M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MH motorsport
    replied
    Mites kun koneessa on kaksi anturia vierekkäin vesitilassa, niin ohjaako toinen sähköflektiä ja toinen kertoo mittarille veden lämmön vai?

    Sähköflelti pitäisi laittaa ja visko pois.
    Autossa oli ilmastoinnin kennon edessä flekti ja johdot tuli siihen.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Minkä kokonen kytkin akseli getrakiiin 420.???? Oon 600km päästä laatikosta ja pitäs saaja tietäää

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by M. Luuri View Post
    Olisiko kenelläkään tullut seuraavaa vastaan.

    Eli tossa kesärassis m60b40 tekniikalla varustettu e34 saattaa yht äkkiä tyhjäkäynnillä sammua ja monesti sammunut moottoriharrutuksen jälkeen kun kytkimen painaa pohjaan. Auto paukuttaa putkeen myös hyvin ja jos vaikutusta asiaan niin putkisto ilman katteja ja 3" rosteria plus alku 2 x2,5". Ilmusarjassa on takakansi vaihettu ja imusarjan tiivisteet viime kesänä. Kytkin vauhtipyöräasetelma on varmaan 10kg kevyempi kuin vakiona (teetetty kova vauhtis).

    edit: ja tosiaan olisiko epäilyjä mikä voisi olla aiheuttaja...
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Vakio moottorinohjaus+ kevyt vp. Niin sammuu just noin. Näin itsellä ja tiedän yhden toisenkin.

    Syytä en tiedä. Itsellä sammunut ehkä 3-4 kertaa kesässä tuolla tavalla ja vain ja ainoastaan kevyen vp:n asennuksen jälkeen.
    Originally posted by M. Luuri View Post
    Toi vauhtis tulee kyllä kans ensin mieleen, mutta toi ohjain purkki tosiaan on automaatista. Kuinkahan kiven alla manuaalin purkkeja mahtaa olla...

    Kevyt VP aiheuttaa tuon sammuilun. Looginen selistyskin sille löytyy siitä, että kun kampuran päässä on 10kg vähemmän massaa ei moottorinohjaus lykkää bensaa pyttyihin moottorijarrutuksessa kun se olettaa koneen pyörivän "omillaan". Nyt kevyen VP:n kanssa se kone ei pyörikään enään niin pitkään kun inertiaa on huomattavasti vähemmän.
    Tähän avuksi joko karttojen rukkaus taikka ECU:n huijaaminen siihen että AC olisi päällä (nostaa tyhjäkäyntikierroksia + auttaa moottorijarrussa).


    Putkessa paukutus johtuu uudesta putkistosta, moottorijarrutus / -rullaus alamäkeen hiemankin kuumemmalla koneella niin johan raikaa

    Leave a comment:


  • M. Luuri
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Mitenkäs tyhjäkäyntiventtiili voi?

    Pelaa kokemuspohjalta oikein...

    Leave a comment:


  • M. Luuri
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Sulla on varmaan automaatin ohjausyksikkö paikoillaan siellä, vaihda manuaaliversio ja homma toimii. (paitsi jos on tosi kevyt vauhtipyörä, niin voi joutua sitäkin säätämään)
    Toi vauhtis tulee kyllä kans ensin mieleen, mutta toi ohjain purkki tosiaan on automaatista. Kuinkahan kiven alla manuaalin purkkeja mahtaa olla...

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by M. Luuri View Post
    Olisiko kenelläkään tullut seuraavaa vastaan.

    Eli tossa kesärassis m60b40 tekniikalla varustettu e34 saattaa yht äkkiä tyhjäkäynnillä sammua ja monesti sammunut moottoriharrutuksen jälkeen kun kytkimen painaa pohjaan. Auto paukuttaa putkeen myös hyvin ja jos vaikutusta asiaan niin putkisto ilman katteja ja 3" rosteria plus alku 2 x2,5". Ilmusarjassa on takakansi vaihettu ja imusarjan tiivisteet viime kesänä. Kytkin vauhtipyöräasetelma on varmaan 10kg kevyempi kuin vakiona (teetetty kova vauhtis).

    edit: ja tosiaan olisiko epäilyjä mikä voisi olla aiheuttaja...
    Sulla on varmaan automaatin ohjausyksikkö paikoillaan siellä, vaihda manuaaliversio ja homma toimii. (paitsi jos on tosi kevyt vauhtipyörä, niin voi joutua sitäkin säätämään)

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Vakio moottorinohjaus+ kevyt vp. Niin sammuu just noin. Näin itsellä ja tiedän yhden toisenkin.

    Syytä en tiedä. Itsellä sammunut ehkä 3-4 kertaa kesässä tuolla tavalla ja vain ja ainoastaan kevyen vp:n asennuksen jälkeen.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by M. Luuri View Post
    Olisiko kenelläkään tullut seuraavaa vastaan.

    Eli tossa kesärassis m60b40 tekniikalla varustettu e34 saattaa yht äkkiä tyhjäkäynnillä sammua ja monesti sammunut moottoriharrutuksen jälkeen kun kytkimen painaa pohjaan. Auto paukuttaa putkeen myös hyvin ja jos vaikutusta asiaan niin putkisto ilman katteja ja 3" rosteria plus alku 2 x2,5". Ilmusarjassa on takakansi vaihettu ja imusarjan tiivisteet viime kesänä. Kytkin vauhtipyöräasetelma on varmaan 10kg kevyempi kuin vakiona (teetetty kova vauhtis).

    edit: ja tosiaan olisiko epäilyjä mikä voisi olla aiheuttaja...
    ilmamassamittari aiheutti itellä sammumista.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by M. Luuri View Post
    Olisiko kenelläkään tullut seuraavaa vastaan.

    Eli tossa kesärassis m60b40 tekniikalla varustettu e34 saattaa yht äkkiä tyhjäkäynnillä sammua ja monesti sammunut moottoriharrutuksen jälkeen kun kytkimen painaa pohjaan. Auto paukuttaa putkeen myös hyvin ja jos vaikutusta asiaan niin putkisto ilman katteja ja 3" rosteria plus alku 2 x2,5". Ilmusarjassa on takakansi vaihettu ja imusarjan tiivisteet viime kesänä. Kytkin vauhtipyöräasetelma on varmaan 10kg kevyempi kuin vakiona (teetetty kova vauhtis).

    edit: ja tosiaan olisiko epäilyjä mikä voisi olla aiheuttaja...
    Paukutus johtuu tuosta putkistostasi.

    Mitenkäs tyhjäkäyntiventtiili voi?

    Leave a comment:


  • M. Luuri
    replied
    Olisiko kenelläkään tullut seuraavaa vastaan.

    Eli tossa kesärassis m60b40 tekniikalla varustettu e34 saattaa yht äkkiä tyhjäkäynnillä sammua ja monesti sammunut moottoriharrutuksen jälkeen kun kytkimen painaa pohjaan. Auto paukuttaa putkeen myös hyvin ja jos vaikutusta asiaan niin putkisto ilman katteja ja 3" rosteria plus alku 2 x2,5". Ilmusarjassa on takakansi vaihettu ja imusarjan tiivisteet viime kesänä. Kytkin vauhtipyöräasetelma on varmaan 10kg kevyempi kuin vakiona (teetetty kova vauhtis).

    edit: ja tosiaan olisiko epäilyjä mikä voisi olla aiheuttaja...

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Oli löysällä? vaihdoit siis kiristimen?

    Taitaa olla jousikiristenen ja öljyvaimenteinen murikka.
    Minusta kiristimelle tulee ihan rehellinen öljykanava, ja ymmärtäisin niin että jousi estää liian löysyyden käynnistyksessä ja öljynpaine kiristää sit kunnolla. Jousi on aika löysä joten sen aiheuttama kiristys tuskin riittäisi estämään nokka akselin ylimäräiset liikkeet, sekun käy "nykien"
    Näin päättelin ainakin purkamastani m62 vanos koneesta.
    Tämä siis oma mielipide perustuen omaan kokemukseen ei mikään fakta.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Ei ole pultteja käytetty auki.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    En vaihtanut kiristäjää. Koko kone ei ole minulla käynytkään. Huom nokkaketjun laahaimen kiristäjä.
    nokat voi ajatuksen verran pyörähtää vasten jolloi on löysällä kettinki koska öljy on hävinnyyt siitä kiristimeltä... kiristyy kun tulee öljynpaine ( oletan ettei nokan pulteja ole käytetty auki.)

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    En vaihtanut kiristäjää. Koko kone ei ole minulla käynytkään. Huom nokkaketjun laahaimen kiristäjä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Eräs asia on jäänyt vaivaamaan ja haluaisin varmistaa ettei aiheuta ongelmia. Eli toisenpuolen nokkaketju oli löysällä. Uskaltaako koneen käynnistää ja odottaa öljynpaineen nousua, vai toimiiko tuo kiristäjä öljynpaineella?
    Oli löysällä? vaihdoit siis kiristimen?

    Taitaa olla jousikiristenen ja öljyvaimenteinen murikka.

    Leave a comment:

Working...
X