Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    DISA Valven testaus, otetaan sähköpiuha irti:




    Paljon marmorilla maksaa uusi DISA, tuntuu ettei eBaystä oikein löydy M54B30 uutta DISA Valvea samalla tuotenumerolla kun mitä realoem tarjoaa...
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7418
      • Oulu

      Originally posted by Antsah View Post
      Itsellä ei ainakaan ollut karstaa yhtään.
      En muista karstaa varsinaisesti, mutta onhan sillä öljyä ainakin ja öljyyn tietysti tarttuu imuilman mukana tulevaa hienoa pölyä.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • unskelotti
        Bimmer Rookie
        • Oct 2007
        • 92
        • Espoo

        Originally posted by Dani View Post
        DISA Valven testaus, otetaan sähköpiuha irti:




        Paljon marmorilla maksaa uusi DISA, tuntuu ettei eBaystä oikein löydy M54B30 uutta DISA Valvea samalla tuotenumerolla kun mitä realoem tarjoaa...
        Jotain 180 e - 185 e välillä oli l'Esbon Laakkosella.
        E91 325d (04/2008)
        Ex: E46 330iAT (10/2000)

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          En muista karstaa varsinaisesti, mutta onhan sillä öljyä ainakin ja öljyyn tietysti tarttuu imuilman mukana tulevaa hienoa pölyä.
          Siis kyllähän siellä tuollainen öljyhuntu on, mutta karstaa ei varsinaisesti ole, ainakaan niinkuin minä sen käsitän.

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            Originally posted by Dani View Post
            Miten tämän että DISA aukeaa ~2400RPM pystyy tarkistamaan yksin?
            Sähköinen kaasuläppä taitaa olla sigun 12/02 Touringissa?
            Onko hajua että miten voin tarkistaa tämän yksin?
            ..vai pitääkö olla kaveri mukana?
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • Driver22
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2098
              • *

              Itse tilasin Schiedmannilta uuden disan äskettäin, hintaa tuli toimituskuluineen 174e.

              Tämä uusi disa-venttiili näyttäisi olevan auki muuten koko ajan, mutta sulkeutuu tuossa kun kierrokset nousee noin 4000rpm. Käynnistäessä ei siis tapahdu mitään vaan venttiili on ja pysyy auki. Eli liekö se toimintaperiaate nuinpäin kuitenkin... jokatapauksessa auto kulkee nyt aivan eri malliin myös yläkierroksilla. Vanoksen tiivisteet myös vaihdoin ja koko auton luonne muuttui täysin
              Last edited by Driver22; 14-09-2011, 22:06.
              F31 330D Xdrive M-Sport

              Comment

              • janne[l
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 861
                • Ylöjärvi

                .

                Originally posted by Driver22 View Post
                Itse tilasin Schiedmannilta uuden disan äskettäin, hintaa tuli toimituskuluineen 174e.

                Tämä uusi disa-venttiili näyttäisi olevan auki muuten koko ajan, mutta sulkeutuu tuossa kun kierrokset nousee noin 4000rpm. Käynnistäessä ei siis tapahdu mitään vaan venttiili on ja pysyy auki. Eli liekö se toimintaperiaate nuinpäin kuitenkin... jokatapauksessa auto kulkee nyt aivan eri malliin myös yläkierroksilla. Vanoksen tiivisteet myös vaihdoin ja koko auton luonne muuttui täysin
                se menee käynnistäessä kiinni, ja aukee sielä 4000 kohalla
                e46 330i cabriolet
                e91 320d
                e36 328 törpö

                Comment

                • Driver22
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 2098
                  • *

                  Originally posted by janne[l View Post
                  se menee käynnistäessä kiinni, ja aukee sielä 4000 kohalla
                  No juurihan tuossa kirjoitin että se ei mene käynnistäessä kiinni, vaan läppä sulkeutuu about 4000rpm. Eikä siis tee mitään muuta. Mutta koska auton kulkupuoli parani huomattavasti olettaisin että se toimii nyt oikein.
                  Last edited by Driver22; 15-09-2011, 14:09.
                  F31 330D Xdrive M-Sport

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Ainakin kun vertailtiin M52tu ja M54 koneita niin tuo Disa näytti toimivan erillain. Tai sitten jompi kumpi oli rikki. Disat oli myös ulkoisesti erillaisia ainakin. Tämä lähinnä siksi, että onkohan eri koneissa erillainen toiminta mahdollista?

                    Driver22: Minkälaiset oireet autossasi oli ennen Disan uusimista?

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      .

                      sain tolla salavalikon 4.1 kohdan maf testillä aika vaivattomasti yli 300 lukemia kun hieman kiihdytti ja satasen nopeudessa kruise päällä se pyöri kokoajan 70-90 väliä. Mun MAF taitaa olla ihan kabut ? Vikavalo palaa taulussa ja valittaa että kattien suodatusteho liian alhainen. Joskus seilaa kuumana hieman tyhjäkäynti (ei paljoa) ja kylmänä tutisee hetken mutta tuo taitaa olla ihan normaalia. auto on e46 330CI ajettu 150tkm
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • Driver22
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2098
                        • *

                        Originally posted by Antsah View Post
                        Ainakin kun vertailtiin M52tu ja M54 koneita niin tuo Disa näytti toimivan erillain. Tai sitten jompi kumpi oli rikki. Disat oli myös ulkoisesti erillaisia ainakin. Tämä lähinnä siksi, että onkohan eri koneissa erillainen toiminta mahdollista?

                        Driver22: Minkälaiset oireet autossasi oli ennen Disan uusimista?
                        Kyllä sen pitäisi toimia samallalailla molemmissa. Eipä muuta ongelmaa mutta vedot oli hukassa kovemmilla kierroksilla.
                        F31 330D Xdrive M-Sport

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Tuli sitten ostettua uusi MAF kun epäilytti tuo orkkiksen kunto.

                          Ostin tarvikeliikkeestä orkkis mittarin VDO/Siemens (190e). Maffitestin tulos ei juurikaan muuttunut miksikään n.56l, en ole kyllä ihan kunnolla vielä testannut, mutta auto tuntuu olevan nyt alakierroksilla pirteämpi, eli juuri siellä mitä itse kaipasin, yläkierroksilla tuossa on omasta mielestä ollut kulkua kokoajan.

                          Kaipa tuo vanha maf jolla oli ajettu 170tkm alkoi olla jo hieman väsähtänyt. Nyt seuraillaan kulutusta, että onko vaikutuksia.

                          Comment

                          • Laakoli
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2010
                            • 60
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Driver22 View Post
                            Itse tilasin Schiedmannilta uuden disan äskettäin, hintaa tuli toimituskuluineen 174e.

                            Tämä uusi disa-venttiili näyttäisi olevan auki muuten koko ajan, mutta sulkeutuu tuossa kun kierrokset nousee noin 4000rpm. Käynnistäessä ei siis tapahdu mitään vaan venttiili on ja pysyy auki. Eli liekö se toimintaperiaate nuinpäin kuitenkin... jokatapauksessa auto kulkee nyt aivan eri malliin myös yläkierroksilla. Vanoksen tiivisteet myös vaihdoin ja koko auton luonne muuttui täysin
                            Vaihoitko itse vanoksen tiivisteet, onko vaikee homma?
                            Bmw 330CiA E46

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Originally posted by Laakoli View Post
                              Vaihoitko itse vanoksen tiivisteet, onko vaikee homma?

                              Comment

                              • SJHP44
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2009
                                • 86
                                • PKS

                                Danille ( ja muillekin DISAn toiminnan tarkastuksesta ):


                                Originally posted by SJHP44 View Post
                                DISA:n läpän liikkeen ja toiminnan tajuat helpoiten kun ruuvaat aparaatin irti imusarjasta. Kaksi 40 torxia auki ja osa on kädessäsi. Liikuttamalla läppää sormin, huomaat, kuinka läpän "välitin"varsi/tanko liikkuu läpän ja jousen välissä. Tämä sama varsi näkyy osan ollessa kiinni imusarjassa suoraan ylhäältä päin katsottaessa. Oheisessa kuvassa varren kohta ympyröity punaisella, kuva vain otettu suoraan kuskin puolelta, joten varsi jää tuon sähköliittimen taakse piiloon.

                                Pyydä kaveri ihmettelemään DISAa tai vaihtoehtoisesti käynnistämään auto ja painamaan kaasua. Auton käynnistyessä läppä sulkeutuu eli varsi liikkuu koko pituutensa kohti kuskia. Kierrosten noustessa sen pitäisi tietäjien mukaan avautua vasta n. 3750 rpm kohdilla, itselläni ko. manööveri tapahtui jo n. 2400 rpm kohdilla. Tällöin varsi liikkuu koko pituutensa vastaavasti keulaa kohti. Ja liike on selvä, ehkä n. 4 cm pituudeltaan, joten sen kyllä huomaa.

                                Creative22: DISA maksaa Laakkosella 185 euroa, joten testi kannattaa tehdä ennen ostamista
                                e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎