Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • #BMW#
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 488
    • Espoo

    #31
    ..heräs muutama kysymys suuttimien koosta. Teho tavoitteena siis 450hp, joskus. Nii oisko jotkut 275cc suuttimet hyvät tähän, m5:ssa on 246cc suuttimet. Mietityttää myös se että miten nämä 275cc suuttimet sitten toimivat pienemmissa tehoissa esim. vaparina 320hp. Onko tässä tapauksessa reilun kokoisissa suuttimistä kenties haittaa?
    Tämä seikka pitää selvittää ennen ku tilaan mitään suuttimia.

    Toinen vaihtoehto on PA-säätimillä nostaa painetta suuttimille, onko tamä sitten parempi.

    Tämmöstä oon katellu. http://www.sm-racingparts.com/tuote/...ensaadin-id339 käyttö kokemuksia?
    Last edited by #BMW#; 27-07-2010, 12:29.
    E38 pre 740i 4.4l Manual

    Comment

    • #BMW#
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 488
      • Espoo

      #32
      ...löytyi lisää infoo nokista

      m60b40 overlap 28*
      centerline imu 109* pako 107*
      nostoja 9.7mm 9.4mm

      m62b44 overlap 14*
      centerline imu 111* pako 108*
      nostoja 9.0mm 9.0mm

      Mitä nyt ite ymmärrän nokista mitä suurempi overlap sitä "tehokkaammat" nokat, huonompi heräämään ja vääntö matalilla kierroksilla ja kovemmat kulutukset korkeilla kierroksilla.
      Centerlinet taas mitä pienempi luku sitä korkeimpana huippu teho otetaan.

      Saas nähdä miten äijän käy kun tilasin 1.0mm perusympyrän pienennyksen nokille.
      Käytännössä nostoksi tulee 9.5mm ja aukio-olo asteita 15 lisää. toisinsanoen kulutus nousee ja väännöt laskee
      E38 pre 740i 4.4l Manual

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #33
        Originally posted by #BMW# View Post
        Saas nähdä miten äijän käy kun tilasin 1.0mm perusympyrän pienennyksen nokille.
        Käytännössä nostoksi tulee 9.5mm ja aukio-olo asteita 15 lisää. toisinsanoen kulutus nousee ja väännöt laskee
        Noh, se on hyvä saada hitusen luonnetta tuohon muuten niin tasaiseen moottoriin

        VAC Motorsporttihan tarjoaa niin nokkia kuin virikansiakin tuohon M6x:ään, tuskin kovin mielellään jakavat tietoa tuotteistaan mutta eihän kysyminen mitään maksa .. ?
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #34
          Ei sitä nokan vaikutusta voi ihan noin suoraviivaisesti arvioida. Rampin muodolla on myös aikamoinen vaikutus. Jos rampit ovat alusta loivat, voi overlappia olla ja silti kone voi toimia keskialueellakin vielä hyvin. Niihin vaikuttaa niin hemmetin moni asia.

          Bellin 4-stroke performance kirjassa on aika hyvin käsitelty tuota nokka-asiaa. Kannattaa poimia ko. opus mukaan motonetista. Vaikka kirja on jo vanha ja käsittelee paljon 90-luvun tekniikkaa, on perusjutut kuitenkin tänä päivänäkin vielä ihan sovellettavaa faktaa. Muutama kymppi ei juuri lomopassa paina, kun ajattelee koko projektia. Saattaa joa säästyä hutiostoksilta.

          Comment

          • #BMW#
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 488
            • Espoo

            #35
            kyseinen kirja on tullut luettua jo aikaisemmin.
            Nokka asiat vaan ei ole silkkaa matikkaa, niin kun itse kirjan kirjoittajaki sanoi kaikki tiedot ovat suuntaan antavia. Vain dynossa itse hyöty/tulos saadaan esille..

            ..no mutta nokat tuli kotiin nyt kovalla innolla asentamaan.


            kuulema m50b25 nokis kun otti pois 2mm perusympyrästä ja löi m3 läppärungot päälle niin oli pirun haastava päästä päästöistä ja kylkijäiseks 30 heppaa lisää. litratehoks tuli 88hp/l

            Näillä oletuksiin 4.4l sais ainakin sen 365hp
            E38 pre 740i 4.4l Manual

            Comment

            • #BMW#
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 488
              • Espoo

              #36
              On ollut dramatiikkkaa projektin suhteen..
              Toinen kannesta on remontin alla, kolmossylinteri piti 6bar, lopuissä 9.5bar<.
              Karstaa juuttunut pakoventtiiliin kiinni, no big deal. Kannentiiviste tulee ehkä tällä viikolla.
              Sitten pääse nipputtaa konetta ja nostaa keulille.
              Aikataulu on tosin tiukka, 7.9 tiistaina säätö aika varattu!

              No mutta huomenna luukkuun tupsahtaa laajakaista Lamda, mallia Innovate diginäytöllä toivottavasti tästä on hyötyä säätö työssä..

              Mutta näillä eväillä mennään..
              E38 pre 740i 4.4l Manual

              Comment

              • Tuokki2
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 377
                • hamina

                #37
                no mites kävi??
                Skyline R33 GT-R v-spec
                Subaru legacy GT spec B -03
                e39 528ia
                ski-doo x600rs -07

                Comment

                • #BMW#
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 488
                  • Espoo

                  #38
                  Homma ei menny niin kuin elokuvissa, tunti sitten savut otettu. Savutti niin p__sti ehkä johtui kosteudesta huomenna asia tutkintaan.

                  Muutama takaisku tänään:

                  -kytkinlinja otti loparit, vuotaa soiroona kun vaihdoin vapaalle ennen eka käynnistystä uudella koneella!

                  -kannen maadarin kierteet luovutti ku koitin vaihtaa uuden paikalleen

                  Uusi säätöaika varataan ku edelliset korjattu..
                  E38 pre 740i 4.4l Manual

                  Comment

                  • #BMW#
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 488
                    • Espoo

                    #39
                    Nyt vaikeudet taas voitettu, auto ollu kaks päivä ajossa.
                    Ja voi poijat kyllä nyt on VÄÄNTÖÄ! Pakko oli testailla vaikkei sais, kun ei ole säädössä ollut koitan kuitenki pysytellä alle viidessä tonnissa,

                    Ihan selkeesti on puhtia enemmän kuin m60b40:ssa ja varsinki alakierroksissa.
                    Nyt sutii ykkösellä kolmessa tonnissa kun löi lämän tiskiin ennen se ei sitä tehnyt vaikka oliki 325NM siinä kohtaan.

                    Toivottavasti säädön jälkeen päästään 300 hepan paremmalle puolelle, sen näkee 20.10..
                    E38 pre 740i 4.4l Manual

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      #40
                      Noni, hieno homma

                      Ja jatkosuunnitelmiakin ilmeisesti löytyy ostoilmoituksista päätellen
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • #BMW#
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 488
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by Jonsku View Post
                        Noni, hieno homma

                        Ja jatkosuunnitelmiakin ilmeisesti löytyy ostoilmoituksista päätellen
                        Aina pitää olla jotain pientä vireillä.. on nii painava auto että tien tukkeeks jää muuten.. Pittää piristää
                        Tänään pitää laittaa LC-1 laajalaistalambda kiinni, tällä osaamisella se on ensviikolla käytössä
                        E38 pre 740i 4.4l Manual

                        Comment

                        • #BMW#
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 488
                          • Espoo

                          #42
                          putkisto asiaa.

                          Eilen kun tein lambdalle reijät, tuli todettua että putkistossa tuplaseinämä. Ahistais olla pakokaasu tossa putkistossa.
                          Oisko 2.5" pakosarjoista taaksepäin jo liian iso, mitä ois parempi?
                          Ajattelin käyttää Magnaflow tai Catcon katteja ja vaimentajiksi kaks Simonssii (vai mikä olis parempi?) per sylinteriryhmä.

                          Tossa kuva ajatuksesta
                          Attached Files
                          E38 pre 740i 4.4l Manual

                          Comment

                          • JD
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1194
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by #BMW# View Post
                            Ahistais olla pakokaasu tossa putkistossa.
                            Ei olisi sattunut jäämään vanhoja noloja original pakosarjoja vasemmalle puolelle?
                            Käy E38 M60 ja M62 koneista tai E39 M62 koneesta.

                            Oma 540i projekti tarvitsisi kun oli RHD mallissa erilaiset.
                            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                            Comment

                            • mrrk
                              BTCF Member
                              • Sep 2007
                              • 515
                              • Satakunta.

                              #44
                              [QUOTE=#BMW#;2150409]Eilen kun tein lambdalle reijät, tuli todettua että putkistossa tuplaseinämä. Ahistais olla pakokaasu tossa putkistossa.
                              Oisko 2.5" pakosarjoista taaksepäin jo liian iso, mitä ois parempi?

                              Lämmön takia tuplaseinämät, on aika ahtaat vakiona.
                              Vaparina piisaa 2,5" mutta jos meinaat ahistaa myöhemmin niin miettisin isompaa.

                              Laitoin omaan 540 kevyen vauhtiksen, normiputkella ei juurikaan vaikutusta. Pakolämmöt oli aika korkealla
                              Sen jälkeen tein 3,5" putken kahdella vaimentimella. Johan muuttui paremmaksi.

                              Comment

                              • JD
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 1194
                                • Espoo

                                #45
                                Originally posted by JD View Post
                                Ei olisi sattunut jäämään vanhoja noloja original pakosarjoja vasemmalle puolelle?
                                Käy E38 M60 ja M62 koneista tai E39 M62 koneesta.

                                Oma 540i projekti tarvitsisi kun oli RHD mallissa erilaiset.
                                Arvailut osui oikeaan ja sain tuosta pakosarjat ostettua, kiitokset myös muille tarjonneille.
                                Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                                https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎