Mistä tiedät että pakarin virtaus loppu, vai laitoikko dp jälkeen putken poikki ja tehot nousi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jmp2002 View PostMistä tiedät että pakarin virtaus loppu, vai laitoikko dp jälkeen putken poikki ja tehot nousi?
Pointti nyt jokatapauksessa on, että älkää turhaan koittako tunkea järkyttävää määrää pakokaasua liian pieneen rööriin, ettei muu virittäminen mene aivan hukkaan. Jos tolla 3" putkella haluaa sinnitellä, niin portilta kannattaa ainakin vetää putki ulkoilmaan.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostKyllä tolle 3" putkelle on vähänkään järkevä maksimi 600 hp hujakoilla. Omassa oli ~40cm 4,5" putkea turbolta, siitä puolen metrin matkalla supistus 4,5"->3" ja loppuputki 3" yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella.
630 hp nurkilla ei ahtojen nostosta ollu mitään järkevää hyötyä, kun huomasi, että putkisto alkaa tulppaamaan. Ja portilta tuli miulla kaasut vielä tohon samaan rööriin.
Tonix kerro lisää tosta 885 hp setistä? Oon erittäin skeptinen ton toimivuuden suhteen, jos alusta loppuun 3".Originally posted by O-Peksi View PostAhtoa nostamalla ei saanu yläpäähän enää yhtään lisää tehoa, ja tossa vaiheessa vasta 1.2 bar ahtoa. Pakopesä ei 100% varmasti ahdistanut, koska se oli #22. Sit partyille tein sen 4,5" kylkiputken, jonka jälkeen ahto nousi hukkikseen koskematta. Vaihdoin kuitenkin vielä jämymmän jousen porttiin, että ahtoi 1.7 bar, 875cc -suuttimet 4 bar peruspaineella ihan tappiin.
Pointti nyt jokatapauksessa on, että älkää turhaan koittako tunkea järkyttävää määrää pakokaasua liian pieneen rööriin, ettei muu virittäminen mene aivan hukkaan. Jos tolla 3" putkella haluaa sinnitellä, niin portilta kannattaa ainakin vetää putki ulkoilmaan.
O-peksi mittasitko pakopaineita?
Itsellä on e30:ssä 3,5"dp varmaan noin 1m pitunen ja sit auton alle supistuu 3" myös sisäisellä portilla.
Viimekesänä penkkipäivänä +33C ja 682hv silloin varaa olisi vielä ollut nostaa ahtoja ku pakopaineet ei vielä samaa luokka kuin ahdot. Eli ei sillon vielä ahdistanu pakopesä/putkisto ainakaan. Mitatkaa huvikseen ne pakopaineet vielä dp:stä jos epäilette että ahdistaa ku se yksi nippa ei paljoa maksa.Last edited by ^Tonix^; 17-02-2015, 10:29.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Eräässä auton virittämistä käsittelevässä kirjassa suositeltiin 530hv jälkeen siirtymään isompaan kuin 3" toisessa kirjassa oli laskettu että riittää hiukan pitemmälle.
paljonkos viina vaikuttaa asiaan? Pakokaasu on ainakin hiukan viileämpää? Mutta miten määrä?
Edit: eihän pakopaineen tarvi olla yhtä suuri kun ahtopaine ni jo otetaan jo hevosissa takkiin...Last edited by Urpo_rotta; 17-02-2015, 10:27.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Miuge View PostEn tiedä, mutta aavistelen, että turbiinisiiven kokokin voi vaikuttaa miten pitkälle putkikoko riittää, esim. Tonixin linkin turbon 66mm jättöpäälle 3" putki on kuitenkin 30% alaltaan isompi eli siivellä säilyy virtausnopeus suurempana kuin putkessa.
Faktojakin olisi mukava kuulla..
Faktaa on esim se, että ~450hv 2v m20 tekee 3" putkella n. 0,35bar vastapainetta. ~saman paineen eräs toinen 4v moottori tekee 550hv teholla. Molemmissa esimerkeissä hukkaportti puhaltaa pakoputkeen.
Moottorikohtaista on myös se, että paljonko vastapaine häiritsee moottorin toimintaa, joten ei voi sanoa että tietty putkikoko riittää johonki hv määrään asti.
Henk. koht. olen sitä mieltä, että pakoputkeen on turha hukata yhtään hevosvoimaa, joten go big or go home.Varsinkin racevehkeissä, joissa äänimaailmalla ei ole mitään merkitystä. Sivistyneissä siviilivehkeissä kannattaa asialle sitten uhrata hiukan ajatustakin, koska isompi putkikoko on yleensä hankalampi vaimentaa sivistyneelle tasolle.
Tuossa ppf esimerkissä takuulla isompi pakoputki tuottaisi enemmän tehoa. Jos jostain syystä tuo 3" putki on maksimi mitä voi käyttää niin sitten vaan pitää hyväksyä se tosiasia et putkeen hukataan +100hv tehoa. Kuten sanottua - mun ymmärrykseen tuo ei mahdu.Last edited by Maza; 17-02-2015, 17:16.
Comment
-
-
Mazan kanssa samoilla linjoilla, älytöntä lyödä hirvee kasa rahaa moottoriin ja sitten hukata hevoset pakoputkeen.
Taidan tehdä vaan kylmästi downpipestä suoraan ulostulon auton alle, sähkösellä läpällä ecun ohjaamana, tai halutessa napistaHaarottaa siitä sitten jonkun mehupillin vakioputkistolle.
Normiajoon saa hiljaseks, ettei koko naapuristo herää. Mutta ei myöskään ahdoilla ahdista
http://www.superstreetonline.com/how...ust-test-tech/ , +103hp, 3"->3,5"Last edited by *makke*; 17-02-2015, 21:06.
Comment
-
-
Se on fakta, että mitä suurempi paine ennen siipeä suhteessa siiven jälkeiseen paineeseen, sitä tehokkaammin turbiini toimii. Sillon "isompi on parempi" pätee, koska kaasut pääsee laajeneen heti siiven jälkeen ja muodostuu suurempi paine-ero.
Lähtökohtaisesti kuitenkin putkikoko ropellin jättöpäätä isommaksi ja tilan mukaan kasvattaa kuten mainittu
Kai joku osais esittää hienoja laskutoimituksiakin aiheesta...
Comment
-
-
Mahtuuko kolmekutosessa 3,5" tai 4" dp ilman paikkojen leikkelyä?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by bmw89 View PostOnkos porukka käyttänyt launch controllia näissä?
Jostain olin lukevinani, ettei ainakaan vakio m50 männät kestäis pidemmän päälle?:thinkLast edited by Pazi88; 24-02-2015, 13:58.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment