Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5265
    • Pirkkala

    Mistäs lähtis vikaa ettimää kun nyt kävi niin että bensaa palaa aivan liikaa.
    Auto on e34 540 manuaali.

    Alle ei valu mitään, kone toimii normaalisti ajossa jne. Kulutusmittari näyttää keskimäärästä kulutusta 16.5 l\100km ja hetkellisessä kulutuksessa en huomaa mitään erityisen poikkeuksellista.

    Kulutus on nyt luokkaa 25-30l\100km eli puolet liikaa, aski on kova viislovinen ja mun ajossa on menny aiemmin se 14-15l\100km

    Auto seisoi muutaman päivän ennen kun alkoi kuluttaa noin paljon.

    Voisiko jumittava bensanpaineen säädin aiheuttaa noin julmaa kulutusta?

    kaikki viittais että vuotaa jonnekin mut ei näy, pitää tutkia tarkemmin.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5265
      • Pirkkala

      Hieman valoa tunnelin päässä, ilmeisesti tankki tai muu paikka on jostain syystä päästellyt bensaa maahan kun auto oli pysäköitynä perä ylöspäin melko jyrkässä rinteessä. pitää tutkia mistä johtuu.

      Tankkasin hieman lisää, ja kävin ajelemassa ja nollasin kulutusmittarin ja seurasin myös hetkellistä kulutusta, tuntui menevän ihan normaalilla määrällä.

      ihmeellistä, eihän vaan joku pelle käyny imee bensaa mun tankista... no, pohjalta on joutunu imeä koska köyhällä ei oo tankki ikinä täynnä

      jatkakaa
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1995
        • Tampere

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Hieman valoa tunnelin päässä, ilmeisesti tankki tai muu paikka on jostain syystä päästellyt bensaa maahan kun auto oli pysäköitynä perä ylöspäin melko jyrkässä rinteessä. pitää tutkia mistä johtuu.

        Tankkasin hieman lisää, ja kävin ajelemassa ja nollasin kulutusmittarin ja seurasin myös hetkellistä kulutusta, tuntui menevän ihan normaalilla määrällä.

        ihmeellistä, eihän vaan joku pelle käyny imee bensaa mun tankista... no, pohjalta on joutunu imeä koska köyhällä ei oo tankki ikinä täynnä

        jatkakaa
        vaihdoin tuossa vuosi pari sitten pätkän letkua joka tuli takaa oikealta iskarin vierestä tankin vasemmalle puolelle. Oli hapertunut ja vuosi kun tankki oli yli puolenvälin täynnä. Jos vähemmän niin ei vuotanut.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5265
          • Pirkkala

          Originally posted by pheno View Post
          vaihdoin tuossa vuosi pari sitten pätkän letkua joka tuli takaa oikealta iskarin vierestä tankin vasemmalle puolelle. Oli hapertunut ja vuosi kun tankki oli yli puolenvälin täynnä. Jos vähemmän niin ei vuotanut.
          Pitääpä letkunpätkä tarkistaa, kiitos vinkistä.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Harju
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 114
            • Varsinais-Suomi

            Omaan m60 tarvitsisi tehdä jakopää remonttia. Mitä muita kuin itse jakopään mekaanisia osia pitäisi ostaa, joista täällä on jo ollut juttua. Jotain tiivisteitä kenties? Tarkoitus olisi tilata osat etukäteen.

            Sekä onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon, eli esim. hyvä uusia samalla kertaa?

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Onkos jotain pätevää kohtaa josta näkisi tai muuta keinoa josta selviäisi onko konetta aukaistu tehtaan jäljiltä?
              Lohkon ja kannen välistä pilkottaa kannentiivisteen reuna, joka näyttää tuoreemmalle, kuin 20 vuotta vanhaksi. Lisäksi eräästä jakopään saumasta pursottaa punaista massaa. :think
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by bemmeri View Post
                Onkos jotain pätevää kohtaa josta näkisi tai muuta keinoa josta selviäisi onko konetta aukaistu tehtaan jäljiltä?
                Lohkon ja kannen välistä pilkottaa kannentiivisteen reuna, joka näyttää tuoreemmalle, kuin 20 vuotta vanhaksi. Lisäksi eräästä jakopään saumasta pursottaa punaista massaa. :think
                Mikäli en aivan väärässä ole on tehtaan massa mustaa.

                Comment

                • 2bar..ahhh
                  BTCF Honorary Member
                  • Nov 2004
                  • 3351
                  • haapavesi

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Mikäli en aivan väärässä ole on tehtaan massa mustaa.
                  mustaa ja harmahtavaa alkuperäis kasauksissa ja tehaskunnostetuissa käytetty kirkasta dreipondia joka on omien kokemusten perusteella parasta mitä löytyy.. (dtm porche käyttää koneessa kyseistä liimamassaa) tuubi maksaa muistaakseni 8€ luokkaa.
                  €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Onkos ALPINAn käyttämä massa myös mustaa/harmaata..?
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Onkos ALPINAn käyttämä massa myös mustaa/harmaata..?
                      Löysitkös omasta "pikkulohkosta" punaista liimaa?
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Jotain punaista/tummanruskeaa moottorisilikonia, tms. juu tuosta pikkulohkosta...
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Jotain punaista/tummanruskeaa moottorisilikonia, tms. juu tuosta pikkulohkosta...
                          Samanlaista löytyi omasta pikkulohkosta.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Pitää taas udella jos joku täällä tietäisi onko tossa osassa (11 42 7 511 171)http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ter_oil_pipes/ termari sisällä, vai kiertääkö ölpät jatkuvasti.
                            Pitäis öljyjäähyä viritellä tohon b30 mosaan ja mietin tekeekö tolla vai hankkiiko vaan adapterin jolla pääsis samalla eroon noista hiton paperifilsuista.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Daa Daa
                              BTCF Member
                              • Aug 2004
                              • 910
                              • Jyväskylä

                              Väittäisin että on termari, tämä tosin perustuu siiheen "mutuun" että muissakin moottoreissa (esim. S50B30) on öljynkierto jäähylle termarin takana.

                              Hommaa adapteri jolla saat siirrettyä suodattimen vaikkapa jarrutehostimen alle, siis jos käytössä on e34 tehostin e30 korissa ajovalon takana. Siihen saa hyvin mahtumaan kun tekee reiän peltiin ja laittaa suodattimen läpi sinne jarrun jäähdytysputken päälle, suodattimen vaihtokin käy näppärästi..

                              b30 mosaan
                              Last edited by Daa Daa; 18-08-2013, 10:26.

                              Comment

                              • MTV
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 337
                                • JKL

                                Pvän kysymys..mikähän on huohotinkotelo?
                                Lueskelin vaan tossa entisen omistajan tekemiä remppoja niin oli imusarjan tiivisteet ja huohotinkotelo vaihdettu..tarkoittaakohan sitä lisäilmaventtiiliä vai mikä se nyt viralliselta nimeltään onkaan.?
                                Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                                E34 540iA -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎