Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 vääntö/teho ongelmat (Ilmamassamittari vai imuvuoto?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by JJT View Post
    Jaaaha, huomasinpa tuossa eilen että pahiten puutuu/ saattaa jopa nykäistä kun kanttaa vauhdilla oikealle esim, risteyksestä.
    Voisko bensapumppu tehdä tuota? Bensaa oli tankissa n.50l. ettei sen vähyydestä ainakaan johdu.
    Autolla ajettu 212tkm, ja alkup. pumppu taitaa vielä pyöriä.
    Vaihdoin pumpun uuteen oem osaan, ei vaikutusta. Lienee joku ominaisuus sitten koska muuten pelaa ku junan vessa.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • ApplY
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 32
      • Rovaniemi

      Onko kukaan saanut selvitettyä tätä vikaa?

      Comment

      • EM^
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 65
        • Oulu

        Onko jollain mitään kaaviota tai tietoa miten alipaineletkut menevät moottoritilassa? Kuinka helvetisti niitä siellä on? Itsellä tuo auto varsinkin nyt pakkasilla helvetin tukkoisen oloinen ja kierrokset tippuvat varsinkin kylmällä koneella todella hitaasti esim. 2500-3000 kierroksesta. Oikein joutuu odottelemaan kierrosten tippumista ennenkuin vaihdossa kehtaa kytkimen nostaa että ei pahasti nykäise. Ja jos reippaasti vaikka rampilta kiihdyttää moottoritielle yli 3000 kierroksilla niin moottori tuntuu vähän tärisevän ja kuullostaa karkealta. Tehoja kaasupohjassa EHKÄ korkeammilla kierroksilla suht normaalisti, mitä nyt niistä ajoista muistan ennen näitä oireita.

        Vikakoodeja ei viimeksi ainakaan ollut mitään muistissa vaikka samat oireet olivat päällä. Viittaako tuo kierrosten hidas laskeutuminen ainoastaan imuvuotoon vai voiko se olla jokin muukin vika? Haitariputki, separaattori, huohotinletkut, tyhjäkäyntimoottoriin menevä joku letku ja imusarjan tiivisteet on jo vaihdettu ja muualta kuulemma ei löydy imuvuotoja.

        Ja tosiaan myös kiinnostaa onko joku saanut mitään ratkaisua näihin ongelmiin?
        E36 323i -98

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Kaasu jumittaa?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Harrison
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 1529
            • Iisalmi

            Originally posted by Terominator View Post
            Pitäisiköhän itsekin lähteä nokka-akselin asentotunnistimen ostoon. Kylmänä tuntuu vetävän pirun hyvin, mutta lämpösenä vedättäessä täytyy ikäänkuin pumpata kaasua, että edes hieman vetäisi. Taas kun liikenne valoista yrittää lähteä nopeasti liikkeelle, tuntuu kuin auto meinaisi tukehtua nytkähdettyään liikkeelle.
            Paljon tuosta puutumisesta puhetta on, mutta kukaan ei ole suoraan maininnut että olisi saanut ongelman poistettua jollain tietyillä toimenpiteillä. Kaikki vain arvuuttelee IMM, imusarjan tiiviste, bensansuodatin, asentotunnistimet, vanos.... Onko jonkun autosta oikeasti tuo ongelma poistettu, vai onko vaan tyydytty ajamaan autolla sellaisena, kuin se on?
            Vanoksen temppuilu antaa ainakin M52TU:ssa nokan vikakoodia. Sekoilevaa tyhjäkäyntiä kylmänä ja väännöt alhaalla aika paskat..
            Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
            Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
            Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

            Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

            Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

            EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

            Comment

            • EM^
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 65
              • Oulu

              Originally posted by Cell View Post
              Kaasu jumittaa?
              Kyllähän tuo kaasupolkimen vaijeri ehkä voitelua kaipaisi, mutta tuskin se selittää tehonpuutetta ja tukkoisuutta :think Kyllä tuossa jotakin on selvästi vialla kun vauhdin nostamiseen noin 65kmh vauhdista 4. vaihteella tarvitaan kaasun lisäystä niin paljon että kulutusmittari nousee yli 20 litraan (lämpimällä koneella). Jos vähemmän painaa kaasua kulutus kyllä nousee ja murina lisääntyy, mutta auto ei kiihdy vaan pitää saman nopeuden.
              E36 323i -98

              Comment

              • Shifter
                Bimmer Fanatic
                • May 2009
                • 538
                • Keski-Suomi. Pihtipudas

                Originally posted by EM^ View Post
                Ei ole bensapuolta tullu tutkittua. Tulipa muuten mieleen, mihin asti muilla nousee kulutusmittarin viisari kun painatte vaikkapa noin 80kmh vauhdista vitosella kaasun pohjaan tasaisella tiellä? Omassa autossa näyttää jotain ~18 litraa/100km, pitäisköhän olla enemmän?
                täällä viisari ilmoittaa 30l/100km kulutusta tuollaisella polkaisulla :think

                Täytyypä iteki kysäistä että mitenkä hyvin porukalla lähtee auto liikkeelle ihan tyhjäkäynnillä ykkösvaihteella? Itellä tuntuu että saa aika huolella luistattaa jotta ei auto sammu... entinen 316i:kin väänti perkele paremmin tyhjäkäynniltä etiäpäin, vai liekkö tullu laitettua sitte liian suuret odotukset tälle "suurelle kuutoselle"?
                G4 -00

                Entiset ajokit:
                e36 328i Coupé -95
                e36 316i Sedan -98

                Comment

                • EM^
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 65
                  • Oulu

                  Originally posted by Shifter View Post
                  täällä viisari ilmoittaa 30l/100km kulutusta tuollaisella polkaisulla :think

                  Täytyypä iteki kysäistä että mitenkä hyvin porukalla lähtee auto liikkeelle ihan tyhjäkäynnillä ykkösvaihteella? Itellä tuntuu että saa aika huolella luistattaa jotta ei auto sammu... entinen 316i:kin väänti perkele paremmin tyhjäkäynniltä etiäpäin, vai liekkö tullu laitettua sitte liian suuret odotukset tälle "suurelle kuutoselle"?
                  Joo tuttu juttu tuo luistattaminen että pääsee liikkeelle. Ennen kyllä vääntöjä oli paljon enemmän, nyt tuntuu että joka liikkeellelähtö pitää erikseen suunnitella. Joku häikkä siellä täytyy olla.
                  E36 323i -98

                  Comment

                  • EM^
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 65
                    • Oulu

                    Uusia oireita ilmennyt tässä kevään aikana. Muutaman kerran auto nykäissyt niin kiihdytettäessä että niska melkein poikki menee. Nyt viikonloppureissun aikana huoltoasemalta tankkauksen jälkeen lähdettäessä kun kiihdytin kolmosella, tehot katosivat eikä moottori vastannut enää kaasuun joten pistin kytkimen pohjaan, ja moottori sammui. Siinä valutellessa parkkiin yritin käynnistää uudelleen mutta ei käynnistynyt. Pysähdyksissä sitten käytin virtoja pois ja kokeilin uudestaan niin lähti käyntiin kuin palmun alta? Ajelin sitten majapaikkaan takaisin ilman ongelmia ja sunnuntaina auto lähti normaalisti käyntiin. Kotimatka (n. 230km) sujui ongelmitta lukuunottamatta ohituksessa tapahtunutta nykäisyä kiihdytettäessä 4800 kierroksen kohdalla. Moottori käy korkeammilla kierroksilla karkeammin kuin matalammilla, kuitenkin matalillakin kierroksilla on selvää tärinää ja "epäröintiä" kiihtyvyydessä.

                    Nyt kun tässä olen miettinyt asiaa niin auto on pari-kolme kertaa tehnyt nimenomaan heti tankkauksen jälkeen näitä teräviä nykäisyjä. Liekkö bensapumppu vetelemässä viimeisiään? Luulisi että tuosta sammumisesta on joku vikakoodi nyt lopultakin tullut koska aikaisemmin muistissa ei ole ollut ainoatakaan koodia.
                    E36 323i -98

                    Comment

                    • Nifa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 292
                      • Kymenlaakso™

                      Originally posted by EM^ View Post
                      Uusia oireita ilmennyt tässä kevään aikana. Muutaman kerran auto nykäissyt niin kiihdytettäessä että niska melkein poikki menee. Nyt viikonloppureissun aikana huoltoasemalta tankkauksen jälkeen lähdettäessä kun kiihdytin kolmosella, tehot katosivat eikä moottori vastannut enää kaasuun joten pistin kytkimen pohjaan, ja moottori sammui. Siinä valutellessa parkkiin yritin käynnistää uudelleen mutta ei käynnistynyt. Pysähdyksissä sitten käytin virtoja pois ja kokeilin uudestaan niin lähti käyntiin kuin palmun alta? Ajelin sitten majapaikkaan takaisin ilman ongelmia ja sunnuntaina auto lähti normaalisti käyntiin. Kotimatka (n. 230km) sujui ongelmitta lukuunottamatta ohituksessa tapahtunutta nykäisyä kiihdytettäessä 4800 kierroksen kohdalla. Moottori käy korkeammilla kierroksilla karkeammin kuin matalammilla, kuitenkin matalillakin kierroksilla on selvää tärinää ja "epäröintiä" kiihtyvyydessä.

                      Nyt kun tässä olen miettinyt asiaa niin auto on pari-kolme kertaa tehnyt nimenomaan heti tankkauksen jälkeen näitä teräviä nykäisyjä. Liekkö bensapumppu vetelemässä viimeisiään? Luulisi että tuosta sammumisesta on joku vikakoodi nyt lopultakin tullut koska aikaisemmin muistissa ei ole ollut ainoatakaan koodia.
                      Itellä oli aika ton kuulosta ex-coupessa kun pensapumppu (tai itseasiassa oli vain pumpun liittimet olleet huonosti kiinni / huonolla kosketuksella-> kipinät oli polttanu itselleen oman eristekerroksen niin että varmasti ei koskettanut). Tehot katos kun kiihdytti paikaltaan / risteyksistä ja tuntu että hyyttyy, kytkimen kun löi pohjaan niin kiekat tippu 0:aan ja sammu. Tästä yleensä muutaman kerran ku ränkläs virtoja päälle, koitti startata ni yleensä 2 tai 3 kerralla lähti ihan kiltisti. Tätä teki noin viikonpäivät ja sitten se yhdellä bussipysäkillä ei enää startannukkaan.
                      "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                      Comment

                      • ^mikke^
                        Newbiemmer
                        • Oct 2008
                        • 5

                        alaväännöt

                        täällä samaa vikaa 528i automaatissa. käynnistäessä meinaa vähän sahata sekä kylmällä että lämpipällä koneella.
                        (LÄMPIMÄLLÄ) koneella alaväännöt aivan hukassa, ei minkäänlaista vetoa. pienempää vaihdetta laittaa päälle kun tulee pienikin ylämäki. 100km jopa kolmosta tyrkyttää. tyhjä es yrittää lähteä auto edelle jos ei kickdownia polkaise tai tronickilla itse vaihda. Kulutus noussu hurjasti omalla ajotavalla ennen 10L ja nyt 15L

                        Eli oisko syys sitten se kampiakselin tai nokka-akselin tunnistin??
                        Vuodot?
                        IMM?
                        Vain pensan saannissa?

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7397
                          • Oulu

                          Originally posted by ^mikke^ View Post
                          Eli oisko syys sitten se kampiakselin tai nokka-akselin tunnistin??
                          Vuodot?
                          IMM?
                          Vain pensan saannissa?
                          Nokan/nokkien asentoanturia veikkaisin, mutta melko turha arvailla noista mitään ennen kuin katsot mitä vikakoodeja antaa.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            Originally posted by ^mikke^ View Post
                            täällä samaa vikaa 528i automaatissa. käynnistäessä meinaa vähän sahata sekä kylmällä että lämpipällä koneella.
                            (LÄMPIMÄLLÄ) koneella alaväännöt aivan hukassa, ei minkäänlaista vetoa. pienempää vaihdetta laittaa päälle kun tulee pienikin ylämäki. 100km jopa kolmosta tyrkyttää. tyhjä es yrittää lähteä auto edelle jos ei kickdownia polkaise tai tronickilla itse vaihda. Kulutus noussu hurjasti omalla ajotavalla ennen 10L ja nyt 15L

                            Eli oisko syys sitten se kampiakselin tai nokka-akselin tunnistin??
                            Vuodot?
                            IMM?
                            Vain pensan saannissa?
                            Ihtellä oli kampiakselin asentotunnistin motonetin romukoppalaatua -> käynnistys kesti pidempää kuin normaalisti ja veto oli aika lopus.
                            Ostin orkkisosan ja veto muuttu iha toiseks ja auto käynnisty niinku pitääki.

                            Comment

                            • ^mikke^
                              Newbiemmer
                              • Oct 2008
                              • 5

                              kampiakselin asentotunnistin se oikkuili..
                              imm näytti täysiä voltteja.. onneksi se ei ollut rikki niin päästiin halvalla

                              kiitoksia tiedoista

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Paljon on tässä threadissa ongelmia käsitelty, mutta ei ole laitettu mitään, että tuliko koskaan kuntoon millään toimenpiteellä:think Kiinnostaisi kovasti noiden ongelmien ratkaisu.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎