Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Onko kellään kokemusta mitä tapahtuu bmw kitkaperälle kun sinne lykkää tavalliset peräöljyt? Siitähän puuttuu jokin kitkaa pienentävä lisäaine joka lukkoperäöljystä löytyy. Ts. Kitkaperän pitäisi pitää paremmin.
    Tuleeko lukon käyttäytymisestä töksähtelevää?

    Ideana siis että kitkalukolle tarkoitettu öljy säästää levyjä kulumiselta normiajossa jossa levyt joutuvat hankaukseen.

    Mutta vähän agressiivisempaan käyttöön mahtaisiko vähän siipeensä saanut perä pitää paremmin tavallisella öljyllä?

    En suosittele kenellekkään mutta kunhan ääneen ajattelen.

    Leave a comment:


  • Wesulius
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Mitä noita periä tullut mitattua niin toi 70nm on kyllä käytetylle todella hyvä, hetki sitten mittasin yhdestä 57nm eli pitäisi olla "toimiva"..
    No tulipa kummiskin purettua kuin oli perässä turhan paljon kimaltelevaa hilettä, menee kaikki levyt vaihtoon ja sorvia saa näyttää keskiosalle että saa "ehjäksi".
    Myyjä kehui hyvin toimivaksi, ehkä olikin? Ainakin myyjän mielestä..

    Eli toi momentti testi ei todellakaan kerro perän kunnosta paljoakaan..
    Juu ei , se kertoo vain esijännityksen.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Mittailin perää kylmiltään uusilla öljyllä ja 70nm vielä momenttiavain naksahti, onko kitkalevyt vielä hengissä?
    Mitä noita periä tullut mitattua niin toi 70nm on kyllä käytetylle todella hyvä, hetki sitten mittasin yhdestä 57nm eli pitäisi olla "toimiva"..
    No tulipa kummiskin purettua kuin oli perässä turhan paljon kimaltelevaa hilettä, menee kaikki levyt vaihtoon ja sorvia saa näyttää keskiosalle että saa "ehjäksi".
    Myyjä kehui hyvin toimivaksi, ehkä olikin? Ainakin myyjän mielestä..

    Eli toi momentti testi ei todellakaan kerro perän kunnosta paljoakaan..

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Ei oo, kannattaa lähettää mulle se täysremppaa varten.
    Ei vaan, mikä perä? Kai se hengissä on jos on vakio 188 lukko. Tietysti riippuu miten luotettava monumenttiavain on ja sotkiko jarrujen laahaus paljon mittausta. Yksi minkä tein niin ei siinäkään ollut kuin 100Nm luistomomentti, siihen oltiin laitettu 3 paria "ihanhyviä" käytettyjä levyjä.
    Kuvittelin otsikon perusteella täällä puhuttavan 188 peristä eli sellainen. Perä oli irrallaan lattialla eli ei jarrujen laahausta. Tuo perä menee tollaisenaan alle joka tapauksessa, ajattelin vain että mitä on odotettavissa.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Mittailin perää kylmiltään uusilla öljyllä ja 70nm vielä momenttiavain naksahti, onko kitkalevyt vielä hengissä?
    Ei oo, kannattaa lähettää mulle se täysremppaa varten.
    Ei vaan, mikä perä? Kai se hengissä on jos on vakio 188 lukko. Tietysti riippuu miten luotettava monumenttiavain on ja sotkiko jarrujen laahaus paljon mittausta. Yksi minkä tein niin ei siinäkään ollut kuin 100Nm luistomomentti, siihen oltiin laitettu 3 paria "ihanhyviä" käytettyjä levyjä.
    Last edited by petrolhead; 13-12-2018, 21:39.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Mittailin perää kylmiltään uusilla öljyllä ja 70nm vielä momenttiavain naksahti, onko kitkalevyt vielä hengissä?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Saisko tästä topicista apuja. Tarkoitus pudottaa perä E46/330coupesta välityksen vaihtoa ja lukon asennusta varten. Tippuuko perämurikka kelkan aukosta kun ottaa vetarit ja k-kepin irti, sitten ne kolme isoa pulttia joilla perä näyttäisi roikkuvan kelkassa. Perä on TYP188k

    :think

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by voimapenari View Post
    Kitkalevysettiä olin tilaamassa. Etsiessä pomppasi silmiin tämmöinen https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-188mm...xxU5:rk:1:pf:0 Onko tämmönen mainostettu öljyshimmin hajoaminen nyt sitten oikeasti yleistä/mihin tuo vaikuttaa? Paitsi tietty että ylimääräiset irtopalaset ei luonnollisesti kuulu murikan sisälle.

    Hinta ainakin kohdillaan tuolla..
    Tasan yhden tuollaisen hajonneen olen nähnyt. Mutta kuminpolttajat saa minkä tahansa potkittua paskaksi.

    Leave a comment:


  • voimapenari
    replied
    Kitkalevysettiä olin tilaamassa. Etsiessä pomppasi silmiin tämmöinen https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-188mm...xxU5:rk:1:pf:0 Onko tämmönen mainostettu öljyshimmin hajoaminen nyt sitten oikeasti yleistä/mihin tuo vaikuttaa? Paitsi tietty että ylimääräiset irtopalaset ei luonnollisesti kuulu murikan sisälle.

    Hinta ainakin kohdillaan tuolla..

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Olipa kerrankin mukava olla väärässä Ei muutakun sopivia tumppeja metsästään, kiitoksia teille

    Leave a comment:


  • I-Ienkka
    replied
    Kyä käy

    Kyllä 188 perään saa isoille nivelille tumpit. Isokoneisissa e28:ssa ja joissain e34 malleissa on sopivat. Itelläni oli e34 535i automaatista tumpit.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Läbä View Post
    Kiitos, näköjään 524td ja tehokkaammissa on tuo 94mm tumppi perässä. Mutta räjäytyskuvia katsomalla selviää aika nopeasti, että isompia tumppeja ei voi laittaa pienemmällä tumpilla olevaan perään, joten perän ostamis hommiks tais mennä :think
    jaa ei vai :think

    hyvin tuo minusta uppoaa 188 perään: https://pazi88.kuvat.fi/kuvat/random...024_195312.mp4

    typ188: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0111

    Ja siihen iso tumppi: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1217

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joo e28 188 perissä on ollu saatavilla myös isolle vetarille tumppia. Saman kokoset vetarit siis kuin 210 perän kanssa, joita on esim e34 m5 ja e32 750 malleissa. Just kävin yhdet tommoiset tumpit hakemassa ja onhan ne isot vetarit aika jäätävän kokoset verrattuna siihen normaaliin, mitä 188 perän kanssa on yleensä.

    En nyt äkkiseltään muista missä e28 malleissa noita isompia vetareita on, mut realoemista näkee tumpin pulttijaon, niin siitä näkee onko iso vai pieni vetari. (86mm pienessä, 100mm isossa).
    Kiitos, näköjään 524td ja tehokkaammissa on tuo 94mm tumppi perässä. Mutta räjäytyskuvia katsomalla selviää aika nopeasti, että isompia tumppeja ei voi laittaa pienemmällä tumpilla olevaan perään, joten perän ostamis hommiks tais mennä :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Läbä View Post
    Sattuipa käymään niin että vetoakselin ulkonivel korkkasi kakskasissa kiinan renkaan saavuttaessa maksimi pidon lähdössä. Minkälaiset vetarit tossa typ188 kestää reippaat 500 hummaa. Kuulin että tätä perää olisi eri perän tumpeilla ja ilmeisesti tässä perässä on pienellä tumpilla vetarit. Jos tumpeissa on siis eroa niin pystyykö tumpit vaihtamaan päikseen isompiin, jotta saataisiin stydimmät nivelet? Vai täytyykö nöyrtyä ja etsiä 210 perä
    Joo e28 188 perissä on ollu saatavilla myös isolle vetarille tumppia. Saman kokoset vetarit siis kuin 210 perän kanssa, joita on esim e34 m5 ja e32 750 malleissa. Just kävin yhdet tommoiset tumpit hakemassa ja onhan ne isot vetarit aika jäätävän kokoset verrattuna siihen normaaliin, mitä 188 perän kanssa on yleensä.

    En nyt äkkiseltään muista missä e28 malleissa noita isompia vetareita on, mut realoemista näkee tumpin pulttijaon, niin siitä näkee onko iso vai pieni vetari. (86mm pienessä, 100mm isossa EDIT 94mm).
    Last edited by Pazi88; 24-10-2018, 19:05.

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Sattuipa käymään niin että vetoakselin ulkonivel korkkasi kakskasissa kiinan renkaan saavuttaessa maksimi pidon lähdössä. Minkälaiset vetarit tossa typ188 kestää reippaat 500 hummaa. Kuulin että tätä perää olisi eri perän tumpeilla ja ilmeisesti tässä perässä on pienellä tumpilla vetarit. Jos tumpeissa on siis eroa niin pystyykö tumpit vaihtamaan päikseen isompiin, jotta saataisiin stydimmät nivelet? Vai täytyykö nöyrtyä ja etsiä 210 perä

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎