Pinnoite tarvitaan mäntään aina. Se ei ole pelkästään sisäänajoa varten.
Myös männän renkaat on todella arka paikka. Muoto pitää olla kohdallaan tai raapii pytyt paskaksi.
Noissa mielenkiintoista tietoa Alusil koneista.
http://www.mmsonline.com/articles/ne...cylinder-bores
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mun nv männissä jotka on paikallaan ei ole mitään pinnoitetta, ainakaan näkyvissä. Vanosmännissä helmoissa on, joka kulunut osittain pois, olen siinä käsityksessä että sisäänajo tarvitsee mahdollisesti sen pinnoitteen mutta sen jälkeen ei.Originally posted by 2bar..ahhh View Postei kuulosta ollenkaan pahalta. mut miten noissa sit lie männän pinnptteet et kestääkö niitä työstää? ja jos näistä voimaa haluaa niin putket sinne pitää laittaa.
vanosmännissä renkaat on huomattavasti rimpulammat kuin nv.
E: Jos löytys semmonen hyvä resepti jolla vakio osien käyttäminen luotettavasti hieman korkeemmilla paineilla olis mahdollista niin nää on suht halpoja patteja räjäytellä, mut meeppä putkittaa ni siinä puhutaan muutamasta tonnista per lohko. Siinäkohtaa männät menis vaihtoon ja vanhoja kankia ei enää olis järkeä käyttää. Ni alakerta alkaa maksamaan aika kasan tuohta.Last edited by Urpo_rotta; 30-06-2014, 17:11.
Leave a comment:
-
ei kuulosta ollenkaan pahalta. mut miten noissa sit lie männän pinnptteet et kestääkö niitä työstää? ja jos näistä voimaa haluaa niin putket sinne pitää laittaa.Originally posted by Urpo_rotta View PostTätä kun täälä nyt puidaan, niin olis hyvä tietää että millä paineilla alkaa tommosta jälkeä syntyä. Vai onko tuo syntynyt ihan sisäänajossa pikkupaineilla eli reilusti alle kilolla? Kovin paljon sen yli ainakin itseä hirvittäisi ajaa vakiomännillä.
mrrk:lla on hajonnut noita 7-8 pytyissä ja vaurion synty on arveltu olevan lämpö, mikäpä muukaan.
Eli onko tässä nyt kone vaan antautunu liian kovan lämpökuorman seurauksena?
Minun arvio on, että männällä on vaan lämpötilojen noustessa liian ahdasta, männänrenkaan välys menee nollaan renkaat ahistaa jne.
kiinnostaisi tietää, että jos mäntien yläpäitä sorvissa hiirenverran pienentäisi, ehkäpä urat väljentäisi ja päittäisvälys sopivasti isommaksi niin miten vaikuttaisi tähän ongelmaan.
näin toimitaan monessa muussa mosassa.
Normi männän välys on luokkaa 2-3 satkua vakiona.
kunnolla kun moottoria rankaistaan alkaa putken ja männän lämpötilaero kasvaa. Jäähdytys huonoin kuskin nurkalla.
Tällästä. Mitä raati sanoo?
Leave a comment:
-
Tätä kun täälä nyt puidaan, niin olis hyvä tietää että millä paineilla alkaa tommosta jälkeä syntyä. Vai onko tuo syntynyt ihan sisäänajossa pikkupaineilla eli reilusti alle kilolla? Kovin paljon sen yli ainakin itseä hirvittäisi ajaa vakiomännillä.
mrrk:lla on hajonnut noita 7-8 pytyissä ja vaurion synty on arveltu olevan lämpö, mikäpä muukaan.
Eli onko tässä nyt kone vaan antautunu liian kovan lämpökuorman seurauksena?
Minun arvio on, että männällä on vaan lämpötilojen noustessa liian ahdasta, männänrenkaan välys menee nollaan renkaat ahistaa jne.
kiinnostaisi tietää, että jos mäntien yläpäitä sorvissa hiirenverran pienentäisi, ehkäpä urat väljentäisi ja päittäisvälys sopivasti isommaksi niin miten vaikuttaisi tähän ongelmaan.
näin toimitaan monessa muussa mosassa.
Normi männän välys on luokkaa 2-3 satkua vakiona.
kunnolla kun moottoria rankaistaan alkaa putken ja männän lämpötilaero kasvaa. Jäähdytys huonoin kuskin nurkalla.
Tällästä. Mitä raati sanoo?
Leave a comment:
-
oli sopivat.Originally posted by jannmann View PostRenkaat alusiliin sopivat?
kaikki oli kunnossa kun mittasin.
Leave a comment:
-
Mikä kuuma tilanne ?
Patti on ilmeisesti ollut todella kuumana jos 1 bankin puoleltakin on männät rikki.
Mikä oli männänrenkäitten päittäisvälys? Oliko uudet renkaat
Oliko kansipultit avatessa yhtä piukassa vai reunoissa löysemmällä?Last edited by mrrk; 30-06-2014, 09:54.
Leave a comment:
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postei ole putsattu millaan hankaavalla mäntiä.
suuri todennäköisyys on väärä öljy koneessa ja kuuma tilanne syksyllä koneessa.
nyt kun tein kansia evox:nn niin ne kannsissa olevat öljyt oli paperilla ihan pyyhittavässä pois. esim valvoline vr1 ja tws ei lähe paperilla vaan vaatii gleeneriä.
No kuuma on ollut se on varma, mutta jos koneessa on ollut jotain muuta öljyä kuin ranskanperunoiden paistorasvaa, sen jättäisin laskuista. En usko että mitenkään mikään öljy pelastaa\aiheuttaa ton tilanteen.
Leave a comment:
-
ei ole putsattu millaan hankaavalla mäntiä.Originally posted by jannmann View PostEi hajua, se oli vain teoria. Jotkut nyt hankaa mäntiä helmoista esim teräsvillalla ja liottaa ties missä kemikaalissa.
Ajoitko muuten e85:lla? Ei ole mahdollista, että liian rikas seos olis huuhdellut pytyt ja kuivuuttaan olis leiponut?
suuri todennäköisyys on väärä öljy koneessa ja kuuma tilanne syksyllä koneessa.
nyt kun tein kansia evox:nn niin ne kannsissa olevat öljyt oli paperilla ihan pyyhittavässä pois. esim valvoline vr1 ja tws ei lähe paperilla vaan vaatii gleeneriä.
Leave a comment:
-
Eli jooo kuskin puolella tosiaan ne pahrmmat jälet ja kaikki pakopuolella ja vänkärin puolella taaqs imupuolella mutta huomattavasti vähemmä.
Leave a comment:
-
Kakstahtivehkeistä tuttu tilanne, männänrenkaan välys ei ole ollut riittävä käyttölämpötilaan. Eli joko liian pieni päittäisvälys tai liian pieni uravälys männässä renkaalle, nykyäänhän päästömäääräykset vetää toleranssit tuolla todella tiukoille ja vähän koneen kiusaaminen tarkoitettua suuremmalla lämpökuormalla tuottaa helposti tuollaisen tilanteen.Originally posted by ike24 View PostJaahas ja mistähän tämmönen johtuu? Jokainen lähes samanlainen. M62lohko. No kuva kateissa
Tai sitten on naulannut ja männänrenkaiden välit on lytyssä aiheuttaen saman renkaiden jumimisen.
Leave a comment:
Leave a comment: