Originally posted by Cell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Miten tää Inpa eroo tohon KTS:ään? Joka paikassa toi Inpa tulee vastaan tälläkin foorumilla, mutta ei oo tullu viä tarvetta perehtyä.
Edit: Aaa, olihan siellä muutakin. Polttoaineen suihkutuksessa oli jotain häikkää ollut, jätin sen poistamatta niin voi kattella sitä huomenna paremmalla ajalla.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View Post
Ei löytynyt suoraa kuvaa arkistosta, mutta tossa kuva tosta koneen etupäästä. Kuvassa vasemmalla kannentiivisteen yläpuolella painaa tuota löysänä roikkuvaa laahainta. Eli suoraan ilmastointilaitteen kompuran yläpuolella näkyy kun konepellin alle kurkkii.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostMites tuo nokkapyörien välissä oleva kiristin, aiheuttaako se jotain ongelmia/ääniä löystyessään ?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Osaako Morkai tai joku muu linkittää työkalusta kuvan, jolla ton huohotinventtilin/separaattorin kalvon pystyy vaihtaan? Jos vaikka ehtis joulunpyhinä vaihtaan sen alta pois. Kiitäne60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostOsaako Morkai tai joku muu linkittää työkalusta kuvan, jolla ton huohotinventtilin/separaattorin kalvon pystyy vaihtaan? Jos vaikka ehtis joulunpyhinä vaihtaan sen alta pois. Kiitän
Mitä lyhkäisempi sen helpompaa on vaihtaa.
Ohjeen tynkää.
Last edited by Vibaa; 23-12-2011, 17:07.sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostMites tuo nokkapyörien välissä oleva kiristin, aiheuttaako se jotain ongelmia/ääniä löystyessään ?
Comment
-
-
Originally posted by Vibaa View PostEi siihen tartte ku Torxin, koon ollessa muistaakseni T25.
Mitä lyhkäisempi sen helpompaa on vaihtaa.
Ohjeen tynkää.
Torxin muistin, koko oli tosin kateissa, mutta luulin siihen tarvittavan vielä jotain omanlaistaan väännintä että sen saa sinne väliin mahtuun? Vai oonko ymmärtäny väärin että e39 olis ahtaampi operoida kun e34? Täytyy toivoo ettei oo kannat yhtä nyljettyjä kun ex e34:sessa, ettei joudu imusarjaa irrotteleen.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Mistä kohtaa tuossa M60 koneessa lähtee bensan paluulinja takaisin tankkiin?
Tarkoitus siis toteuttaa tuo Webaston polttoaineen saanti samantyylisellä kerääjäsäiliöllä paluulinjan väliin, minkä Raine aikoinaan kun asenti Eberin 520i:hin.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostTorxin muistin, koko oli tosin kateissa, mutta luulin siihen tarvittavan vielä jotain omanlaistaan väännintä että sen saa sinne väliin mahtuun? Vai oonko ymmärtäny väärin että e39 olis ahtaampi operoida kun e34? Täytyy toivoo ettei oo kannat yhtä nyljettyjä kun ex e34:sessa, ettei joudu imusarjaa irrotteleen.
Comment
-
-
Originally posted by Playpig View PostMistä kohtaa tuossa M60 koneessa lähtee bensan paluulinja takaisin tankkiin?
Tarkoitus siis toteuttaa tuo Webaston polttoaineen saanti samantyylisellä kerääjäsäiliöllä paluulinjan väliin, minkä Raine aikoinaan kun asenti Eberin 520i:hin.
Comment
-
-
Olen menossa katsomaan m60b30 koneista manuaalilaatikolla varustettua kolmenelkkua, kori tuttu mutta moottori täysin tuntematon mulle. Mitä erityistä moottorista, voimansiirrosta tai ajonaikaisesta käyttäytymisestä olisi hyvä kuulostella ja tunnustella? Eli tarkoitan nyt mahdollisia ns. tyypillisiä käyntihäiriöitä ja "vikoja" kyseiseen moottorimalliin liittyen. Paljonko muuten tuollaisen toimivan auton kulutusmittarin tulee näyttää esim. 3 vaihteella kaupunkinopeudessa (40-50 km/h)?Last edited by Löwen; 05-01-2012, 11:50.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
-
Originally posted by Löwen View PostOlen menossa katsomaan m60b30 koneista manuaalilaatikolla varustettua kolmenelkkua, kori tuttu mutta moottori täysin tuntematon mulle. Mitä erityistä moottorista, voimansiirrosta tai ajonaikaisesta käyttäytymisestä olisi hyvä kuulostella ja tunnustella? Eli tarkoitan nyt mahdollisia ns. tyypillisiä käyntihäiriöitä ja "vikoja" kyseiseen moottorimalliin liittyen. Paljonko muuten tuollaisen toimivan auton kulutusmittarin tulee näyttää esim. 3 vaihteella kaupunkinopeudessa (40-50 km/h)?
Kokeile auton käydessä nostaa öljykorkkia. Jos selvästi alipainetta, ts. korkki vaikea nostaa pois, silloin on jossain mätää (imusarjan takaosa?). Tuola "takaosassa" siis sijaitsee huohotusjärjestelmän venttiili joka voi hajota muutamalla eritavalla.
Kun laitat vapaalle n. 70-100kmh vauhdista ja rullaat, tyhjäkäynti _ei_ saa jäädä "humppaamaan".
Öljypumpun pulteista olis hyvä olla todistettava fakta koska tarkistettu/kiristetty, tuppaa löystymään ja jopa irtoilemaan.
Eihän tuo periaatteessa teknisesti eroa kauheesti m50 koneista tai muista "nykyaikaisista" vastaavista moottoreista. Samat anturit+muut hilppeet ja muut siellä mahdollisesti hajoilee ja kummittelee.Last edited by 426Hemi; 05-01-2012, 12:01.ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
-
Originally posted by Killman View PostLaitampa tähän jatkoksi
Aamulla kylmänä käynnistyy pirun rikkaalla, tukehtuu jos ei anna hiukan kierroksia, bensa haisee selvästi pakokaasuissa. Hetken päästä käy tyhjäkäyntiä rikkaalla yhä röpöttäen kuin joku viritetty jenkki n 1000rpm josta putoaa minuutin-parin päästä normi tyhjäkäyntikierroksille mutta käy täristen. Liikkeelle lähdettyä vetää ja kiihtyy normaalisti mutta ei vielä tärinä lopu tyhjäkäynnillä vaikka käyntilämpö normaali.
Miten tuo polttoaineen syöttö ohjataan ennenkuin lambdat lämpiävät? Onko tuossa joku ruiskutuskartta millä mennään vai pitäisikö MAF/IAT säätää soppa sopivaksi? Voisiko esim IAT olla pos pelistä ja MAF antaa rikkaalle kun luulee virtauksen olevan suurempi kuin on?
Tällaista arvailen kun en tiedä, osaisiko joku valistaa. Auto on Qatarissa eli meillä on nyt "talvi" ja vika alkoi ilmetä kun aamulämpötila laski 25 asteen paikkeille ja nyt kun on 14 asteen tienoilla niin ylläoleva oire tuli joka-aamuiseksi. Ja tämä vain aamuisin, lopun päivää toimii OK, mitä nyt tyjäkäynnillä täristelee. Kesällä 30-50 asteessa ei ongelmia. Vuosi sitten "talvella" ei ollut aivan näin paha, mutta kävi epätasaiseti kylmänä. Yhden kerran huomasin päästövalon vilahtavan muutaman kerran mutta ei jäänyt palamaan kun alkoi käydä tyhjäkäyntiä edes jollain lailla.
Onko vastaavia kokemuksia?
Itse itselleni vastaten:
Suomessa pistäytyessäni ostin CRC massamittarin puhdistus spraytä, varttitunnin homma anturi irti, pudistus, kuivaus ja kiinni niin tämä vaiva poistui. Tänäaamuna käyntiin ihan normaalisti.
Jospa jollekkin olisi tästä apua.
Comment
-
-
85 vai 95 asteinen termostaatti?
Ajattelin tässä lähitulevaisuudessa vaihtaa vesipumpun ja termostaatin ym hilppeet, niin laitanko 85 vai 95 asteisen termarin?
Sisälle ei meinaa tulla kunnolla lämmintä kovemmilla pakkasilla ja lämpömittari jää viisarin paksuuden verran vajaaksi keskiviivasta.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
Comment