Originally posted by Pikkuvelii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postoli sopivat.
kaikki oli kunnossa kun mittasin.
Comment
-
-
Tarttis nyt vaihella öljyt kun muutaman kerran on kasauksen jälkeen käytetty lämpimäks.
Mutta mitä laitetaan? Itsellä ei ole oikein mitään ideaa. Ajo on pääasissa normaalia mut välillä voidaan mennä muutama kilsa lappu lattiassa tai vetää kumia tiehen.
Ajattelin vaihdella öljyt viimestään 6000km välein.
Joku laadukas mineraaliöljy? Vai synteettinen? Siltä väliltä? viskositeetti? Tietenkin tehtaan suositus on hyvä lähtökohta mutta onko kellään mielipidettä asiaan?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Itsellä kokemuksia valvoline vr1 10w60. Ei mikään longlife öljy ja itse käytin engineflushia vaihdon yhteydessä.
Nyt mobil 5w-50.
Käyttö samaa kuin sinulla ja vain kesäisin rullailen...Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNo paljos pistit ylimmälle puristusrenkaalle välystä? Hyvä paikka ylimmälle renkaalle turbokoneessa olis noin 5cm männän laen alapuolella, päästötavoitteiden takia nykyvapareissa se nostetaan monesti reilusti alle sentin päähän laesta ottamaan ahtokäytössä hirmuisen lämpökuorman vastaan - tarvii välystä reilusti joka suuntaan. Ohan nuo jäljet pytyssä ihan yksiselitteiset, renkaat on jumineet syystä tai toisesta ja kun männnän laessa ei näy detonaation jälkiä niin ongelma lienee asennusvälyksissä.€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Mikähän mahtoi tulla kun alkoi ajosta nykimään, kovemmissa kiihdytyksissä ei tunnu. Matalilla kierroksilla ajettaessa hyytyy, ei esiinny kokoaikaa ja tyhjäkäynnillä sammui muutaman kerran. Välillä taas toimii hyvin. Öljykorkkia avattaessa alipainetta, vaikuttaako? Imm liittimen kun irroittaa tuntuis että tyhjäkäynti paranee mutta kaasua painaessa röpöttää. Auto on 530 e34.
Comment
-
-
Originally posted by Ville_Lehtola View PostMillä helvetillä E34:ssa saa kiristettyä kuskinpuoleisen kannatinkumin ylemmän pultin?Yläkautta parin jatkon ja nivelen kanssa? Laturi irti ja alakautta? :think
Itse löystin öljynsuodatinjalan ja syylärin irroitin. En koskenut koneen tukikumeihin.
Jos tukikumi pitää irroittaa niin niveliä 2 kpl ja yläkautta.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by Pikkuvelii View PostTässä itse paraikaa suoritan m60 laturi jumppaa kun laakeri petti. Ehkä vittumaisin homma mitä ihminen voi joutua tekemään
Itse löystin öljynsuodatinjalan ja syylärin irroitin. En koskenut koneen tukikumeihin.
Jos tukikumi pitää irroittaa niin niveliä 2 kpl ja yläkautta.
Comment
-
-
Originally posted by Ville_Lehtola View PostMillä helvetillä E34:ssa saa kiristettyä kuskinpuoleisen kannatinkumin ylemmän pultin?Yläkautta parin jatkon ja nivelen kanssa? Laturi irti ja alakautta? :think
kaveri pitämään hylsyä alakautta paikoillaan ja ylhäältä pääsee jatkoilla ja kahdella nivelellä kiristämään.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Pari havaintoo taas eräästä yksilöstä (n62b44):
- Tämäkin täryyttää vähän kierroksilla. Onko tuo 8-koneen ominaisuus? Kutoset pyörii ainakin tasaisemmin.
- Huohottimet tässä ilm ok, kun on voimakas alipaine öljykorkin alla ja kun raottaa reilusti niin kone sammuu heti. eli OK?
- Jos koittaa vapaalla pitää kierrokset 1000r/min niin ei onnistu, kierrokset seilaa. Onko tämä myös näissä merkki vanoksen tiivisteiden kovettumisesta?
- Lohko on alhaalta aikas märkä. Voiko kuvista päätellä mikä fuskaa öljy/neste/ohj.tehostin?
Kiitos jos joku viittii jelpata (ennenkuin unohan nää kasit)
E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Originally posted by kama View PostPari havaintoo taas eräästä yksilöstä (n62b44):
- Tämäkin täryyttää vähän kierroksilla. Onko tuo 8-koneen ominaisuus? Kutoset pyörii ainakin tasaisemmin.
- Huohottimet tässä ilm ok, kun on voimakas alipaine öljykorkin alla ja kun raottaa reilusti niin kone sammuu heti. eli OK?
- Jos koittaa vapaalla pitää kierrokset 1000r/min niin ei onnistu, kierrokset seilaa. Onko tämä myös näissä merkki vanoksen tiivisteiden kovettumisesta?
- Lohko on alhaalta aikas märkä. Voiko kuvista päätellä mikä fuskaa öljy/neste/ohj.tehostin?
Kiitos jos joku viittii jelpata (ennenkuin unohan nää kasit)
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Tuleeko termostaatin ja kotelon väliin jotain tiivistettä ??4.0x76.5 millinen taitaa tulla termostaatin ja vesipumpun väliin? Nimim. Ostin pelkän tiivisteen ja kotelo halki...
Ja kun otin auki ni ei ollu tiivistettä ollenkaa vaan tiiviste massaa joka paikasLast edited by lorttoni; 05-07-2014, 08:39.E92 lci 335d m-sport
E28 520i..
E28 535i boosted project
E30 316i
E91 320d
E36 320i tracktool
Ja paljon exiä
-salo works-
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostHuohottimen kalvo paskana.
Lohko on alhaalta aikas märkä. Voiko kuvista päätellä mikä fuskaa öljy/neste/ohj.tehostin?Last edited by Morkai; 05-07-2014, 09:56.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by lorttoni View PostTuleeko termostaatin ja kotelon väliin jotain tiivistettä ??4.0x76.5 millinen taitaa tulla termostaatin ja vesipumpun väliin? Nimim. Ostin pelkän tiivisteen ja kotelo halki...
Ja kun otin auki ni ei ollu tiivistettä ollenkaa vaan tiiviste massaa joka paikas
Originally posted by Roisto View PostTarkotat varmaan sillä mustalla kököllä termarin kantta. Tässä sen tiiviste, saa esim Schmiedmann.
Edit. Paljon mahollista että se kansi on kiristetty halki ja siten tiivisteen uusiminen ei riitä. Tässä linkki tuohon kanteen, kuva hämää kun näyttää metalliselta, muovinen sieltä suurella todennäköisyydellä tulee..2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
Comment