Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 888
    • Iisalmi

    Kysästäänpä täältä neuvoja, ettei menisi ihan vituilleen hommat.

    Hommasin typ188 lukkoyksikön, jossa ei ole laakereita eikä isoa vetopyörää.
    Minulla on avoin täydellinen typ188 perä josta pitäisi vaihtaa tasauspyörästön laakerit sekä iso vetopyörä tuohon lukolliseen ja kasata jälleen entisiin kuoriin.

    Mitä mittoja pitää tarkistaa ja ottaa huomioon, ennenkuin irrotan avoimen tasauspyörästön kuoristaan? Voiko välykset ja hammaskosketus sattua "heittämällä" suoraan kohdalleen vai onko edessä simmailua?
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11078
      • Oulu

      Ne voi sattua, mut todennäköisesti ei. Siinä on loppujen lopuksi aika paljon säädettävä, jos kunnolla heittää. Se pdf kai oli jossain täällä topikissa esillä, mistä selviää tarkemmin.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by Playpig View Post
        Kysästäänpä täältä neuvoja, ettei menisi ihan vituilleen hommat.

        Hommasin typ188 lukkoyksikön, jossa ei ole laakereita eikä isoa vetopyörää.
        Minulla on avoin täydellinen typ188 perä josta pitäisi vaihtaa tasauspyörästön laakerit sekä iso vetopyörä tuohon lukolliseen ja kasata jälleen entisiin kuoriin.

        Mitä mittoja pitää tarkistaa ja ottaa huomioon, ennenkuin irrotan avoimen tasauspyörästön kuoristaan? Voiko välykset ja hammaskosketus sattua "heittämällä" suoraan kohdalleen vai onko edessä simmailua?
        Eipä siitä mitään tarvii mittailla. Ellet sitten satu omistamaan BMW:n erikoistyökaluja murikan kasaamiseen. Mielestäni tehtaan korjausohje anto jotain perusmittoja kuorille mutta niistä lie apua vain niitten työkalujen yhteydessä. Pinjonisimmin korkeuteen taisivat liittyä, ja niistäkin saa vain lähtökohdan. Joka tapauksessa hammaskosketus on tarkastettava ja tarvittaessa simmattava.
        Olen varmaan laittanut linkin tähän jo aiemmin mutta oletko lukassu tätä http://petrolhead.kuvat.fi/blog/8/18...+rakentaminen/ läpi? Siitä varmaan jonkun kuvan saa hommasta. Videoklipit ei näy kaikki toimivan jostain syystä.
        Last edited by petrolhead; 26-11-2016, 10:23.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          323ti:hin lukkoperä

          Compactiin pitäisi lukkoperä saada. Tuli ostettua kehtomallinen 3.46 välitteinen lukkoperä "vahingossa", mikähän olisi nyt järkevin ratkaisu, siirtää rojut tuosta lukkoperästä compactin perään, vai hommata vielä yksi avoin perä oikeilla kuorilla ja 3.15-3.38 välityksellä, ja siirtää pelkkä lukkoyksikkö siihen? Onnistuisiko tämä jälkimmäinen homma ihan kotikonstein ilman shimmailua? Pelkkää lukkoahan en voi naittaa tuohon compactin perään koska siinä on 3.07 välitys. Kokemus itsellä perän purkamisesta/kasaamisesta on 0, mutta toisaalta olisi mielenkiintoa hommaan, ja kiirettäkään ei ole kun auto seisoo pukeilla.

          Ja mikä on pisin yli 3.07 välitys millä tuota yläpuolisella kiinnityksellä olevaa 188 perää on saanut? Onko 3.15 olemassa?
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            Originally posted by Tomba87 View Post
            vai hommata vielä yksi avoin perä oikeilla kuorilla ja 3.15-3.38 välityksellä, ja siirtää pelkkä lukkoyksikkö siihen?

            Ja mikä on pisin yli 3.07 välitys millä tuota yläpuolisella kiinnityksellä olevaa 188 perää on saanut? Onko 3.15 olemassa?
            Kun ei ole kiire niin alta perä irti ja kehtomallista sisuskalut auton omiin kuoriin.

            Olikohan e30 m3 evo x ? 3.15 löytyy e36 325i:stä jos täytyy erikseen ko. välitys löytää.

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              Originally posted by jr66 View Post
              Kun ei ole kiire niin alta perä irti ja kehtomallista sisuskalut auton omiin kuoriin.

              Olikohan e30 m3 evo x ? 3.15 löytyy e36 325i:stä jos täytyy erikseen ko. välitys löytää.
              Z3M:stä löytyy yläpuolisella kiinnityksellä oleva Murikka 3.15 välityksellä
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Tomba87
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 4029
                • Imatra

                Ok, se perä saisi tosin olla ns. kansanmallista eli järkevän hintainen.

                Ehkä nuo sisuskalut tosiaan kannattaisi asentaa tuon vompatin perän kuoriin kun äkkiseltään ei edullisia murikoita ollut missään tarjolla.
                Luukku auki ja risut kyytiin

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5150
                  • Joensuu

                  Originally posted by Tomba87 View Post
                  Compactiin pitäisi lukkoperä saada. Tuli ostettua kehtomallinen 3.46 välitteinen lukkoperä "vahingossa", mikähän olisi nyt järkevin ratkaisu, siirtää rojut tuosta lukkoperästä compactin perään, vai hommata vielä yksi avoin perä oikeilla kuorilla ja 3.15-3.38 välityksellä, ja siirtää pelkkä lukkoyksikkö siihen? Onnistuisiko tämä jälkimmäinen homma ihan kotikonstein ilman shimmailua? Pelkkää lukkoahan en voi naittaa tuohon compactin perään koska siinä on 3.07 välitys. Kokemus itsellä perän purkamisesta/kasaamisesta on 0, mutta toisaalta olisi mielenkiintoa hommaan, ja kiirettäkään ei ole kun auto seisoo pukeilla.

                  Ja mikä on pisin yli 3.07 välitys millä tuota yläpuolisella kiinnityksellä olevaa 188 perää on saanut? Onko 3.15 olemassa?
                  Minkä takia et voisi naittaa lukkoa siihen nykyiseen perääsi?
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11078
                    • Oulu

                    3.07 vaatii saman lukkoyksikön kuin 2.93 jne. harvemmat välitykset. 3.46 välityksen lukko ei passaa.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16418
                      • Asikkala

                      Mikä välitys sinne perään halutaan ?

                      Comment

                      • Tomba87
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 4029
                        • Imatra

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Mikä välitys sinne perään halutaan ?
                        No mieluusti lähelle tuota 3.07 mutta tyydytään tuohon 3.46 jos ei satu löytymään halpaa 3.38 (tai 3.23?) perää.
                        Last edited by Tomba87; 30-11-2016, 14:55.
                        Luukku auki ja risut kyytiin

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5150
                          • Joensuu

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          3.07 vaatii saman lukkoyksikön kuin 2.93 jne. harvemmat välitykset. 3.46 välityksen lukko ei passaa.
                          No petsekele. Ainaan elänyt siinä tiedossa, että alle kolmosen kun mennään, niin tulee vasta tämä ongelma.
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Tomba87 View Post
                            Compactiin pitäisi lukkoperä saada. Tuli ostettua kehtomallinen 3.46 välitteinen lukkoperä "vahingossa", mikähän olisi nyt järkevin ratkaisu, siirtää rojut tuosta lukkoperästä compactin perään, vai hommata vielä yksi avoin perä oikeilla kuorilla ja 3.15-3.38 välityksellä, ja siirtää pelkkä lukkoyksikkö siihen? Onnistuisiko tämä jälkimmäinen homma ihan kotikonstein ilman shimmailua? Pelkkää lukkoahan en voi naittaa tuohon compactin perään koska siinä on 3.07 välitys. Kokemus itsellä perän purkamisesta/kasaamisesta on 0, mutta toisaalta olisi mielenkiintoa hommaan, ja kiirettäkään ei ole kun auto seisoo pukeilla.

                            Ja mikä on pisin yli 3.07 välitys millä tuota yläpuolisella kiinnityksellä olevaa 188 perää on saanut? Onko 3.15 olemassa?
                            Kasaus onnistuu ilman shimmaamista yhtä varmasti kuin pokerissa tuplaus. Jos siitä hyvän haluat niin varmaan laakerit ja akselistefat ja sensellaset uusit kumminkin. Ni miksipä ei säätäisi sitä hammaskosketusta ja laakerien esijännitystä kohalleen?
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3406
                              • Kotka

                              Gema Motorportilta ei näköjään enää jostain syystä löydy typ. 188 kitkalevyjä. Ootteko jostain muualta tilailleet?
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • ///Make
                                BTCF Member
                                • May 2007
                                • 4688
                                • Lahti

                                Originally posted by Skarpa View Post
                                Gema Motorportilta ei näköjään enää jostain syystä löydy typ. 188 kitkalevyjä. Ootteko jostain muualta tilailleet?
                                Reiblamelle-hakusanalla löytyi parikin vaihtoehtoa.



                                Z3 3,0 Coupe -98
                                E30 325E 4D -85
                                Originally posted by TNT
                                Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎