Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SushiX
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 2110
    • ǝɓuᴉʌʎH

    #46
    Originally posted by Rockford View Post
    PakosarjaT.
    Kyllähän ne irti lähtee, mutta ahdasta tulee. Moottoria joutuu nostamaan, että mahtuu. Tuota kiilloittamista en ymmärrä, kun M60:in pakosarjoja ei näe kukaan koskaan.

    Pakosarjathan ovat toki "peltisarjoja", mutta nuo orginaalit ovat kyllä hitsattu vaan nippuun ja niillä ei ole varsinaisesti mitään tekemistä oikean peltisarjan kanssa. Toki, todella hankala tuonne on mitään oikein toteutettua edes saada mahtumaan.
    Sry, tuli pieni typo tuonne lauseisiin..

    Eipä se kiillotus ollutkaan se pointti vaan lähinnä ne tiivisteiden vaihdot kun ovat varmaan vaihdon tarpeessa kuten myöskin koneen kaikki tiivisteet.

    Kuinkas vaikea on sitten imusarjojen tiivisteet vaihtaa?
    E90 07 335D
    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #47
      Originally posted by SushiX View Post
      Sry, tuli pieni typo tuonne lauseisiin..

      Eipä se kiillotus ollutkaan se pointti vaan lähinnä ne tiivisteiden vaihdot kun ovat varmaan vaihdon tarpeessa kuten myöskin koneen kaikki tiivisteet.

      Kuinkas vaikea on sitten imusarjojen tiivisteet vaihtaa?
      Tiivisteet nyt luonnollisesti lähtee samalla veks, mutta tuo tilan ahtaus tekee pakosarjojen irroittamisesta hankalaa. Seiskassa ainakin näytti lähes mahdottomalta irroittaa pakosarjat moottorin ollessa paikallaan. Silloin tulikin vaihdettua tiivisteet mosa lattialla. E34:sessa on vähintäänkin yhtä ahdasta, mitä pihassa olevaa 540:iä katsellut.
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2110
        • ǝɓuᴉʌʎH

        #48
        Originally posted by Rockford View Post
        Tiivisteet nyt luonnollisesti lähtee samalla veks, mutta tuo tilan ahtaus tekee pakosarjojen irroittamisesta hankalaa. Seiskassa ainakin näytti lähes mahdottomalta irroittaa pakosarjat moottorin ollessa paikallaan. Silloin tulikin vaihdettua tiivisteet mosa lattialla. E34:sessa on vähintäänkin yhtä ahdasta, mitä pihassa olevaa 540:iä katsellut.
        Täytyy varmaan sitten odottaa sinne asti, että pääsee koneremonttia tekemään, kuhan ensin sais muut osa alueet kuntoon..

        Eikö 7:ssa ainakin E32 ole isompi konehuone esim 740 mallissa kun 540 mallissa vai olenko vain miettinyt väärin?
        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14497
          • Oulu

          #49
          Originally posted by SushiX View Post
          Eikö 7:ssa ainakin E32 ole isompi konehuone esim 740 mallissa kun 540 mallissa vai olenko vain miettinyt väärin?
          Kyllä konehuone on E32:ssa lähes identtisen kokoinen.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #50
            Originally posted by SushiX View Post
            Täytyy varmaan sitten odottaa sinne asti, että pääsee koneremonttia tekemään, kuhan ensin sais muut osa alueet kuntoon..

            Eikö 7:ssa ainakin E32 ole isompi konehuone esim 740 mallissa kun 540 mallissa vai olenko vain miettinyt väärin?
            Jos pakosarjojen-tiivisteet vuotaa, niin tokihan ne vaihtaa. Pitänee nostaa moottoria vaan ylemmäksi ja lienee onnistuvan.

            Kyllä E34:nen on ahtaampi konehuoneestaan yleisesti ottaen vrt. esim. E38:iin. E32 M60:iä ei ole ollutkaan alla, mutta E32 ja E34 taas ovat aika samankokoisia.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • pope
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 687
              • Harjavalta

              #51
              Milläs kierroksilla m60b40 moottorissa on kierrostenrajoitin?
              e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

              Comment

              • Vibaa
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 581
                • Vaasa

                #52
                Originally posted by pope_ View Post
                Milläs kierroksilla m60b40 moottorissa on kierrostenrajoitin?
                6500rpm
                sigpic
                E34 530iA

                Comment

                • pope
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 687
                  • Harjavalta

                  #53
                  Originally posted by Vibaa View Post
                  6500rpm
                  Eikös siinä mittarissakin ala punainen jossain 6200 rpm paikkeilla?
                  e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                  Comment

                  • mrrk
                    BTCF Member
                    • Sep 2007
                    • 515
                    • Satakunta.

                    #54
                    6500 yleensä ja lastulla noin 6800- 7000.

                    Jenkkipojat on kierrättänyt 8300 asti mutta kestävyydestä ei ole tietoa.

                    Jos on vakio motti niin tehot alkaa laskemaan 5800 paikkeilla.

                    Tossa on susi x luettavaa että ei tarvi joka mutterin kohdalla tehdä uutta topiccia/kysymystä



                    Comment

                    • SushiX
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 2110
                      • ǝɓuᴉʌʎH

                      #55
                      Originally posted by mrrk View Post
                      6500 yleensä ja lastulla noin 6800- 7000.

                      Jenkkipojat on kierrättänyt 8300 asti mutta kestävyydestä ei ole tietoa.

                      Jos on vakio motti niin tehot alkaa laskemaan 5800 paikkeilla.

                      Tossa on susi x luettavaa että ei tarvi joka mutterin kohdalla tehdä uutta topiccia/kysymystä



                      http://www.kindel.com/bmw/fast_fives.pdf
                      Luettu on. Eipä noissa nyt kauheasti ollut mitään niin ihmeellistä tietoa. Enkä tietääkseni ole joka ruuvin, mutterin taikka edes prikan kohdalla tehnyt uutta postausta. Olen yleensä muokannut edellistä tekstiäni jos tuli jtn lisättävää siihen.

                      Kaikilla kun ei ole rakettitiedeinsinööri opasta päässänsä, eikö juuri tietämättömyyden takia täällä voi kysymyksiä kysyä? En tiennyt, että täällä saa kysyä vain yhden kysymyksen kuukaudessa.
                      E90 07 335D
                      Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                      Comment

                      • pope
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 687
                        • Harjavalta

                        #56
                        Originally posted by pope_ View Post
                        Paljonkos m60b40:ssä on puristuksia? Entäs kuinka paksu m60b40 6v. manuaalin vauhtipyörä on?
                        Originally posted by Ravermeister View Post
                        Puristussuhde 10,1. Vauhtipyörän mitat saattaa selvitä osoitteesta www.realoem.com
                        Ei selviä realoemista eikä bmwfanssilta muuta kuin vauhtipyörän halkaisija Tietääkö kukaan kuinka paksu se on? Pitäisi saada teetettyä kova vauhtipyörä.
                        e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #57
                          Originally posted by pope_ View Post
                          Ei selviä realoemista eikä bmwfanssilta muuta kuin vauhtipyörän halkaisija Tietääkö kukaan kuinka paksu se on? Pitäisi saada teetettyä kova vauhtipyörä.
                          Orkkis on kaksoismassa joten ei ihan fiksua kopioida yhdeks limpuks, hommaa sopiva jousitettu kykä ja piirrä loput ite
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • pope
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 687
                            • Harjavalta

                            #58
                            Originally posted by Cell View Post
                            Orkkis on kaksoismassa joten ei ihan fiksua kopioida yhdeks limpuks, hommaa sopiva jousitettu kykä ja piirrä loput ite
                            Siksi kova pitääkin teettää kun se vakio on kaksoismassa, eikä siitä olekaan tarkoitus tulla identtistä Vauhtipyörän tekijä vaan haluaisi tietää vakion mitat.

                            Vauhtipyörän tekijä halusi siis automaatin vetolevyn (starttikehän takia), asetelman, kytkinlevyn ja laatikon. Lisäksi sanoi että olisi parempi tietää se vakio manuaalin vauhtiksen paksuus.

                            Edit: Tai siis ilmeisesti ei tarvitse mittailla siitä laatikosta jos selviää se orkis vauhtiksen paksuus.
                            Last edited by pope; 22-09-2011, 23:45.
                            e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4647
                              • Tuusula

                              #59
                              M60 pakosarjoja on käytetty myös S62:ssa (ovat varsin pitkälti samanlaiset) joten ne eivät ihan ensimmäisenä ala ahdistamaan. Niiden vaihtaminen on varsin vmäistä, ylipäänsä nuo E32 / E34 (ja varsinkin E38 / E39) ovat helvetin ahtaita konehuoneesta, vrt. esim. E30 & V8

                              Pakosarjojen tiivisteitä ei kannata alkaa vaihtamaan "huvin vuoksi", sen verran ahdasta siellä on ja hyvällä tuurilla vain katkaisee pultin kanteen..


                              Originally posted by pope_ View Post
                              Siksi kova pitääkin teettää kun se vakio on kaksoismassa, eikä siitä olekaan tarkoitus tulla identtistä Vauhtipyörän tekijä vaan haluaisi tietää vakion mitat.

                              Vauhtipyörän tekijä halusi siis automaatin vetolevyn (starttikehän takia), asetelman, kytkinlevyn ja laatikon. Lisäksi sanoi että olisi parempi tietää se vakio manuaalin vauhtiksen paksuus.

                              Edit: Tai siis ilmeisesti ei tarvitse mittailla siitä laatikosta jos selviää se orkis vauhtiksen paksuus.
                              Paksuja ne on kun ovat kaikki kaksoismassapyöriä. Kannattaa tehdä "normaali kova VP" ja mittailla lattialla koneen & laatikon kanssa kytkimen spacerit sopiviksi. Tekee vaikka 3m pitkän kytkinletkun että saa kaikki kokeiltua kuntoon niin että laatikkoa on helppo irroitella.
                              Varsin vittumaista alkaa laatikkoa sen vuoksi tiputtelemaan että kaikki ei ihan osunutkaan kohdilleen, nimim. "kokemusta on"
                              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              • pope
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 687
                                • Harjavalta

                                #60
                                Paksuja ne on kun ovat kaikki kaksoismassapyöriä. Kannattaa tehdä "normaali kova VP" ja mittailla lattialla koneen & laatikon kanssa kytkimen spacerit sopiviksi. Tekee vaikka 3m pitkän kytkinletkun että saa kaikki kokeiltua kuntoon niin että laatikkoa on helppo irroitella.
                                Varsin vittumaista alkaa laatikkoa sen vuoksi tiputtelemaan että kaikki ei ihan osunutkaan kohdilleen, nimim. "kokemusta on"
                                Jep. Meinasin vaan että se riski, ettei kaikki osukkaan kohdalleen pienenisi huomattavasti jos tietäisi sen vakio vauhtiksen paksuuden.
                                Autossa mihin nämä on tulossa ei ole vielä mitään kytkimeen viittaavaakaan niin ei vielä aikoihin pääse sitä kokeilemaankaan millään pitkällä letkulla. Ihan normaali kova vauhtipyörä onkin tulossa. Ei olla tekemässä itse tehtyä kaksoismassavauhtipyörää

                                Jos joku sen manuaali m60b40 vauhtipyörän paksuuden vielä sattuisi tietämään niin olisin edelleen sitä tietoa vailla
                                Last edited by pope; 26-09-2011, 23:29.
                                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎