Itseasiassa kävi juurikin noin kun pudotin pyörän. Juu sulta(???) toisinkin tilata myös ne alumiiniset pyörät myös aikoinaan. Mulla nyt muuten orkkikset paitsi laiturissa. Kyllähän se yksi firma (ei muista nimeä enään) kahdeksan hevosvoiman lisäystä hihnapyöräsetillään
Et oo multa tilannu. Toinen nimimerkki täältä, ite ostin myös aikoinaan siltä.
Tuolla 540i maf keskustelussa ei kuulunut vastausta. Kokeillaan löytyykö tätä kautta. Vai viritelläänkö nykyään ainoastaan vain noita jokajonnen N54:ia ja m50/52 turpoja.
Miten noissa remmiahdetuissa tai turbolla olevissa m62b44:ssa MAF:n riittävyys on ratkaistu? Isompi runko vai vastuksella muutettu jännite ja skaalattu uudelleen, tms.? Vanoskone kyseessä ja erilainen maf, mitä non-vanon m62 tai m60:ssä
Meinasin laittaa kyselyä, VF tai ESS:lle, mutta ei ne varmaan vastaa jos ei niiltä ole ostettuja kamppeita kyseessä.
Tietäisi mistä suunnasta lähteä ongelmaa ratkomaan. :think
Säätö jäi nyt tältä syksyltä kesken, kun 6000rpm jälkeen hyytyy dramaattisesti (aikaisemmin "vakio-ohjelmalla" täyskaasukartalla veti 7000 rajottajaan mukavasti). Nyt on rajotin 6000rpm...
Suuttimet loppu nyt kesken säädettäessä ja ne on nyt isommat, asia siltä osin kunnossa, mutta epäilys menee maffin suuntaan (vakiorunko/-anturi). Bensaa kyllä pitäisi saada kun on isompituottoinen pumppu kuin vakio (joku Walbro minkä mallia en nyt muista). Bensalla ajetaan ja paine on/ollut n. 4bar.
Aikaisemmin mulla oli isompi maf-runko, mutta muutin sen normaaliksi keväällä kun ei sillä toiminut muuten, olin vain b-paineilla kompensoinut seoksen (ei ollut säädetty ja muutenkin oli vain kokeilu/testi tuo isompi MAF-runko silloin).
Tuolla 540i maf keskustelussa ei kuulunut vastausta. Kokeillaan löytyykö tätä kautta. Vai viritelläänkö nykyään ainoastaan vain noita jokajonnen N54:ia ja m50/52 turpoja.
Miten noissa remmiahdetuissa tai turbolla olevissa m62b44:ssa MAF:n riittävyys on ratkaistu? Isompi runko vai vastuksella muutettu jännite ja skaalattu uudelleen, tms.? Vanoskone kyseessä ja erilainen maf, mitä non-vanon m62 tai m60:ssä
Meinasin laittaa kyselyä, VF tai ESS:lle, mutta ei ne varmaan vastaa jos ei niiltä ole ostettuja kamppeita kyseessä.
Säätö jäi nyt tältä syksyltä kesken, kun 6000rpm jälkeen hyytyy dramaattisesti (aikaisemmin "vakio-ohjelmalla" täyskaasukartalla veti 7000 rajottajaan mukavasti). Nyt on rajotin 6000rpm...
Suuttimet loppu nyt kesken säädettäessä ja ne on nyt isommat, asia siltä osin kunnossa, mutta epäilys menee maffin suuntaan (vakiorunko/-anturi). Bensaa kyllä pitäisi saada kun on isompituottoinen pumppu kuin vakio (joku Walbro minkä mallia en nyt muista). Bensalla ajetaan ja paine on/ollut n. 4bar.
Aikaisemmin mulla oli isompi maf-runko, mutta muutin sen normaaliksi keväällä kun ei sillä toiminut muuten, olin vain b-paineilla kompensoinut seoksen (ei ollut säädetty ja muutenkin oli vain kokeilu/testi tuo isompi MAF-runko silloin).
Eikös se oo sama maf heivata pois ohjelmasta? M5 usein laittavat alpha N softan, niin pääsee maffeista. Mitkä suuttimet muuten laitoit? Itse vähän miettinyt, jos alkaisi etanolilla ajamaan 540:llä, niin pitäisi isommat suuttimet etsiä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Eikös se oo sama maf heivata pois ohjelmasta? M5 usein laittavat alpha N softan, niin pääsee maffeista. Mitkä suuttimet muuten laitoit? Itse vähän miettinyt, jos alkaisi etanolilla ajamaan 540:llä, niin pitäisi isommat suuttimet etsiä.
Ehkä tuo Alpha N sitten jos ois M5:en läppärungot. Ei varmaankaan alphaN kaasuläpällä+imusarja ole niin optimaallinen ratkaisu kuin läppärungoilla.
Ne oli jotkin Boshin 373cc:t. Tais olla muuten sopivat, mutta hieman pitempi kärki, mistä ei asentajan/säätäjän mukaan tullut ongelmia. En oo vielä kerenny tutkia sen tarkemmin, että onko tuossa ne jatkoholkit paikoillaan joita voi käyttää pitkäkärkisillä. Pitäis myös kattoo osanumero suuttimesta, niin näkisi tarkan mallin.
Ess setissä on maf signaalipiuhassa vastus. Yv:llä voin kertoa lisääkin. Tämä siis m60 mutta luultavasti sama homma m62
Taitaa olla tekemätön paikka saada läppärungot toimimaan vanos m62:ssa vakio eculla?
Järkeilin johtosarjoja vertaamalla, että s62 accuatoria käyttämällä saa läpät kyllä kääntymään ja läppärunkojen toista tps:ssää käyttämällä saisi "kaasuläpän" asennon kerrottua eculle, mutta tyhjäkäyntimoottoria ei voisi käyttää.
Luulen että ei toimine hyvin pelkällä s62 kaasuläppämoottorilla. Kun tyhkäyntiventtiili on s65 ja s85:ssäkin. Kai bemari ois jättänyt sen pois, jos saisi toimimaan ilman sitäkin. :think
Kyllähän nuo muuten saisi istumaan/pelaamaan nätisti pre vanos m62 jossa vaijerikaasu.
Kaasuläppien reiät passaa aika hyvin kannen kanavaan, läpissä aukko hieman kapeampi, pitkät sivut identtiset.
Enkä ala uutta ecua/johtosarjaa tähän e39 vaihtamaan. Mieluummin heittää moottorin johonkin muuhun vehkeeseen ja sitä jalostaa sitten. Tämäkin käyny välillä mielessä.
Kyllä ja kyllä, mutta miten sitä venttiiliä ohjaat/käytät moottorin ohjauksella/johtosarjalla jossa on vain sähköisellä kaasuläpällä tyhjäkäynnin säätö ja samoin muu läpän liike.
Vanhemmassa jossa vaijeri ja sama idle-venttiili kuin S62:ssa tuo ois ihan pala kakkua.
Aa, tota en hoksannutkaan, että M62 tyhjäkäynnin ohjaus on kaasuläpällä. Oishan se kokeilemisen arvoinen, mitä se tekisi pelkällä kaasuläppämoottorilla.
Juu m62 vanos -mallissa on sähköinen läppä ja ei tyhjäkäyntiventtiiliä.
Meinasin tehdä ens talvena plenumin ja muut sovitteet noille läppärungoille. Jos/kun ei läppiksiä saa pelaamaan tässä uudemmassa m62:ssa, niin jättää ne jemmaan ja samalla vaivalla kun tekee/teettää adapterit, niin yhdet semmoiset joista tekee imusarjan.
Oma projekti tehdäön ilman tyhjäkäynti moottoria. Raaka säätö läpillä ja loppu herran haltuun. En menetä yöunia jos tyhjäkäynti vähän elää.
Mulla on m52 koneessa näin tehty s50b32 läppärunkojen kanssa, tyhjäkäynti ei seilaa yhtää ainoa huonopuoli on kylmänä tyhjäkäynti tätäkin saa lämmitys sytkäkartasta korjattua niin että käynnissä pysyy. Muuten toimii just eikä melkee, ei oo mitää tyhjäkäynnin humppausta tai muuta, mitä noi tyhjäkäyntimoottorilla välillä tekee.
Mulla on m52 koneessa näin tehty s50b32 läppärunkojen kanssa, tyhjäkäynti ei seilaa yhtää ainoa huonopuoli on kylmänä tyhjäkäynti tätäkin saa lämmitys sytkäkartasta korjattua niin että käynnissä pysyy. Muuten toimii just eikä melkee, ei oo mitää tyhjäkäynnin humppausta tai muuta, mitä noi tyhjäkäyntimoottorilla välillä tekee.
Comment