Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11155
    • Oulu

    Joo kai se on tuo coopperringi tilattava, kun saatavuus näyttää olevan hyvä monesta paikkaa. Onko ton tyyppiselle tiivisteelle sit erityis vaatimuksia pinnan suhteen, niin voi koneistajalle mainita sitten?

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • vaappu
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 1189
      • Rovaniemi/Pyhätunturi

      sanot vain että plaanaa puhtaaksi/kirkaaksi..
      mb 519 täys pitkä
      mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
      e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
      e31 850i Miljoonan markan bmw.
      e21. Kimppa rassi.
      Awd corolla turbo.+420whp..

      Comment

      • Ardi00
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2011
        • 1518
        • Spain/Valencia

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Joo kai se on tuo coopperringi tilattava, kun saatavuus näyttää olevan hyvä monesta paikkaa. Onko ton tyyppiselle tiivisteelle sit erityis vaatimuksia pinnan suhteen, niin voi koneistajalle mainita sitten?
        Mulla on 3.5mm athenan cooperring pahvi erillisillä liekkirenkailla. Pinnan plaanaa vaan puhtaaksi niin pitäisi pitää, laitoin vielä tähän tarkoitettua kupari spray "liimaa".
        e36 Fijigrün 328i
        e46 Stalhgrau 325ci

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Joo kai se on tuo coopperringi tilattava, kun saatavuus näyttää olevan hyvä monesta paikkaa. Onko ton tyyppiselle tiivisteelle sit erityis vaatimuksia pinnan suhteen, niin voi koneistajalle mainita sitten?
          Ite tilasin keväällä paolo ricciltä navalinea sportin, tosin m50b25 NV koneeseen. Sehän lähtee käsittääkseni valmistukseen vasta kun se tilataan, pyysin kiirehtimään ja 3-4 viikkoa siinä tais mennä että sai matkahuollosta hakea tiivisteen postikuluineen +270e hintaan.

          Athenan cooperringissä tuossa massaosassa on öljy-/vesikanavien ympärillä erikseen ne "tiivistenauhat" vielä, mitä ei tuossa navalineassa ole, tosin tuossa on tuo massaosa ainakin niin pehmeää että varmasti pitää veet ja öljyt erillään. 3 massaosaa ja 2 metalliosaa oli tuos omas 1,9mm tiivistees. Taaempi ohjurin reikä oli precis mutta etummainen oli pikkasen liian pieni ja joutu sitä vähä viilaileen isommaks niin asettu justiin.

          Ota huomioon myös semmonen seikka sitte että navalineaan noita massaosia saa sit erikseen tilattua n. 100e hintaan kun athenan cooperringiin ei (tietääkseni!) saa kun tuolta PPF:tä +160e hintaan.

          Tuossa navalineassa tuo massaosa on kuulemma niin pehmeetä että repeilee irrottaessa niin ettei voi uudestaan käyttää

          Varmasti molemmat on hyviä mutta itse päädyin tuohon navalineaan juuri noiden halvempien massaosien takia, vaikka ne ilmeisesti ovatkin hitusen huonolaatuisempia kuin athenan ja kestää tilata (jos ei sitte tilaa jo yhtä varastoon ku tilaa tiivisteen )...

          E: Tuli vielä varmistukseks tuohon tiivariin copper gaskettia suihkittua molemmille puolille vaikka tuskin ois tarvinu ees ku kansi oli plaanattu, melkosta jänkkiä kyllä, saa nähä kui hirveesti saa kaapia tiivisteen jämiä irti ku kannen ottaa pois ...
          Last edited by Make H.; 09-09-2014, 14:43.

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by O-Peksi View Post
            Joo ite pysyisin ahdettujen koneiden kanssa myös erossa noista MLS-tiivisteistä. Toki ne toimii varmasti myös hyvin, jos kannen ja lohkon pinnanlaatu on plaanauksen jälkeen oikeasti sileät, eikä sellaiset, niinkuin massapahvilla voi olla. Veikkaan, että suurin osa esim. Cometicin kanssa ilmenevistä ongelmista tulee nimenomaan huonosta pintojen laadusta ja siitä, että kovia pultteja ei ole jälkikiristetty.
            Onkos jollakin tosiaan pettänyt ohut MLS-tiiviste? Tokihan joku 3,5mm teräslevyn tunkeminen MLS-rakenteena on tyhmää mutta normi 0,7mm vahvuisena MLS on aika pätevä tiiviste.

            Ja yksi niitä MLS:n etujahan on että se ei kaipaa jälkikiristystä kun ei ole milläään tavalla kasaan painuva rakenne.
            Last edited by naukkis; 09-09-2014, 16:28.

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              Mitä kieltä tuolla paolo riccillä puhutaan jos sinne puhelimella koittaa? Sähköposti tuli takaisin, ei ilmeisesti ole käytössä tai sitten olo väärä osote.

              Comment

              • vaappu
                BTCF Member
                • Sep 2010
                • 1189
                • Rovaniemi/Pyhätunturi

                ihan suomia raataa
                mb 519 täys pitkä
                mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                e31 850i Miljoonan markan bmw.
                e21. Kimppa rassi.
                Awd corolla turbo.+420whp..

                Comment

                • Bansku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2011
                  • 1493
                  • Savo

                  Hieno juttu. Täytyy huomen soittaa

                  Comment

                  • SporttiJanne
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 38
                    • Turku / Rusko / Kyrö

                    Athena Cooper Ring kansitiivistettä on Sporttiautossa tavallisesti varastossa... Soita, tai tilaa verkkokaupasta.
                    -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
                    Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      Tässä rupesin suuttimia kattelemaan niin noitahan on ihan helvetisti erillaisia. Minkähänlaista sitä pitäs katella että tohon omaan imusarjaan ja suutinkiskoon vielä kävis, ja ev14 vähän ajattelin, bensalla vielä mentäs niin riittäiskö alkuunkaan tollaset 613cc suuttimet jos voimaa suunnittelee johonkin 450 nurkille?

                      Comment

                      • Re-pe
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 380
                        • Lieksa

                        Originally posted by Bansku View Post
                        Tässä rupesin suuttimia kattelemaan niin noitahan on ihan helvetisti erillaisia. Minkähänlaista sitä pitäs katella että tohon omaan imusarjaan ja suutinkiskoon vielä kävis, ja ev14 vähän ajattelin, bensalla vielä mentäs niin riittäiskö alkuunkaan tollaset 613cc suuttimet jos voimaa suunnittelee johonkin 450 nurkille?
                        http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=794 Tuommoisethan sinne ainakin käy suoraan, jos et tollasia halua laittaa niin katsot samalla liittimellä ja samoilla mitoilla eri suuttimet
                        e36 328i -97 M-Sport
                        e46 320d -04 M-Sport

                        Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                        Comment

                        • Keme
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 230
                          • Rannikko

                          kallista vanhaa paskaa.

                          Originally posted by Re-pe View Post
                          http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=794 Tuommoisethan sinne ainakin käy suoraan, jos et tollasia halua laittaa niin katsot samalla liittimellä ja samoilla mitoilla eri suuttimet
                          Tai sitten tilaa www.finjector.com osoitteesta isommat, paremmat ja halvemmat suuttimet.
                          JEEE JEE!

                          Comment

                          • bmw89
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 566
                            • Ulvila

                            Olikos tuommosessa kdfi-boxissa jotain yhteensopivuus ongelmia, vanos koneen kanssa?
                            -E30 "316i"

                            ex. e46 328i,

                            Comment

                            • grab_
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 2839
                              • Uusimaa

                              Originally posted by bmw89 View Post
                              Olikos tuommosessa kdfi-boxissa jotain yhteensopivuus ongelmia, vanos koneen kanssa?
                              Ei kun ottaa sen vanokselliseen tarkoitetun kdfi:n
                              Ei mitään kerrottavaa

                              Comment

                              • billy
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2012
                                • 1052
                                • Finland

                                Originally posted by Bansku View Post
                                Tässä rupesin suuttimia kattelemaan niin noitahan on ihan helvetisti erillaisia. Minkähänlaista sitä pitäs katella että tohon omaan imusarjaan ja suutinkiskoon vielä kävis, ja ev14 vähän ajattelin, bensalla vielä mentäs niin riittäiskö alkuunkaan tollaset 613cc suuttimet jos voimaa suunnittelee johonkin 450 nurkille?
                                Suottaapi olla tai suottaapi ei suuttimien riittämättömyys, viinalla tuskin päässään nuihin lukuihin mutta pensalla niukin naukin nipin napin, mutta alkaa ole reikä auki kuin salkkareiden Eliaksella perspanon jälkeen!
                                Last edited by billy; 08-10-2014, 07:32.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎