Originally posted by veku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by exodus View Posterottaako sen jostain muualtakin, esim auton pohjasta?
...niin, jos (ja kun) jollekin muulle tämä tulee ajankohtaiseksi, niin testeristäni löytyy mahdollisuus uuden DPF-suodattimen huoltovälinollaukseen ja sopeutukseen. Sehän täytyy nimittäin ohjelmoida se uusi DPF autoon. ECU muuttaa ohjauksensa tomintaa suodattimen vanhetessa.Last edited by JKK; 26-05-2009, 10:22.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View Post...niin, jos (ja kun) jollekin muulle tämä tulee ajankohtaiseksi, niin testeristäni löytyy mahdollisuus uuden DPF-suodattimen huoltovälinollaukseen ja sopeutukseen. Sehän täytyy nimittäin ohjelmoida se uusi DPF autoon. ECU muuttaa ohjauksensa tomintaa suodattimen vanhetessa.
Ja minä voin pestä sen jos haluat sen toimivan kuin juuri vaihdettuVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostEi tarvi ohjelmoida mitenkään sitä uutta DPF:ää. Auto huomaa kyllä kun se on vaihdettu.
Ja minä voin pestä sen jos haluat sen toimivan kuin juuri vaihdettu
Millä peset tuon pöntön ??
Mulla olisi 180 tkm ajettu DPF-pönttö jonka luulisi olevan jo aika tukkoinen..Last edited by veku; 26-05-2009, 11:55.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostOhjelmoinnista..mulla nyt suoraputki tilalla joten luulisi että auto olettaisi että jopas on puhdas DPF no nyt polttoväli on 300-400 km ja olettaisin että jos on uusi filsu niin vaihto väli voi olla jopa kymmenkertainen.
Millä peset tuon pöntön ??
Mulla olisi 180 tkm ajettu DPF-pönttö jonka luulisi olevan jo aika tukkoinen..Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostEi tarvi ohjelmoida mitenkään sitä uutta DPF:ää. Auto huomaa kyllä kun se on vaihdettu.
Ja minä voin pestä sen jos haluat sen toimivan kuin juuri vaihdettu
Käytätkö muuten DPF:ien pesuun jotain erikoisainetta tms? Vai onnistuuko pelkällä kiehuvalla vedellä? Paljonko veloitat pesusta?
Erääseen DPF-autoon tehtiin sellainen ratkaisu, että otettiin kenno ulos, ja lyhennettiin sitä puolella ja samalla pestiin runsaalla vedellä. Puolikas kenno paikalleen, ja pakokaasujen paine-ero kennon päiden välillä putosi alle puoleen alkuperäisestä, joka oli tavoitetila ettei vikatiloja tulisi. Tyhjä pönttö aiheutti ongelmia. Tämä lyhennetyn kennon ratkaisu toimi erinomaisesti ja toimii edelleen. Bemuissa taitaa vain joutua käyttämään rälläkkää saadakseen varsinaisen DPF-kennon ulos.
Comment
-
-
Ei sitä tarvi mitenkään ohjelmoida sinne. Toki huoltovalot pitää nollata jos sellaisen se on aiheuttanut. Mutta jos jostain ohjelmoinnista aletaan veloittamaan niin se on jo pissittämistä...Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostRekisteriotteesta: EURO4=DPF. Ja E60/E90-malleissa löytyy huoltovälinäytöstä tieto, jos sellainen tukos alta löytyy. E90-malliseen 320d:hen uusi pönttö maksaa n.1000 euroa suomen marmoritiskillä. Itselleni vaihto tulee ajankohtaiseksi n. vuoden kuluttua.Last edited by Karva; 26-05-2009, 23:28.
Comment
-
-
Mienkäs kun näissä E90-sarjan pikkudieseleissä näyttäisi olevan tuollainen yhdistelmäsuodatin: KUVA 1 ja KUVA 2.
Eli samassa paketissa katti ja DPF. Onko E60:ssä erilliset komponentit? Taidan pitää tuon DPF:n autossa, mutta kiinnostaisi että uskaltaako tuota pakettia lähteä huuhtelemaan millään aineella? Uutta en vähällä aio ostaa. Eli millä tuollaista voisi yrittää pestä? Vai meneekö vain pahemmin tukkoon?
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostKyllä se varmaan toimii ilman ohjelmointiakin, mutta ainakin merkkihuollon mukaan uudelleenohjelmointi pitää tehdä huoltovalon nollauksen lisäksi. Voi olla että sinulla on parempaa tietoa asiasta. Mutta näin minulle marmoritiskillä sanottiin, ja tämä sopeutustoiminto löytyy myös omasta Autocom-testeristäni kuvauksien kera.
Käytätkö muuten DPF:ien pesuun jotain erikoisainetta tms? Vai onnistuuko pelkällä kiehuvalla vedellä? Paljonko veloitat pesusta?
Erääseen DPF-autoon tehtiin sellainen ratkaisu, että otettiin kenno ulos, ja lyhennettiin sitä puolella ja samalla pestiin runsaalla vedellä. Puolikas kenno paikalleen, ja pakokaasujen paine-ero kennon päiden välillä putosi alle puoleen alkuperäisestä, joka oli tavoitetila ettei vikatiloja tulisi. Tyhjä pönttö aiheutti ongelmia. Tämä lyhennetyn kennon ratkaisu toimi erinomaisesti ja toimii edelleen. Bemuissa taitaa vain joutua käyttämään rälläkkää saadakseen varsinaisen DPF-kennon ulos.
Toisen merkkisissä autoissa ovat joissa "pakkoregenerointi" ei suostu käynnistymään paine-eron takia on kylmästi vain porattu reikä loukun lävitse ja jopas toimii taas aikansa.
Ei se loukku tietenkään toimi sen jälkeen suunnitellusti, mutta.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View Post
Eli samassa paketissa katti ja DPF. Onko E60:ssä erilliset komponentit? Taidan pitää tuon DPF:n autossa, mutta kiinnostaisi että uskaltaako tuota pakettia lähteä huuhtelemaan millään aineella? Uutta en vähällä aio ostaa. Eli millä tuollaista voisi yrittää pestä? Vai meneekö vain pahemmin tukkoon?
Mulla pari 15mm reikää porattu läpi asti DPF:ssä ja hyvin pelaa polton tekee silloin tällöin ..miinus on se että mustaa tulee kun kunnolla käskee ja siitä kiitos KaralanF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Eipä mitään, piti tarkistaa ;-)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostOhjelmoinnista..mulla nyt suoraputki tilalla joten luulisi että auto olettaisi että jopas on puhdas DPF no nyt polttoväli on 300-400 km ja olettaisin että jos on uusi filsu niin vaihto väli voi olla jopa kymmenkertainen.
Millä peset tuon pöntön ??
Mulla olisi 180 tkm ajettu DPF-pönttö jonka luulisi olevan jo aika tukkoinen..
Tällöinhän kierrokset pysyvät 1500 - 2000 rpm. Voiko tuo poltto tapahtua "huomaamatta". Tai tuleeko tapahtuman aikana joku info/merkkivalo?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment