Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2542
    • Kajaani

    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Musta osa on termostaatti kotelo. Se tiivistyy o-renkaalla ja kyllä niitä saa bmw merkkiliikkeestä.
    Jos kotelo on taipunut se kannattaa vaihtaa vastaavaan alumiiniseen.
    Mistä alumiininen? KL varaosat ja Schmiedmann myy muovista vaikka piti olla metallinen, marmorilta en ees käyny kysymässä kun orkkiskin on vissiin muovia.
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
      oli sopivat.

      kaikki oli kunnossa kun mittasin.
      No paljos pistit ylimmälle puristusrenkaalle välystä? Hyvä paikka ylimmälle renkaalle turbokoneessa olis noin 5cm männän laen alapuolella, päästötavoitteiden takia nykyvapareissa se nostetaan monesti reilusti alle sentin päähän laesta ottamaan ahtokäytössä hirmuisen lämpökuorman vastaan - tarvii välystä reilusti joka suuntaan. Ohan nuo jäljet pytyssä ihan yksiselitteiset, renkaat on jumineet syystä tai toisesta ja kun männnän laessa ei näy detonaation jälkiä niin ongelma lienee asennusvälyksissä.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        Tarttis nyt vaihella öljyt kun muutaman kerran on kasauksen jälkeen käytetty lämpimäks.

        Mutta mitä laitetaan? Itsellä ei ole oikein mitään ideaa. Ajo on pääasissa normaalia mut välillä voidaan mennä muutama kilsa lappu lattiassa tai vetää kumia tiehen.

        Ajattelin vaihdella öljyt viimestään 6000km välein.

        Joku laadukas mineraaliöljy? Vai synteettinen? Siltä väliltä? viskositeetti? Tietenkin tehtaan suositus on hyvä lähtökohta mutta onko kellään mielipidettä asiaan?
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          Itsellä kokemuksia valvoline vr1 10w60. Ei mikään longlife öljy ja itse käytin engineflushia vaihdon yhteydessä.
          Nyt mobil 5w-50.
          Käyttö samaa kuin sinulla ja vain kesäisin rullailen...
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            Originally posted by naukkis View Post
            No paljos pistit ylimmälle puristusrenkaalle välystä? Hyvä paikka ylimmälle renkaalle turbokoneessa olis noin 5cm männän laen alapuolella, päästötavoitteiden takia nykyvapareissa se nostetaan monesti reilusti alle sentin päähän laesta ottamaan ahtokäytössä hirmuisen lämpökuorman vastaan - tarvii välystä reilusti joka suuntaan. Ohan nuo jäljet pytyssä ihan yksiselitteiset, renkaat on jumineet syystä tai toisesta ja kun männnän laessa ei näy detonaation jälkiä niin ongelma lienee asennusvälyksissä.
            jos nyt ruetaan viilaan kyseistä lohkoa niin sitä en ole pakokaasuahdinkäyttöön etes rakentanut. Ja syliterissä on ollut jälkiä ennen (ei kasasu vaiheessa) ahtamistakin jo vaparina. Ahtopaineesta en tiedä missä on nyt käynyt ja miten paljon siellä on olllut huohottelujen jälken öljyä jne jne. Tassä on monta tekiää tolle motille mitä sille on saattanut käydä ja mitkä asiat siihen ovat vaikuttaneet jälkiin sylinterin seinämissä. mutta oman kokemuksen jälkeen mitä koneita olen kasannut ja purkanut niin kyllä väitän et oikealla öljyllä on niitä ominaisuunkia esin öljyn loppumisesta jostain syystä oli se liikahuohotus tai letkurikot saati sitten suodattimenruttuun meneminen.. Jos siellä on öljy josta jää muutakin kuin vana putkeen niin kestää käydä hetken ns kuivana ja kestää myös hetkellisiä lömpökuormia paremmin. Mihinkään X1Riin en usko. jo väärillä momenteilla rk ja kk pulteissa saadaan öljyn kuumenemisia tehtyä ja sillä laakerivikoja.
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • Ville_Lehtola
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 5
              • Rajamäki

              Millä helvetillä E34:ssa saa kiristettyä kuskinpuoleisen kannatinkumin ylemmän pultin? Yläkautta parin jatkon ja nivelen kanssa? Laturi irti ja alakautta? :think

              Comment

              • Alijou
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 94
                • Lohja

                Mikähän mahtoi tulla kun alkoi ajosta nykimään, kovemmissa kiihdytyksissä ei tunnu. Matalilla kierroksilla ajettaessa hyytyy, ei esiinny kokoaikaa ja tyhjäkäynnillä sammui muutaman kerran. Välillä taas toimii hyvin. Öljykorkkia avattaessa alipainetta, vaikuttaako? Imm liittimen kun irroittaa tuntuis että tyhjäkäynti paranee mutta kaasua painaessa röpöttää. Auto on 530 e34.

                Comment

                • MH motorsport
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 2301
                  • Turku

                  Originally posted by Ville_Lehtola View Post
                  Millä helvetillä E34:ssa saa kiristettyä kuskinpuoleisen kannatinkumin ylemmän pultin? Yläkautta parin jatkon ja nivelen kanssa? Laturi irti ja alakautta? :think
                  Tässä itse paraikaa suoritan m60 laturi jumppaa kun laakeri petti. Ehkä vittumaisin homma mitä ihminen voi joutua tekemään
                  Itse löystin öljynsuodatinjalan ja syylärin irroitin. En koskenut koneen tukikumeihin.
                  Jos tukikumi pitää irroittaa niin niveliä 2 kpl ja yläkautta.
                  Autopalvelu MH-motor
                  Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                  Maxxecu myynti ja asennus
                  www.mh-motor.fi
                  0503218217
                  Kulkineet:
                  E6 2000 touring
                  E6 2002 touring
                  E30 318is ///Mtechnic 2
                  E34 ///M5 nürburgring
                  E34 S62b50 turbo dct
                  E39 523i ///Msport
                  F30 320d

                  Comment

                  • Ville_Lehtola
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 5
                    • Rajamäki

                    Originally posted by Pikkuvelii View Post
                    Tässä itse paraikaa suoritan m60 laturi jumppaa kun laakeri petti. Ehkä vittumaisin homma mitä ihminen voi joutua tekemään
                    Itse löystin öljynsuodatinjalan ja syylärin irroitin. En koskenut koneen tukikumeihin.
                    Jos tukikumi pitää irroittaa niin niveliä 2 kpl ja yläkautta.
                    Onko laturi niin ahtaasti? No täytyy vielä koittaa yläkautta. Apparin puolella meni kyllä ihan helposti uus kumi paikalleen.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5272
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Ville_Lehtola View Post
                      Millä helvetillä E34:ssa saa kiristettyä kuskinpuoleisen kannatinkumin ylemmän pultin? Yläkautta parin jatkon ja nivelen kanssa? Laturi irti ja alakautta? :think

                      kaveri pitämään hylsyä alakautta paikoillaan ja ylhäältä pääsee jatkoilla ja kahdella nivelellä kiristämään.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • kama
                        BTCF Member
                        • Dec 2002
                        • 1264
                        • Savonmua

                        Pari havaintoo taas eräästä yksilöstä (n62b44):
                        - Tämäkin täryyttää vähän kierroksilla. Onko tuo 8-koneen ominaisuus? Kutoset pyörii ainakin tasaisemmin.
                        - Huohottimet tässä ilm ok, kun on voimakas alipaine öljykorkin alla ja kun raottaa reilusti niin kone sammuu heti. eli OK?
                        - Jos koittaa vapaalla pitää kierrokset 1000r/min niin ei onnistu, kierrokset seilaa. Onko tämä myös näissä merkki vanoksen tiivisteiden kovettumisesta?
                        - Lohko on alhaalta aikas märkä. Voiko kuvista päätellä mikä fuskaa öljy/neste/ohj.tehostin?



                        Kiitos jos joku viittii jelpata (ennenkuin unohan nää kasit )
                        E24 - M88/3 N/A
                        E85 - M54 Supercharged
                        G26 - M50 Supercharged
                        IG:kamamikko

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8263
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by kama View Post
                          Pari havaintoo taas eräästä yksilöstä (n62b44):
                          - Tämäkin täryyttää vähän kierroksilla. Onko tuo 8-koneen ominaisuus? Kutoset pyörii ainakin tasaisemmin.
                          - Huohottimet tässä ilm ok, kun on voimakas alipaine öljykorkin alla ja kun raottaa reilusti niin kone sammuu heti. eli OK?
                          - Jos koittaa vapaalla pitää kierrokset 1000r/min niin ei onnistu, kierrokset seilaa. Onko tämä myös näissä merkki vanoksen tiivisteiden kovettumisesta?
                          - Lohko on alhaalta aikas märkä. Voiko kuvista päätellä mikä fuskaa öljy/neste/ohj.tehostin?



                          Kiitos jos joku viittii jelpata (ennenkuin unohan nää kasit )
                          Huohottimen kalvo paskana.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • lorttoni
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 50
                            • salo

                            Tuleeko termostaatin ja kotelon väliin jotain tiivistettä ??4.0x76.5 millinen taitaa tulla termostaatin ja vesipumpun väliin? Nimim. Ostin pelkän tiivisteen ja kotelo halki...
                            Ja kun otin auki ni ei ollu tiivistettä ollenkaa vaan tiiviste massaa joka paikas
                            Last edited by lorttoni; 05-07-2014, 08:39.
                            E92 lci 335d m-sport
                            E28 520i..
                            E28 535i boosted project
                            E30 316i
                            E91 320d
                            E36 320i tracktool
                            Ja paljon exiä

                            -salo works-

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Huohottimen kalvo paskana.
                              Juurikin näin, kalvo petää niin alipaine eksyy öljytilaan. Ehjällä aivan minimaalinen imu.


                              Lohko on alhaalta aikas märkä. Voiko kuvista päätellä mikä fuskaa öljy/neste/ohj.tehostin?
                              Valitettavasti näyttää ensisilmäyksellä lohkon keskellä menevien jäähytysputkien vuodolta...
                              Last edited by Morkai; 05-07-2014, 09:56.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • Roisto
                                BTCF Member
                                • Nov 2010
                                • 2542
                                • Kajaani

                                Originally posted by lorttoni View Post
                                Tuleeko termostaatin ja kotelon väliin jotain tiivistettä ??4.0x76.5 millinen taitaa tulla termostaatin ja vesipumpun väliin? Nimim. Ostin pelkän tiivisteen ja kotelo halki...
                                Ja kun otin auki ni ei ollu tiivistettä ollenkaa vaan tiiviste massaa joka paikas
                                Kerran vielä pojat..

                                Originally posted by Roisto View Post
                                Tarkotat varmaan sillä mustalla kököllä termarin kantta. Tässä sen tiiviste, saa esim Schmiedmann.

                                Edit. Paljon mahollista että se kansi on kiristetty halki ja siten tiivisteen uusiminen ei riitä. Tässä linkki tuohon kanteen, kuva hämää kun näyttää metalliselta, muovinen sieltä suurella todennäköisyydellä tulee..
                                2001 E39 525iA
                                1992 E34 "540i/5"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎