iin pääsis käsiksi? Saako tuota pakkogenerointia päälle ilman moista värkkiä. Noita arvoja ei vissiin näy sit ilman jonkinmoista diagnostiikkalaitetta??


      Originally posted by Raine View Post
      Edellisellä sivulla linkki regeroinnin ehtoihin mitkä pitää täyttyä ennenkuin se poltto käynnistyy.


      E: Niin kannattaisi varmaan ajaa pakkoregenerointi läpi pari kertaa ja katsoa onko mitään vaikutusta. Tätä ennen toki tehdä vikakoodien luku ja tarkistaa onko ilmoitusta pakopaineen noususta liian korkeaksi ja samalla katsoa paljonko on pakopaineet tyhjäkäynnillä ja täysvedossa.

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        ..........
        Last edited by Raine; 23-06-2013, 23:15.
        ///Motorporot

        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          Pesutuloksia

          ..........
          Last edited by Raine; 23-06-2013, 23:15.
          ///Motorporot

          Comment

          • Pe-te
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 198
            • Ylöjärvi

            Mä olen kanssa tässä tovin ihmetellyt kulutuksen nousua ja tänään kaivelin inpalla auton syövereistä vikakoodin liittyen dpf:n (kuva).

            Itselleni ei tuosta inpan litaniasta auennut muuta kuin arvaus että vastapainetta taitaa olla liikaa. (Autoahan vaivaa monelle tuttu nykimisongelma.. joka ei tosin vielä ole älyttömän paha, joten liekö syyllinen tässä?)

            Ja mullahan on tuolla yhdistelmäpöntöllä varustettu versio, joten tarttis varmaan koettaa saada pakkopolttoa äkkiä päälle ja kenties se pesu... mutta mites näiden yhdistelmäpönttöjen kanssa. Onko joku tällaisen pessyt?

            Ja löytyiskös kenties tästä treen lähitienoilta joku joka moisen pesun osaisi ja pystyisi suorittamaan, itselläni kun ei välineitä eikä tiloja moiseen hommaan ole?

            Ainakin pakkopolttoa kannattaisi yrittää, mutta itselläni ei ole kuin inpa.
            Attached Files
            F11 520dA (N47N) -13
            ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
            ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

            Comment

            • tomppah
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 79

              Aloin myös testaamaan omaa 120d DPF josko INPA:sta löytyisi jotain herjoja DPF liittyen. Ei löytynyt mitään error logista, mutta information logista löytyi tämä.

              Jos nyt oikein tulkitsin niin tämä on vain ilmoitus siitä että regenerointi on alkanut koska DPF on ollut melko tukossa tms? Viisaammat voi kommentoida
              Attached Files

              Comment

              • Jamez_m
                Newbiemmer
                • Aug 2010
                • 21
                • Oulu

                E91 ja probleemat..

                Tyssäsi matka bimmeriläisellä ja turbo oli sökö. Se vaihdettiin ja nyt tehot hiipuu kylmänä..ensin löi jonkun vikakoodin päälle ja meno hyytyi uudestaan. Ei nostanut kierroksia jne..itse olen epäillyt koko ajan tuota murheenkryyniä eli DPF:ää ja tiedustelenkin onko kyseisessä e91 mallissa erillinen katti vai onko samaa kompleksia. Pystyykö pesemään vai nou..
                E91 318d -06
                E34 525 tds -95

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  On noi vittumaisia värkkejä ja niiden poisto ei aina ole ollenkaan niin yksinkertaista kuin luulisi. Mulla kävi semmonen fiba, että veho meni päivittämään mesen ohjelman. Vikavalo syttyi ja tehot putosi. Viriohjelma vaihdettiin takaisin (jossa myös dpf disabloitu) ja valo sammui. Silloin ei ollut star (mesen inpa) ohjelmaa käytössä ja vikakoodia ei saatu pois. Vikavalo sammui hetken kulutta ja ajattelin, että problem solved. Meni 4kk normaalisti, mutta tällä viikolla poltot alkoivat itsestään ja eivät sammuneet enää ollenkaan. Ajelin sitten staarin omaavalle korjaamolle poistamaan vikakoodin, mutta se ei yksin riitä. Pitää nollata laskurit ja muut, koska tuonkin polton oli aloittanut joku määräaikaan perustuva algoritmi. Kun arvot saatiin nolliin, ei polttoa pitäisi enää tapahtua.

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3747
                    • Kajaani

                    Originally posted by Jamez_m View Post
                    Tyssäsi matka bimmeriläisellä ja turbo oli sökö. Se vaihdettiin ja nyt tehot hiipuu kylmänä..ensin löi jonkun vikakoodin päälle ja meno hyytyi uudestaan. Ei nostanut kierroksia jne..itse olen epäillyt koko ajan tuota murheenkryyniä eli DPF:ää ja tiedustelenkin onko kyseisessä e91 mallissa erillinen katti vai onko samaa kompleksia. Pystyykö pesemään vai nou..
                    Samaa kompleksia näyttäisi olevan ja samalla tavallahan se on pestävissä. Hiukan työläämpi vain irrotella.

                    http://www.realoem.com/bmw/showparts...91&hg=18&fg=10

                    - Antti -

                    Comment

                    • Jamez_m
                      Newbiemmer
                      • Aug 2010
                      • 21
                      • Oulu

                      Originally posted by Anzafin View Post
                      Samaa kompleksia näyttäisi olevan ja samalla tavallahan se on pestävissä. Hiukan työläämpi vain irrotella.



                      - Antti -
                      No niin näyttäis olevan..onkohan näitä joku irroitellut ja peseskellyt? Täytyy vissiin näyttää rälläkkää tolle..Outoja on nämä bimmeriläiset. Eilen tehot tippui ensin aivan onnettomiksi pienimmillä vaihteilla. Lopulta alkoi taas pelaamaan mutta on alakierroksilla tehoton edelleenkin. Kulkee kyllä ja yli 2000 kierroksen kiihtyy normaalisti. Lämmöt ei nouse kyllä yli 81:n eli oisko noissa parantamisen varaa?
                      E91 318d -06
                      E34 525 tds -95

                      Comment

                      • MrBubbles
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 799
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Jamez_m View Post
                        No niin näyttäis olevan..onkohan näitä joku irroitellut ja peseskellyt? Täytyy vissiin näyttää rälläkkää tolle..Outoja on nämä bimmeriläiset. Eilen tehot tippui ensin aivan onnettomiksi pienimmillä vaihteilla. Lopulta alkoi taas pelaamaan mutta on alakierroksilla tehoton edelleenkin. Kulkee kyllä ja yli 2000 kierroksen kiihtyy normaalisti. Lämmöt ei nouse kyllä yli 81:n eli oisko noissa parantamisen varaa?
                        Alipainevuoto(ja)?
                        No life, no friends, just motorsport!

                        -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                        -jokunen e30.
                        -e28

                        Comment

                        • Jamez_m
                          Newbiemmer
                          • Aug 2010
                          • 21
                          • Oulu

                          Originally posted by MrBubbles View Post
                          Alipainevuoto(ja)?
                          Vikakoodi mitä herjasi oli imuvuodosta ja maf anturista. Eivät huollossa kuitenkaan löytäneet mistään vuotoa. Ennen turbon hajoamista toimi kyllä moitteetta. Ei missään vaiheessa ollut tehottomutta eikä muutakaan ongelmaa. Sen vaihdon jälkeen probleemia on kyllä piisannut..turbosta oli kulunut vain akseli väljäksi ja ei ollut syönyt seinämiä eli romua ei ainakaan pitäisi olla mennyt koneeseen.
                          E91 318d -06
                          E34 525 tds -95

                          Comment

                          • Huge004
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 62
                            • Pori

                            E91 330ad

                            Moi!

                            Koko treadin luin läpi ja pihalla ollaan kun lumiukko

                            Eli mulla on tollanen 06 330ad kiisseli ja nyt kun jotain lukemastani ymmärsin niin alkoi oma hiukkassuodattimeni kunto arveluttamaan.

                            Täältä muutamaan otteeseen luin että kun on dpf kunnossa niin putken päät kiiltää ja voimasavuja ei pitäisi pöllähdellä.
                            Mulla on kyllä ihan toisin. Putken päät ovat mustat kun yön timo ja mustaa lykkää putkesta kun nappulaa painaa pohjaan. Ei kylläkään kun sen kerran mutta kuitenkin.

                            Termarit vaihdettu pari päivää sitten ja ne ovat nyt kunnossa.

                            Kyllähän se tukossa on pakko olla vaikka ei koskaan mitään ole ilmoitellut ja vaihtoonkin on vielä 38tkm.
                            Piuhaankaan en ole päässyt kun en porin rinta-joupille vie vaikka olis viiminen paikka missä kuntoon sais.
                            Mistä nyt kannataisi alkaa tutkimaan?

                            Piuhan päähä? Mihin/kenelle
                            Koko paska alas ja pesu vai kokonaan pois ja uutta softaa?

                            Aika vähän on tullut täällä foorumilla höpistyä mutta nyt täytyy jo pyytää viisaampien neuvoja.

                            Kiitos ja kumarrus
                            E91 330da

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by Huge004 View Post
                              Kyllähän se tukossa on pakko olla vaikka ei koskaan mitään ole ilmoitellut ja vaihtoonkin on vielä 38tkm.
                              Kyllä se noilla spekseillä on jo kammettu mäelle koko pönttö, tukossa ehkä mutta tuskin paikallaan
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by Cell View Post
                                Kyllä se noilla spekseillä on jo kammettu mäelle koko pönttö, tukossa ehkä mutta tuskin paikallaan
                                Samaa veikkaisin minäkin,
                                jos putki on mustana niin joko kenno on tyystin tukossa (ja iskee vikatila ennenpitkää päälle) tai kenno on poistettu tai tehty reikiä siihen.

                                Inpalla kannattaa katsoa paineet niin selvinnee mikä on tilanne.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎