Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrrk
    BTCF Member
    • Sep 2007
    • 515
    • Satakunta.

    Originally posted by Muurahainen View Post
    On helppo tehdä kyllä mutta sitten on murheena taas tuon purkin tyhjennys
    Oho onpas iso homma avata yksi pultti jotta saa Öljyt pois imusarjasta.
    Mieluummin avaan pultin kun vien koko imusarjan taas pesuun.

    Laitas m60 ahtoja ja tule myöhemmin kertomaan miten homma menee?

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by mrrk View Post
      Oho onpas iso homma avata yksi pultti jotta saa Öljyt pois imusarjasta.
      Mieluummin avaan pultin kun vien koko imusarjan taas pesuun.

      Laitas m60 ahtoja ja tule myöhemmin kertomaan miten homma menee?
      Ei taas millään sarkasmi välity vaikka kuinka koitan piruilevan hymiön laittaa.

      Tarkoitus olisi jossain välissä laittaa tuohon M62 koneeseen ahtoa mutta se projekti odottaa vielä muitten valmistumisia.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        tulipa touhattua M60 kans kun pääs vihdoin nosturille.. edellinen omistaja kuulemma tarkistanut ja laittanut ö-pumpun pultit lukitteella kiinni.. no olihan se pumppu vielä yhdellä pultilla siellä (Kiitos Morkaille teknisestä tuesta )

        no sitten tutkailtiin sitä erikoista naputusta joka kuuluu/i kuskin jalkatilan paikkeilta.. sellainen "peltinen räminä tai kolina" kuului selvimmin kiihdyttäessä ja muuttui moottorin kierrosten mukana..

        syylliseksi osoittautui hieman yllättäen kuvassa ympyröity liitos. erikoiseksi asian tekee se että liitos ei ole vuotanut lainkaan. pultit oli ihan kunnolla kiinni mutta silti liitos tuntui heiluvan ihan käsivoimilla ja liitos piti myös helvetillistä kolinaa kun putkea löi.. WTF? :think

        Last edited by peto2; 10-04-2012, 20:29.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          Originally posted by peto2 View Post
          tulipa touhattua M60 kans kun pääs vihdoin nosturille.. edellinen omistaja kuulemma tarkistanut ja laittanut ö-pumpun pultit lukitteella kiinni.. no olihan se pumppu vielä yhdellä pultilla siellä (Kiitos Morkaille teknisestä tuesta )

          no sitten tutkailtiin sitä erikoista naputusta joka kuuluu/i kuskin jalkatilan paikkeilta.. sellainen "peltinen räminä tai kolina" kuului selvimmin kiihdyttäessä ja muuttui moottorin kierrosten mukana..

          syylliseksi osoittautui hieman yllättäen kuvassa ympyröity liitos. erikoiseksi asian tekee se että liitos ei ole vuotanut lainkaan. pultit oli ihan kunnolla kiinni mutta silti liitos tuntui heiluvan ihan käsivoimilla ja liitos piti myös helvetillistä kolinaa kun putkea löi.. WTF? :think

          Tuossahan on vielä kakskerroksista putkea, että sisäputki lie kolisee?
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2100
            • ǝɓuᴉʌʎH

            Originally posted by Morkai View Post
            Tuossahan on vielä kakskerroksista putkea, että sisäputki lie kolisee?
            Omassa M60 koneessa selvisi kattien vaihdon yhteydessä kun otettiin laipat auki, että toinen "kerros" oli repeytynyt auki ja näin ollen pääsi heilumaan/kolisemaan. Noh hitsailtiin se takaisin kiinni ja melut loppui samantien. Samanlaista melua tuli myös itsellä ennen tuota operaatiota..
            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • Vibaa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 581
              • Vaasa

              Originally posted by SushiX View Post
              Omassa M60 koneessa selvisi kattien vaihdon yhteydessä kun otettiin laipat auki, että toinen "kerros" oli repeytynyt auki ja näin ollen pääsi heilumaan/kolisemaan. Noh hitsailtiin se takaisin kiinni ja melut loppui samantien. Samanlaista melua tuli myös itsellä ennen tuota operaatiota..
              Hmm omasta kuuluu myös tietyllä kierrosalueella/rasitusasteella pienoinen helinä, tyhjäkäynnillä myös erikoinen sivuääni joka ei kuitenkaan vaikuta tulevan moottorista. Kuuluu juuri hieman ennen katalysaattoreita.

              Pitääpä tarkistaa tuo kyseinen kohta.
              sigpic
              E34 530iA

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Morkai View Post
                Tuossahan on vielä kakskerroksista putkea, että sisäputki lie kolisee?
                Originally posted by SushiX View Post
                Omassa M60 koneessa selvisi kattien vaihdon yhteydessä kun otettiin laipat auki, että toinen "kerros" oli repeytynyt auki ja näin ollen pääsi heilumaan/kolisemaan. Noh hitsailtiin se takaisin kiinni ja melut loppui samantien. Samanlaista melua tuli myös itsellä ennen tuota operaatiota..
                aivan.. täytyy ottaa katti pois jos vielä uudestaan pahanee.. ääni lakkas käytännössä kokonaan kun löysäs ja kiristi pultit uusiks
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • SushiX
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 2100
                  • ǝɓuᴉʌʎH

                  Originally posted by peto2 View Post
                  aivan.. täytyy ottaa katti pois jos vielä uudestaan pahanee.. ääni lakkas käytännössä kokonaan kun löysäs ja kiristi pultit uusiks
                  Nimenomaan.. Samallahan tuon tarkistaa kun / jos vaihtaa katit tai muuten vaan haluaa irroitella downpipet.. Kuului omituinen metallinen rahina/kolina/omituinen ääni, joka onneksi loppui tuolla.. Edelleen kuuluu vastaanvanlainen ääni tosin vain silloin kun kone on ihan kylmä eli lähemmäs nolla keleillä..

                  Tiedä sitten, että johtuuko tuosta vai mistä.. Loppuu yleensä n. 10 sekunnin kuluttua.. Autoa muutenkin saa käynnistää hiukan aikaa ennenkuin potkaisee pytyt. Voi johtua edelleen imuviasta tai sitten johtunee imusarjan takana olevasta huohottimesta taikka sitten siitä, että öljyä hiukan tulpan reijissä.. Täytyy vaihtaa venttiilikannen tiivisteet ja putsata samalla kannet..

                  Kannet varmaan uskaltaa tai kannattaa vesihioma paperilla vetäistä vanhat öljyt ja lakat pois samalla kun vaihtaa tiivisteet?
                  Last edited by SushiX; 11-04-2012, 20:57.
                  E90 07 335D
                  Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                  Comment

                  • Powr
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2008
                    • 1589
                    • Kankaanpää

                    Originally posted by SushiX View Post

                    Kannet varmaan uskaltaa tai kannattaa vesihioma paperilla vetäistä vanhat öljyt ja lakat pois samalla kun vaihtaa tiivisteet?
                    Meinaakko nytte venttiilikoppia?
                    Jos maalipinta niissä ok kunnossa niin karhennus --> pohjamaali ---> pintamaali ---> lakka.

                    Jos samanlailla syöpynyt ku mulla ni hiekkapuhallus ainoo toivo
                    "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                    Comment

                    • SushiX
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 2100
                      • ǝɓuᴉʌʎH

                      Originally posted by Powr View Post
                      Meinaakko nytte venttiilikoppia?
                      Jos maalipinta niissä ok kunnossa niin karhennus --> pohjamaali ---> pintamaali ---> lakka.

                      Jos samanlailla syöpynyt ku mulla ni hiekkapuhallus ainoo toivo
                      Niitä nimenomaan..

                      Meinasin, että jos vetäisi ihan puhtaaksi ja iskis ihan kokonaan uudella värillä päälle.. Millä värillä kannattaisi ne maalata? Jollain vasaramaalilla tai miksikä niitä kutsutaan..? Niitä maaleja saa varmaan ihan jostain motonetistä vai?
                      E90 07 335D
                      Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by SushiX View Post
                        Niitä nimenomaan..

                        Meinasin, että jos vetäisi ihan puhtaaksi ja iskis ihan kokonaan uudella värillä päälle.. Millä värillä kannattaisi ne maalata? Jollain vasaramaalilla tai miksikä niitä kutsutaan..? Niitä maaleja saa varmaan ihan jostain motonetistä vai?
                        Maali mitä tarkoitat on ilmeisesti vasaralakka. Sitä saa vaikka tarjoustalosta.

                        Comment

                        • SushiX
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 2100
                          • ǝɓuᴉʌʎH

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Maali mitä tarkoitat on ilmeisesti vasaralakka. Sitä saa vaikka tarjoustalosta.
                          Juuri sitä.. Jostain luin jonkun lontoon kielellä kirjoitetun jutun aiheesta, mutta en tiedä millä maalilla nuo venakopat maalaisi? Onko kauheasti väliä kuhan kestää lämpöä ja tietty oikealle pinnalle tarkoitettu?
                          E90 07 335D
                          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                          Comment

                          • Powr
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2008
                            • 1589
                            • Kankaanpää

                            Originally posted by SushiX View Post
                            Juuri sitä.. Jostain luin jonkun lontoon kielellä kirjoitetun jutun aiheesta, mutta en tiedä millä maalilla nuo venakopat maalaisi? Onko kauheasti väliä kuhan kestää lämpöä ja tietty oikealle pinnalle tarkoitettu?
                            Normaalit maalitkin kestävät ihan hyvin tossa paikassa

                            Edit. Oikeestaan paremmin ku kuumankestomaalit.
                            "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Minkä kokoiset suuttimet M6x koneissa on?

                              Comment

                              • Jonsku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 4645
                                • Tuusula

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Minkä kokoiset suuttimet M6x koneissa on?
                                Kutakuinkin 190cc, olis yks ylimääräinen sarja mikäli tarvetta
                                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                                ... and many more

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎