Ainakin E220CDi tyhjennetyllä kat-dpf-pöntöllä työnsi jopa kohtalaisella kiihdyttelyllä todella armottomat savut. Ja karmean hajun. Eikös tuo 535d ole kaksoisahdettu pannu? Auttaisiko pikkuturbo polttoprosessia kaupunkikiihdyttelyssä sen verran, että savutus ei välttämättä ole niin paha kuin pikkudieseleissä? Luulen että ainakin tuo E220CDi on tekniikaltaan suht. verrannollinen 320d:hen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by -Tapi View PostEi ne pöllytä kun sinkki on tiukalla.. Ne pöllyttää kun kaasua vasta avataan ja sillä dieselylimäärällä yritetään saada ahdin pyörimään. Lastutettu 535d ilman DPF:aa savuttaa kaupunkiliikenteessä kiihdytellessä ja liikkeellelähdöissä ainakin sen verran että se kiinnittää huomiota. Etkö Matson ole koskaan ajanut oman autosi perässä?
Savutus on yleensä merkki siitä että jokin on vialla. Vaikka itse tietäisi ettei saa niitä viimeisiä 30 hepoa ilman savua tietyissä tilanteissa, muiden silmissä autossasi on jotain viallaTai olen mutta silloin oli emäntä puikiossa joten silloin jäi ainakin savut bongaamatta
Mutta tosiaan, pölläyttää ihan peilistä nähtävästikkin ennen kuin ahdin tai kaksi heräävät, sen jälkeen perässä seuraa tuollainen pieni huntu.
Se toki on sitten asia erikseen miten paljon kukakin "sietää" savua, tuo ei vielä minua haittaa
Ja tokihan se savu on merkki siitä ettei kaikki polttoaine pala syystä tai toisesta.
Originally posted by JKK View PostAinakin E220CDi tyhjennetyllä kat-dpf-pöntöllä työnsi jopa kohtalaisella kiihdyttelyllä todella armottomat savut. Ja karmean hajun. Eikös tuo 535d ole kaksoisahdettu pannu? Auttaisiko pikkuturbo polttoprosessia kaupunkikiihdyttelyssä sen verran, että savutus ei välttämättä ole niin paha kuin pikkudieseleissä? Luulen että ainakin tuo E220CDi on tekniikaltaan suht. verrannollinen 320d:hen.Last edited by Matson^; 01-10-2010, 23:48.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Ehkä tuo tuplaturbosysteemi jaksaa työntää ilmaa koneeseen sen verran yläkierroksillakin, ettei savuta. Niin kuin aiemmin kirjoittelin, niin kyllä ainakin mun 530d savuttaa ohjelmoituna yläkierroksilla. En ole tosin tuollaista kuvaa nähnyt omastani täyskiihdytyksessä, mutta todennäköisesti savuttaa enemmän kuin Matsonin 535, kun näen itsekin takalasista että savua pyörii perässä. Kaverikin hakkui savukoneeksi kun perässä kiihdytti, mutta tais olla vaan kateellisen panettelua, kun ei pärjännyt lievästi viritetyllä Mazda 6 MPS:llä.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Originally posted by FusionWolf View PostKiitoksia vastauksista!
Ja tosiaan tämä tarina oli hyvä kuulla. Itselläni päivittäistä työajoa tulee vähintään 92km (46km suuntaansa), ellei sitten tule asiakaskeikkaa, jolloin matkat voi olla useita satoja kilsoja. Näitä tulee ainakin kerta-pari viikkoon.
Sääli on sairautta...Ei muuta kuin ohjelmointiin ja penkkiin vaan..
Tästä pääteltiin, että DPF on kunnossa, mutta samalla 'ohjelmoija' alkoi epäilemään, että autossani ei välttämättä ole DPF:ää ollenkaan. Täältä olen kuitenkin lukenut, että E90:ssä olisi kaikissa tuo DPF. Näinköhän se pitää paikkansa.
Enivei. Muutettiin ohjelmaa kevyesti ja päästiin sinne 195hv ja 415Nm tuntumaan. Auton luonne muuttui ajossa hitusen "kevyemmäksi" (kierrosherkempi). Ja kulutuskin maantieajossa näyttäisi olevan pienempi (ei tartte kierrättää konetta niin paljoa kuin aikaisemmin).
Ohessa linkkiä dynokäppyröihin sekä videoon siitä viimeisestä vedosta.
dynotehot
Video ~10.5Mt S-MPEG4v2 pakattuna.
4. vetäisy penkissä
Ihan kiva piristysruiske autoon pikkurahalla.
Comment
-
-
Originally posted by FusionWolf View Post'ohjelmoija' alkoi epäilemään, että autossani ei välttämättä ole DPF:ää ollenkaan. Täältä olen kuitenkin lukenut, että E90:ssä olisi kaikissa tuo DPF. Näinköhän se pitää paikkansa.
DPF:n olemassaolo selviää kun kurkkaa sinne pakoputkeen.
Jos DPF on ja se on kunnossa, putki on kirkas sisältä,
eikä siellä ole oikeastaan ollenkaan mustaa.
Ei edes 200 tkm ajetussa jos se DPF toimii kunnolla...
Ei edes bensassa ole noin puhtaat putket...
Ja perinteisesti bemareissa ilman dpf:ää putken pää(t) on käännetty alaspäin,
dpf-versioissa putket osoittavat suorana taaksepäin.Last edited by MajorDrake; 05-10-2010, 11:41.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
530dA vm. 2005 / DPF tyhjennys
Eli onko mielestänne "turvallista / järkevää" sijoittaa rahaa operaatioon jossa ko. autoon laitettaisiin Karalan softa ( 170 kw / 600 Nm ) ja samalla otettaisiin partikkelifiltterin sisukset pihalle ja (hitsattaisiin kasaan...)? Autolla on ajettu 170 tkm ja tekee nykyjään regeneroinnin n.300 km välein mikä on kohtuullisen ärsyttävää.Siispä pyysin tarjouksen em. operaatiosta ja hinnaksi koko paketille sain 800 eur. Kiinnostaisi kovasti laittaa kuntoon mutta onko oikeasti niin että kun DPF ohjelmoidaan samalla pois pelistä niin ei tule vikakoodeja heti kättelyssä..:?F10 530 dA xdrive m-sport
Comment
-
-
Originally posted by andy74 View PostKiinnostaisi kovasti laittaa kuntoon mutta onko oikeasti niin että kun DPF ohjelmoidaan samalla pois pelistä niin ei tule vikakoodeja heti kättelyssä..:?
Sitä ennen tuli kun DPF oli tukossa...
Ja kyllähän työlle pitaa antaa jonkin sortin "takuukin"...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNo eipä ohjelmoijan ammattaitoa voi kehua.
DPF:n olemassaolo selviää kun kurkkaa sinne pakoputkeen.
Jos DPF on ja se on kunnossa, putki on kirkas sisältä,
eikä siellä ole oikeastaan ollenkaan mustaa.
Ei edes 200 tkm ajetussa jos se DPF toimii kunnolla...
Ei edes bensassa ole noin puhtaat putket...
Ja perinteisesti bemareissa ilman dpf:ää putken pää(t) on käännetty alaspäin,
dpf-versioissa putket osoittavat suorana taaksepäin.
Comment
-
-
aiheen sivusta, sattuipa uusin TMn dieselcitymaasturitesti silmään.. ja oheinen taulukko
Auto, DPF (+CAT) varaosahinta, kulutus
-------------------------------------------------------------
Skoda, 3015€, 6,3l
Peugeot, 677€, 6,8l
Nissan, 780€, 6,5l
Mitsu, Ei oo DPFää, 6.0l :think
(Bemariin CAT+DPF 1800€)
Ihmettelen miten tuollaisen pömpelin hinta voi vaihdella noi järkyttävästi. Luulisi että sama toimintaperiaate kaikissa.
Yllätys kun Mitsussa pienin kulutus, ei DPFää.
Comment
-
-
.
Se DPF näkyy kyllä ihan sieltä ohjelmastakin...
Eikös mitsussa ole volkkarin (pumppari) kone ?CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Kysymys, E91 320d jossa DPF ja kat samassa pömpelissä korvataan ei-dpf version pöntöllä, siis pelkkä kat ja koodataan toi regenerointi pois?
Näin minä tekisin. Mitä mieltä tuollaisesta? DPF jäisi hyllyyn odottelemaan josko siitä joskus maailmassa olisi jotain iloa jollekki. Siksi en menisi sitä tuhoamaan..
Äkkiseltään tsekattuna ne ovat samanlaisia ulkomitoiltaan/sovitukseltaan.
Tän vielä selvitän onko varmasti näin. Ainut että pelkästä katista uupuu muutama anturin paikka, mut eipä niitä enää tarvitakkaan jos/kun poltto laitetaan asentoon off.
Toinen vaihtoehtohan on rakentaa korvausputki jollain aftermarket diesel katilla, mutta se on sitten melko "näkyvä" muutos.
-MikkoE90 335i M-Sport Trebila Performance
Comment
-
-
.
Taitaa nyt melko mitätön asia saada kamalat mittasuhteet.
Se hiukkaspöntön poisto auton alta ja ohjelmasta on ihan helppo juttu, eikä kalliskaan, varsinkin jos ajattelee, että siitä meinaa joku mörkö tulla.
Ehjää pönttöä ei kannata tieten särkeä, nostaa vaan "syrjään"
Laittaa suoran putken tilalle ja anturit nippusiteellä hyvin kiinni sopivaan paikkaan.
Katsastuksen aikana voi sitä "oikeaa" putkenpätkää sitten käyttää siellä auton alla, jos haluaa, ei se siitä miksikään mene.
Jos pönttö on jo muutenkin kaputt, niin sisukset vaan pihalle.
Tietysti se dieseli sen jälkeen vähän enemmän savuttaa ja haisee ... se kuuluu siihen toimintaperiaatteeseen, siitä ei pääse mihinkään.
Mutta menee läpi katsastuksesta.
Jos se haittaa, niin sitten vaan uutta pönttöä peliin ja mölyt mahaan...
Ja mersuista sanoisin sen verran, kun ne on vähän tutumpia, että samat pätee niihinkin.
Eikä tarvi mitenkään savutella, ei todellakaan.
Jos oikeasti savuja tulee, on autossa, tai softassa jotain hämminkiä.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by jengstro View Postaiheen sivusta, sattuipa uusin TMn dieselcitymaasturitesti silmään.. ja oheinen taulukko
Auto, DPF (+CAT) varaosahinta, kulutus
-------------------------------------------------------------
Skoda, 3015€, 6,3l
Peugeot, 677€, 6,8l
Nissan, 780€, 6,5l
Mitsu, Ei oo DPFää, 6.0l :think
(Bemariin CAT+DPF 1800€)
Ihmettelen miten tuollaisen pömpelin hinta voi vaihdella noi järkyttävästi. Luulisi että sama toimintaperiaate kaikissa.
Yllätys kun Mitsussa pienin kulutus, ei DPFää.
Honda, 4000€ pelkkä DPF!!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostKuuluuko nyky dieselin haista pahalle?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Comment