Juhannuksena tuli ajettua noin 1000km lenkki maantietä ja tämän jälkeen takaisin kaupunkiajoon. Moottorin alavääntö parani maantie ajon jäljiltä ja on pysynyt nyt parempana useamman viikon. Eli osa alaväännön kadoksissa olosta saattaa olla moottorin karstoittumisesta tms. Kyllähän kutosta tulee kuunneltua myös kaupunkiajossa mutta ilmeisesti todella pitkä maantieajo sitten puhdistaa paikat paremmin.
Mun DISA on tosiaan lähes uusi, mutta eihän se ehkä toimi oikein jos jossain muualla on vikaa.
Kun noita DISA-juttuja katsotte, niin pitäkää mielessä että se on vaan tyhmä purkki missä on yksi on/off sähköohjattu alipaineventtiili. Se joko toimii tai ei toimi, ei se ymmärrä kierroksista sun muista tuon taivaallista.
Tänään tuli purkailtua M54:sta jossa korjausarvot korkealla (fuel trim vikakoodi), mutta imuvuodot olikin näköjään entinen omistaja jo korjannut. DISA oli kulunut ihan väljäksi ja läppä irti, vaan mahtaakohan riittää tuosta tuleva vuoto nostamaan korjausarvoja noin paljoa. Taitaa mennä maffihommiksi :think
Omassa autossa ollut imuvuotoa, pakilla ilman kaasua humppaa kierroksia 500 - 1400rpm, liikkeelle lähdöt vaikeita, talvella vihelti kovalla pakkasella sisälle asti ja kesällä katto alhaalla kuului tietyllä kaasulla vihellystä myös.
Disa näytti tältä, läppä puuttuu ja akselin tiviyskin on varmaan jotain olemattoman ja surkean väliltä:
Sitten alemman imuputken pikkuhaara näytti tältä:
Koneen takana olevia kumitutteja en katsonut vielä missä kunnossa on, ja lisäksi huohotusjärjestelmä on uusittu. Kunhan saa kasaan niin toivottavasti alkaa toimimaan, eipä tuossa hirveästi enää keksi muuta vaihdettavaa
Omassa autossa ollut imuvuotoa, pakilla ilman kaasua humppaa kierroksia 500 - 1400rpm, liikkeelle lähdöt vaikeita, talvella vihelti kovalla pakkasella sisälle asti ja kesällä katto alhaalla kuului tietyllä kaasulla vihellystä myös.
Disa näytti tältä, läppä puuttuu ja akselin tiviyskin on varmaan jotain olemattoman ja surkean väliltä:
Sitten alemman imuputken pikkuhaara näytti tältä:
Koneen takana olevia kumitutteja en katsonut vielä missä kunnossa on, ja lisäksi huohotusjärjestelmä on uusittu. Kunhan saa kasaan niin toivottavasti alkaa toimimaan, eipä tuossa hirveästi enää keksi muuta vaihdettavaa
Noniin, nyt on kädet ja naama öljyssä = 2 päivää ropattu autoa.
Disan läppä löytyi imusarjasta, taaemmasta isosta alasmenevästä osasta. Imusarja piti ottaa irti jotta sai läpän paikallistettua ja huohotin + kaikki putket on uusittu, kuin myös osa nro 17 kuva nro 15 ei ollut olemassa vai? (kts alempi kuva, osanro 17 on nro 5)
Noh ei mennyt ihan putkeen sitten, nyt pitää pienellä pintakaasulla 1000rpm kohdilla semmoisen suhina/rääkäisy/tms äänen, kaasua pumppaamalla saa äänestä melkein yhtäjaksoisen. Inpa sanoo Lamda Bank 1 ja 2 ja vielä jotain lamdasta. Sitten jos oikein varovaisesti painaa kaasua niin sammuu koko kone, isommalla kaasulla toimii ok. Lisäksi kun koneen sammuttaa niin kuuluu PHUH ääni. Ilmeisesti Iso imuvuoto jossain remontin jäljiltä?
Tietääkö kukaan tai löytääkö kaaviota noista imusarjan takana olevien letkujen järjestystä, tuli hävitettyä ne kun en huomannut että niitä oli niin paljon siellä irroitusvaiheessa.
Eli ainakin tällähetkellä on johdot kiinni niin että nro 2 tulee koneen takaa/oikealtapuolelta joltain mötikältä johto. Nro 1 yhdistetty tuolla oik.yläkulmassa näkyvällä venttiilillä numeroon 4 ja nro 3 lähtee sinne alhaalla olevaan isoon peltitynnyriin.
Comment