Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cock
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 752
    • Tsadi

    tuanoinniin, mitenkäs tuo imuilman lämpötila-anturi, onko niissä ollut vikoja näissä koneissa ?

    Eli osanumero 14: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...98&hg=11&fg=40

    Nyt on jo tuhlattu pitkälle kuudetta sataa ton koneen antureihin, niin kai tuokin menis samaan konkurssiin kun ei ole hinnan kiroissa.

    Mitenkäs ne kaksi anturia vesikanavassa koneen takana ? Onko niillä epäkunnossa ollessaan oleellisesti vaikutusta koneen toimintaan ? Eli anturit 10 ja 8: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...45&hg=11&fg=35
    540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
    Audi A6 C7 S-Line ABT

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      Originally posted by Cock View Post
      tuanoinniin, mitenkäs tuo imuilman lämpötila-anturi, onko niissä ollut vikoja näissä koneissa ?

      Eli osanumero 14: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...98&hg=11&fg=40

      Nyt on jo tuhlattu pitkälle kuudetta sataa ton koneen antureihin, niin kai tuokin menis samaan konkurssiin kun ei ole hinnan kiroissa.

      Mitenkäs ne kaksi anturia vesikanavassa koneen takana ? Onko niillä epäkunnossa ollessaan oleellisesti vaikutusta koneen toimintaan ? Eli anturit 10 ja 8: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...45&hg=11&fg=35
      Imuilman lämpöanturin vaikutus tuntuu olevan koneen käyntiin ihan olematon, sen sijaan tuo moottorinlämpöanturi vaikuttaa aikalailla. Helpointa noiden toiminta on kokeilla ottamalla ne irti.. kone toimii tällöin jollain oletusarvoilla, jotka tuntuu olevan käynnin puolesta aika hyvät.

      Mikäs vika siinä sun koneessa muuten on?
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • Cock
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 752
        • Tsadi

        Originally posted by Morkai View Post
        Imuilman lämpöanturin vaikutus tuntuu olevan koneen käyntiin ihan olematon, sen sijaan tuo moottorinlämpöanturi vaikuttaa aikalailla. Helpointa noiden toiminta on kokeilla ottamalla ne irti.. kone toimii tällöin jollain oletusarvoilla, jotka tuntuu olevan käynnin puolesta aika hyvät.

        Mikäs vika siinä sun koneessa muuten on?

        No koneessa ei sinällään ole mitään vikaa, käy ja kukkuu hienosti ja vetääkin. Mutta syksyllä penkkikäynti kertoi, että hevosia on päässyt laitumelle 16, ja vääntöäkin puuttuisi nelisenkymmentä Nyyttonia. Jossain on jotain feelua, koska penkki kertoi myös että kierrosluvun rajoitinta on nostettu. Ohjainpurkin avasin eilen, ja sieltä paljastuikin Nowackin lastu. Se tässä hämmentää, kun tuo "Chippi" ei ole kuitenkaan mikään hinnat alkaen-malli..

        Tässä myös huomaa sen että mä vissiin ajan ku joku vanha pappa, auto on ollu mulla 4 vuotta, enkä oo kertaakaan vetäny rajottimelle !

        Edit. Mulla on vakiolastu, jonka ajattelin nyt laittaa tuohon purkkiin. Mutta mielenkiinnon vuoksi, jos jostain sattuu sopivasti löytymään toinen ohjainpurkki niin voisin tuon tuuninkilastun laittaa siihen ja seuraavassa penkityksessä sen voisi sitten nopeasti vaihtaa. Olisi kuitenkin huomattavasti nopeampaa vaihtaa koko purkki eikä pelkkää lastua.
        Last edited by Cock; 16-12-2011, 16:46.
        540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
        Audi A6 C7 S-Line ABT

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          Originally posted by Cock View Post
          No koneessa ei sinällään ole mitään vikaa, käy ja kukkuu hienosti ja vetääkin. Mutta syksyllä penkkikäynti kertoi, että hevosia on päässyt laitumelle 16, ja vääntöäkin puuttuisi nelisenkymmentä Nyyttonia. Jossain on jotain feelua, koska penkki kertoi myös että kierrosluvun rajoitinta on nostettu. Ohjainpurkin avasin eilen, ja sieltä paljastuikin Nowackin lastu. Se tässä hämmentää, kun tuo "Chippi" ei ole kuitenkaan mikään hinnat alkaen-malli..

          Tässä myös huomaa sen että mä vissiin ajan ku joku vanha pappa, auto on ollu mulla 4 vuotta, enkä oo kertaakaan vetäny rajottimelle !

          Edit. Mulla on vakiolastu, jonka ajattelin nyt laittaa tuohon purkkiin. Mutta mielenkiinnon vuoksi, jos jostain sattuu sopivasti löytymään toinen ohjainpurkki niin voisin tuon tuuninkilastun laittaa siihen ja seuraavassa penkityksessä sen voisi sitten nopeasti vaihtaa. Olisi kuitenkin huomattavasti nopeampaa vaihtaa koko purkki eikä pelkkää lastua.
          Eiköhän siihen sitten toimivin ratkasu olis nokkien ajotuksen säätö kohdilleen jos on jo maffit ja kaikki vaihdettu.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Kwame
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 322
            • Ylöjärvi

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Ootko vikakoodit lukenut? Siitä saisi hyvää alkuinfoa.

            Livedatastakin näkee mukavasti mikä sylinteri käy huonosti.
            En oo vielä lukenu. Ei tohtis maksaa moisesta kun on duunissa KTS, mutta ei tarvittavia pinnejä kyseiseen laitteeseen. Pitää varmaan alkaa metsästään niitä jostain niin sais jatkossakin kattoo jos tulee jotain vikaa vastaan.


            Originally posted by Morkai View Post
            Separaattorin kalvo kuulostaa syyltä tolta öljynkulutukseen ja aiheuttaa myös noita muita oireita. Sammuilu ja semmonen voi johtua myös maffista, ei tosin aiheuta öljynkulutusta.
            Separaattorin kalvo kävi mielessä, muttei jotenkin jaksa uskoo että se vaikuttaa noin radikaalisti tohon käyntiin. Tärisee kyllä niin maan pirusti sillon kun se sen alottaa. Tänään toimi taas suht. normaalisti, jossain välissä hetken aikaa täristi hiljasessa vauhdissa. Joka kerta kuitenkin kun auton laittaa käymään niin tärisee n.5sek ihan reippaasti ja sitten lakkaa Ex-540:stä kun toi kalvo meni niin en huomannu muutakun ison öljypilven perässä aina sillontällön ja tehottomuutta oli havaittavissa. Maffin irrotus ei ainakaan vaikuta tohon tärinään, mutta tuntuu toimivan ihan yhtälailla, oli maffi kiinni tai ei. Vois koittaa kaverin 740:n maffia kiinni :think Tartteeko repiä akun kenkiä hetkeks aikaa irti, vai pitäiskö alkaa toimiin samalta seisomalta?
            e60 530d -04

            e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
            e36 320i coupe M-sport -94,
            e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
            e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Originally posted by Kwame View Post
              Separaattorin kalvo kävi mielessä, muttei jotenkin jaksa uskoo että se vaikuttaa noin radikaalisti tohon käyntiin. Tärisee kyllä niin maan pirusti sillon kun se sen alottaa. Tänään toimi taas suht. normaalisti, jossain välissä hetken aikaa täristi hiljasessa vauhdissa. Joka kerta kuitenkin kun auton laittaa käymään niin tärisee n.5sek ihan reippaasti ja sitten lakkaa Ex-540:stä kun toi kalvo meni niin en huomannu muutakun ison öljypilven perässä aina sillontällön ja tehottomuutta oli havaittavissa. Maffin irrotus ei ainakaan vaikuta tohon tärinään, mutta tuntuu toimivan ihan yhtälailla, oli maffi kiinni tai ei. Vois koittaa kaverin 740:n maffia kiinni :think Tartteeko repiä akun kenkiä hetkeks aikaa irti, vai pitäiskö alkaa toimiin samalta seisomalta?
              Kalvo voi hajota kahdella tapaa.. 1. jumittaa.. jolloin tulee öljyä imusarjaan ja ei paljoa muita oireita. 2. Kalvoon reikä tai halkeaa, jolloin ilmaa koneeseen takakannen läpi ja käyntioireet pahoja + öljynkulutusta.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Cock
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 752
                • Tsadi

                Originally posted by Morkai View Post
                Eiköhän siihen sitten toimivin ratkasu olis nokkien ajotuksen säätö kohdilleen jos on jo maffit ja kaikki vaihdettu.
                Uusi alkuperäinen ilmamäärämittari on toivottasti tulossa Saksasta, ja muut anturit odottaa asennusta ! Keväällä sitten näkee, menikö rahulit hukkaan. Mites, Ei sulla olis tiedossa moottorinohjauspurkkia sopivaan rahaan ?
                540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                Audi A6 C7 S-Line ABT

                Comment

                • Kwame
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 322
                  • Ylöjärvi

                  Originally posted by Morkai View Post
                  Kalvo voi hajota kahdella tapaa.. 1. jumittaa.. jolloin tulee öljyä imusarjaan ja ei paljoa muita oireita. 2. Kalvoon reikä tai halkeaa, jolloin ilmaa koneeseen takakannen läpi ja käyntioireet pahoja + öljynkulutusta.

                  Ok, hyvä tietää! Kai sen vois sieltä ronkkia esiin ja alkaa ihmetteleen paremmin.
                  e60 530d -04

                  e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                  e36 320i coupe M-sport -94,
                  e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                  e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                  Comment

                  • Kwame
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 322
                    • Ylöjärvi

                    Vois vielä lisätä yhden vikavamman mitä se on nyt tässä tehny aina välillä.. Ei muistunu heti mieleen ja tää vois viedä ajatuksia uusiin näkökulmiin. Elikkä tekee tätä kohtuu harvoin verrattuna muihin oireisiin, mutta kuitenkin pari-kolme kertaa viikossa. Veto katoo maantienopeuksissa kokonaan, eli ei reagoi kaasuun ollenkaan ja kierrokset tippuu alle 1000rpm, tuntuu siltä kun kipinä katois hetkeks ja sitten muutaman sekunnin päästä veto palaa ja matka jatkuu. Kerran ampu putkeenkin aika kovaa, ei paljoo naurattanu kun oltiin muijan kans just keskellä yötä matkalla Tays:iin tarkastuttaan ettei meiän pikkubemaristi oo tulossa ennenaikasesti ulos
                    e60 530d -04

                    e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                    e36 320i coupe M-sport -94,
                    e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                    e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Onko tuotu "etelästä" ja ajonestolätkä avaimenperässä?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Kwame
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 322
                        • Ylöjärvi

                        Originally posted by Cell View Post
                        Onko tuotu "etelästä" ja ajonestolätkä avaimenperässä?

                        Saksasta on tuotu vuonna 2005. Ajonestolätkää ei ainakaan avaimenperästä löydy?
                        e60 530d -04

                        e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                        e36 320i coupe M-sport -94,
                        e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                        e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                        Comment

                        • Kwame
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 322
                          • Ylöjärvi

                          Ja tänään varmistu toi tehottomuuskin aika selvästi. Kaverin e38 740 4,4:sella koneella jätti suorastaan heittämällä, vaikka omassa tuntukin olevan sillä hetkellä edes jonkinverran vetoja. En tiijä perkeles..
                          e60 530d -04

                          e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                          e36 320i coupe M-sport -94,
                          e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                          e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                          Comment

                          • juhixx
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 52

                            kahtelin sitä ketjunkiristintä.ihan ponnekkaan olonen se on ilman joustakin eikä takertele,kulumisen jälkee siinä kyllä on.seuraavaks taitaa mennä syyniin se öljypumppu ja ketju

                            Comment

                            • Kwame
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 322
                              • Ylöjärvi

                              Uutta informaatioo.. Lainasin töistä KTS:ää ja kattelin noita vikakoodeja. Oli vähän huonot pinnit ja vaikee siinä yksin painaa niitä napoihin ja samalla koittaa näprätä lukijaa niin jäi homma puolitiehen ja huomista odotteleen jos sais kaveria apuun.

                              Pirusti oli tuntemattomia vikakoodeja, mitä ei saanu selville ollenkaan. Nakutustunnistin oli oikeestaan ainoo mikä pullahti silmille. Voiko toi toimia mykkänä niin radikaalisti että katkoo sytytysvirtaa ajossa ja sais koneen käymään niin epätasasesti että alkais täriseen koko koppi? Meinaan nollasin koodit, ja heitin käymään, ei ilmenny minkäänlaista tärinää ja koeajolenkillä ensimmäistä kertaa ton auton kanssa tuntu että alkaa sitä voimaakin löytyyn. Ennen kulki kyllä ihan kohtalaisesti, mutta se voiman tunne jäi aina puuttuun. Todennäkösestihän toi vika palaa huomisen työmatkan aikana ja lukee sitten koodit uudestaan, josko se sitä tunnistinta taas herjais. Oonko ymmärtäny väärin vai meinaako nakutustunnistin nokka-akselin asentotunnistinta? Onko näidenkin kohdalla niin, että jätän Delphiläisen suosiolla Startaxin hylllle ja tilaan Boschilaisen?
                              e60 530d -04

                              e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                              e36 320i coupe M-sport -94,
                              e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                              e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Tuskinpa vaan on nakutustunnistuksen kanssa mitään tekemistä vaikka siitä jotain koodia oliskin, inpalla sitä kannattais katsella että näkisi muutakin.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎