Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by vtunvttu View Post
    Ei viittis kahlata koko topickia läpitte. M52b25 käymään e85:lla? Isommat suuttimet nyt ainakin, osaisko joku kertoo osanumeroo. Mitenkäs moottorinohjauksen kanssa, pystyykö esim. Harinen säätämään. Vai toimiiko pelkästään suuttimien ja laajakaistalambdan vaihdolla ja seosmittari tietenkin. Ei oo kokemusta näitten bensojen muokkauksesta ku diesel mersussa ei tarvi muuta ahtopainetta ja polttoainetta sen enempää miettimättä
    Kahlaa vaan ainakin jonkin verran.
    Ei tule ihan hyvä sillä että laitat isot suuttimet pelkästään.
    Vakio moottorinohjaus ei ymmärrä suoraan laajakaistalambdaa.

    Leave a comment:


  • vtunvttu
    replied
    Ei viittis kahlata koko topickia läpitte. M52b25 käymään e85:lla? Isommat suuttimet nyt ainakin, osaisko joku kertoo osanumeroo. Mitenkäs moottorinohjauksen kanssa, pystyykö esim. Harinen säätämään. Vai toimiiko pelkästään suuttimien ja laajakaistalambdan vaihdolla ja seosmittari tietenkin. Ei oo kokemusta näitten bensojen muokkauksesta ku diesel mersussa ei tarvi muuta ahtopainetta ja polttoainetta sen enempää miettimättä

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Ok, hyvä tietää. Ei oo aiemmin tullu näin suurta eroa, ja vain 50l meni tankkiin, joten siellä oli vielä n. 35l ainetta ennestään. Täysvedossa lambda tippui 0,79:stä jopa 0,73:een joka on jo liian paksulla. Nooh, pitää vähä ahtoja nostaa kompensoinniksi.
    Joo, siis tämän lopputalven/kevään tavaralla käy ihan älyttömän paksuna niin, että ameriikan moottorien penkityksissä saa heittää jopa 20-30% pienempää suutinta Holleylle.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ok, hyvä tietää. Ei oo aiemmin tullu näin suurta eroa, ja vain 50l meni tankkiin, joten siellä oli vielä n. 35l ainetta ennestään. Täysvedossa lambda tippui 0,79:stä jopa 0,73:een joka on jo liian paksulla. Nooh, pitää vähä ahtoja nostaa kompensoinniksi.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Onkos porukoilla kokemuksia miten paljon E85 asemien seokset heittelee talvi ja kesälaadun välillä?

    Tekis mieli hommata tommonen flexfuel anturi ja sille mittari, et pystyis vähä seurailemaan tota etanolin määrää polttoaineessa. Myöhemmin vois hyötykäyttää eculle menevässä tiedossa et osais automaattisesti säätää softaa.. Hain tankin täyteen toiselta asemalta niin tuli ilmeisesti "talvilaatua" ku AFR(lambda) meni aika paksulle täysvedossa.
    Vaihtelee itse asiassa aika paljonkin ja varsinkin nyt viime talvena/viime kuukausina seokset ovat taas mitä sattuu(viime kesä meni varsin tasaisilla).
    Näissä vain ei tunnu olevan mitään logiikkaa mihin suuntaan ja milloinkin ko.seokset vaihtelee...tai ainakaan me emme ole siihen saaneet testauksista huolimatta mitään tolkkua.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Onkos porukoilla kokemuksia miten paljon E85 asemien seokset heittelee talvi ja kesälaadun välillä?

    Tekis mieli hommata tommonen flexfuel anturi ja sille mittari, et pystyis vähä seurailemaan tota etanolin määrää polttoaineessa. Myöhemmin vois hyötykäyttää eculle menevässä tiedossa et osais automaattisesti säätää softaa.. Hain tankin täyteen toiselta asemalta niin tuli ilmeisesti "talvilaatua" ku AFR(lambda) meni aika paksulle täysvedossa.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by hencca89 View Post
    täytyy hiukan enää sitä hioo jos laitan läppärin kiinni autoon enää ennen
    laajakaistalambdan hommaamista.
    Jos saat säädettyä sytkääkin niin viinalle voi käynnistys/kylmäkäyntiennakoita kasvattaa raakasti, parikymmentä astetta lisää alkaa varmaan oleen sielläpäin. Viinalla kylmällä koneella olisi tarve saada jonkinlainen palopesäke aikaiseksi ennenkuin paljealueet sammuttaa liekin työntämällä kylmää seosta tulppaa päin ja reilu syttyennakko auttaa asiaa. Mutta siis jos normi crank-ennakko bensalle on nollissa niin viinalla toimiva on ainakin parikymmentä astettta enemmän. Jotenkin seos voi syttyä jokusen asteen ykk:n jälkeenkin joten jos mahdollista kipinää kannattaa antaa ainakin parikymmentä astetta ykk:n jälkeenkin, siis jos on syttyboksi joka mahdollistaa useamman kipinän jaon (esimerkiksi Siemensin DME:t).

    Mutta siis se ykk-syttykohta on viinalla ihan toivoton ja jos siinä pitäydytään niin päädytään niihin tolkuttoman rikkaisiin seossuhteisiin kun bensan A/F pitää saada palokelpoiseksi.

    Leave a comment:


  • hencca89
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Kannattaa sit olla varovainen tän aineen kanssa ettei anna liian rikkaalle mennä kovemmissa vedoissa, äkkiä on pytyt kiiltävänä, kuten tuolla edempänä on todettu. Laajakaista ja seosmittari on hyvä olla olemassa jos ite säätelee...
    entinen omistaja säätäny suhthyvin laajakaistalla kohillee matka-ajoon.
    mutta huomaa että ylärekisteri/kiihdytys ei oo viälä kunnolla säädöissä.
    siks ajanut varovaisesti viälä. tällä hetkellä kapeakaista-lambda käytössä
    jolla säätäminen aika mahdotonta itelle, kun näyttäää vähän mitä sattuu
    silloin harvoin kun antaa lukemaa... prioriteetti 1 onki tällä hetkellä se
    laajakaista-lambda.

    ja aiempaan etanolin öljyn pääsyynki mitä luultavimmän oli vastaus liika
    aine kylmäkäynnistyksessä, kun se oli niin korkea talvea varten. nyt laskettu
    raakalla kädellä kylmäkäynnistyksen rikastusta ja äsken kokeilin käynnistää
    paripäivää seisseen pirssin, niin toisella startilla jäi käymään. eli ei olla kovin
    kaukana ihanteellisesta, sillä jos on aamulla ajanu lämpimäksi, niin illalla jää
    käyntiin viälä ensimmäisellä yrittämällä.
    täytyy hiukan enää sitä hioo jos laitan läppärin kiinni autoon enää ennen
    laajakaistalambdan hommaamista.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Ainakin vanhemmissa ruiskuissa, joissa erillinen kylmäkäynnistys suutin.... Oisko ideaa heittää ihan bensaa sytykkeeksi sitä kautta? Syttyisi kerrasta.

    Tiedä sitten miten toteuttaa toiset pa-säiliöt, -linjat, -pumput ym....

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Kannattaa sit olla varovainen tän aineen kanssa ettei anna liian rikkaalle mennä kovemmissa vedoissa, äkkiä on pytyt kiiltävänä, kuten tuolla edempänä on todettu. Laajakaista ja seosmittari on hyvä olla olemassa jos ite säätelee...

    Leave a comment:


  • hencca89
    replied
    kylmäkaynnistys muutenkin aika hakusessa vielä.. aikalailla 4-6:lla yrityksellä käyntiin oli pakkasta tai ei. voipi olla että siinä ainetta pääsee jonki verran. oman läppärin kanssa vaan onkelmia saada yhteys megaan kun xp ei tunnista megan usb:tä porttilähdöksi. jotain ajureita koittanu ettiä mutta ei millää. kaverin läppäri löytää heti. täytyy varmaa raaskia sijoittaa uudempaa läppäriinki.. (joo siis käyttäjän korvien välissähän se vika on, mutta helpompi syyttää vehkeitä)
    Last edited by hencca89; 11-04-2014, 17:41. Reason: virheitä veke

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Kyllähän ainakin pakkasilla joutuu aika raakasti syöttämään ainetta kylmäkäynnistyksissä, et ihan hyvin sitä voi joutua öljyn sekaan helpommin. Vielä yhdistettynä lyhyisiin ajosuoritteisiin ettei ehdi haihtua öljystä pois, niin kyllä ne voi liruuntua herkemmin. Suositellaanhan muutenkin 85:lla öljynvaihtoja hieman tieheämmällä välillä mitä normaalisti.

    Leave a comment:


  • hencca89
    replied
    juu se voi tosiaan olla tosta säätöpuolesta kiinni. muutenkin suunnitelmissa hartikaiselle säädettäväks viemestä. ennen sitä viälä tarkistaa venttiilien välykset. olis sit toivottavasti kesätikissä eli magnatecilla jatketaan öljyn puolesta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by hencca89 View Post
    herätellääs topiccia vähän.
    semmosta tässä miettiny että mitä moottoriöljyjä porukka on käyttäny e85 koneissa? ite oon käytännössä kaikkiin biimereihin aina laittanu castrollin magnatecia 5w-40. mutta nyt on ajossa m10b18 megaruutalla ja tuttuun tapaan magnatecia laitoin, nii tuntuu siltä että kone kylmänä toimii niiku pitää mutta koneen/öljyn lämmetessä normaaliin rupeaa ilmeisesti liian notkeana säksättämään normaalia enemmän. kokeilen hiukkasen kankeempaa öljyy seuraavaksi, mutta ennen sitä olis kiva kuullu muitten kokemuksia/ehdotuksia mikä olis "paras" öljy. pääseekö e85 tosiaan notkistamaan öljyä? vai onko itellä ohivuotoa?
    Jos e85:ttä joutuu öljynjoukkoon on säädöissä kyllä vikaa tai kone falskaa sitä jostain.

    Leave a comment:


  • hencca89
    replied
    herätellääs topiccia vähän.
    semmosta tässä miettiny että mitä moottoriöljyjä porukka on käyttäny e85 koneissa? ite oon käytännössä kaikkiin biimereihin aina laittanu castrollin magnatecia 5w-40. mutta nyt on ajossa m10b18 megaruutalla ja tuttuun tapaan magnatecia laitoin, nii tuntuu siltä että kone kylmänä toimii niiku pitää mutta koneen/öljyn lämmetessä normaaliin rupeaa ilmeisesti liian notkeana säksättämään normaalia enemmän. kokeilen hiukkasen kankeempaa öljyy seuraavaksi, mutta ennen sitä olis kiva kuullu muitten kokemuksia/ehdotuksia mikä olis "paras" öljy. pääseekö e85 tosiaan notkistamaan öljyä? vai onko itellä ohivuotoa?

    Leave a comment:

Working...
X