Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    Originally posted by makkis View Post

    Joten kysymys kuuluu, minkälainen reikä/reiät tuossa vastapainelevyssä vastaa ehjää dpf:ää ja jos mitataan paineet, mitä niiden kuuluisi olla tyhjäkäynnillä ja kierroksilla (ylä sekä ala rajat)??
    Reikien koosta en osaa sanoa mutta normaali dpf paine-ero on täyskaasuvedätyksessä 100-150mbar (puhtaalla suodattimella siis)


    Edit: kannattaa ehken kokeilla myös laittaa katalysaattorin molemmin puolin ne paineanturin letkut, saattas osua paine-erot aika lähellä :think
    Last edited by Slazha; 19-03-2013, 18:16.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Miksi tehdä moisia, kun ei se vikakoodi siellä vaikuta mihinkään eikä näy missään? Reikälevyt kuikkaan vaan.

      Vikakoodin selitteistä näkee mikä on vialla ja anturia voi katsella livedatasta, ei tarvitse arvalla vaihtaa
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        Originally posted by Cell View Post
        Miksi tehdä moisia, kun ei se vikakoodi siellä vaikuta mihinkään eikä näy missään? Reikälevyt kuikkaan vaan.

        Vikakoodin selitteistä näkee mikä on vialla ja anturia voi katsella livedatasta, ei tarvitse arvalla vaihtaa
        Kyllä se kokoajan ajotietokoneen näytössä pimputtaa particle filtteriä ja yrittää polttaa.
        Myös silloin kun ei ollu vastapainelevyä.

        Anturia katsottiin livedatasta merkkiliikkeessä, aivan järjettömät paineet. Nollattiin vikakoodit ja pakotetiin poltto = pieni hetki meni ok. Sitten sama vanha laulu taas.
        Tuhottiin dpf (mikä ei minun mielestä edes pahasti ollut tukossa, eli viittaisi anturivikaan) ja kokeiltiin = valittaa dpf:stä, tässä välissä ei tutkittu livedataa, koska silloin ei vielä ollut tuota k+dcan johtoa minkä tuo tarvii.
        Sitten kokeiltiin tuon vastapainelevyn kanssa ja edelleen valittaa.
        Nyt pitäisi vaihtaa tuo uusi paine-anturi ja pyrkiä päästä sisään tuon oman koneen kanssa tuolla uudella johdolla.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Valittaa ehkä mutta ei se siihen levyyn liity, ei sellaisia tarvita.

          Yhdestä autosta oli paineanturin liitin sulanut ja johdot otti kontaktia, näytti moottori sammuksissakin yli 200mbar. Mitä ne järjettömät paineet on? Siitä voi ottaa vaikka letkun irti ja itse puhallella samalla kun katselee näytöltä dataa...
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Pasijukka
            Newbiemmer
            • Aug 2009
            • 2
            • Helsinki

            Itselläni 240tkm ajettu E61 525d. DPF meni tukkoon, eikä auto kulkenut enää mihinkään, eli oli todella tukkoinen. No vaihdoin termarit ja heitin Forte DPF cleaner and regenerator pullon tankkiin, ja johan aukes ja meno maistuu taas. Mulla jäi yksi pullo vielä tähteeksi, kun hommasin kaksi. Jos joku tarvitsee, niin ottakaa yhteyttä.

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              Originally posted by Cell View Post
              Valittaa ehkä mutta ei se siihen levyyn liity, ei sellaisia tarvita.

              Yhdestä autosta oli paineanturin liitin sulanut ja johdot otti kontaktia, näytti moottori sammuksissakin yli 200mbar. Mitä ne järjettömät paineet on? Siitä voi ottaa vaikka letkun irti ja itse puhallella samalla kun katselee näytöltä dataa...
              Tyhjäkäynnillä oli yli 500mbar, juu toki tiedän että voi testailla tuolleen, en vaan ollut mukana edes silloin merkkiliikkeessä niitä paineita kattomassa ja silloin ei ollut tarvetta epäillä anturivikaa.

              Ja olisi se kiva saada se valitus pois siitä ajotietokoneen taulusta, sitähän tässä haetaan eikä muuta.
              Autohan liikkuu nyt hyvin kuitenkin ym.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Kokeile napata anturilta piuha irti, voi riittää parhaassa tapauksessa.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  Originally posted by Cell View Post
                  Kokeile napata anturilta piuha irti, voi riittää parhaassa tapauksessa.
                  Kokeiltu jo, ja silleen se jäikin viime kerrasta
                  Toimi, muistaakseni yhden/kaksi ajokertaa ettei valittanut ja sit taas.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Lienee helpompaa kun saat kaapelin toimimaan ja näet mitä siellä tapahtuu
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      Vaihdettiin anturi, enkä saanut piuhaa toimimaan. 10km pääsi ennenkuin sytty ajotietokoneeseen filtterin kuva

                      Pitänee jatkaa marmorin piuhan päässä hommaa, kun ei keksi mikä tuossa omassa piuhassa mättää.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • tuumas
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2564
                        • Lapland, Finland

                        Mites kun uusi ohjelma ei pitäisi kuulemma enää poltella - onko tuosta jotakin haittaa?

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by tuumas View Post
                          Mites kun uusi ohjelma ei pitäisi kuulemma enää poltella - onko tuosta jotakin haittaa?
                          Sulla on varmaan viri ohjelma ja dpf:ä nakattu samalla mäkeen ?
                          Ei aiheuta ongelmia.

                          Jos taas dpf;ä paikalla niin sittenhän kyllä aiheuttaa isonkin ongelman kun tukkii tuon dpf:n kun polttoa ei kuulu
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • tuumas
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2564
                            • Lapland, Finland

                            Originally posted by veku View Post
                            Sulla on varmaan viri ohjelma ja dpf:ä nakattu samalla mäkeen ?
                            Ei aiheuta ongelmia.

                            Jos taas dpf;ä paikalla niin sittenhän kyllä aiheuttaa isonkin ongelman kun tukkii tuon dpf:n kun polttoa ei kuulu
                            Ok, kiitos tästä. Pitäisi siis alkaa dpf poistelemaan tai laittaa orkkis ohjelmaa tilalle. Vasta kuulin että uudessa ohjelmassa poltot poistettu

                            Comment

                            • Mani88
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 100
                              • Helsinki

                              Loistavaa poltto toimii ittekseen, ekaa kertaa termarinvaihdon jälkeen ilman vikakoodeja ja tappeluita.

                              Hyvin huomas ku rupes polttokäynnistymään niin lämmöt nousi
                              87 -> 95 ihan hetkessä. Ainut kakka et 60km/h alueella ja 8km päässä töistä :(

                              Lämmöt tosissaan hiihtelee 88 +-7 astetta. Termarit 2viikkoa alla.
                              Bmw -06 330d manuaali
                              ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

                              Comment

                              • Neutrone
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 1320
                                • Tampere

                                Mites on, jos ohjelmoi reilun 100tkm ajetun '06 320dA:n, kannattaako DPF poistaa samalla, vai voiko sen huoletta jättää paikalleen? Termareiden vaihdon jälkeen lämmöt ok ja kaikki muutenkin pelaa, lähinnä askarruttaa se, että jos tuon DPF:n poistaa, tuleeko autosta kauhea pöllyttelijä? Ilmeisesti hiukkassuodatin on samassa lootassa katin kanssa, eli onko sekin pakko kaivaa samalla pois?

                                Mielellään kuulisi kokemuksia ohjelmoituna sekä DPF:n kanssa että ilman. Hankala päättää mitä tuon suodattimen kanssa tekisi.
                                F10 530d semiVOLL
                                ex. E90 320d M-Sport '06
                                ex. E39 523i M-Sport '00
                                ex. E36 325i Coupe '92
                                ex. E30 316i '89



                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎