Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gemmi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 3355
    • Espoo

    mielummin vähän liian isot kun liian pienet, helpottaa säätämistä kummasti. miks bensalla?, viinaa sinne tankkiin kuuluu laittaa

    Comment

    • Bansku
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2011
      • 1493
      • Savo

      Lähin viina-asema alkoa lukuunottamatta 50km päässä joten ei vaihtoehto. Bensalla mennään. Pitää kattella noita suuttimia vieöä. Noi koot vähän hakusessa. Joka tapauksessa boschin ev14 enemmin mitä dekat

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2839
        • Uusimaa

        Originally posted by Bansku View Post
        Lähin viina-asema alkoa lukuunottamatta 50km päässä joten ei vaihtoehto. Bensalla mennään. Pitää kattella noita suuttimia vieöä. Noi koot vähän hakusessa. Joka tapauksessa boschin ev14 enemmin mitä dekat
        Kannattaa tosiaan ne suuttimet ottaa mahollisimman isot kerralla..ja kyllä mä itse vähintää 800cc kattosin noillekkin tehoille niin ei tarvitse suuttimien äärirajoilla olla
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • Bansku
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2011
          • 1493
          • Savo

          No ei kait liian isotkaan ole hyvät, tyhjäkäynnillä vain ongelmia tuovat? Vai?

          Comment

          • grab_
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 2839
            • Uusimaa

            Originally posted by Bansku View Post
            No ei kait liian isotkaan ole hyvät, tyhjäkäynnillä vain ongelmia tuovat? Vai?
            No joo ja ei..mutta ei nuo 800cc ole mitenkään liian isot..
            Ei mitään kerrottavaa

            Comment

            • billy
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2012
              • 1052
              • Finland

              Originally posted by Bansku View Post
              No ei kait liian isotkaan ole hyvät, tyhjäkäynnillä vain ongelmia tuovat? Vai?
              Ei ainakaan nuilla ev14 lineaariset suuttimilla ole mitään ongelmia, omassa viimeeksi ev1700cc pientä moottorinohjaus näpyttelyä niin hc reilu 300 leimalle ja tyhjää käy niin kauan kun soppaa riittää

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                Originally posted by Bansku View Post
                Bensalla mennään. Pitää kattella noita suuttimia vieöä. Noi koot vähän hakusessa.
                Kutoskoneessa hyvä nyrkkisääntö on että jokaista 100hv vastaan pitää olla vähintään 100cc suuttimen tuottoa kun mennään bensalla.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Kapanos
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1394
                  • Kirkkonummen Westend

                  M50b25 turbolla ja arpin pultit (cometic metalli tiiviste) ootteko jälkikiristänyt vai vetänyt vain tehtaan ilmoittamaan momenttiin? ei ainakaan pulttien ohjeistuksessa puhuta jälkikiristyksestä mitään..
                  E30 M50tic -90
                  E34 M5 -90
                  E91 325d M-sport -07
                  Ford F100 -53 LS edition

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Kapanos View Post
                    M50b25 turbolla ja arpin pultit (cometic metalli tiiviste) ootteko jälkikiristänyt vai vetänyt vain tehtaan ilmoittamaan momenttiin? ei ainakaan pulttien ohjeistuksessa puhuta jälkikiristyksestä mitään..
                    MLS-tiiviste ei kaipaa jälkikiristystä venymättömilläkään pulteilla.

                    Comment

                    • HeiSy
                      BTCF Member
                      • Oct 2009
                      • 260
                      • Suomi

                      Onko porukka porannut m50 nokkapukkien nostajan paikkoja läpiasti jollain työkalulla tai käyttänyt jossain pajassa kyseisessä operaatiossa? Tämä kyssäri siksi että saisi vakionokista hiottua rajummat

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
                        Onko porukka porannut m50 nokkapukkien nostajan paikkoja läpiasti jollain työkalulla tai käyttänyt jossain pajassa kyseisessä operaatiossa? Tämä kyssäri siksi että saisi vakionokista hiottua rajummat
                        Kylmästi vingulla auki. Tuossa ei tarvitse hienostella, varsinaista laakeripintaa hiotulle alueelle ei saa kuin poraamalla koko pesä ylikokoon mutta nostajille on ihan riittävästi tukipintaa kunhan laakeripesän pohjan vain avaa mahdollistamaan nostajan nousun.

                        Hydraulinostajissa jos pitäytyy niin muistaa porata öljynsyöttöreikää myös vastaavasti ylöspäin.

                        Comment

                        • bmw89
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 565
                          • Ulvila

                          Originally posted by grab_ View Post
                          Ei kun ottaa sen vanokselliseen tarkoitetun kdfi:n

                          Hmm, mites tota pelaako vakio puolat ton kanssa vai tartteeko siirtyy johonkin hukkakipinä systeemiin?:think
                          -E30 "316i"

                          ex. e46 328i,

                          Comment

                          • vaappu
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 1189
                            • Rovaniemi/Pyhätunturi

                            vakiot pelaa..
                            mb 519 täys pitkä
                            mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                            e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                            e31 850i Miljoonan markan bmw.
                            e21. Kimppa rassi.
                            Awd corolla turbo.+420whp..

                            Comment

                            • Gemmi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 3355
                              • Espoo

                              Kannattaako hydrauliset vaihtaa koviin nostajiin vaihtaa jos rajottimen nostaa 7500rpm?, vai pysyykö vielä alkuperäset mukana?. nälkä kun kasvaa syödessä, niin tarvis heti tehdä koko yläkertaa uudestaan.

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                Miulla oli kesällä M52-kannella (6mm varrella venat) M50- nonvanos tuplajousilla rajoitin 7600 rpm ja lentokenttävedossa 7800 rpm. Kovimmat kierrokset login mukaan 7878 rpm, eikä toi vielä sekaisin menny. En ota vastuuta, jos jollain muulla tulee damagea.
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎