Originally posted by Supra^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 vääntö/teho ongelmat (Ilmamassamittari vai imuvuoto?)
Collapse
X
-
Originally posted by JJT View PostOnko sulla asc? Pitäis testailla itekin se kytkettynä pois:thinkMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostOn DSC, ja kokeiltu on poiskytkettynä, sama vika. Tosin eikö tuossa pitäis valon rupea vilkkumaan joka kerta kun se rupee pientäkään säätöä tekemään?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNokka-akselin asentotunnistin kaput!
Tekee juuri tuon että kaikki suuttimet alkaa naputtaa kun ei tiedä nokka-akselin asentoa.BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Comment
-
-
Kannattaa tarkistaa myös pa- letkut tankilta koneelle asti. Mulla ainakin suodatin ja pumppu piti kurisevaa ääntä. Tehot oli välillä hukassa -> syy pa-letkujen liitoksia oli löysällä ja sai ilmaa väliin..
-Janne--Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Liian Pieni Akku!!!!
Itsellä 525 94-vm niin nykii välillä pikkasen 2000-3000rpm ihan kuin sais liian vähän bensaa mutkan jälkeen mutta tekee sitä suoralla tiellä vaan.
Itse olen diagnosoinut että olis liian pieni akku ja ei saa tarpeeksi virtaa kun akku on muutenkin ihan huono, jos unohtaa sisävalon päälle niin ei starttaa enää 10min jälkeen tyyliin mutta silti akussa virtaa ihan tarpeeksi ajovaloille ja stereoille yms mutta volttimäärä tippuu n 10,5 volttiin. ja nykii pintakaasulla ihan kuin ei osaisi päättää onko kaasu päällä vai ei, oisko imuhaitariletkussa halkemia? ja ravistaa 2000-3000rpm jos ajaa tasakaasulla, mistähän johtuu?Benis Mahtavan Waltava
Comment
-
-
Originally posted by buusaman View PostItsellä 525 94-vm niin nykii välillä pikkasen 2000-3000rpm ihan kuin sais liian vähän bensaa mutkan jälkeen mutta tekee sitä suoralla tiellä vaan.
Itse olen diagnosoinut että olis liian pieni akku ja ei saa tarpeeksi virtaa kun akku on muutenkin ihan huono, jos unohtaa sisävalon päälle niin ei starttaa enää 10min jälkeen tyyliin mutta silti akussa virtaa ihan tarpeeksi ajovaloille ja stereoille yms mutta volttimäärä tippuu n 10,5 volttiin. ja nykii pintakaasulla ihan kuin ei osaisi päättää onko kaasu päällä vai ei, oisko imuhaitariletkussa halkemia? ja ravistaa 2000-3000rpm jos ajaa tasakaasulla, mistähän johtuu?½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Kysytäänpäs täällä reilu vuosi sitten nokan anturi sanoi itsensä irti, eikä auto suostunut käynnistymään ilman pitkää sahaamista. No anturi vaihdettiin ja kaikki oireet poistui, mutta antaa siltikin vika koodia.
Osaisikohan joku tänä videon perusteella sanoa että viittaako tuo koneen ääni siihen että anturi olisi oikeasti viallinen eikä tuo vika koodi ole vain jäänyt kummittelemaan muistiin
Linkki
Koodeja luettaessa antaa siis vain nokan anturille koodiaBMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by Spiddu View PostKysytäänpäs täällä reilu vuosi sitten nokan anturi sanoi itsensä irti, eikä auto suostunut käynnistymään ilman pitkää sahaamista. No anturi vaihdettiin ja kaikki oireet poistui, mutta antaa siltikin vika koodia.
Osaisikohan joku tänä videon perusteella sanoa että viittaako tuo koneen ääni siihen että anturi olisi oikeasti viallinen eikä tuo vika koodi ole vain jäänyt kummittelemaan muistiin
Linkki
Koodeja luettaessa antaa siis vain nokan anturille koodiaBMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Comment
-
-
Originally posted by Hunni View PostKuulostaa hyvin pitkälti samalle mitä itellä. Tikittelee eniten keskimmäisten suuttimien tienoilta ilmeisesti toikin. Ite saan tänään uuden tunnistimen niin saa nähdä mitä käy.BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by Spiddu View PostKysytäänpäs täällä reilu vuosi sitten nokan anturi sanoi itsensä irti, eikä auto suostunut käynnistymään ilman pitkää sahaamista. No anturi vaihdettiin ja kaikki oireet poistui, mutta antaa siltikin vika koodia.
Osaisikohan joku tänä videon perusteella sanoa että viittaako tuo koneen ääni siihen että anturi olisi oikeasti viallinen eikä tuo vika koodi ole vain jäänyt kummittelemaan muistiin
Linkki
Koodeja luettaessa antaa siis vain nokan anturille koodia1998 E39 528iA Touring
2002 VW Golf Variant Tdi
Ex: E36 328iA
Comment
-
-
Itellä alkaa hermot menemään tuon romun kanssa. Imuvuotoja ei pitäisi olla, vaihdettuja osia: imusarjan, venttiilikopan (myös ne kiinnityskohtien 15 tiivistettä) tiivisteet, separaattori ja letkut, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ja sen letku uusi, haitarikumi massamittarilta uusittu, tulpat uudet. Vikakoodeja ei ole. Päästöt katsastuksessa HC tyhjäkäynti 31 ja kierroksilla 58, CO tyhjäkäynti 0,04 ja kierroksilla 0,20, lambda-arvo 1,03 eli aika laihanpuoleisesti käy. Ennen autolla oli tapana, että tehoja oli välillä normaalisti ja välillä taas ei.
Yleensä auto toimi normaalisti kun aikaisemmin päivällä oli ajettu ja vaikkapa illalla lähdit ajamaan kun moottori ei vielä kuitenkaan aivan ollut kerennyt jäähtyä (lämpömittarin sinisen alueen verran) jos moottori oli lämpimämpi niin tuntui tukkoiselta. Kun tehot olivat tallessa sen huomasi siitä että (myös sen lisäksi että tehoja enemmän) kulutus oli heti pienempi ja pintakaasulla oli helppo pitää tasaista vauhtia eikä 2000 ja 3000 kierroksen välillä ollut tehokuoppia, mutta tehottomassa tilassa moottori on todella tunnottoman tuntuinen ja kevyt kaasun painallus ei saa muuta aikaiseksi kuin kulutusmittarin pomppaamisen monta litraa korkeammaksi eikä vauhti nouse ennenkuin reilusti kaasua painamalla. Nyt vuoden sisällä lopettanut tuon "tehot tallella-tilan" kokonaan, aina laiskan tuntuinen koko romu.
Itse kuitenkin epäilen vielä sitä imuvuotoa koska kun radion ja puhaltimen laittaa pois päältä, 2000 ja 3000 kierroksen välissä kuuluu vinkunaa, juuri samanlaista kun radio ottaa häikkää kierrosten mukaan. Kuitenkaan se ei voi kaiuttimista tulla kun kuuluu myös kun koko radio on sammutettu. Kierrokset laskevat myös hitaasti, varsinkin kylmänä. Nyt öitten kylmetessä aamulla huomaa että mitä kylmempi ilma, sitä enemmän "tärähtämällä" kone lähtee käyntiin, kuin ei lähtisi ihan kaikilla pytyillä kerralla. Onpa kerran kaks jäänytkin muutamaksi kymmeneksi sekunniksi käymään vajailla taas tässä syksyn kylmetessä. Hirveä homma vaan varmasti alkaa purkamaan tuota konehuonetta ja irroittelemaan letkuja ja silmällä todeta niitten kunto, ei kai se muuten ilmeisesti selviä kun kerta "kaasuilla" ei löytynyt vuotoja.
Autosta on talvella jäätynyt huohotin jonka seurauksena vetäny öljyt imusarjaan ja matka seis. Kuitenkin tuonkin tapauksen jälkeen vielä tehoja-ei tehoja käyttäytymistä oli, joten se ei oo tätä lopullista tehojen menetystä voinut aiheuttaa (kai). Liekkö sitten jonkun tiivisteen muualta pullauttanut että sieltä vetelee ilmoja. Olisihan se mukava että auto toimisi miten se on tarkoitettukkin ja polttoainettakin kai säästyisi . Alkaa vaan konstit loppua kesken, eikä oikein itsellä ole tiloja eikä taitoja alkaa suurempiin toimenpiteisiin (eikä kyllä aikaakaan). Ei kyllä kehtaa mitään kalliimpia osia kuten massamittaria tai lambdoja tuosta vaan vaihtamaan kerta ei kerta mitään vikakoodejakaan ole. Auto on siis M52B25:sella varustettu E36 vuodelta -98. Saapa nähä saako tuotakaan koskaan käymään niinkuin pitäisi.
Huhhuh tulipa vuodatettuaE36 323i -98
Comment
-
-
Pistetäänpä tähän topickiin, kun antureista on puhuttu.. Anturin mukana olevassa lapussa lukee, että pitäisi ohjelmoida, jos moottori on valmistettu ennen 26.6.1998. Mun auto on -99, eli pitääkö mun tarkistaa milloin mun mosa on tehty, vai voiko luottaa, että on auton vuosimallin kanssa linjassa?
Tämä siis pakonokan anturin mukana tulleessa lapussa, mutta imupuolen anturin paketissa ei ollut mitään lappua.Last edited by Bääm; 17-09-2009, 19:58.330d -03 M57N
Comment
-
-
Originally posted by EM^ View PostItellä alkaa hermot menemään tuon romun kanssa. Imuvuotoja ei pitäisi olla, vaihdettuja osia: imusarjan, venttiilikopan (myös ne kiinnityskohtien 15 tiivistettä) tiivisteet, separaattori ja letkut, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ja sen letku uusi, haitarikumi massamittarilta uusittu, tulpat uudet. Vikakoodeja ei ole. Päästöt katsastuksessa HC tyhjäkäynti 31 ja kierroksilla 58, CO tyhjäkäynti 0,04 ja kierroksilla 0,20, lambda-arvo 1,03 eli aika laihanpuoleisesti käy. Ennen autolla oli tapana, että tehoja oli välillä normaalisti ja välillä taas ei.
Yleensä auto toimi normaalisti kun aikaisemmin päivällä oli ajettu ja vaikkapa illalla lähdit ajamaan kun moottori ei vielä kuitenkaan aivan ollut kerennyt jäähtyä (lämpömittarin sinisen alueen verran) jos moottori oli lämpimämpi niin tuntui tukkoiselta. Kun tehot olivat tallessa sen huomasi siitä että (myös sen lisäksi että tehoja enemmän) kulutus oli heti pienempi ja pintakaasulla oli helppo pitää tasaista vauhtia eikä 2000 ja 3000 kierroksen välillä ollut tehokuoppia, mutta tehottomassa tilassa moottori on todella tunnottoman tuntuinen ja kevyt kaasun painallus ei saa muuta aikaiseksi kuin kulutusmittarin pomppaamisen monta litraa korkeammaksi eikä vauhti nouse ennenkuin reilusti kaasua painamalla. Nyt vuoden sisällä lopettanut tuon "tehot tallella-tilan" kokonaan, aina laiskan tuntuinen koko romu.
Itse kuitenkin epäilen vielä sitä imuvuotoa koska kun radion ja puhaltimen laittaa pois päältä, 2000 ja 3000 kierroksen välissä kuuluu vinkunaa, juuri samanlaista kun radio ottaa häikkää kierrosten mukaan. Kuitenkaan se ei voi kaiuttimista tulla kun kuuluu myös kun koko radio on sammutettu. Kierrokset laskevat myös hitaasti, varsinkin kylmänä. Nyt öitten kylmetessä aamulla huomaa että mitä kylmempi ilma, sitä enemmän "tärähtämällä" kone lähtee käyntiin, kuin ei lähtisi ihan kaikilla pytyillä kerralla. Onpa kerran kaks jäänytkin muutamaksi kymmeneksi sekunniksi käymään vajailla taas tässä syksyn kylmetessä. Hirveä homma vaan varmasti alkaa purkamaan tuota konehuonetta ja irroittelemaan letkuja ja silmällä todeta niitten kunto, ei kai se muuten ilmeisesti selviä kun kerta "kaasuilla" ei löytynyt vuotoja.
Autosta on talvella jäätynyt huohotin jonka seurauksena vetäny öljyt imusarjaan ja matka seis. Kuitenkin tuonkin tapauksen jälkeen vielä tehoja-ei tehoja käyttäytymistä oli, joten se ei oo tätä lopullista tehojen menetystä voinut aiheuttaa (kai). Liekkö sitten jonkun tiivisteen muualta pullauttanut että sieltä vetelee ilmoja. Olisihan se mukava että auto toimisi miten se on tarkoitettukkin ja polttoainettakin kai säästyisi . Alkaa vaan konstit loppua kesken, eikä oikein itsellä ole tiloja eikä taitoja alkaa suurempiin toimenpiteisiin (eikä kyllä aikaakaan). Ei kyllä kehtaa mitään kalliimpia osia kuten massamittaria tai lambdoja tuosta vaan vaihtamaan kerta ei kerta mitään vikakoodejakaan ole. Auto on siis M52B25:sella varustettu E36 vuodelta -98. Saapa nähä saako tuotakaan koskaan käymään niinkuin pitäisi.
Huhhuh tulipa vuodatettuaCurrently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..
Comment
-
Comment