Kannenpultit 115nm.
Kanget oli 60 tai 70nm. Muistaakseni 60nm..
Kiitoksia vastauksesta!
Vielä kun jostakin löytäisi vakio runkopukkie monentit..
Kun tuo faq osiossa oleva linkki vie tyhjyyteen :think
Onkos porukka laitellut mihin asentoon noita nokkia sillon kun ovat laittaneet imunokan kummallekkin puolelle?
Osa on vissiin laitellu millin auki kumpaakin ja hyvin on rokanneet?
Itse ajattelin kokeilla asetusta 0.25 pako ja 0.75 imu
Kiitoksia vastauksesta!
Vielä kun jostakin löytäisi vakio runkopukkie monentit..
Kun tuo faq osiossa oleva linkki vie tyhjyyteen :think
Onkos porukka laitellut mihin asentoon noita nokkia sillon kun ovat laittaneet imunokan kummallekkin puolelle?
Osa on vissiin laitellu millin auki kumpaakin ja hyvin on rokanneet?
Itse ajattelin kokeilla asetusta 0.25 pako ja 0.75 imu
Runkopukit 20nm ja sit 50 astetta.
Tossa M50 imunokka/pakonokka threadis on keskustelua tosta ajoituksesta.
Vielä kuin porukka sais lisättyä sinne vähä infoa kuin ovat käyneet penkitämässä niin olisi kaikille paljo helpompaa ajoittaa nokat niinku itse haluaa kuin olisi tiedossa miten vaikuttaa käppyröihin.
Yleisin ajoitus on molemmille nokille 0.5-1mm ykk:ssa..
Mulla on nyt nokat ajoitettu muistaakseni imu 0,25ykk ja pako 0,65ykk ja 600hepan kohdalla vääntö on jo lähes 800nm. Saiskohan nokkia kääntämällä vähän tuota väännön nousua kuriin, ja mihinköhän päin niitä kannattais lähtee säätämään?
Oon varmaan huono käyttämään searchia kun mä en mitään kunnollista keskustelua nokkien ajoituksesta ja sen vaikutuksesta löytänyt..
Mulla on nyt nokat ajoitettu muistaakseni imu 0,25ykk ja pako 0,65ykk ja 600hepan kohdalla vääntö on jo lähes 800nm. Saiskohan nokkia kääntämällä vähän tuota väännön nousua kuriin, ja mihinköhän päin niitä kannattais lähtee säätämään?
Oon varmaan huono käyttämään searchia kun mä en mitään kunnollista keskustelua nokkien ajoituksesta ja sen vaikutuksesta löytänyt..
Mulla oli molemmat nokat 1mm ykkssa ja 3500rpm/700nm+
hupputeho ilman ahtopaine kikkailua 578hv/5388rpm ja vääntö 818nm/4185rpm @1.2bar ja tehot mitattu pyöriltä.
Nyt nokat ajoitettu 0.5mm ykk mutta penkissä ei vielä käyty.
Mitä sun projektitopikista näin niin huipputeho huomattavasti ylempänä kuin mulla. Siihen 6000rpm kieppeille se pitäis saada tiedä sitte onnistuuko vakio imunokilla..?
Imunokkaa myöhäsemmälle eli vähemmän auki ykkssa -> teho siirtyy ylemmäksi.
Pakonokkaa aikasemmalle eli vähemmän auki ykkssa->vääntökäyrä muuttuu pyöreämmäksi eikä vääntöpiikki ole niin suuri.
Molemmissa tapauksissa overlap pienenee ja käy ns. nätimmin.
Pakonokkaa myöhäsemmälle kääntäessä aukiolo kasvaa ykkssa ja vääntöä saa yleensä keskelle reilusti enemmän ja teoriassa pitäisi myös vääntö siirtyä myös ylemmäksi mutta yleensä vääntökäyrä muuttuu kapeammaksi.
Tällöin overlap kasvaa.
Mulla oli molemmat nokat 1mm ykkssa ja 3500rpm/700nm+
hupputeho ilman ahtopaine kikkailua 578hv/5388rpm ja vääntö 818nm/4185rpm @1.2bar ja tehot mitattu pyöriltä.
Nyt nokat ajoitettu 0.5mm ykk mutta penkissä ei vielä käyty.
Mitä sun projektitopikista näin niin huipputeho huomattavasti ylempänä kuin mulla. Siihen 6000rpm kieppeille se pitäis saada tiedä sitte onnistuuko vakio imunokilla..?
Miten iso se sun moottori on? 2.8?
Mulla on moottori ihan 2.5litrainen ja 8.8 puristuksilla. Pitää noita nokkia koittaa vähän käännellä.
mistä ootte hommanneet pakosarjan turbolle eli onko täällä nyt joku joka niitä rakentaa? Mun pitäs tuo oma e36 coupe ahtaa ens talven aikana ja 2 pyörästen ahdettujen parissa touhunnut mutta nyt ekaa kertaa autojen kanssa eikä linkkejä mihinkään ketkä noiden parissa experttejä.
mistä ootte hommanneet pakosarjan turbolle eli onko täällä nyt joku joka niitä rakentaa? Mun pitäs tuo oma e36 coupe ahtaa ens talven aikana ja 2 pyörästen ahdettujen parissa touhunnut mutta nyt ekaa kertaa autojen kanssa eikä linkkejä mihinkään ketkä noiden parissa experttejä.
Suomi käsityötä edustaa ainakin
ReWon motors (nickillä o-peksi)
KKD tekee myös
Ebaysta löytää kiinasarjoja jos semmoisia haluaa tilailla..
Tai sit hommaat vesijohto mutkia ja varaat aikaa sen 50 tuntia niin saapi itselle jonkinlaisen tehtyä
Missä tasossa muilla menee m50 moottorissa öljyn paineet?
Itsellä kylmänä sen 2bar.
Kuumalla koneella alle 1bar...
Kyseessä siis tyhjäkäynti paineet
Ahtimelle öljy otetaan siitä paikasta missä vakiona on öljynpaine anturi.
Samassa linjassa on öljynpaineen mittari.
Pitäisikkö holsetille olla minkä kokoinen kuristin??
Comment