Pitäskö olla ajon jälkeen toinen vesiletku kylmä ja toinen kuuma? Tutkailin ni molemmat kuumia, ylävesiletku kuumempi. Mielenkiinnon herätti se että normaalisti kuskin puolelle tulee pelkkää kuumaa (joo, ei oo kaikki ok, tiedän) niin huomasin että tulee kylmimmällä asetuksella pelkästään haaleaa. No ei sitä kuumaa tullu kyllä enää mistään kun pyörittelin rullia. Lämmöt kyllä tuntuu pysyvän kurissa, ei nouse yli puolen välin. Öljykorkissa ja -tikussa näytti olevan pelkkää öljyä. Oisko siellä sitte ilmaa järjestelmässä?
Ja mites sitte tuo puhallin ja kuskin puoli? Kylmällä normaalisti siis työntää kuumaa ja kuumalla pistää läpät kiinni, mikäs tuon vois tehdä?
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Ne kiristäjät painaaOriginally posted by Urpo_rotta View PostMulla on veneessä 4 tai 5 uranen moniura ja nimeomaan ilman kiristäjää, joku 60 ah ja ei huuda, remmi kulkee n. 1\3 kierroksen laturin pyörän päällä. Tosin se on diesel.
Eikö pysty laittaa vakiolla ac kiristäjällä toimimaan?
Leave a comment:
-
Mulla on veneessä 4 tai 5 uranen moniura ja nimeomaan ilman kiristäjää, joku 60 ah ja ei huuda, remmi kulkee n. 1\3 kierroksen laturin pyörän päällä. Tosin se on diesel.
Eikö pysty laittaa vakiolla ac kiristäjällä toimimaan?
Leave a comment:
-
Saitko kiristettyä remmiä yhtään? eikös ainakin vakio laturi ole ns. kiinteästi paikoillaan?Originally posted by 2bar..ahhh View Postmie kokeilin 540ia:ssä ja rememeli lenteli pois sieltä. en tiiä miksi mut ei se siellä vaan pysyny :think
ei ku mulla olikin laturi omalla paikallaan ...
Leave a comment:
-
mie kokeilin 540ia:ssä ja rememeli lenteli pois sieltä. en tiiä miksi mut ei se siellä vaan pysyny :thinkOriginally posted by jannmann View PostMitäs raati on mieltä, pärjääkö ilman kiristintä jos ajan laturia (65Ah) ilmastoinnin kompuran paikalla K5 hinalla ilman ylimääräistä kiristäjää. Eli hinha kiristetään vain laturilla jossa n.60mm siivapyörä.. ?
V-hihnalla tuttu homma, mutta miten lie moniuralla joissa melkein aina näkyy miljoona kiristäjää..
ei ku mulla olikin laturi omalla paikallaan ...
Leave a comment:
-
Mitäs raati on mieltä, pärjääkö ilman kiristintä jos ajan laturia (65Ah) ilmastoinnin kompuran paikalla K5 hinalla ilman ylimääräistä kiristäjää. Eli hinha kiristetään vain laturilla jossa n.60mm siivapyörä.. ?
V-hihnalla tuttu homma, mutta miten lie moniuralla joissa melkein aina näkyy miljoona kiristäjää..
Leave a comment:
-
Nollautuuko vikakoodit jos akku on irti tietyn ajan? Kauanko pitää olla? Kyseessä siis e34 540 -93
Leave a comment:
-
ok, joo tosiaan taitaa olla N62. Yllättävän kova/mekaaninen ääni tuo oli, mutta toisaalta kaippa sellainenkin kalvosta voi lähteä. Eli jos ostomielellä olis niin sopivasti vois hintaa tingata jos/kun ei ole paha rasti korjata. Myyjän ilme oli ainakin vähän säikähtänyt kun otin videooOriginally posted by Morkai View PostEiköhän tuo selkeä huohotusvika noilla oireilla ole. Jos kones on N62, niin pelkät kalvot vaihtoon ja jos M62 niin imusarjan takakansi kalvoineen.
vibaa: sisäputket menee saumasta saumaan, eli joka ulkosauman välissä on sisäpuolellakin katkos.
Leave a comment:
-
Eiköhän tuo selkeä huohotusvika noilla oireilla ole. Jos kones on N62, niin pelkät kalvot vaihtoon ja jos M62 niin imusarjan takakansi kalvoineen.Originally posted by kama View PostEi oo 8-koneista itellä juuri kokemuksia niin tarviis kokeneemmilta äänimaailma-apuja.
Eräästä M62b44:stä (vm04) havaintoja:
- Kun öljykorkin avaa käynti tietty muuttuu, mutta samalla alkaa kuulumaan kova naputus, ekana tuli vanos mieleen, mutta voiko tuo kuulua jostakin huohottimen läpästä tms.
Video:
Sit pari muuta jotka ei sinällään kai mitään kriittistä:
- Ainakin kylmänä täryyttää, tuntuu mm ratissa. Eikös kasin nyt pitäs käydä tasaisesti kylmänäkin?
- Koneesta kuuluu selkeä ujellus, en tarkemmin koittanut paikallista, voi olla esim laturi tms. Kuitenkin mekaaninen ääni, kuuluu mm kuskin paikalle asti.
vibaa: sisäputket menee saumasta saumaan, eli joka ulkosauman välissä on sisäpuolellakin katkos.
Leave a comment:
-
Mikäs on kun apukuskin tulpat vähän turhan vaaleita, ja kuskinpuolella on mustaa. Lambdojen johdot vähän epäselvä ovatko oikein, en saa tolkkua omista puolenvuodentakasista merkinnöistä. Miten selvitän nuo oikein ilman IMPAa tms.? Voiko muita syitä olla ilmiölle? Pakoputki vähän vuotaa ennen lambdaa olevasta liitoksesta, mutta apukuskin puolelta jossa siis tulppa on valkonen, joten ei selity silläkään?
Pitää vähän jatkotutkimuksia tehdä....
Leave a comment:
-
Ei oo 8-koneista itellä juuri kokemuksia niin tarviis kokeneemmilta äänimaailma-apuja.
Eräästä M62b44:stä (vm04) havaintoja:
- Kun öljykorkin avaa käynti tietty muuttuu, mutta samalla alkaa kuulumaan kova naputus, ekana tuli vanos mieleen, mutta voiko tuo kuulua jostakin huohottimen läpästä tms.
Video:
Sit pari muuta jotka ei sinällään kai mitään kriittistä:
- Ainakin kylmänä täryyttää, tuntuu mm ratissa. Eikös kasin nyt pitäs käydä tasaisesti kylmänäkin?
- Koneesta kuuluu selkeä ujellus, en tarkemmin koittanut paikallista, voi olla esim laturi tms. Kuitenkin mekaaninen ääni, kuuluu mm kuskin paikalle asti.
Leave a comment:
-
Mistä minne tuo sisäputki menee? Eli mihin olisi hyvä kohta porata reikää.
Leave a comment:
-
Poraa pienen reiän ulkoputkeen ja tulppahitsaa sisäputken kii. Noi ei ole alunperin kii kuin toisesta päästä tai jotkut palat ei ollenkaan. Ajan myötä hakkaantuvat löysäks ja alkavat kolista. Joissain uudemmissa M60:ssä oon nähny tulppahitsit tehtynä, liekkö tehtaan alkuperäinen varmennus vai korjaus.. paha sanoa.Originally posted by Vibaa View PostKilisee kilisee...
Miten tuo sisäputki on tuolla? Riittääkö että halkaisee tuosta ja hitsaa muutamalla pisteellä kiinni? Ärsyttävästi ääntelee kun on kone käynnissä.
Leave a comment:
Leave a comment: