Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Osaisko joku sanoa, että mitähän livedatassa pitäisi antaa maf arvoksi Inpalla ilmankulutukseksi?

    Kaverin kanssa tuossa testailtiin niin 550! nurkille saa maksimissaan tuon arvon livedatassa. Mitähän tuo pitäisi olla, löysin foorumilta, että dieseleissä pitäisi olla jotain päälle 900, mutta mitäs bensa?

    Ilmeisesti näissä m54 ei näy samanlailla kuin dieseleissä ilmamäärän pyynti ja todellinen saanti arvo. Näkyy vain pelkästään todellinen? En ainakaan löytänyt Inpasta muuta.
    Last edited by Antsah; 07-09-2011, 22:27.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Antsah View Post
      Osaisko joku sanoa, että mitähän livedatassa pitäisi antaa maf arvoksi Inpalla ilmankulutukseksi?
      Tuolla on noista juttua M52TU-moottorista, viestissä #199 ja 200 on minun arvoja: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=170499
      E39 528iA

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Tuo onkin hyvä ketju, aiheeseen liittyen. Vähän jäi sellainen käsitys kun tuota selaili, että hieman alakanttiin saattaisi olla nuo omat arvot. Ei tuossa tietenkään kovin paljon haittaakaan ole varmaan jos 170tkm ajetun maffin uusii, tuskin tuo enää ihan uutta vastaavassa kunnossa on.

        Vaatiikohan muuten koodauksen kun orkkis mittari on siemenssin 5WK9605, uusi korvaava näkyy olevan 5WK96050Z? Näihin Siemens/VDO mittareihin ei näköjään pelkkää mittaosaa voikkaan vaihtaa.
        Last edited by Antsah; 08-09-2011, 08:23.

        Comment

        • racingred
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 256

          Oletteko avanneet DISAa? Eli saako ehjänä irrotettua ja tarkistettua kalvon kunnon?

          Comment

          • racingred
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 256

            330 ci -01

            Originally posted by racingred View Post
            Oletteko avanneet DISAa? Eli saako ehjänä irrotettua ja tarkistettua kalvon kunnon?
            Samalla katsoin oman auton 330ci (valmistus kk. 11-2001)
            imusarjan päällimmäisen letkun joka oli ehjä ja eristetty malli.
            Autoon on myös vaihdettu kaksi tulppaa imusarjan taakse sekä vanoksen tiivisteet.

            Autoa paikallaan kaasuttaessa disa aukeaa n. 2400rpm:ssä. Ja päällepäin on kunnossa, siis akseli ja läppä sisällä.

            Autossa paloi jokin aika sitten tehdyssä reissussa moottorinhäiriövalo, mutta nyt se on ollut useamman päivän sammuneena ja auto on toiminut hyvin. Jotenkin alavääntö on kylmällä koneella huomattavasti parempi, ainakin joskus. Vikakoodeja ei ole vielä luettu, mutta tullaan katsomaan kunhan päässään.

            Ajattelin kuitenkin vaihtaa imusarjan yläletkun, mutta ainakin realoemin kuvasta sitä ei ole oikein löytynyt tai se on sitten eri näköinen?
            Jos joku osaa sanoa numeron ja laittaa räjäytyskuvan letkusta, niin kiitoksia.

            En tiedä sitten pitäisikö vielä jotain uusia, katsotaan vikakoodin luvun jälkeen lisää. Brakecleanerilla myös suihkuteltu imupuolta, muttei havaittu mitään vuotoa. Ajatuksia asiaan?
            Last edited by racingred; 13-09-2011, 16:11.

            Comment

            • JäsenJ
              Newbiemmer
              • Nov 2010
              • 17
              • Lappi

              .......

              Comment

              • racingred
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 256

                Sitten auton imusarjan sivusta missä kumitulpatkin ovat, löytyi irrallinen sähköliitin(2-napainen) Johto liittimellä oli lyhyt, joten tulee jonnekin tulppien läheisyyteen tai onko sitten vain ylimääräinen? liittimessä oli lukko, joten tuskin itsestäänkään irronnut.

                Comment

                • marko83
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 222
                  • Raahe

                  Originally posted by racingred View Post
                  Sitten auton imusarjan sivusta missä kumitulpatkin ovat, löytyi irrallinen sähköliitin(2-napainen) Johto liittimellä oli lyhyt, joten tulee jonnekin tulppien läheisyyteen tai onko sitten vain ylimääräinen? liittimessä oli lukko, joten tuskin itsestäänkään irronnut.
                  Mulla roikkuu samanlainen johto imusarjan päässä. Näytti tosiaan olevan joku bloki päässä niin aattelin, että tukin on mistään irronnutkaan:think

                  Comment

                  • janne[l
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 861
                    • Ylöjärvi

                    .

                    sain nyt tuosta omasta m54 koneesta imuvuodot korjattua. Eli oireet oli: kattien jälkeinen lambda sytytti vikavalon, koodi sanoi että kattien suodatusteho liian alhainen (seos mennyt laihalle). Toinen oire oli ajoittainen tyhjäkäynnin heittely kuumana. Maffilta imusarjalle meneväsä haitarikumissa oli kynnenpään kokoinein halkeema kun letkua venytti, toinen vika oli imusarjan takana oleva isompi tulppa joka oli halki kahdesta kohtaa ja sakemanni oli kietonut sähköteippiä ympärille ja lyönyt takaisin (onhan se kallis tulppa n.2e). Vaihdoin molemmat imuletkut ja välikappaleen maffilta imusarjalle, ja tuon kumitulpan. Putsasin samalla tyhjäkäyntiluistin ja tsekkasin disan mekaanisen kunnon ja vielä paikallaan kierrättämällä aukesi 4000 kierroksen kohalla. Nyt taas ajelu maistuu ja kone toimii
                    e46 330i cabriolet
                    e91 320d
                    e36 328 törpö

                    Comment

                    • racingred
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 256

                      Nyt tutkittu myös separaattorin ylemmät letkut. Ehjät ovat ja yhden vaihdon vielä varmuuden vuoksi uuteen. Vikakoodeissa oli tullut lambda 1:lle vikakoodia rikkaasta seoksesta 4o kertaa, nyt koodit nollattu, ja luetaan parin päivän sisällä uudelleen. Onko kellään faktaa, mikä on m54b30 moottorissa 330ci -02:ssa oikea disan avautumiskierrosluku? ja voiko disaa avata rikkomatta, jos tarkistaisin kalvon kunnon?

                      Vähiin käy autossa vikamahdollisuudet, (ainakin nämä tyypillisimmät mahdolliset). Kuitenkaan muutakaan vikakoodia ei ollut moottoripuolelta tullut. Tosin ilmeisesti nuo nokkaakselien asentotunnistimet eivät niin helposti annakaan vikakoodia, vaikka olisivat pimenemässä.. Tosin eipä viitsisi turhaakaan noita romuja vaihtaa.
                      Niin ja Livedatassa arvot olivat normaalin oloisia, ainakaan ruudussa ei punaista välkkynyt missään..

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7418
                        • Oulu

                        Originally posted by racingred View Post
                        Onko kellään faktaa, mikä on m54b30 moottorissa 330ci -02:ssa oikea disan avautumiskierrosluku? ja voiko disaa avata rikkomatta, jos tarkistaisin kalvon kunnon?
                        Eikös se menny niin että jos kalvo on kunnossa niin alipaine sulkee DISA:n läpän heti kun käynnistät moottorin. Eli ei kai sitä tartte muuten alkaa purkamaan, vaan kalvo on OK jos se saa sen jousta vasten vedettyä kiinni.

                        EDIT: Ja olitkin jo tarkastanut että DISA aukeaa 2400 rpm joten varmasti se myös menee silloin kiinni joten mun mielestä kalvo on silloin kunnossa.
                        Last edited by Petri.Kekkonen; 13-09-2011, 17:01.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          EDIT: Ja olitkin jo tarkastanut että DISA aukeaa 2400 rpm joten varmasti se myös menee silloin kiinni joten mun mielestä kalvo on silloin kunnossa.
                          Miten tämän että DISA aukeaa ~2400RPM pystyy tarkistamaan yksin?
                          Sähköinen kaasuläppä taitaa olla sigun 12/02 Touringissa?
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • janne[l
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 861
                            • Ylöjärvi

                            .

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Eikös se menny niin että jos kalvo on kunnossa niin alipaine sulkee DISA:n läpän heti kun käynnistät moottorin. Eli ei kai sitä tartte muuten alkaa purkamaan, vaan kalvo on OK jos se saa sen jousta vasten vedettyä kiinni.

                            EDIT: Ja olitkin jo tarkastanut että DISA aukeaa 2400 rpm joten varmasti se myös menee silloin kiinni joten mun mielestä kalvo on silloin kunnossa.
                            mulla tuo aukes vasta 4000 kohalla, kun just tarkistin. onko muuten normaalia että se imusarja on ihan karstassa/paskassa siitä reijästä kun kattoo kun disa on irti ?
                            e46 330i cabriolet
                            e91 320d
                            e36 328 törpö

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Originally posted by janne[l View Post
                              mulla tuo aukes vasta 4000 kohalla, kun just tarkistin. onko muuten normaalia että se imusarja on ihan karstassa/paskassa siitä reijästä kun kattoo kun disa on irti ?
                              Minulla se aukeaa myös jossain 3500-4000rpm välillä. Itsellä ei ainakaan ollut karstaa yhtään.

                              Comment

                              • janne[l
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 861
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by Antsah View Post
                                Minulla se aukeaa myös jossain 3500-4000rpm välillä. Itsellä ei ainakaan ollut karstaa yhtään.
                                mistähän johtuu että mulla sielä karstaa oli niin paljon ? autolla ajettu 150tkm
                                e46 330i cabriolet
                                e91 320d
                                e36 328 törpö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎