memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • billy
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2012
    • 1052
    • Finland

    Täytyy huomenna vilkaista kerääjäsäiliön sisään miten on homman laita, siellä noin vuoden seisonut etanoli vaahdot poistettu tankista ja tästä luinkin täältä forumilta"jostakin" että noin vuoden ollut ei e85 sietävä vaahto märkimässä, ei mitään muodonmuutosta ole vaahdossa tapahtunnut:think

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Jossei siel oo viel sinkki alkanu reagoimaan

      Comment

      • billy
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2012
        • 1052
        • Finland

        Kerääjäsäiliössä ei ollut mitään silmillä nähtävää muutosta tapahtunnut vuodenaikana pohjalla e85 noin 2dl

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Tuossa nyt muutama kuva mitä e85 saa aikaiseksi osissa mitä ei ole tarkoitettu etanolia kestämään:





          ...ja siis sinkkivalut/kaasarit alkaa näyttämään tältä ihan kautta linjan jos/kun niissä on seisovaa etanolia jonkin aikaa:





          Jos etanoli ei ole jonkun joihinkin osiin vaikuttanut, ovat osat yksinkertaisesti olleet etanolin kestäviä.
          Normaalissa polttoainelinjastossa/järjestelmässä on kuitenkin osia jotka eivät etanolia kestä, jos kyse ei ole erikseen ”flexifuel” systeemistä.
          Bensan ja etanolin käyttäminen vuorotellen/sekaisin poistaa osin ko.ongelmaa, mutta pitkässä juoksissa ei kokonaan.

          Ihan piruuttaan mekään ei kilpakalustoon ole panostettu tuhansia taaloja lisää kun siirryttiin etanoliin.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by jukkae View Post
            Jossei siel oo viel sinkki alkanu reagoimaan

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              Ite käyttäny tätä: http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html

              Edit. siis 85:sen seassa. Tuntuu ainakin ehkäisevän mustan nöyhdän kertymisen suutinkärkiin.
              Last edited by Thuppu; 24-12-2014, 21:32.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • billy
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2012
                • 1052
                • Finland

                Originally posted by Thuppu View Post
                Ite käyttäny tätä: http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html

                Edit. siis 85:sen seassa. Tuntuu ainakin ehkäisevän mustan nöyhdän kertymisen suutinkärkiin.
                Tuotahan täytyy sitten hakea muutama laatikko, niin eiköhän tuo Äikäs paljon pelasta tilannetta

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Lukeeko tuossa Hemin laittamassa letku kuvassa letkussa: not for fuel?

                  Aika hyväksi oli mennyt E32:ssa jonkun sinne vaihtama letku ihan bensallakin. Letkussa tosin luki IVG. Hyvä ettei palanut koko roska.

                  Comment

                  • MHT
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 48
                    • Hämeenlinna

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    7l tankilliseen. M52TU sai laittaa melkein puolet enne nkuin valo syttyi. Melkein sama kone tuo M54 ja se sytyttää heti valon. Eli käykö se liian laihalla, katit sulaa vai mitä sitten tapahtuu?
                    Omissa testeissä M54B30-moottorilla 1:2-seoksella E85/E5 ei ollut mitään ongelmia,livedatasta seurasin niin nosti short term fuel trimmejä noin 14%, yleensä siinä on maksimi noin 25% joten ei lähelläkään "laihalle" menemistä. Pakoputkestakin tuli pelkkiä kukkasia mittauksessa

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by MHT View Post
                      Omissa testeissä M54B30-moottorilla 1:2-seoksella E85/E5 ei ollut mitään ongelmia,livedatasta seurasin niin nosti short term fuel trimmejä noin 14%, yleensä siinä on maksimi noin 25% joten ei lähelläkään "laihalle" menemistä. Pakoputkestakin tuli pelkkiä kukkasia mittauksessa
                      Joo, siis M52/M54 tekniikat pitäisi toimia vielä fifti/fifti seoksella ja jos ei, siellä on jossain imuvuotoa.

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        Tuli omaan harrasteeseen hommattua flex fuel anturi ja sille näyttöboksi. Näyttää polttoaineen etanolipitoisuuden 0-85% sekä polttoaineen lämpötilan. http://www.villevieri.com/tmi/FCS/ Pyysin josko ton sais ulostamaan 0-5V signaalin esim ecu:n korjausta varten. Nyt sit on sekin ominaisuus mukana.

                        Last edited by Thuppu; 25-12-2014, 18:13.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • nbb
                          Newbiemmer
                          • Jul 2011
                          • 27
                          • FI

                          -----
                          Last edited by nbb; 11-05-2015, 20:42.

                          Comment

                          • sLedge
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 110
                            • Espoo

                            Sain tuossa aikaseks köyhän miehen flexifuelin E34 535i -89. Säädettävä bensanpaineensäädin ja isommat suuttimet 0280155759. 315cc/min syöttävät nelireikäset. Ois lähteny käyntiin pelkällä bensalla, vaikka en ollu ehtiny säätää bensanpainetta. Sillä hetkellä näytti 0,5 bar
                            Nostin sen kuitenki 1,5bar. Hyvin pyörii ja kiertää.

                            Toimii näin pelkkää bensanpainetta säätämällä välillä 1,5-3,0 bar RE85:lla ja bensalla. Tarkempaa lambada arvoa voi tsekkailla DISsillä, kun joutaa.
                            E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
                            Ex E39 540i -97

                            Comment

                            • kama
                              BTCF Member
                              • Dec 2002
                              • 1264
                              • Savonmua

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Joo, siis M52/M54 tekniikat pitäisi toimia vielä fifti/fifti seoksella ja jos ei, siellä on jossain imuvuotoa.
                              Toimii, mutta onkohan kukaan dynottanut vakiomoottorinohjauksella?
                              E24 - M88/3 N/A
                              E85 - M54 Supercharged
                              G26 - M50 Supercharged
                              IG:kamamikko

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by kama View Post
                                Toimii, mutta onkohan kukaan dynottanut vakiomoottorinohjauksella?
                                Ei siellä ainakaan enempää voimaa ole.
                                Eiköhän tuota halvemmalla päästäkseen tuolla tavalla tankata.

                                Comment

                                Working...
                                X