Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    Originally posted by Bansku View Post
    Suuttimiksi ollutkin mietinnässä noi ev14:et, painotan vielä että viina ei tule olemaan edes vaihtoehto koska lähin tankkauspiste sille on n. 50km päässä.
    Mitenkähän toi pumppu sitten pelaa bensan kanssa ja kuinka riittää ja kuinka bensalinjoja pitäs muutella.
    En edes itseasiassa ole varma onko tässä tankin sisällä pumppua, kun varapyöräkoteloon on pultattu joku ulkonen pumppu.
    Käytin viinaa vaan verrokkina. Jos tankin ulkopuolelle haluat pumpun, niin sit vaan välisäiliö, jonka sisään toi Walbro on istutettu. Ja toki se bensalla toimii myös.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • Bansku
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2011
      • 1493
      • Savo

      Originally posted by O-Peksi View Post
      Käytin viinaa vaan verrokkina. Jos tankin ulkopuolelle haluat pumpun, niin sit vaan välisäiliö, jonka sisään toi Walbro on istutettu. Ja toki se bensalla toimii myös.
      Mitenkäs pitkälle voisi mahdollisesti vakio linjat riittää vai haenko suoraan isompaa kupari putkea ja uudet?

      Comment

      • vaappu
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 1189
        • Rovaniemi/Pyhätunturi

        Riittää sen mitä vakio kone kestää.. Tottakai jos virtaa kinttaassa niin ei se haittaakaan..
        mb 519 täys pitkä
        mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
        e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
        e31 850i Miljoonan markan bmw.
        e21. Kimppa rassi.
        Awd corolla turbo.+420whp..

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11131
          • Oulu

          Teoriassahan ne virtaa vaikka kuinka isoihin tehoihin riittävästi. Mut mitä enemmän läpi virtaa tavaraa, sitä enemmän se vaatii pumpulta. Sama pumppu riittää siis isommilla linjoilla suurempiin tehoihin, mitä vakio linjoilla.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by bmw89 View Post
            Vakio pahvistakin saa ainakin schmiedmannilta 0.3mm paksumpaa versiota. (lieneekö mitään vaikutusta):think
            Paksu kannentiiviste on tyhmintä mitä moottorille voi tehdä. 0.7 MLS tai vastaava tiiviste niin hyvin todennäköisesti kannentiiviste on viimeinen asia mikä moottorista pettää.

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              Eli siis jo jatkoakin ajatellen isommat linjat tehdä kupariputkesta. Minkäslaiset bp-säätimet olisi sellasia toimiakin. Vai pitääkö siihenkin sijoittaa helvetisti?

              Comment

              • HeiSy
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 260
                • Suomi

                Originally posted by Bansku View Post
                Eli siis jo jatkoakin ajatellen isommat linjat tehdä kupariputkesta. Minkäslaiset bp-säätimet olisi sellasia toimiakin. Vai pitääkö siihenkin sijoittaa helvetisti?
                Suosittelen välttämään kiinalaisia kopio säätimiä, fuelab:n säädin toiminut ainakin hyvin

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by Bansku View Post
                  Minkäslaiset bp-säätimet olisi sellasia toimiakin. Vai pitääkö siihenkin sijoittaa helvetisti?
                  Bosch.





                  Määrittele mikä on helvetisti?
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    Fuelabin säätimiä ite käyttäny, eikä oo pahaa sanaa. Älysäädin varsinkin oli mukava uus tuttavuus, mutta se on kyllä aika suolaisen hintainen. Ja vaatii toki nopeussäädettävän pumpun kaverikseen.

                    Mut se perus Fuelabin mekaaninen on mainio.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Agua
                      BTCF Member
                      • Jan 2013
                      • 310
                      • Kainuu/Oulu

                      Vakio suutin tukki ja paineen säädin riittä ainakin siihen sinun ensimmäiseen tavoitteesi vallan mainiosti..
                      Tulo ja lähtö on tosin vain 8mm letkulle sopivat, eli onlgemaksi tulee kuinka sovittaa 12mm vai 10mm sisäreijällä oleva letku, 8mm putken päälle..
                      Eli miksi ei alkuun tekisi niillä ja sen jälkeen kun nälkä kasvaa niin lähtisi suunnittelemaan uutta tukkia ja uutta säädintä..
                      Now: E21 315 3.0l turbo
                      Ex: E21 315 m50b25 turbo
                      Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                      Comment

                      • Bansku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2011
                        • 1493
                        • Savo

                        Eihän noi fuelabin säätimet ollutkaan ihan älyttömän hintasia.
                        Kyllä melkein nyt samalla tekisi isommat polttoainelinjat samalla ja teetättäsin tossa kylillä uuden suutintukin jne.
                        Pitää nyt vielä vähän tässä riplailla ja laskeskella mitä kaikkee tarttee ja katella miten tekee.
                        Mutta kiitos jo nyt alkuun näistä vinkeistä

                        Comment

                        • HeiSy
                          BTCF Member
                          • Oct 2009
                          • 260
                          • Suomi

                          Originally posted by Bansku View Post
                          Eihän noi fuelabin säätimet ollutkaan ihan älyttömän hintasia.
                          Kyllä melkein nyt samalla tekisi isommat polttoainelinjat samalla ja teetättäsin tossa kylillä uuden suutintukin jne.
                          Pitää nyt vielä vähän tässä riplailla ja laskeskella mitä kaikkee tarttee ja katella miten tekee.
                          Mutta kiitos jo nyt alkuun näistä vinkeistä
                          Juu ei ole ollenkaan mahdottoman hintainen se fuelabin perus mekaaninen malli. Itselläni tuli kalliimmaksi kun alunperin ostin jonkun kiinankopion ja bensalla se ihan toimikin, mutta E85:een vaihtaessa siitä suli kalvot, sitten fuelab tilalle ja on pelannu hyvin

                          Mulla on m50 suutintukista otettu päistä pois ja samalla lähti alkuperäinen paineensäädin ja tilalle päätylaipat ja niihin 10mm letkukarat tigillä hitsaamalla. Hyvin on toiminut ja riittää jo paljon pidemmälle kuin alkuperäinen

                          Comment

                          • Bansku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2011
                            • 1493
                            • Savo

                            Toi vakion muokkaaminenkin kävi nielessä mutta en ihan varma ollu mitä materiaali se on kun ei nyt käsissä thtään ole, varastossa niitäkin on enemmän kuin omiksi tarpeiksi.

                            Comment

                            • billy
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2012
                              • 1052
                              • Finland

                              Originally posted by Bansku View Post
                              Toi vakion muokkaaminenkin kävi nielessä mutta en ihan varma ollu mitä materiaali se on kun ei nyt käsissä thtään ole, varastossa niitäkin on enemmän kuin omiksi tarpeiksi.
                              F2i Fuel Pressure Regulator säädin itsellä, sen verta kovaa kamaa että menee ikuisella takuulla. Eipä tartte ainakaan huolehtia toimivuudesta ja kaverin kautta noita saa jos ei huvita käydä tilaamaan ite.

                              Comment

                              • HeiSy
                                BTCF Member
                                • Oct 2009
                                • 260
                                • Suomi

                                Originally posted by Bansku View Post
                                Toi vakion muokkaaminenkin kävi nielessä mutta en ihan varma ollu mitä materiaali se on kun ei nyt käsissä thtään ole, varastossa niitäkin on enemmän kuin omiksi tarpeiksi.
                                Kyllä se ihan rautaa on, ja tosiaan ihan kokonaan avonainen sisältä. Eikä sillai ku jossain japseissa muistaakseni vakio suutintukit olis jotenki ahtaita sisältä :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎