Onko kellään kokemusta mitä tapahtuu bmw kitkaperälle kun sinne lykkää tavalliset peräöljyt? Siitähän puuttuu jokin kitkaa pienentävä lisäaine joka lukkoperäöljystä löytyy. Ts. Kitkaperän pitäisi pitää paremmin.
Tuleeko lukon käyttäytymisestä töksähtelevää?
Ideana siis että kitkalukolle tarkoitettu öljy säästää levyjä kulumiselta normiajossa jossa levyt joutuvat hankaukseen.
Mutta vähän agressiivisempaan käyttöön mahtaisiko vähän siipeensä saanut perä pitää paremmin tavallisella öljyllä?
En suosittele kenellekkään mutta kunhan ääneen ajattelen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostMitä noita periä tullut mitattua niin toi 70nm on kyllä käytetylle todella hyvä, hetki sitten mittasin yhdestä 57nm eli pitäisi olla "toimiva"..
No tulipa kummiskin purettua kuin oli perässä turhan paljon kimaltelevaa hilettä, menee kaikki levyt vaihtoon ja sorvia saa näyttää keskiosalle että saa "ehjäksi".
Myyjä kehui hyvin toimivaksi, ehkä olikin? Ainakin myyjän mielestä..
Eli toi momentti testi ei todellakaan kerro perän kunnosta paljoakaan..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostMittailin perää kylmiltään uusilla öljyllä ja 70nm vielä momenttiavain naksahti, onko kitkalevyt vielä hengissä?
No tulipa kummiskin purettua kuin oli perässä turhan paljon kimaltelevaa hilettä, menee kaikki levyt vaihtoon ja sorvia saa näyttää keskiosalle että saa "ehjäksi".
Myyjä kehui hyvin toimivaksi, ehkä olikin? Ainakin myyjän mielestä..
Eli toi momentti testi ei todellakaan kerro perän kunnosta paljoakaan..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEi oo, kannattaa lähettää mulle se täysremppaa varten.
Ei vaan, mikä perä? Kai se hengissä on jos on vakio 188 lukko. Tietysti riippuu miten luotettava monumenttiavain on ja sotkiko jarrujen laahaus paljon mittausta. Yksi minkä tein niin ei siinäkään ollut kuin 100Nm luistomomentti, siihen oltiin laitettu 3 paria "ihanhyviä" käytettyjä levyjä.eli sellainen. Perä oli irrallaan lattialla eli ei jarrujen laahausta. Tuo perä menee tollaisenaan alle joka tapauksessa, ajattelin vain että mitä on odotettavissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostMittailin perää kylmiltään uusilla öljyllä ja 70nm vielä momenttiavain naksahti, onko kitkalevyt vielä hengissä?
Ei vaan, mikä perä? Kai se hengissä on jos on vakio 188 lukko. Tietysti riippuu miten luotettava monumenttiavain on ja sotkiko jarrujen laahaus paljon mittausta. Yksi minkä tein niin ei siinäkään ollut kuin 100Nm luistomomentti, siihen oltiin laitettu 3 paria "ihanhyviä" käytettyjä levyjä.Last edited by petrolhead; 13-12-2018, 21:39.
Leave a comment:
-
-
Mittailin perää kylmiltään uusilla öljyllä ja 70nm vielä momenttiavain naksahti, onko kitkalevyt vielä hengissä?
Leave a comment:
-
-
Saisko tästä topicista apuja. Tarkoitus pudottaa perä E46/330coupesta välityksen vaihtoa ja lukon asennusta varten. Tippuuko perämurikka kelkan aukosta kun ottaa vetarit ja k-kepin irti, sitten ne kolme isoa pulttia joilla perä näyttäisi roikkuvan kelkassa. Perä on TYP188k
:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by voimapenari View PostKitkalevysettiä olin tilaamassa. Etsiessä pomppasi silmiin tämmöinen https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-188mm...xxU5:rk:1:pf:0 Onko tämmönen mainostettu öljyshimmin hajoaminen nyt sitten oikeasti yleistä/mihin tuo vaikuttaa? Paitsi tietty että ylimääräiset irtopalaset ei luonnollisesti kuulu murikan sisälle.
Hinta ainakin kohdillaan tuolla..
Leave a comment:
-
-
Kitkalevysettiä olin tilaamassa. Etsiessä pomppasi silmiin tämmöinen https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-188mm...xxU5:rk:1:pf:0 Onko tämmönen mainostettu öljyshimmin hajoaminen nyt sitten oikeasti yleistä/mihin tuo vaikuttaa? Paitsi tietty että ylimääräiset irtopalaset ei luonnollisesti kuulu murikan sisälle.
Hinta ainakin kohdillaan tuolla..
Leave a comment:
-
-
Olipa kerrankin mukava olla väärässäEi muutakun sopivia tumppeja metsästään, kiitoksia teille
Leave a comment:
-
-
Kyä käy
Kyllä 188 perään saa isoille nivelille tumpit. Isokoneisissa e28:ssa ja joissain e34 malleissa on sopivat. Itelläni oli e34 535i automaatista tumpit.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Läbä View PostKiitos, näköjään 524td ja tehokkaammissa on tuo 94mm tumppi perässä. Mutta räjäytyskuvia katsomalla selviää aika nopeasti, että isompia tumppeja ei voi laittaa pienemmällä tumpilla olevaan perään, joten perän ostamis hommiks tais mennä :think
hyvin tuo minusta uppoaa 188 perään: https://pazi88.kuvat.fi/kuvat/random...024_195312.mp4
typ188: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0111
Ja siihen iso tumppi: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1217
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJoo e28 188 perissä on ollu saatavilla myös isolle vetarille tumppia. Saman kokoset vetarit siis kuin 210 perän kanssa, joita on esim e34 m5 ja e32 750 malleissa. Just kävin yhdet tommoiset tumpit hakemassa ja onhan ne isot vetarit aika jäätävän kokoset verrattuna siihen normaaliin, mitä 188 perän kanssa on yleensä.
En nyt äkkiseltään muista missä e28 malleissa noita isompia vetareita on, mut realoemista näkee tumpin pulttijaon, niin siitä näkee onko iso vai pieni vetari. (86mm pienessä, 100mm isossa).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Läbä View PostSattuipa käymään niin että vetoakselin ulkonivel korkkasi kakskasissa kiinan renkaan saavuttaessa maksimi pidon lähdössä. Minkälaiset vetarit tossa typ188 kestää reippaat 500 hummaa. Kuulin että tätä perää olisi eri perän tumpeilla ja ilmeisesti tässä perässä on pienellä tumpilla vetarit. Jos tumpeissa on siis eroa niin pystyykö tumpit vaihtamaan päikseen isompiin, jotta saataisiin stydimmät nivelet? Vai täytyykö nöyrtyä ja etsiä 210 perä
En nyt äkkiseltään muista missä e28 malleissa noita isompia vetareita on, mut realoemista näkee tumpin pulttijaon, niin siitä näkee onko iso vai pieni vetari. (86mm pienessä, 100mm isossa EDIT 94mm).Last edited by Pazi88; 24-10-2018, 19:05.
Leave a comment:
-
-
Sattuipa käymään niin että vetoakselin ulkonivel korkkasi kakskasissa kiinan renkaan saavuttaessa maksimi pidon lähdössä. Minkälaiset vetarit tossa typ188 kestää reippaat 500 hummaa. Kuulin että tätä perää olisi eri perän tumpeilla ja ilmeisesti tässä perässä on pienellä tumpilla vetarit. Jos tumpeissa on siis eroa niin pystyykö tumpit vaihtamaan päikseen isompiin, jotta saataisiin stydimmät nivelet? Vai täytyykö nöyrtyä ja etsiä 210 perä
Leave a comment:
-
Leave a comment: