Eilen tuli ekaa kertaa mitattua mitä oma e34 535(m30) kuluttaa matkaajossa.
260km matkalla keskinopeus 90km/h (2000rpm) 14l Etanolia,samalla rahalla e98 saisi 9l.
Nii että 5,4 litraa sataselle? Sehä menee lähes ilmaseks!
Eilen tuli ekaa kertaa mitattua mitä oma e34 535(m30) kuluttaa matkaajossa.
260km matkalla keskinopeus 90km/h (2000rpm) 14l Etanolia,samalla rahalla e98 saisi 9l.
Noniin, nyt viimein tulee ihan kohta tänne rovaniemelle ensimmäiselle shellille myyntiin re85. Tätä topicia oon lukenu, mutta kysyn kuitenki.
Eli autona mulla on e36 325 (m50b25), aivan vakio. Joskus taisin lukea että joillakin on toiminut kyseinen moottori aivan hyvin 50% re85 ja 50% normibensaa seoksella. Mutta ilmeisesti pelkällä re85 ei enää toimi kovin hyvin vaan pitäisi olla isommat suuttimet? Jos jollakin on kokemuksia m50b25 moottorilla re85:sta, niin olis jees kuulla Mitä muutoksia on tehny, vai onko mitään, millä seoksilla, miten toiminut, onko ollu ongelmia jne.
Yksi juttu kans mitä mietin, on että miten nuo polttoaineletkut on muilla kestäny, jos on isommalla etanolimäärällä ajanu?
Itselläni on m50b25:sessa vaan 3,2l m3:sen suuttimet ja muuten hyvin toimii, mutta kylmänä joutuu sahaamaan (mistä voisi johtua?).
F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Motronic ei anna tarpeeksi ainetta käynnistyksessä. etanolia joutuu antamaan käynnistyksessä "järkyttävän paljon" koska käynnistyminen tapahtuu sillä 15% bensiini-osalla.
Vaatisi ohjelmamuutoksen että saisi sivistyneen käynnistyvyyden. Kaverilleni asia ratkaistiin suuttimien pakko-ohjauksella jolla saa annettua "huikan". Kuvia ja tarinaa tässä topicissa aikaisemmin...
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Itselläni on m50b25:sessa vaan 3,2l m3:sen suuttimet ja muuten hyvin toimii, mutta kylmänä joutuu sahaamaan (mistä voisi johtua?).
Kun yölämpötilat laskee alle 10-asteen ja päivälämpötila alle 14-asteen, niin kannattaa lohkolämmitintä käyttää. Naapurit toki ihmettelevät kovasti Vanhemmissa motroniceissa on kylmäkäynnistyssuutin -> kerrasta käyntiin. Ei tarvi pelailla millään virityksillä.
Jos nostaa pa-paineita, niin saa enempi soppaa kylmänä -> paremmin käyntiin -> lämmettyään lambda säätää sopan optimiksi.
Onkos täällä kukaan asentanut autoonsa e85power-merkkistä etanolimuunnos laatikkoa (http://e85power.hu/)?
re85-muunnos foorumilla tuosta oli jotain juttua ja vaikutti varsin toimivalta setiltä.
Tuo boksihan eroaa näistä monista muista markkinoilla olevista muunnossarjoista sikäli, että tuo nuuskii myös lambdaa ja kaasuläpän asentoa. Hintaa tuolle tulee postikuluineen n. 200€ joten se on selkeästi halvin lambdaa nuuskiva boksi markkinoilla.
Itse ajattelin investoida tuohon boksiin ja asentaa sen M52B20 moottorilla varustettuun kulkineeseeni. Kunhan saan tuon hommattua niin raportoin sitten varmaan tänne kokemuksia.
ois sopiva M54 + MS43 aihio proggisteluun.
ekana olis halu optimoida tuon bensalle -> löytyykö pajaa/harrastajaa joka osais säätää dynossa/ajamalla?
Sit toinen vaihe muuttaa viinalle eli suuttimet + uusi säätö(?)
Galletto ja KWP työkalu on tullut jo hommattua, muttei mitään käyttökokemusta vielä. Ilm karitammi ja Pazi88 on vähän 'kartalla'?
Jaahas nyt on luettu koko topikki läpi, ja rupesin pähkäilemään tuota is:n muuttamista viinalle tai viina/bensa.
vaihtoehtoina olisi seuraavat
http://www.fuelflexfinland.fi/ 260e purnukka, joka ilmeisesti ei tarvitse suuttimien vaihtoa? onko haittaa jos sinne laittaa inasen isommat? ja tässä ilmeisesti toimii kylmäkäynnistys?
Miks et Eepo laita vaan 30% isompia suuttimia, ja sillä selvä? Tällä kylällä ainakin yks M50B25-koneinen e34 modattu just noin viinalle, ja toimii aivan kuin originaali. Kylmäkäynnistys talvella vaatii käsittääkseni pari starttia, mut muuten ei ongelmia.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Miks et Eepo laita vaan 30% isompia suuttimia, ja sillä selvä? Tällä kylällä ainakin yks M50B25-koneinen e34 modattu just noin viinalle, ja toimii aivan kuin originaali. Kylmäkäynnistys talvella vaatii käsittääkseni pari starttia, mut muuten ei ongelmia.
mistä noita suuttimien tuottoja voi kyttäilä netistä nummeron perusteella?
72 sivua tullut luettua ja oma kiinnostus re85 touhua kohtaan kasvanut....
Moottorina on M52b28. 340 tmk ajettu
Eli jos aloitan varovaisesti 30%re85 ja 70%95 tankkiin ...kaikki pitäistoimia normaalisti??
Seuraava askel 50/50 pitäis liikkua Vielä vakiona
Re85 +50%-->
Tästä eteen päin jotain pitäisi muuttaa mutta kumpi valita isommat suutttimet vai re-boksi..??? Ja kumman m3 suutttimet on oikeat s50b30/s50b32 vai onko väliä
Ympärivuotiseen käyttöön suuttimet ja halpa purkki rinnalle. Purkki hoitaa sitten sen kylmäkäynnistysrikastuksen. Sen verta enempi saa kolealla saati pakkasilla syöttää...
Ps. Taisi ainakin täällä idässä re85 tehdä hintaennätyksen, oliko jo 1,129e/litra...
72 sivua tullut luettua ja oma kiinnostus re85 touhua kohtaan kasvanut....
Moottorina on M52b28. 340 tmk ajettu
Eli jos aloitan varovaisesti 30%re85 ja 70%95 tankkiin ...kaikki pitäistoimia normaalisti??
Seuraava askel 50/50 pitäis liikkua Vielä vakiona
Re85 +50%-->
Tästä eteen päin jotain pitäisi muuttaa mutta kumpi valita isommat suutttimet vai re-boksi..??? Ja kumman m3 suutttimet on oikeat s50b30/s50b32 vai onko väliä
Ps. Onko kukaan vielä rikkonut konetta??
Olen ajellut koko kesän 25-40% viinaseoksella M52b28tu. Hyvin toimii.
Comment