Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    Ok,alakerrala ajettu n.300tkm eli auki se olis käytettävä muutenki,niin puntaroin että hommaanko samala rautalohkon ku niitäki saa melkein kiittämällä..ja sinne kaveriks samala non vanos kanget..

    Sitte vielä semmonen ongelma,et meneekö pelkät non vanos m50 nokat suoraan tuohon m52 nokkien tilalle..tai sitten pitäis saada tuo vanos pois pelistä kokonaan,mulla on mega purkki+johtosarja valmiina,ja en enää jaksa alkaa siihen vanos ohjainta kyhäämään..

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu

      Menee non vanos nokat, kun vaihdat vaihdat vanoksettoman nokkapyörät myös. Sit toki pitää laittaa vanoksettoman peitelevy ja venakoppakin. Tai sit ottaa vanoksesta sisukset pois ja jättää vaan kuoret siihen Helpoin tapa disabloida vanos on kuitenkin jättää vaan solenoidin johto kytkemättä. Se nokka pysyy kyllä perusasennossa kuhan vanokselle tulee öljynpaine.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Menee non vanos nokat, kun vaihdat vaihdat vanoksettoman nokkapyörät myös. Sit toki pitää laittaa vanoksettoman peitelevy ja venakoppakin. Tai sit ottaa vanoksesta sisukset pois ja jättää vaan kuoret siihen Helpoin tapa disabloida vanos on kuitenkin jättää vaan solenoidin johto kytkemättä. Se nokka pysyy kyllä perusasennossa kuhan vanokselle tulee öljynpaine.
        Tuleeko vanokselle öljynpaine vaikka solenoidi ei ole kytketty?kärsiikö siitä silloin ottaa sisuksia pois?


        Meinasin jättää tuon muovisen venakopan ja sen vanoksen tyhjänä siihen,tai jotain?mites vaikuttaako tuo vanoksen toimimattomuus vanos nokassa jotenki oleelllisesti tehoihin?

        Mulla lähtee koko moottorinjohtosarja pois,ja tilalle tulee tuo omavalmiste sarja megan kans,hukkakipinä puolalla,eli ei sitä vanoksen pistoketta löytyskään

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11131
          • Oulu

          Originally posted by afafaf View Post
          Tuleeko vanokselle öljynpaine vaikka solenoidi ei ole kytketty?kärsiikö siitä silloin ottaa sisuksia pois?


          Meinasin jättää tuon muovisen venakopan ja sen vanoksen tyhjänä siihen,tai jotain?mites vaikuttaako tuo vanoksen toimimattomuus vanos nokassa jotenki oleelllisesti tehoihin?

          Mulla lähtee koko moottorinjohtosarja pois,ja tilalle tulee tuo omavalmiste sarja megan kans,hukkakipinä puolalla,eli ei sitä vanoksen pistoketta löytyskään
          Jos letku on paikallaan, niin sinne tulee paine. Jos jätät vanoksen tyhjänä paikalleen, niin letku pois ja non vanos nokat rattaineen paikalleen. Vanoksen toimimattomuus ei vaikuta maksimitehoihin, mutta alavääntöä jaa saamatta. Toki sama tilanne on niin non-vanos nokillakin

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1144
            • Tornio

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Jos letku on paikallaan, niin sinne tulee paine. Jos jätät vanoksen tyhjänä paikalleen, niin letku pois ja non vanos nokat rattaineen paikalleen. Vanoksen toimimattomuus ei vaikuta maksimitehoihin, mutta alavääntöä jaa saamatta. Toki sama tilanne on niin non-vanos nokillakin
            Ok,selvensi kiitos..mites varmistan vielä,ostoslistalle nokat ja ketjupyörä non vanoksesta tämä selvä..mut käyhän nuo pienemmät vanoksen hyd.nostimet ja kiskot+pukit nuiden non nokkien kans..

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11131
              • Oulu

              Originally posted by afafaf View Post
              Ok,selvensi kiitos..mites varmistan vielä,ostoslistalle nokat ja ketjupyörä non vanoksesta tämä selvä..mut käyhän nuo pienemmät vanoksen hyd.nostimet ja kiskot+pukit nuiden non nokkien kans..
              Käy joo. Ne vanoksettoman nokat on hieman "jykevämmät", mut kyl ne siellä mahtuu pyörimään.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                Ny pitäs tehä päätös lohkon suhteen,nappasin kannen pois ja lohko näyttäs olevan hyvässä kunnossa,eli onko nuissa ollu muita ongelmia kun nuo kannenpultin kierteet,auttaako arp pultit yhtään tähän ongelmaan,toinen vaihtoehto olis tosiaan vaihtaa se rautalohko nuilla alukoneen kampuralla ja männillä..

                Jos oikein muistan niin joskus olen lukenu,et olis alulohko alkanu käryttään uusien m-renkaiden vaihdon jälkeen,onko tällä perää,ja miten voiko/kannattaako nuita hoonata?

                Laakerointi,männänrenkaat,dekin oikasu olis kuiten tehtävä minkä lohkon tonne nyt laittaaki..

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11131
                  • Oulu

                  ARP:llä ei ole edes pultteja alulohkoon. Ei auta siihen kierteiden nousuun pinnapultit mitenkään. Alulohkoon on omat männänrenkaansa, että ihan mitäsattuu renkaita sinne ei kannata laittaa. Laittaisin vanhat, jos katkosvälys on ok. Dekkiä ei kannata alulohkosta oikasta, koska pyttyjen nikasil pinnote lohkeilee irti ja pinnoitteen vuoksi sitä ei voi hoonata, eikä itseasiasa tarvi edes hoonata. Se on joko ehjä tai sit se on pilalla.

                  Lyhyesti siis, jos käytät alulohkoa, niin katso onko se ehjä, ja jos on niin sellaisenaan paikalleen. Tiedostaen, että älytöntä määrää voimaa se ei kestä. Laakerit toki kantsii uusia.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1144
                    • Tornio

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    ARP:llä ei ole edes pultteja alulohkoon. Ei auta siihen kierteiden nousuun pinnapultit mitenkään. Alulohkoon on omat männänrenkaansa, että ihan mitäsattuu renkaita sinne ei kannata laittaa. Laittaisin vanhat, jos katkosvälys on ok. Dekkiä ei kannata alulohkosta oikasta, koska pyttyjen nikasil pinnote lohkeilee irti ja pinnoitteen vuoksi sitä ei voi hoonata, eikä itseasiasa tarvi edes hoonata. Se on joko ehjä tai sit se on pilalla.

                    Lyhyesti siis, jos käytät alulohkoa, niin katso onko se ehjä, ja jos on niin sellaisenaan paikalleen. Tiedostaen, että älytöntä määrää voimaa se ei kestä. Laakerit toki kantsii uusia.
                    Ahaa,taas tuli uutta tietoa,kiitän..pitää vielä puntaroida kumman laittaa 1-1.3bar meinaan ahtoja sinne pukata,megassa 1.5bar mappi,mut mahollisesti +500hv vois luovuttaa..

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      ehottomasti kasaisin koneen alulohkolla, kun kerran kasassa jo on... nakkaa jemmaan se m50 rautalohko, että jos sattuu haaveri niin on tilalle toinen.. veivit kannattaa ottaa m50b25 koneesta on jysymmät... ja kylläpä niitä on +800hp alulohkoisia suomessakin niin ei se lohkosta kiinni enään jää..
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • afafaf
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1144
                        • Tornio

                        Originally posted by jmp2002 View Post
                        ehottomasti kasaisin koneen alulohkolla, kun kerran kasassa jo on... nakkaa jemmaan se m50 rautalohko, että jos sattuu haaveri niin on tilalle toinen.. veivit kannattaa ottaa m50b25 koneesta on jysymmät... ja kylläpä niitä on +800hp alulohkoisia suomessakin niin ei se lohkosta kiinni enään jää..
                        Meinasin kokeilla veiveiksi puolasta 132.5mm prism h-profili(tiä sitte tekeekö niillä mitään),rutut putoaa 8.5 tuntumaan..jos se tois vähän käyttövarmuutta lisää..ja athena ilmeisesti kansinahkaksi..

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11131
                          • Oulu

                          Originally posted by afafaf View Post
                          Meinasin kokeilla veiveiksi puolasta 132.5mm prism h-profili(tiä sitte tekeekö niillä mitään),rutut putoaa 8.5 tuntumaan..jos se tois vähän käyttövarmuutta lisää..ja athena ilmeisesti kansinahkaksi..
                          Viinalla vai bensalla. Viinalla nyt ei ainakaan kannata puristuksia puottaa. Lyhyemmällä veivillä tulee huonompi kankikulma ja tuolla pienemmällä puristuksella taitaa vaatia enemmän kuin 1.3 ahtoja, että saa +500hv.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Viinalla vai bensalla. Viinalla nyt ei ainakaan kannata puristuksia puottaa. Lyhyemmällä veivillä tulee huonompi kankikulma ja tuolla pienemmällä puristuksella taitaa vaatia enemmän kuin 1.3 ahtoja, että saa +500hv.
                            Niin tuo on kyl tosi,voishan sitä tieten visuta ja laittaa ne m50 non vanos kanget..mites sulla on pysyny nipussa se kone,sullahan oli alulohkolla,onko ihan vakio setuppi,ja viinala ilmeisesti ajelit?

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11131
                              • Oulu

                              Originally posted by afafaf View Post
                              Niin tuo on kyl tosi,voishan sitä tieten visuta ja laittaa ne m50 non vanos kanget..mites sulla on pysyny nipussa se kone,sullahan oli alulohkolla,onko ihan vakio setuppi,ja viinala ilmeisesti ajelit?
                              Joo viinalla ja kilon verran ahtoja. Välillä enemmänkin Vakio m52b28 lukuunottamatta athenaa. Nuo m52 kiertokanget näyttää olevan heikko lenkki ja vääntyvät mutkalle jos on häiriöitä sytytyksessä. Plussana toki että ne vain vääntyy, eikä ensimmäisenä katkea ja hajota kaikkea muuta siinä mukana.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Viinalla vai bensalla. Viinalla nyt ei ainakaan kannata puristuksia puottaa. Lyhyemmällä veivillä tulee huonompi kankikulma ja tuolla pienemmällä puristuksella taitaa vaatia enemmän kuin 1.3 ahtoja, että saa +500hv.
                                +1. Ei mitään syytä nykypäivän moottorinohjauksilla lähteä noin matalia puristuksia hakemaan, puhumattakaan jos meinaa viinalla ajaa.

                                EDIT: Hidas

                                Tai laitat ne 135mm H-profiilit, niin sulla on seuraavana "heikkona" lenkkinä männät.
                                Last edited by Supra^; 31-08-2015, 15:06.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎