No itsellä myös M52 koneisista noita säteilijä kokemuksia. Säteilijät on vaan kalliimpi vaihtoehto niin oisko jollain antaa kokemuksia letkulämmittimistä M60 koneessa?
Onko jotain letkulämmittimiä kiertovesipumpulla vai pitääkö lämmittimen lisäksi asentaa erillinen pumppu? Kun ei ole sitä kokemusta näistä.. Mites se asennus sitten?
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Mulla olisi joutilaana m60 koneeseen defan säteilijät..
Sait privaa.. Edit: Ah ne olikin defan. Kysyin siis yhden turhan kysymyksen privassa. Mutta kuitenkin..
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Onko jotain letkulämmittimiä kiertovesipumpulla vai pitääkö lämmittimen lisäksi asentaa erillinen pumppu? Kun ei ole sitä kokemusta näistä.. Mites se asennus sitten?
Työkoneisiin myydään näitä pumpullisia malleja.
Eihän asennus ole kuin letku poikki ja lämmitin väliin.
Eihän asennus ole kuin letku poikki ja lämmitin väliin.
Se lähinnä kiinnosti että mihin letkuun se asennetaan ja onko sillä suuri merkitys? Mutta valintani taitaa nyt kuitenkin olla säteilijät.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Se lähinnä kiinnosti että mihin letkuun se asennetaan ja onko sillä suuri merkitys? Mutta valintani taitaa nyt kuitenkin olla säteilijät.
Se mitä itse olen ymmärtänyt niin ala vesi letkuunhan tuo tulee.. Toki voin olla väärässä, joten joku voi korjata, mutta näin käsittäisin sen sekä näin olen kuullut muiden tekevän.. Eipä taida säteiliät saati letkulämmitin paljoa M60 konetta lämmitellä kovilla pakkasilla? Jossain 0- -5 tienemillä varmaan joo, mutta puheiden perusteella ei lämmitä pahemmin enää jossain -15 - -20 ja siitä alemmaksi..
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Jossain 0- -5 tienemillä varmaan joo, mutta puheiden perusteella ei lämmitä pahemmin enää jossain -15 - -20 ja siitä alemmaksi..
Suurinpiirtein yhtä paljon lämmittää suhteessa ulkolämpötilaan, jos nollassa lämmittää +20 asti niin -20 lämmittää 0. Se on vaan sen lämpömittarin kyttääminen turhaa, ei sitä konetta käyntilämpötilaan tarvitse saada. Suuri apu siitä on ja kyllä noissa M60 säteilijöissä on potkua melkoisesti enemmän kuin kutosissa, koska niitä on kaksi.
Hienosti ja nätisti se lähtee käyntiin kyllä ilmankin vaikka -30 kelissä, mutta aina se esilämmitys mukavammaksi elämän tekee.
Suurinpiirtein yhtä paljon lämmittää suhteessa ulkolämpötilaan, jos nollassa lämmittää +20 asti niin -20 lämmittää 0. Se on vaan sen lämpömittarin kyttääminen turhaa, ei sitä konetta käyntilämpötilaan tarvitse saada. Suuri apu siitä on ja kyllä noissa M60 säteilijöissä on potkua melkoisesti enemmän kuin kutosissa, koska niitä on kaksi.
Hienosti ja nätisti se lähtee käyntiin kyllä ilmankin vaikka -30 kelissä, mutta aina se esilämmitys mukavammaksi elämän tekee.
Tuossa ois nyt yksi käytetty säteilijäsetti kaikkine piuhoineen yms kiinnikkeineen tarjolla M60 koneesta. Myyjä kuitenkin ilmoitti mitanneensa molemmat säteilijät yleismittarilla ja toinen säteilijä oli vaikuttanut olevan mykkä. Saako noihin nyt yksittäistä vastusta/säteilijää ostettua ja mistä että se on myös samanlainen kuin se toinen. Ei mahda se yksi riittää oikein.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Tervehdys, ajattelin tähän topikin jatkoksi kirjoitella omaa e34 540i M60B40 manuaalia riivaavista ongelmista, jos jollakin olisi ratkaisua murheisiini. olen lueskellut tämän topikin läpi ja muitakin joista on ollut paljon apua vianetsintään mutta ongelmia on vieläkin.
Elikkä katsastuksessa todettiin että päästöt ei ole sallituissa rajoissa, pielessä olivat tyhjäkäynnillä CO joka oli 1,71 (sallittu 0,5) sekä HC joka oli 321 (sallittu 100)
Kierroksilla pielessä oli CO joka oli 0,92 (sallittu 0,3) Muut arvot sallituissa rajoissa.
Lisäksi koneessa on muitakin vikoja, se tärisee tyhjäkäynnillä ja eikä käyntiääni kierroksillakaan ole minusta sen kuuloinen kuin pitäs olla. näillä lienee yhteys tuohon päästöhommaan myös.
Vaihdejarrutuksen ja vedon välimaastossa esiintyy putkessa paukkumista.
Alhaalta kone vetää minusta huonosti, tarvitsee 4000 kierrosta ennen kuin alkaa poistua. joskus tuntuu että paremmin alhaaltakin vetää mutta yleensä huonosti.
Autossa on ilmeisesti jonkinsortin lastu joka on moottorinohjauspurkin sisässä, ollut kai kiinni lähes uudesta asti. (näin päättelen bmw:n merkillä varustetusta tarrasta joka on liimattu purkkien suojakopan sisäpintaan, lisäksi ed. omistaja sanoi lastun olevan kiinni.) valaiskaa jos se on joku muu tarra, jostain ohjelmasta siinä puhutaan ja päivämäärä on kirjattu siihen jne.
Puolat olen tarkistanut, ei halkeamia ja reunimmaisista pinneistä mitattuna kaikissa vastus noin 0,6 ohmia. Kunnossa?
separaattorin kalvo uusittu, ei auttanut mitään.
tulpat uusittu ei auttanut sekään.
puristuspaineet mitattu , ero suurimman ja pienimmän välillä 0.9bar, kaiketi ihan ok? paineet suuruusluokkaa 12-13bar.
kurttuputki tutkittu, ei reikiä. muiden imuvuotojen varalta teen lisätutkimuksia kunhan ehdin.
ilmamäärämittari on uudehko ja ilmeisesti bosch, Johdon kun vetää irti, auto sammuu? tämä on kai hiukan outoa?
Vikakoodit kävin nollaamassa ja seuraavana päivänä lukemassa, tuloksena kolme vikakoodia:
67 nakutustunnistin 4
200 Unknown fault code
203 Lambdatunnistimen ohjaus
Mitäs vikoja tuo nakutustunnistin voi aiheuttaa? joku arveli foorumin syövereissä että ei juuri mitään, pitääkö kutiaan? Montako noita muuten tuossa on? neljä?
Tuo tunnistamaton koodi on nopean googletuksen jälkeen ilmeisesti moottorinohjauspoksiin liittyvä, ja johtunee tuosta lastusta? voiko tuo aiheuttaa mitään?
Mitenkäs tuo lambdatunnistimen ohjaus? tarkoittaako lambdaa itseään vai mitä? Voiko tämä aiheuttaa tuota putkessa poksumista?
Mittaan lambdat heti kun ehdin, että toimiiko lämmitys ja tuleeko se 0,1-1v jännite vaihtelevasti kummastakin.
Seuraavaksi ajattelin etsiä perusteellisesti imuvuotoja, mahdollisesti vaihtaa imusarjan tiivisteen, tarkistaa sen separaattorilta lähtevän putken toisessa päässä olevan osan, (öljynerotin??) ja puhdistaa tyhjäkäyntimoottorin.
[QUOTE=Urpo_rotta;2752750]Tervehdys, ajattelin tähän topikin jatkoksi kirjoitella omaa e34 540i M60B40 manuaalia riivaavista ongelmista, jos jollakin olisi ratkaisua murheisiini. olen lueskellut tämän topikin läpi ja muitakin joista on ollut paljon apua vianetsintään mutta ongelmia on vieläkin.
ilmamäärämittari on uudehko ja ilmeisesti bosch, Johdon kun vetää irti, auto sammuu? tämä on kai hiukan outoa?
Minulla m62:ssa viallinen imm aiheutti sammumisen kun irroitin immin johdon.
Tervehdys, ajattelin tähän topikin jatkoksi kirjoitella omaa e34 540i M60B40 manuaalia riivaavista ongelmista, jos jollakin olisi ratkaisua murheisiini. olen lueskellut tämän topikin läpi ja muitakin joista on ollut paljon apua vianetsintään mutta ongelmia on vieläkin.
Elikkä katsastuksessa todettiin että päästöt ei ole sallituissa rajoissa, pielessä olivat tyhjäkäynnillä CO joka oli 1,71 (sallittu 0,5) sekä HC joka oli 321 (sallittu 100)
Kierroksilla pielessä oli CO joka oli 0,92 (sallittu 0,3) Muut arvot sallituissa rajoissa.
Lisäksi koneessa on muitakin vikoja, se tärisee tyhjäkäynnillä ja eikä käyntiääni kierroksillakaan ole minusta sen kuuloinen kuin pitäs olla. näillä lienee yhteys tuohon päästöhommaan myös.
Mulla ainoa ongelma kierroksilla oli, kun yhden pytyn (kuljettajan puolen takimmainen eli 8) tulpan potero oli täynnä öljyä ja ei sytyttänyt ainakaan jatkuvasti. Noilla päästöarvoilla kaikki vanhat tulpat olivat varmaan aika mustia mutta ovatko keskenään samanlaisia?
Vaihdejarrutuksen ja vedon välimaastossa esiintyy putkessa paukkumista.
Alhaalta kone vetää minusta huonosti, tarvitsee 4000 kierrosta ennen kuin alkaa poistua. joskus tuntuu että paremmin alhaaltakin vetää mutta yleensä huonosti.
Autossa on ilmeisesti jonkinsortin lastu joka on moottorinohjauspurkin sisässä, ollut kai kiinni lähes uudesta asti. (näin päättelen bmw:n merkillä varustetusta tarrasta joka on liimattu purkkien suojakopan sisäpintaan, lisäksi ed. omistaja sanoi lastun olevan kiinni.) valaiskaa jos se on joku muu tarra, jostain ohjelmasta siinä puhutaan ja päivämäärä on kirjattu siihen jne.
Mulla saattaa paukahtaa (ei kunnolla nyt kun moottori käy kunnolla, mutta vähän), kun laittaa moottorijarrulta vetoa päälle. Kun huohotinkalvo oli rikki, niin paukautti pari kertaa oikein akuankka-tyyliin (tai mikkihiiri, siis kuin aseen laukaisu).
Puolat olen tarkistanut, ei halkeamia ja reunimmaisista pinneistä mitattuna kaikissa vastus noin 0,6 ohmia. Kunnossa?
separaattorin kalvo uusittu, ei auttanut mitään.
tulpat uusittu ei auttanut sekään.
Edelleen, jos joku tulppa ei sytytä, niin todennäköisesti silmällä näkee eron värissä. Harmi että sulla tuo kalvohässäkkä ei tehnyt taikoja (kai ne kaksi tulppaa ja bensanpainesäätimen letku olivat myös kunnossa).
puristuspaineet mitattu , ero suurimman ja pienimmän välillä 0.9bar, kaiketi ihan ok? paineet suuruusluokkaa 12-13bar.
kurttuputki tutkittu, ei reikiä. muiden imuvuotojen varalta teen lisätutkimuksia kunhan ehdin.
ilmamäärämittari on uudehko ja ilmeisesti bosch, Johdon kun vetää irti, auto sammuu? tämä on kai hiukan outoa?
Omassani oli noin 14 bar joka pytyssä, varmasti mittari riittää tuohon eroon... Eikä muuten saatu pidettyä painettavaa mittausputkea paikallaan, vaan käytettiin kierrettävää liitintä. Ilmamäärämittarista en osaa sanoa yhtään mitään.
Vikakoodit kävin nollaamassa ja seuraavana päivänä lukemassa, tuloksena kolme vikakoodia:
67 nakutustunnistin 4
200 Unknown fault code
203 Lambdatunnistimen ohjaus
Mitäs vikoja tuo nakutustunnistin voi aiheuttaa? joku arveli foorumin syövereissä että ei juuri mitään, pitääkö kutiaan? Montako noita muuten tuossa on? neljä?
Tuo tunnistamaton koodi on nopean googletuksen jälkeen ilmeisesti moottorinohjauspoksiin liittyvä, ja johtunee tuosta lastusta? voiko tuo aiheuttaa mitään?
On neljä nakutunnistinta. Ulkomuistista sanoisin, että tuo numero 4 on sylkkyjen 7-8, eli vasen taka. Jos saman anturin vikakoodi on tullut jo ennen nollausta, niin katsoisin ensin ainakin sen jakokotelon päällä olevan liittimen ja jos äkkiseltään näyttää hyvältä niin anturin vaihto harkintaan. Käsittääkseni ei ole ihan helpoimmasta päästä tuon anturin vaihto, mutta ei ole kokemusta.
203 on kakkospankin eli sen kuskin puolen sylinteriryhmän lambdasäädon vikakoodi. Ei saa siis suljetulla silmukalla säädettyä lambdaa kohdilleen. Itselläni on tämä ykköspuolella päällä, ja tällä hetkellä epäilen ykköslambdan lammityksen piuhoja... (mutta meni silti kirkkaasti päästöistä läpi).
Huomiona siis sekä nakutunnistin että lambdasäätö osoittaa kakkospankkiin.
Koodi 200 on saksasta englannistettuna: 200 DME Control Unit Erase fault memory and remove DME! after 5 minutes, please install the DME Let engine run for some time and read out fault memory again. If the error appears again, the DME must be replaced.
Mulla antaa samaa, olisiko siis joku virilastu. Samapa tuo, en pelästyisi ihan heti tätä vikakoodia.
Seuraavaksi ajattelin etsiä perusteellisesti imuvuotoja, mahdollisesti vaihtaa imusarjan tiivisteen, tarkistaa sen separaattorilta lähtevän putken toisessa päässä olevan osan, (öljynerotin??) ja puhdistaa tyhjäkäyntimoottorin.
Kommentteja? vinkkejä?
Separaattorin vaihto pelottaa minua ihan internetin antaman tiedon perusteella. Jos se nakuanturi aina herjaa nollauksenkin jälkeen, niin mieluummin menisin siihen suuntaan.
edit: ja tuo yläpuolella oleva aripaan kommentti saattaa myös olla tutkimisen arvoinen.
Last edited by E34M60; 12-07-2012, 00:23.
Reason: Linkit, IMM kommentti
Kiitos hyvästä vastauksesta.
Tulpissa ei ole ollut karstaa eikä nokea, kaikki on olleet saman näköisiä, sellaisia ruskehtavia.
Ne päätylevylle tulevat letkut mun pitää tarkastaa vielä tarkemmin, että ei ole mitään vuotoja.
En tuosta lambdahommasta ole ihan perillä, mitä tuo suljettu piiri tjsp. oikein tarkoittaa? Voitko valaista hieman tuon toimintaperiaatetta.
Mitenkäs tuo lambdan vikakoodi , onko lambda siis rikki? -> mittaan.
Nakuanturi tilattu, oliko se anturi numero neljä siis kuskin puolella taempi?
Imusarja pitää kai irrottaa että saa sen nakuanturin vaihdettua, tiivisteet oli kl:ssä melkein 80€, jätän väliin, vai onko pakko vaihtaa? Entä tarvike? Tekeekö mitään?
Ihmettelen itekkin tuota imusarjan takaosan kalvohässäkkää, että ei auttanut mitään, oireet kuitenkin aika identtidet kun sulla (m60b40)
Kuka lainais moottorinohjauspoksia tampereen suunnalla jos tulee eteen että se on viimenen vaihtoehto?
voin maksaa vaivasta kyllä.
Comment