Täytyy huomenna vilkaista kerääjäsäiliön sisään miten on homman laita, siellä noin vuoden seisonut etanoli
vaahdot poistettu tankista ja tästä luinkin täältä forumilta"jostakin" että noin vuoden ollut ei e85 sietävä vaahto märkimässä, ei mitään muodonmuutosta ole vaahdossa tapahtunnut:think
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuossa nyt muutama kuva mitä e85 saa aikaiseksi osissa mitä ei ole tarkoitettu etanolia kestämään:



...ja siis sinkkivalut/kaasarit alkaa näyttämään tältä ihan kautta linjan jos/kun niissä on seisovaa etanolia jonkin aikaa:


Jos etanoli ei ole jonkun joihinkin osiin vaikuttanut, ovat osat yksinkertaisesti olleet etanolin kestäviä.
Normaalissa polttoainelinjastossa/järjestelmässä on kuitenkin osia jotka eivät etanolia kestä, jos kyse ei ole erikseen ”flexifuel” systeemistä.
Bensan ja etanolin käyttäminen vuorotellen/sekaisin poistaa osin ko.ongelmaa, mutta pitkässä juoksissa ei kokonaan.
Ihan piruuttaan mekään ei kilpakalustoon ole panostettu tuhansia taaloja lisää kun siirryttiin etanoliin.
Comment
-
-
Ite käyttäny tätä: http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html
Edit. siis 85:sen seassa.
Tuntuu ainakin ehkäisevän mustan nöyhdän kertymisen suutinkärkiin.
Last edited by Thuppu; 24-12-2014, 22:32.
Comment
-
Tuotahan täytyy sitten hakea muutama laatikko, niin eiköhän tuo Äikäs paljon pelasta tilannettaOriginally posted by Thuppu View PostIte käyttäny tätä: http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html
Edit. siis 85:sen seassa.
Tuntuu ainakin ehkäisevän mustan nöyhdän kertymisen suutinkärkiin.
Comment
-
Lukeeko tuossa Hemin laittamassa letku kuvassa letkussa: not for fuel?
Aika hyväksi oli mennyt E32:ssa jonkun sinne vaihtama letku ihan bensallakin. Letkussa tosin luki IVG. Hyvä ettei palanut koko roska.
Comment
-
Omissa testeissä M54B30-moottorilla 1:2-seoksella E85/E5 ei ollut mitään ongelmia,livedatasta seurasin niin nosti short term fuel trimmejä noin 14%, yleensä siinä on maksimi noin 25% joten ei lähelläkään "laihalle" menemistä. Pakoputkestakin tuli pelkkiä kukkasia mittauksessaOriginally posted by Bmw Master View Post7l tankilliseen. M52TU sai laittaa melkein puolet enne nkuin valo syttyi. Melkein sama kone tuo M54 ja se sytyttää heti valon. Eli käykö se liian laihalla, katit sulaa vai mitä sitten tapahtuu?
Comment
-
Joo, siis M52/M54 tekniikat pitäisi toimia vielä fifti/fifti seoksella ja jos ei, siellä on jossain imuvuotoa.Originally posted by MHT View PostOmissa testeissä M54B30-moottorilla 1:2-seoksella E85/E5 ei ollut mitään ongelmia,livedatasta seurasin niin nosti short term fuel trimmejä noin 14%, yleensä siinä on maksimi noin 25% joten ei lähelläkään "laihalle" menemistä. Pakoputkestakin tuli pelkkiä kukkasia mittauksessa
Comment
-
Tuli omaan harrasteeseen hommattua flex fuel anturi ja sille näyttöboksi. Näyttää polttoaineen etanolipitoisuuden 0-85% sekä polttoaineen lämpötilan. http://www.villevieri.com/tmi/FCS/ Pyysin josko ton sais ulostamaan 0-5V signaalin esim ecu:n korjausta varten. Nyt sit on sekin ominaisuus mukana.
Last edited by Thuppu; 25-12-2014, 19:13.
Comment
-
Sain tuossa aikaseks köyhän miehen flexifuelin E34 535i -89. Säädettävä bensanpaineensäädin ja isommat suuttimet 0280155759. 315cc/min syöttävät nelireikäset. Ois lähteny käyntiin pelkällä bensalla, vaikka en ollu ehtiny säätää bensanpainetta. Sillä hetkellä näytti 0,5 bar
Nostin sen kuitenki 1,5bar. Hyvin pyörii ja kiertää.
Toimii näin pelkkää bensanpainetta säätämällä välillä 1,5-3,0 bar RE85:lla ja bensalla. Tarkempaa lambada arvoa voi tsekkailla DISsillä, kun joutaa.E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
Ex E39 540i -97
Comment
-
Toimii, mutta onkohan kukaan dynottanut vakiomoottorinohjauksella?Originally posted by Hemi View PostJoo, siis M52/M54 tekniikat pitäisi toimia vielä fifti/fifti seoksella ja jos ei, siellä on jossain imuvuotoa.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
Comment