Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei taida männät tulla alakautta pihalle :think
    hmmmph mikäs siinä kiikastaa:think?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu

      Originally posted by Make H. View Post
      hmmmph mikäs siinä kiikastaa:think?
      Taitaa olla laakeripukit eessä.



      Jos siinä on männissä vikaa, puristuksia hukassa, venttiilivarren kumit paskana yms. niin eiköhän se kannata suosiolla purkaa ihan kunnolla.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        Empä tuota aatellu...Vasta oli vaan kansi plaanattavana ja uus pahvi ja pultit välisä niin ei viittis heti repii irti mut ei kai se auta ...Miksei tuon massaosan uskaltais liimankaa uudestaanki kasata, eihän se kuitenkaan pidä muuta kuin veden ja öljyn erillään:think? Uus massaosa 100e + toimitusaika 4-5 viikkoa

        Comment

        • mazajns
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 511
          • Joensuu

          Originally posted by Make H. View Post

          Sylinteriseinämät oli hyvän näköset hoonausjäljet näky PAITSI 5.sylinterissä näky pakopuolella n. 30mm leveydeltä jälkiä, ei mitenkään syviä tai merkkejä sulamisesta vaan samankaltaisia tai hieman syvempiä syvyydeltään kuin hoonausjäljet mutta eivät kuitenkaan kynnellä kokeillessa juuri tuntuneet.
          Männän rengas väli murtunut 5:sen männästä. Se alumiini kappale kiillottaa sitä sylinteriä siltä matkalta...

          Ohjureista ei voi tulla Ahdoilla oikein mitään. Imupuolella kanavassa on isompi paine kuin öljytilassa jolloin virtaus menee ennemminkin toiseen suuntaan. Ja samoin pakopuolella.

          Comment

          • Bansku
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2011
            • 1493
            • Savo

            Käykö vanoksellisen m50:in suodattimen jalka vanoksettomaan, saisi tuosta vanoksellisesta näppärämmin turbolle öljyn? Mihinkäs toi vanoksen mutikka tarviaa öljyn painetta jos se solenoidi ei ole edes käytössä/piuha irti.
            Toisin sanoen mitä hajoaa jos vaihdan sen suodattimen jalan vanoksettoman malliin?

            Comment

            • vaappu
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 1189
              • Rovaniemi/Pyhätunturi

              miksi et vain laita öljynpaine anturin lähtöön t-Haaraa, ota paine anturi irti ja mene hydrauli liikkeeseen
              mb 519 täys pitkä
              mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
              e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
              e31 850i Miljoonan markan bmw.
              e21. Kimppa rassi.
              Awd corolla turbo.+420whp..

              Comment

              • vaappu
                BTCF Member
                • Sep 2010
                • 1189
                • Rovaniemi/Pyhätunturi

                sitten oma kyssäri, autoon bensalinjat pitää tehä uudet , mihin asti 8mm sisä reikänen riittää ,10mm päältä.. 500hv paremmalle puolen pitää riittää

                vai joutuuko jo 10mm sisä reikäset putket touhuta
                mb 519 täys pitkä
                mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                e31 850i Miljoonan markan bmw.
                e21. Kimppa rassi.
                Awd corolla turbo.+420whp..

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11131
                  • Oulu

                  Originally posted by Bansku View Post
                  Käykö vanoksellisen m50:in suodattimen jalka vanoksettomaan, saisi tuosta vanoksellisesta näppärämmin turbolle öljyn? Mihinkäs toi vanoksen mutikka tarviaa öljyn painetta jos se solenoidi ei ole edes käytössä/piuha irti.
                  Toisin sanoen mitä hajoaa jos vaihdan sen suodattimen jalan vanoksettoman malliin?
                  Suodatinjalat passaa kyllä ristiin ilman mitään ongelmia. Ja jos sulla on vanos vielä paikallaan, niin sillon siihen pitää tulla öljynpainekkin. Se öljynpaine pitää sen vanoksen 1 asennossa paikallaan. Jos sulla ei tuu sille öljynpainetta, niin kuka tietää missä asennossa se vanos seilailee. Mut tosiaan vanoksen disablointiin riittää että ottaa piuhan irti.

                  Tee öljynsyöttö turbolle niinkuin itte aattelin, että tuplabanjopultti siihen vanoksen öljyletkun paikkaan ja siitä toinen letku turbolle.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11131
                    • Oulu

                    Originally posted by vaappu View Post
                    sitten oma kyssäri, autoon bensalinjat pitää tehä uudet , mihin asti 8mm sisä reikänen riittää ,10mm päältä.. 500hv paremmalle puolen pitää riittää

                    vai joutuuko jo 10mm sisä reikäset putket touhuta
                    Periaatteessa se 8mm putki riittää vaikka kuinka pitkälle. Mutta siinähän käy niin, että mitä enemmän sulla menee tavaraa putkessa, niin sitä suurempi painehäviö tapahtuu. Esim. jos sulla on täydellä bensan virtauksella 4 bar paine tukilla, voi se olla yli 6bar pumpulla. Mikä taas vaatii pumpulta aika paljon. Pieniä linjoja vois siis käyttää jos pumpussa riittää tuotto isollakin paineella. Ja päin vastoin sitten isoilla linjoilla riittää vähän pienempikin pumppu.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • TeemuM
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 233
                      • Turku

                      Hakusessa turbopakosarja M50:iin. En nähny, et ois ollu juttua tosta SPA:n valusarjasta. Mielipiteitä siitä?
                      Noitten SPA:n tuotteiden laatu on kai yleisesti ihan hyvää.

                      Comment

                      • joccede
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 856
                        • Vaasa

                        Originally posted by TeemuM View Post
                        Hakusessa turbopakosarja M50:iin. En nähny, et ois ollu juttua tosta SPA:n valusarjasta. Mielipiteitä siitä?
                        Noitten SPA:n tuotteiden laatu on kai yleisesti ihan hyvää.

                        https://www.ebay.com/itm/SPA-Turbo-T...02cc00&vxp=mtr

                        Kaverilla SPA sarja ja hyvin rokkaa, turbo tulee melko matalalle joten öljynpaluu ei ole mikään optimaalinen ilman pumppua mutta toimii. Hukkiksen lähtö kannattaa vetää vingulla mahdollisimman isoksi. Moottorinkorvaki kannattaa vaihtaa, multa löytyis ylimääränen joka sopii just ton SPAn kanssa. Ite tilasin Saksasta 150 eurolla valupakosarjan ja joutu tekemään astetta matalemman raudan. Toi 150 euron sarjaki on oikeestaan aika jees, vie vaan turbon astetta matalemmalle ku SPA mutta hintasekseen toimii hyvin.

                        K100
                        E31 850i
                        E83 X3 3,0d

                        Comment

                        • Jasuuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 773
                          • Oulu

                          Parannusehdotuksia?

                          - M57d30 kampura
                          - H-kanget (pituus?)
                          - 2jz-gte männät 86mm porauksella
                          - NV imunokka pakonokaksi
                          - Acl laakerit kampura/kiertokanget
                          - Elringin kynsitiiviste, tai jokin vastaava. Lohkon jyrsintä ja irtorenkaat?
                          - Arppia joka pultin tilalle (kansi, runko, kiertokanget)
                          - Stressilevylle tarvetta?

                          Kannen porttaus olisi plussaa, kuin myös s50 läppärungot. Budjetin mukaan:think

                          Comment

                          • vaappu
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 1189
                            • Rovaniemi/Pyhätunturi

                            jos kerta turbo hommia niin en laittas läppiksiä... Tilaa ebaysta alumiini imusarja isolla läpällä...
                            mb 519 täys pitkä
                            mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                            e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                            e31 850i Miljoonan markan bmw.
                            e21. Kimppa rassi.
                            Awd corolla turbo.+420whp..

                            Comment

                            • Jasuuu
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2011
                              • 773
                              • Oulu

                              Eli läppiksistä ei hyötyäkö? Orkkisimusarja pullistelee kivasti kyllä

                              Comment

                              • vaappu
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 1189
                                • Rovaniemi/Pyhätunturi

                                samalla rahalla saat tämmösen



                                itsekin ostasin mutta tuo rotrexi remmi ahin tulee niin pahasti tielle että joudun vakiolle menemään...

                                Tohon vielä iso kaasu läppä niin sitten on viimisen päälle...

                                edit...

                                siinä luki jotain että tulis mukana se läppä..
                                Last edited by vaappu; 27-05-2014, 18:47. Reason: kaasuläppä
                                mb 519 täys pitkä
                                mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                                e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                                e31 850i Miljoonan markan bmw.
                                e21. Kimppa rassi.
                                Awd corolla turbo.+420whp..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎