Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Vauhtipyörän tasapainotusta kysyin ja painottaja kysyi onko bmw v8 kampurat tasapainossa, että voi vetää vauhtipyörän nollaan?
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • MH motorsport
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 2301
      • Turku

      Olen ymmärtänyt että nollaan vedetään lähes kaikissa moottoreissa vp mutta olisi kiva varmistua miten m60
      Nimimerkillä ensiviikolla tasapainoittamaan oma vp.
      Autopalvelu MH-motor
      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
      Maxxecu myynti ja asennus
      www.mh-motor.fi
      0503218217
      Kulkineet:
      E6 2000 touring
      E6 2002 touring
      E30 318is ///Mtechnic 2
      E34 ///M5 nürburgring
      E34 S62b50 turbo dct
      E39 523i ///Msport
      F30 320d

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Aina nollaan ja aina komponentit erikseen, jos epäilee ongelmaa kiinnityksissä voi halutessaan tarkastaa vielä painotuksen yhtenä pakettina, mutta painoheittoja ei pidä korjata enää siinä vaiheessa vaan etsiä syy (kiinnityslaipassa kulmavirhettä, eroja pulteissa tms) ja korjata sitten se.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          Mistä noita sähkökaavioita löytyy?

          Ecun huijaus että on ilmastointi päällä ja pitäisi peruutusvalo saada toimimaan kun on automaatin johtosarja manuaalissa.
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

            M60 puolien pinnijärjestys?? Mikä on mikä.

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              Molempiin yllä oleviin löytyy vastaus ETK:sta / WDS:stä. Löytyy netistä googlella.
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • ike24
                BTCF Member
                • Mar 2011
                • 957
                • haapavesi

                Jooo löyty löyty. Mutta mutta yksi kysymys manuaali laatikko paikollaan ja automaatti mikä vidun rele se on siellä mistä pitää pinnit tinata yhteen että saa käyntiii???? oliko riittävän epäselvä.. en halua vastausta löytyyy sieltä ja täältä....

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  Originally posted by ike24 View Post
                  Jooo löyty löyty. Mutta mutta yksi kysymys manuaali laatikko paikollaan ja automaatti mikä vidun rele se on siellä mistä pitää pinnit tinata yhteen että saa käyntiii???? oliko riittävän epäselvä.. en halua vastausta löytyyy sieltä ja täältä....
                  Sateisten saarten sankareita siteeraten "there is no such thing as a free lunch"..


                  Ne releet, pinnit yms voi vaihdella vuosimallista toiseen. Tuskin niitä kukaan on ulkoa opetellut?
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • ike24
                    BTCF Member
                    • Mar 2011
                    • 957
                    • haapavesi

                    Originally posted by Jonsku View Post
                    Sateisten saarten sankareita siteeraten "there is no such thing as a free lunch"..


                    Ne releet, pinnit yms voi vaihdella vuosimallista toiseen. Tuskin niitä kukaan on ulkoa opetellut?
                    Nojoo niinhhän nuo näköjään vaihtelee.

                    Comment

                    • VaihtoVirta
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 558
                      • Kuusamo

                      M60B30 käy rikkaalla ja DIS:llä ihmetelty seuraavaa:

                      Bank 1 lambdaintegrator = 1,015
                      Bank 2 lambdaintegrator = 0,825

                      Jonka jälkeen vaihdoin lambdat ristiin:

                      Bank 1 lambdaintegrator = 1,000
                      Bank 2 lambdaintegrator = 1,200

                      Antaa vikakoodiksi 203 Oxygen sensor control 2, eli bank 2 lambda rikastaa seoksen tappiin? Miksi tuo lambda integrator oli ensin 0,825 (lean) ja sitten lambdojen ristiin vaihdon jälkeen 1,200 (rich)? Bensanpaineet on tyhjäkäynnillä 3bar = ok? Yön seisonnan jälkeen laskee tosi alas, alle 1 bar. Ja paineita nostaa vasta startatessa, ei ns. "primea" kun kääntää virrat päälle, joten joutuu starttaamaan aika pitkään. Paineensäädin on uusi.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8263
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Mikäs virka on putkella #10? M62 kyseessä :think

                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by peto2 View Post
                          Mikäs virka on putkella #10? M62 kyseessä :think
                          Huohotin.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8263
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Huohotin.
                            No juu.. huohottimeen liittyy mutta mikä on juuri kyseisen putkenpätkän funktio.

                            E: jos valotetaan tapausta sen verran että kyseessä on semmonen yksilö jossa imusarja tulvii öljyä ja savutus sen mukainen mutta huohottimen kalvossa ei ole vikaa. En tunne m62 huohotusta niin hyvin että osaisin sanoa että mikä on ongelmana, tarvii hiukan haalia tietoa :think
                            Last edited by peto2; 05-05-2014, 17:14.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by peto2 View Post
                              En tunne m62 huohotusta niin hyvin että osaisin sanoa että mikä on ongelmana, tarvii hiukan haalia tietoa :think
                              M62TU?

                              Separaattorilta lähtevä muutaman sentin putkenpätkä rikki jakopään kopan sisältä, imee kaiken roiskuvan öljyn ympäriltään imusarjaan.

                              Kysymäsi putki johtaa huohotinkaasut lähemmäs kaasuläppää, jotta sekoittuisivat tasaisemmin sylinterien kesken.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8263
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by Cell View Post
                                M62TU?

                                Separaattorilta lähtevä muutaman sentin putkenpätkä rikki jakopään kopan sisältä, imee kaiken roiskuvan öljyn ympäriltään imusarjaan.

                                Kysymäsi putki johtaa huohotinkaasut lähemmäs kaasuläppää, jotta sekoittuisivat tasaisemmin sylinterien kesken.
                                Kyseessä M62B35 Ilman vanosta.

                                Arvelin että rikkinäinen separaattori voisi tuon tehdä mutten keksinyt mikä sen olisi hajottanut.. muuta kuin tuleva jakopääremontti
                                Onko sulla tullut vastaan tämmösiä tapauksia?

                                Jep eli ei liity asiaan.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎