Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^Tonix^
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 641
    • Vaasa

    Originally posted by Matuh View Post
    Kysellääs täällä, että valu pakosarja vaiko rst kiina malli:think
    Valettu..
    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
    E30 318is
    E36 M3 Coupe

    Comment

    • bmw89
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 565
      • Ulvila

      juur laitoin -93 vanos koneeseen renkaat ja oli tosiaan 1.5 1.5 ja 2.0mm

      ebaysta saa ainakin oikeita sarjoja. esim
      -E30 "316i"

      ex. e46 328i,

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        miten noi männänrenkaat liittyy mitenkään m50 turbotukseen? :think
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • Daa Daa
          BTCF Member
          • Aug 2004
          • 910
          • Jyväskylä

          Originally posted by jmp2002 View Post
          miten noi männänrenkaat liittyy mitenkään m50 turbotukseen? :think
          No hei, nehän on paraat urpomännän renkaat!

          Comment

          • Bansku
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2011
            • 1493
            • Savo

            No en kait voi kysyä std-kokosia männänrenkaita m50-ylikoko topicissakaan?

            Comment

            • Habala
              Newbiemmer
              • Jun 2012
              • 12
              • suomi

              Mikä on vakion m50b25 moottorin paljealueen rako? Minkä paksuista on yleisesti käytetty turbomoottoreissa. Käsittääkseni raon pitäisi olla alle millin paksuinen.

              Comment

              • TeemuM
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 233
                • Turku

                Mäntä tulee n. 0.7mm dekin yli, ja tiiviste on n. 1.7mm, eli millin luokkaa.

                Comment

                • bmw89
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 565
                  • Ulvila

                  kumpi parempi, ev14 vai dekat? kokoluokkaa 800-1000cc ja e85 kestävät suuttimet tarttis olla
                  -E30 "316i"

                  ex. e46 328i,

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    EV14 ehdottomasti.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • *makke*
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 884
                      • Klaukkala

                      Minkälaisia putkistoja porukalla on turbo E36? Laatikon kohdalla matalassa autossa ei ole maavaraa liikaa. ainakaan 4" putkisto ei auton alle mahdu. Lisäksi riesana vuosittain yhdeksi päiväksi vaadittava katalysaattori

                      Tällähetkellä 4" downpipe mikä supistuu ja jakaantuu n.60mm tuplaputkiin. Katiton ja välivaimenniton E36 M3 x-pipe ja päässä eisenmann race. Pakopaineanturi pitäisi laittaa kun kerkeää. Veikkauksia mihin asti kyseinen setuppi riittää?

                      Tietysti yksi vaihtoehto ois laittaa cutout-valve puhaltamaan suoraan downpipesta auton alle, tuleekohan ongelmia
                      Last edited by *makke*; 14-02-2015, 20:05.

                      Comment

                      • Vinki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1048
                        • Seinäjoki

                        Mulla on 3" putki ja ihan niissä lämpöeristeissä kiinni, aika lailla vakiokorkeudella menee. 4" putken melkeen joutuu jo linttaamaan siinä kohtaa, jossei ala tehdä pohjaan lisää tilaa..
                        F31 320i

                        e36 325tic

                        e30 330tic

                        Comment

                        • ^Tonix^
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 641
                          • Vaasa

                          Originally posted by *makke* View Post
                          Minkälaisia putkistoja porukalla on turbo E36? Laatikon kohdalla matalassa autossa ei ole maavaraa liikaa. ainakaan 4" putkisto ei auton alle mahdu. Lisäksi riesana vuosittain yhdeksi päiväksi vaadittava katalysaattori

                          Tällähetkellä 4" downpipe mikä supistuu ja jakaantuu n.60mm tuplaputkiin. Katiton ja välivaimenniton E36 M3 x-pipe ja päässä eisenmann race. Pakopaineanturi pitäisi laittaa kun kerkeää. Veikkauksia mihin asti kyseinen setuppi riittää?

                          Tietysti yksi vaihtoehto ois laittaa cutout-valve puhaltamaan suoraan downpipesta auton alle, tuleekohan ongelmia
                          Kuinka paljo voimaa autossa on jos tarvii 4" putken?
                          Eikö voi ajaa sillä 4"dp:llä ja sit vaikka supistaa 3" ku sen saa ainaki hyvin sopimaan ilman että maavara kärsii paljoa?
                          3" katteja löytyy ainaki halvalla, niin olis samalla helppo laittaa katti leimalle.
                          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                          E30 318is
                          E36 M3 Coupe

                          Comment

                          • *makke*
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 884
                            • Klaukkala

                            Originally posted by ^Tonix^ View Post
                            Kuinka paljo voimaa autossa on jos tarvii 4" putken?
                            Eikö voi ajaa sillä 4"dp:llä ja sit vaikka supistaa 3" ku sen saa ainaki hyvin sopimaan ilman että maavara kärsii paljoa?
                            3" katteja löytyy ainaki halvalla, niin olis samalla helppo laittaa katti leimalle.
                            Nyt on joku n.600 , Ei vaan jaksais moneen kertaan tehdä, jos nyt vaikka ahtimen joskus saittuisi vaihtamaan. Nykyinen tuplaputki on kooltaan hyvin lähellä yhtä 3" ränniä.

                            Maailmalta lukee juttuja niin 3" rupee ahdistamaan n500hp luokassa, kyllähän se kaasu siitäkin läpi tulee mutta jää hevosia putkistoon.

                            Comment

                            • ^Tonix^
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 641
                              • Vaasa

                              Originally posted by *makke* View Post
                              Nyt on joku n.600 , Ei vaan jaksais moneen kertaan tehdä, jos nyt vaikka ahtimen joskus saittuisi vaihtamaan. Nykyinen tuplaputki on kooltaan hyvin lähellä yhtä 3" ränniä.

                              Maailmalta lukee juttuja niin 3" rupee ahdistamaan n500hp luokassa, kyllähän se kaasu siitäkin läpi tulee mutta jää hevosia putkistoon.
                              Kannattaa vähä kattoo mitä uskoo ku foorumeilta lukee..
                              Jos sulla on 4"dp ja sitte noin 1m jälkeen supistat esim 3" niin kyllä sillä mennään jo aika pitkälle. Laita huvikseen pakopaineen mittaus dp:hen niin ei tarvi arpoa että ahdistaako?
                              M50B30 moottorista penkitettiin hetki sitten 885hv 3" rännillä joten en oikeen usko että 500hv jälkeen jää putkeen.
                              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                              E30 318is
                              E36 M3 Coupe

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                Kyllä tolle 3" putkelle on vähänkään järkevä maksimi 600 hp hujakoilla. Omassa oli ~40cm 4,5" putkea turbolta, siitä puolen metrin matkalla supistus 4,5"->3" ja loppuputki 3" yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella.

                                630 hp nurkilla ei ahtojen nostosta ollu mitään järkevää hyötyä, kun huomasi, että putkisto alkaa tulppaamaan. Ja portilta tuli miulla kaasut vielä tohon samaan rööriin.

                                Tonix kerro lisää tosta 885 hp setistä? Oon erittäin skeptinen ton toimivuuden suhteen, jos alusta loppuun 3".
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎