Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    Originally posted by O-Peksi View Post
    Miulla oli kesällä M52-kannella (6mm varrella venat) M50- nonvanos tuplajousilla rajoitin 7600 rpm ja lentokenttävedossa 7800 rpm. Kovimmat kierrokset login mukaan 7878 rpm, eikä toi vielä sekaisin menny. En ota vastuuta, jos jollain muulla tulee damagea.
    Vakiot hydr.nostajat?

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      Juu vakiot non-vanos -nostajat.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • Gemmi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 3355
        • Espoo

        Sunnittelin tämmöstä kokoonpanoa, kovatnostajat+tuplajouset(tai jäykemmät?)+2kpl imunokkia, kaveriks holset hx40-50 tai vastaavan kokoluokan ahdin:think. sais käyttöaluetta mukavasti lisää, kun kestäs vähän korkeemmalle kierrättää.

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15256
          • Ajamisen Iloa

          Ottamatta kantaa sen enempää tai tietämättä promilleakaan siitä mitä todelliset tietäjät täällä. Niin useimmissa paikoissa sanotaan että siinä 7200-7300 kierroksen kohdilla rupeaa nostajat jo kellumaan. Ilmeisesti sitten nokka-akseleista kiinni että kuinka korkealla ne lopulta osuvat ja hajoavat.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by Gemmi View Post
            Sunnittelin tämmöstä kokoonpanoa, kovatnostajat+tuplajouset(tai jäykemmät?)+2kpl imunokkia, kaveriks holset hx40-50 tai vastaavan kokoluokan ahdin:think. sais käyttöaluetta mukavasti lisää, kun kestäs vähän korkeemmalle kierrättää.
            No kovilla nostajilla ei tarvitse sen enempää jäykempiä jousia kuin tuplajousiakaan. Parhaat jousethan ovat ehdottomasti M52:n tynnyrijouset, olivat kehityksen kärjessä M52:n esittelyn aikoihin eikä paljon parempia jousia ole vieläkään saatavilla, monta kertaa suurempi progressio kuin vaikka M50:n tuplajousilla. Venajousilla tarkoitus on saada mahdollisimman kova maksiminoston paine suhteessa seetipaineeseen ja M52-jouset ovat sen suhteen noin kolme kertaa paremmat kuin M50:n tuplajouset ja lisäksi vielä jousen ja lautasen edestakaisin liikkuva paino on merkittävästi alhaisempi, hydraulinostajan kova painohan vesittää eron mutta kovilla nostajilla paljon M52-jousia parempia jousia ei mistään löydäkään ja kiitos nykyaikaisen suunnittelun mahdollistaa todella aggressiiviset nokkaprofiilit.
            Last edited by naukkis; 28-10-2014, 22:24.

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              Originally posted by Remotion View Post
              Ottamatta kantaa sen enempää tai tietämättä promilleakaan siitä mitä todelliset tietäjät täällä. Niin useimmissa paikoissa sanotaan että siinä 7200-7300 kierroksen kohdilla rupeaa nostajat jo kellumaan. Ilmeisesti sitten nokka-akseleista kiinni että kuinka korkealla ne lopulta osuvat ja hajoavat.
              Itse nostajillahan kierrosrajoitus tulee siitä että öljy ei enää ehdi virtaamaan nostajaan ja se pikkuhiljaa tyhjenee. Eli hetkittäinen kierrospiikki ei ole niinkään ongelma kuin nostajien tyhjeneminen kierrosten ollessa ylhäällä pitkään.

              Comment

              • Kapanos
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1394
                • Kirkkonummen Westend

                Kellään tietoa m50 koneen nokan asentoanturista? Onko induktiivinen?

                Kun olen vaihtamassa vaggilaisen puoliin ja tälläistä tietoa sain, että
                Kms:ään sopii vaan tällainen anturi "HAL Esim HoneywellNS GT10 ...mieluiten niin että metalli on anturilla 135 asetta EYKK . 110-175 OK"

                Onko kukaan mitannut?
                E30 M50tic -90
                E34 M5 -90
                E91 325d M-sport -07
                Ford F100 -53 LS edition

                Comment

                • Vinki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1048
                  • Seinäjoki

                  Vr-anturit löytyy sekä nokalta, että kammelta.
                  F31 320i

                  e36 325tic

                  e30 330tic

                  Comment

                  • Ardi00
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2011
                    • 1518
                    • Spain/Valencia

                    Onko kenelläkään kokemusta että tulpasta halkee posliini osa? Jos on niin miksi näin?:think
                    e36 Fijigrün 328i
                    e46 Stalhgrau 325ci

                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      Paska tulppa, ei kait niitä mikään sen kummemin hajota, vanhuuttaan, joku mahdolliseati tiputellut tulppia, syitähän löytyy

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        Itellä joskus tiukalla olevaa tulppaa avatessa hylsy nuljahtanut pikkaisen vinoon ja sekin katkaisee aika helposti sen posliinin.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • Ardi00
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2011
                          • 1518
                          • Spain/Valencia

                          Paska tulppa kyllä hyvä syy. Mutta tässä nyt 2 sarjaa käyttänyt tulppia. Asennettu varovasti ja noin 500-1000km aikana alkaa pätkimään, tulppa pois ja kappas posliini halki. Halkeama musta ja hieman öljyinen? Kesällä ei ole ollut samoilla tulpilla mitään ongelmia. Sitä en muistanu vielä merkata oliko sama puola/sylinteri mistä se on hajonnut. Onko mitään muita teorioita miksi näin?
                          e36 Fijigrün 328i
                          e46 Stalhgrau 325ci

                          Comment

                          • bmw89
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 565
                            • Ulvila

                            tartteeko noita nakutus antureita laittaa lohkon kylkeen, jos käyttää kdfi?
                            tai lukeeko se niistä mitään?
                            -E30 "316i"

                            ex. e46 328i,

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              Originally posted by bmw89 View Post
                              tai lukeeko se niistä mitään?
                              Ei lue.
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Ardi00 View Post
                                Paska tulppa kyllä hyvä syy. Mutta tässä nyt 2 sarjaa käyttänyt tulppia. Asennettu varovasti ja noin 500-1000km aikana alkaa pätkimään, tulppa pois ja kappas posliini halki. Halkeama musta ja hieman öljyinen? Kesällä ei ole ollut samoilla tulpilla mitään ongelmia. Sitä en muistanu vielä merkata oliko sama puola/sylinteri mistä se on hajonnut. Onko mitään muita teorioita miksi näin?
                                Kuuma tulppa ja jossain tilanteessa tolkuttoman rikas seos ja se posliini halkeaa jostain. Tuplalorttovehkeissä tosi yleinen ongelma jos bensa pääs kiehahtamaan kaasareissa, ruiskuaikakaudella on näköjään jo vanhat tiedot ehditty unohtaa.

                                Veikkaus että suutin vuotaa eli käy kuten kiehuvilla tuplakaasareillakin, täyskaasuveto korkeille kierroksille, kaasu kiinni ja tulpat pimeenä seuraavaksi kaasua avattaessa. Kaasareilla meni tietysti koko sarja aina kerralla.....
                                Last edited by naukkis; 07-11-2014, 13:04.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎